wie herkend mijn klachten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:20

Ik heb de ziekte van Lyme en de klachten die jij beschrijft heb ik ook. Overigens heb ik nog wel meer klachten zoals; halfzijdige gezichtsverlamming, uitvalverschijnselen, gewrichtspijn, veel rugpijn etc. Maar de klachten bij de ziekte van Lyme zijn erg verschillend. De een heeft 'alleen' last van vermoeidheid en concentratieproblemen en de ander kan verlamd zijn. Ik mag hopen dat je geen Lyme hebt want dan zit je er nog een tijdje aan vast. Er zijn geen bloedtesten die Lyme aan kunnen tonen en de behandelmethode is per patiënt verschillend. Hierdoor ben je vaak lang bezig om naar de juiste behandeling te zoeken. De bloedtesten in het ziekenhuis zijn niet betrouwbaar. Als je wil testen op Lyme, doe dat in het alternatieve circuit door middel van EAV, METAscan, VEGAcheck of een LevendBloedAnalyse. Uit alle 4 de testen kwam er bij mij Lyme uit.

Een andere mogelijkheid is CVS. Een vriendin van mij heeft dit en de klachten komen exact overeen. Zij is naar het Vermoeidheidscentrum in Lelystad geweest, daar is het vastgesteld. Aan de therapieën die ze daar kreeg, heeft ze niet veel aan gehad. Zij is bij een alternatieve geneeswijzer terecht gekomen, gebaseerd op Chinese geneeskunde, en daar is ze binnen 2 maanden een heel stuk van opgeknapt. Na 4 maanden waren de klachten weg.

Deze klachten passen ook bij stress. Ik zeg niet dat dit zo is maar uit mijn omgeving weet ik dat je daar ook dit soort klachten van kunt krijgen.
Weet je zeker dat het geen stress is? Laat dan eerst een Lymetest uitvoeren. Je bent er niet klaar mee als dat het is.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 15:33

ik weet niet zeker dat het geen stress is,maar kan het me niet voorstellen eigenlijk.
toen ik vorig jaar echt last begon te krijgen werkte ik 36 uur,geen zwaar of druk werk.
had mn paard die ik zelf verzorgde,en verder sliep ik alleen maar.
toen kwamen de drama's met ziekte en sterfgevallen in mijn nabije omgeving,daarna zijn mijn klachten wel erger geworden,waardoor ik dus op een gegeven moment thuis kwam te zitten.
na een half jaar thuis leek het beter te gaan (bleef wel moe en had nog veel slaap nodig) toen ben ik weer gaan werken voor 36 uur.
dit ging de eerste 2 maanden erg goed.toen ging het weer bergafwaarts en nu zit ik al weer 3 maanden thuis en ik voel me nog even belabberd.
gelukkig hoef ik nu niet vroeg op,niet de hele dag bezig te zijn,maar de klachten worden er niet minder van,het wordt alleen iets draagzamer.

ben trouwens blij met alle reacties die ik in t topic en via de pb krijg,er fijn dat er zoveel mensen meedenken en af en toe een hart onder de riem steken.
ook erg apart dat er mensen zijn die bijna dezelfde klachten hebben en waar ook niks gevonden kan worden,voor hen ook erg vervelend,voor mij op dit moment wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Eknowledge

Re: wie herkend mijn klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:46

Inderdaad :)
Maar kan het niet door stress komen wat er allemaal gebeurd is? Was bij mij ook.
Ik heb oa nog rode vlekken op mijn buik en spieren die onwillekeurig beginnen samen te trekken.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 18:57

@ cavalli: dat zou inderdaad kunnen,ik en mijn huisarts sluiten dit ook zeker niet uit.
maar eerst wil hij nog andere dingen laten onderzoeken.
ook omdat ik zelf niet het gevoel heb dat ik erg gestressed ben,ben ook niet druk in mn hoofd of aan het piekeren ofzo,maar ik ben alleen maar moe + de andere klachten.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:07

Ik denk dat het tussen je oren zit.

Van 14 + 2 uur slapen zal ik ook beroerd en lamlendig worden. Van thuiszitten zonder te werken ook.

Ik denk dat de 3 r-en de uitkomst zijn voor je. Rust, reinheid en regelmaat.

En als je begint met op vaste tijden naar bed gaan en op vaste tijden opstaan en gezond eten zul je al een heel eind komen.

En o ja, laat je ook 2-wekelijks of maandelijk goed masseren en beweeg elke dag minimaal een half uur.

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:17

Hmm ja dat is bij mij wel :)

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 19:24

ik hou de laatste maanden al goed regelmaat aan,eet gezond,beweeg genoeg....
slapen....ik slaap nooit langer dan 10 uur per nacht de laatste paar maanden (heb dat echt wel nodig,ben altijd wel iemand geweest die veel slaap nodig had) maar of ik tijdens die 10 uur ook echt slaap.....dat wisselt dus enorm.

rust heb ik genoeg nu ik thuis ben,maar hou mezelf toch wel bezig overdag.
ik MOET nu gelukkig even niks,en dat zorgt ervoor dat het redelijk dragelijk is,toen ik nog werkte ging ik soms jankend mn bed uit en in van vermoeidheid,pijn en het beroerde koortsige gevoel.
deze klachten heb ik nu ook nog steeds,maar het is nu doordat ik rust kan nemen wel iets dragelijker.
regelmaat en rust veranderen niks aan mijn klachten,ze komen en gaan en varieren in hevigheid.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:08

Dit kan zeker Lyme zijn. schouder/nek,vermoeidheid e.d. herken ik. En nog een paar zaken. Ik heb relatief weinig neurologische klachten (zoals hierboven wel wordt beschreven). Lyme verloopt voor iedereen anders. Ik heb vooral spier/gewrichtsklachten/moe/geheugen problemen/blaasproblemen/een altijd aanwezig kuchje zonder dat er reden is om te kuchen) en een piep in mijn oor.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:10

Ben je al eens bij een manueel therapeut geweest?

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:12

nee nog niet....
heb alleen allerlei bloedonderzoeken gehad en hartsonderzoek,en moet volgende week naar de slaappoli-neuroloog.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:15

zeer interessant, mijn vriend heeft het ook, ik lees mee.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:23

Zelf heb ik last van chronische vermoeidheid, een slaapstoornis, daarnaast ben ik ook een HSP'er en nog wat andere klachten, alles staat met elkaar in verband.
Veel van je klachten herken ik wel maar dat wilt niet zeggen dat je het zelfde hebt als ik ;)
Veel van de klachten kunnen ook ergens anders vandaan komen.
Goed dat je het laat onderzoeken want uiteindelijk is het wel fijn om te weten wat je hebt zodat je daarna er iets aan kan doen ;)
Wat het ook mag zijn, probeer wel te zorgen voor regelmaat.
Zo veel mogelijk op vaste tijden, eten, slapen en opstaan etc.
Dit kan al een beetje helpen en alle beetjes zijn meegenomen wanneer je je zo moe voelt.
Trek je niks aan van mensen die je niet serieus nemen...want aanstellerij, lui, "het zit tussen je oren", zijn nog maar enkele benamingen die mensen naar je hoofd kunnen slingeren.
En niet serieus genomen worden is heel vermoeiend dus probeer je daar niks van aan te trekken, dat is moeilijk maar het moet! ;)
Ook is sporten heel goed, klinkt gek maar echt het is goed voor je, uiteraard wel op jouw tempo en wat jij aankunt.
Maar van stil zitten worden de vermoeidheidsklachten alleen maar erger, in beweging blijven is dus heel belangrijk hoe tegenstrijdig het ook voelt/klinkt.
In ieder geval succes bij de neuroloog, ik hoop dat je snel antwoord zult vinden op je klachten.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:14

Op de laatste klacht na heb ik dezelfde klachten als jij, ik ga dit topic ook eens volgen.. Ik ben alleen nog niet knock out gegaan, al heb ik er al wel vaak ''tegenaan'' gezeten..
Vooral na inspanning of als je even iets sneller opstaat dan normaal etc.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:18

reuma achtige klachten?
Kenmerken van reuma zijn vaak ontstekingen, stijfheid, pijn en vermoeidheid

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:37

Welkom tot de kudde " ziek zijn zonder label" Een hoop mensen weten niet wat ze hebben, maar hebben wel klachten (ik ben ook een kudde lid ;)) Ik heb deze wegen belopen/aan het lopen:
-Uitsluiting pfeifer (klierkoorts)/ kanker/ Qkoorts/ schildkier/ lyme (wel een goede test doen! In weert/keulen)/ diabetes/ andere bacterieen of virussen/ bloedarmoede/ B12 tekort
-Naar de endocrienoloog geweest
-HA Eventueel antidepresiva proberen (is wel een symptoom bestrijder!)
- Ik ben naar een mesoloog gegaan (molecuaire geneeskundige) voor vit/minerale/kruiden en planten extract ondersteuning. (helpt best goed!)
-Een goed dieet! Heel belangrijk, je zou een voedselintollerantie kunnen hebben.
-Naar fysio voor spier en conditie opbouw
-Niet meer als 10 uur achter elkaar slapen, eventueel een middagdutje van max 1 uur. Liever 2 x slapen in de middag, dan 1 x lang.
- Veel in bad
- En persoonlijk ben ik ook van de therapie. Je mind kan je ook ziek maken..(tot op zekere hoogte)
En voor mij geldt, combineer natuurgeneeskunde en klasieke geneeskunde, want de HA en Ziekenhuis hanteren algemene waardes. Toch zijn er een hoop mensen gevoeliger en hebben bij sommige waardes toch last van ziekte verscheinselen.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:42

Ohja, voor in slaap te komen neem ik soms melatonine (gewoon bij kruivat te koop) Er is ook een cursus boek. Heet slapenloosheid.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 12:53

ik heb net gereageerd op je in het lyme topic,herkende veel van jouw klachten.
dus ook jij weet eigenlijk nog niet wat je mankeerd?waardeloos is dat he!
denk niet dat het bij mij tussen mn oren zitten,ben een positief ingesteld iemand,vrolijk,zit goed in mn vel,behalve op de ergste momenten natuurlijk.
maar goed,je weet het nooit,het kan altijd iets in je onderbewustzijn zijn wat toch voor deze klachten zorgt....
ik weet het niet,maar het voelt gewoon uuhm..... erg lichamelijk...heb toch het idee dat de oorzaak ook lichamelijk is.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:56

Dacht ook meteen aan lyme toen ik de eerste paar symptomen zag.
Maar misschien is het wel een combinatie van vanalles bij elkaar.

Overspannen?
Merk dat bij mij door stress ed mijn schouders en nek vast zitten waardoor ik uitstraling naar mijn armen krijg.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:12

oelewapper. Ik denk ook dat het fysiek is. Maar het kan geen kwaad om de psyche onder de loep te nemen :) Ik heb er veel van geleerd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:54

Wat vervelend en das nog zacht uitgedrukt.
Hier precies hetzelfde..en met toeval kwam ik in Turkije in het ziekenhuis terecht, doordat ik daar inklapte. Daar hebben ze ook mijn bloed geprikt (je moet weten, 2 weken voor mn vakantie ook en daar kwam niets uit) en er kwam van alles naar voren. Iets met mn witte bloedlichaampjes en aanmaak, flinke ontstekingen, kalium en ijzertekort en weet ik veel wat nog meer. Dramatisch iig en ik was redelijk in paniek, omdat die 2 weken ervoor voor de zoveelste keer geprikt was en er niets uitkwam.

Nu vertelden ze mij dat er in Nl op een andere manier het bloed wordt onderzocht en minder diep op de waardes in wordt gegaan (werd me in jip en janneke taal uitgelegd door mn HA).
Vervolgens bij thuiskomst meteen weer laten prikken en dat was 2 dagen later en ja hoor, ietwat verhoogt, maar lang niet zo als in het ziekenhuis in Turkije..Net als mn hart, daar een zware hartvliesontsteking en hier een kleine..wat overigens ook mn vermoeidheid triggerde hoor. Ben ook altijd moe, grauw, veel slaap nodig, van kinds af aan al. ME geconstateerd vroeer na allerlei testen..maar ik geloof daar in mijn geval niet zo in..
Nu moet ik eerdaags wederom geprikt worden en ik ga naar een homeopaat welke een druppeltje bloed uit je vinger haalt. Zij onderzoeken je bloed ook veel dieper door.(vb, vriendin was alles in orde, voelde zich laveloos, homeopaat ook bloedgeprikt, leverwaardes etc niet in orde..wordt nu behandeld en gaat weer erg goed)
Wellicht dat jij en ik personen zijn die daar baat bij hebben en wij sterk reageren op kleine veranderingen in het bloed?

Goed dat je HA zover doorzoekt en onderga die testen maar, hoe meer uitgesloten wordt, hoe beter en anders is een homeopaat ook nog een idee?

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:15

toch raar dat er in andere landen grondiger onderzocht wordt.
er is bij mij al meerdere keren bloed geprikt (ging trouwens altijd erg moeizaam,konden de ader niet vinden,duurde lang voordat er wat bloed uit kwam en doet altijd erg zeer) wordt altijd licht in het hoofd van het bloedprikken (en nee ik ben niet bang voor naalden) en loop een week lang met een blauwe stijve arm.
zal ook wel niet helemaal normaal zijn.... ik weet het niet.
lijk deze week redelijk goed te slapen,ben nog wel een keer of 3 wakker snachts maar kom dan makkelijk weer in slaap.
heb wel veel last van zweten snachts en voel me nog steeds erg koortsig sochtends terwijl de temperatuur normaal is.
ook de spierpijn wordt niet minder.
af en toe heb ik ook weer last van tintelende handen (alsof je in een brandnetel gegrepen hebt) krijg dan soms ook uitslag,en het kan na een paar uur al weer weg zijn.heb ook carpaal tunnel syndroom aan beide polsen,en ken het gevoel van de slapende handen die je dan kan krijgen,dit is echt een ander gevoel.
volgens mijn huisarts komt dat doordat je huid te vochtig is,net zoals bij mensen die veel werken met water of vaak de handen wassen.
nou geen van beiden is bij mij het geval,maar het is wel bloedirritant,alsof de huid van mn handen enorm onder spanning staat.
nou ja donderdag naar de neuroloog,ben benieuwd of ik daar wat wijzer van wordt,heb inmiddels het idee dat ik overal voor jan l*l heen ga.
ben benieuwd wat de neuroloog denkt van de opties lyme of misschien fybromyalgie.
de tip van de homeopaat hou ik in gedachten.
wil eerst alles volgens het reguliere circuit doen,uwv zit namelijk ook al in mn nek te hijgen.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:28

oelewapper, doe het gewoon tegelijk. Dat scheelt tijd :) Als ik jou verhaal zo hoor denk ik aan schildklier, b12 tekort of iets onder de leden wat het inmuunsysteem actieveerd.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:32

Naast Lyme zou ik toch eens gaan googlen op fibromyalgi.

Kennis van mij is dat geconstateerd en nadat ik daar de laatste tijd veel over gelezen had was dat het eerste waar ik aan dacht toen ik je OP las.

Edit: lees net dat de arts hier ook al aan gedacht heeft.

Iig wil ik je sterkte wensen!

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 12:53

schildklier en b12 zijn (oa) al een paar keer getest,dit was allemaal prima in orde.
fybromyalgie gaat toch ook steeds vaker door mn hoofd.
als ik bloed wil laten testen bij een homeopaat,en daar komt wel iets uit,wordt dat dan in het "reguliere circuit" wel geacepteerd?
en hoe weet ik bij welke homeopaat ik moet zijn?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:21

Kijk eens naar chronische hyperventilatie :) En dat geldt ook voor mensen hier die klachten herkennen natuurlijk. Dit kan echt ontzettend veel klachten geven terwijl er maar niks gevonden wordt en néé je hoeft je absoluut niet bewust te zijn van het feit dat je dat doet. Je kan er ook slecht door slapen en dus niet uitrusten :j Google er eens op, misschien herken je er dingen van. Met name ook omdat je het had over de pijn op de borst die je gehad hebt moest ik hieraan denken ;)