Weinig drinken, echt slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Weinig drinken, echt slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:11

Tip: drink je thee (bij voorkeur zonder cafeïne/theïne) en water uit een grote beker of groot glas, dan krijg je vanzelf meer binnen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:14

ik drink van tijd tot tijd ook echt te weinig maar wat ik veel erger vind ookal drink ik 2 liter op mijn werk pissen :n zo weinig hooguit 1-2x in 8 uur tijd :(

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:16

Volgens mij is het allang al achterhaald dat je 2 liter per dag moet drinken.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:21

ik drink ook veel te weinig en ik merk het ook wel ik heb aardig vaak hoofdpijn maar ik heb ook gewoon nooit dorst. dus dan vergeet ik het gewoon aardig snel..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:22

Hier ook iemand, kan soms maar 1/2 glazen op een dag drinken.. Moet er wel meer op gaan letten!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:26

Ik drink over het algemeen ook niet heel veel. Het is bij mij vooral dat ik vergeet te drinken...
Fruit eet ik niet(groente dan weer wel). Dus ik moet het voornamelijk van mijn drinken letten. Zelf probeer ik (vanwege eerder genoemde redenen) er gewoon goed op te letten, maar zijn wel eens dagen dat ik bij mijn ontbijt drink en 's avonds denk *poedersuiker* nog niet gedronken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:27

Ik drink al sinds m'n geboorte zowat 'te weinig' volgens de richtlijnen en ik loop ook nogsteeds rond.
Kijk, ik drink wel als ik dorst heb. Vaker drinken moet ik alleen maar van naar de wc. Er zijn dagen dat ik 1 glas op een dag drink, maar ook dagen dat ik een paar liter wegwerk. Het ligt maar net aan het weer, wat ik eet, wat ik doe.. Zolang ik me goed voel, zie ik geen probleem in mijn drink-stijl :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:39

Hier ook iemand die al altijd te weinig drinkt.
Vroeger raakte ik ook met moeite aan 1l, op vrije dagen kon het zelfs gebeuren dat ik gewoonweg niet dronk (of max 1 glas). Ik had gewoon geen dorst en 'vergat' dan te drinken. Had er verder ook geen last van, geen hoofdpijn of vermoeidheid etc.
Huisdokter heeft me ooit wel gezegd dat ik echt meer moest drinken om nierproblemen te vermijden.
Ik heb pogingen ondernomen, maar het lukt me dus écht niet om 2l binnen te krijgen. En zelfs als ik er dan toch in slaagde om meer dan 1,5l te drinken dan moest ik 's nachts minstens 3 keer opstaan om naar de wc te gaan. Mijn nachtrust is me net iets te heilig en dat heb ik er dus niet voor over om netjes volgens de boekjes voldoende te drinken.
Nu nog steeds drink ik geen 2l (wel meer dan 1l, zover ben ik al wel geraakt) en ik heb er geen problemen mee. Ik merk het zelf wel als ik meer vocht nodig heb (hoofdpijn of echt dorst) en dan ga ik even 'bijtanken', ook bij sporten zorg ik er wel voor dat ik meer drink. Maar in het dagelijkse leven let ik er niet meer heel hard op.
Onze huidige huisarts zegt dat ik 'volgens de boekjes' idd wel meer zou moeten drinken maar dat het niet onmogelijk is dat ik echt niet meer nodig heb. Het feit dat alles wat ik meer drink toch ook onmiddelijk weer uitplas, wijst idd wel in die richting.
Ik heb nooit blaasontstekingen gehad en nooit problemen gehad met m'n nieren.
Dit gezegd zijnde vind ik wel dat je moet proberen om meer dan 1L te drinken, minder is echt te weinig, maar ik zou me dan weer niet ernstig zorgen maken als je de 2L niet haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:57

tita schreef:
ik drink van tijd tot tijd ook echt te weinig maar wat ik veel erger vind ookal drink ik 2 liter op mijn werk pissen :n zo weinig hooguit 1-2x in 8 uur tijd :(

Wow, ik plas op school alleen al 2/3 keer, en dan nog voor schooltijd en na schooltijd thuis gelijk. En dat terwijl ik vanaf het moment dat ik opsta, tot ik thuis ben, maar 0.5 liter drink. Vind dat echt wonderbaarlijk mensen die zo weinig hoeven te plassen. :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:27

Ik drink altijd heel veel, maar geen water...
Ik snap ook nooit zo goed wat ze bedoelen, moet ik echt 2 litert wáter drinken of bedoelen ze met water ook vloeistoffen gewoon zoals melk en sap.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:30

2 liter vloeistoffen :j

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:22

Sleeper schreef:
Volgens mij is het allang al achterhaald dat je 2 liter per dag moet drinken.

Volgens mij ook.
Al voel ik mezelf wel beter op een dag waarneer ik veel water heb gedronken.
Wel water dan, met andere dranken merk ik dit verschil weer niet.

Volgens mij heeft iedereen weer een andere hoeveelheid vocht nodig.
Dat labeltje van '2 liter' geldt niet voor iedereen.
Zolang jij je goed voelt en misschien een glas meer zou drinken, niks aan de hand?