Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maeve schreef:Kan ook leuk zijn, maar dat trekt me nou totaal niet... net als semi-contact, daarvoor zou ik geen vechtsport doen
Al weet ik niet of schermen uberhaupt een vechtsport is?
) maar is geen contact zoals de vechtsport

. Klopt eigenlijk ook wel, want als je het goed kan dan is het net dansen met je wapens. je hebt inderdaad heel veel vaardigheden nodig om precies die juiste punten te raken. Ik kan nu als mijn tegenstander met zijn borst voor me staat mijn wapen zo over zijn schouder heen zwiepen dat de punt precies tussen zijn schouderbladen raakt. Het kost echt jaren van oefenen voordat je er niet meer als een echte beginner uitziet en het moet allemaal zo precies kloppen. Je voeten moeten op precies de juiste afstand en iedere millimeter verkeerd zorgt ervoor dat je aanval niet goed uitkomt. Heerlijke sport is het
Volgende week doe ik een proefles. Ik heb lang getwijfeld tussen de verschillende vechtsporten, maar de les taekwondo die ik gezien heb vond ik alleszins er tof uitzien. Eerst opwarmen en conditie trainen, dan stretchen en dan een uur technieken en dergelijke. Wel stom dat er volgende maand net de zomerstop is
is ook leuk!