Vechtsporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:54

Ik doe niet aan een oosterse vechtsport met een stoere naam, maar gewoon aan schermen. Hele leuke sport en heel intensief.

Maeve

Re: Vechtsporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:34

Kan ook leuk zijn, maar dat trekt me nou totaal niet... net als semi-contact, daarvoor zou ik geen vechtsport doen :-)
Al weet ik niet of schermen uberhaupt een vechtsport is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:41

Maeve schreef:
Kan ook leuk zijn, maar dat trekt me nou totaal niet... net als semi-contact, daarvoor zou ik geen vechtsport doen :-)
Al weet ik niet of schermen uberhaupt een vechtsport is?

Je hebt vechtkunst en vechtsport.

Vechtsport zoals mma en kickboks, en vechtkunst zoals meer japanse jj enz

En grapplen is bv één van de meest effectieve sport, je raakt elkaar aan (anders zou het moeilijk zijn :') ) maar is geen contact zoals de vechtsport

Schermen lijkt me wel interessant, heb het één keer gezien je moet echt wel enorm veel vaardigheden hebben om de juiste plekjes te raken.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:47

Oja, op die fiets :-)
Wat dat betreft: wij hebben ook wel eens een ''lesje'' stokvechten gekregen van onze sensei, ik moet zeggen dat me dat écht onwijs gaaf lijkt!! Dat lijkt me ook meer vechtkunst?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:58

Ja inderdaad, al ziet iedereen het anders. Ik heb gisteren heel underground de kopstoot geleerd, pff die zal ik nooit gebruiken hahaha. Volgens mij doe ik er mezelf meer pijn mee dan de andere hahah

Houden jullie trouwens ook rekening met je kleding, ik vecht echt op zijn mans maar ik wil toch graag de grave venum shorts aan enz

Afbeelding
Afbeelding

Dit is hem voor vandaag bv

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:05

Schermen is dus vechtkunst, weer wat geleerd :P. Klopt eigenlijk ook wel, want als je het goed kan dan is het net dansen met je wapens. je hebt inderdaad heel veel vaardigheden nodig om precies die juiste punten te raken. Ik kan nu als mijn tegenstander met zijn borst voor me staat mijn wapen zo over zijn schouder heen zwiepen dat de punt precies tussen zijn schouderbladen raakt. Het kost echt jaren van oefenen voordat je er niet meer als een echte beginner uitziet en het moet allemaal zo precies kloppen. Je voeten moeten op precies de juiste afstand en iedere millimeter verkeerd zorgt ervoor dat je aanval niet goed uitkomt. Heerlijke sport is het :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:17

http://dodozi.files.wordpress.com/2008/06/karate_gi.jpg

Dit is de kleding die wij dragen!! Het teken op de borst is het teken van onze ''stroming'', het kyokushin.
In de winter prettig, in de zomer zou je wensen dat er iets bestond als een karatebikini. Helaas.
Dat is dan weer het nadeel van het ''klassieke''.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:39

Ik ben toevallig deze week mij gaan informeren voor taekwondo :) Volgende week doe ik een proefles. Ik heb lang getwijfeld tussen de verschillende vechtsporten, maar de les taekwondo die ik gezien heb vond ik alleszins er tof uitzien. Eerst opwarmen en conditie trainen, dan stretchen en dan een uur technieken en dergelijke. Wel stom dat er volgende maand net de zomerstop is :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:28

Farjen, doen ze misschien ook aan buitentrainingen? Dat doen wij wel in de zomer :-) is ook leuk!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:38

Neen, het is gewoon een maand helemaal geen training omdat de sporthal dan ook gesloten is. Maar in augustus bouwen ze dan weer de training op en in september starten ze dan weer de training 2 keer per week.