OMG uitslag in gezicht,allergie??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:18

gohya schreef:
Nee oke,maar dan is het probleem opgelost toch?
Van mij mag het morgen wel helemaal weg zijn hoor.

Alleen dan weet je alsnog niet wat het was toch?? Als je weet wat het is, heb je minder kans dat het weer terug komt.
En het kan zijn dat de 2e allergische reactie een stuk heftiger is dan de eerste..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:38

Miracle_ schreef:
gohya schreef:
Nee oke,maar dan is het probleem opgelost toch?
Van mij mag het morgen wel helemaal weg zijn hoor.

Alleen dan weet je alsnog niet wat het was toch?? Als je weet wat het is, heb je minder kans dat het weer terug komt.
En het kan zijn dat de 2e allergische reactie een stuk heftiger is dan de eerste..

Ja das waar,daar heb je gelijk in.
Ik heb H.A. gebelt maar die zat vol,kon pas maandag terecht.
Ze vroeg ook of ik met iets gewerkt had?nou nee.Of ik koorts had?Nee ook niet,ik heb al jaren geen koorts meer,ook niet als ik ontstekingen had.
Ze zou met de H.A. overleggen en me vandaag of anders morgen ochtend terug bellen.
Mócht dit een allergie zijn dat moet het toch van de vissalade komen,das het enige was anders was dan normaal.Antibiotica heb ik ook niet gebruikt,geen enkel ander medicijn ook niet.
Het rare is ik weet niet meer precies of het nou begon toen ik wakker werd of na het eten v.d. vissalade.
Ben wel heel erg moe en futloos vandaag en me gezicht voelt nog steeds warm aan.

gohya

Re: OMG uitslag in gezicht,allergie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:47

Word morgenochtend gebelt door assistente v.d. H.A.
Hoop echt dat ik tussendoor kan komen,het begint erg te jeuken en spreid zich verder uit.Het kruipt nu al achter in me nek en in me oor.Probeer maar eens niet te krabben als je erge jeuk hebt,en als ik krab doet het nog zeer ook nog.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:51

Ik had zoiets laatst ook, had ik blijkbaar brandharen van een processierups op me gekregen! Ik zag er niet uit. Weet alleen niet of dat nu kan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 19:53

Daar ben ik gelukkig niet mee in aanraking gekomen.
En volgens mij zijn ze er nu niet meer.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:36

Nou inderdaad maar hopen dat je even tussendoor mag inderdaad!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 09:55

Assistente heb gebelt,H.A. vind het moeilijk om te zeggen wat het is.Hij denkt een allergische reactie van iets wat ik gegeten heb,dat denk ik dus ook [die vis].Ik kan vanmiddag een zalfje ophalen en dat erop smeren.Nou hopen dat het werkt,het jeukt best erg,me huid is helemaal ruw,en me ogen zijn dik.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:57

Weet je nog wat voor vis het was?
Wel vreemd dat ze er dan gelijk niet ff naar kijken.. Maar wel fijn dat je een zalfje krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 10:08

Ja het was makreel salade met stukjes appel,bleekselderij en nog wat erin.Dat vraag ik wel effe na bij de viswinkel wat ernog meer in zat.Ik eet al jaren lang vis,ook makreel,nooit allergie gehad.Ik moet vanmiddag toch met een kennisje naar de praktijk toe,bij de assistente,laat ik het gelijk zien aan haar.
Het rare is dat het ook allemaal opzwelt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:28

Dan is het inderdaad wel een goed idee om alle ingrediënten even na te vragen bij de viswinkel. Misschien dat er daar iets in zat wat je nog nooit op hebt?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:35

Heb zalf [corticosteroïden] gekregen en moet dit dagelijks erop smeren,2x per dag.Op de plekken waar de uitslag zit,nou das niet zo moeilijk want het zit echt overal.
Ben ook bij de vis winkel geweest,ze hebben alles opgenoemd wat er in de salade zat en het zou toch de makreel moeten zijn dan.Ze vertelde dat een allergie voor makreel achter de oren begint en dan uitspreid over het hele gezicht.Dit klopt precies.
Alleen het rare is dat ik van zalm geen last heb en makreel lijkt heel veel op zalm zei ze.Nou ja hopen maar dat het gauw weg trekt.Ik heb eerst 1 stukje in gesmeerd,want ik wil eerst zien of het geen rare bijwerkingen geeft.Ik bedoel de H.A. heeft het voor geschreven zonder het gezien te hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:22

Damn,smeer al 2 dagen,weinig verandering.Nog steeds net zo veel jeuk en de plekken worden alleen maar erger.In de bijsluiter staat, jeuk vermindert direct na insmeren.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:41

Nou fijne zal dan.. Ik zou gewoon langs de huisartsenpost gaan als het echt zo erg word!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:06

Ik vind het raar dat ze er niet naar kijken, aan een telefoongesprek kun je nooit helemaal zeker weten of je het goed doorkrijgt en er wel het goede beeld bij hebt. Kijken duurt nog geen 5 minuten! Maargoed, dat zal dan wel aan mij liggen :+ Wel fijn dat je er iets voor gekregen hebt natuurlijk, maar zo te horen werkt dat niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 12:14

Mijn huid is heel erg droog en ruw,lijkt wel een olifantenhuid.
Boven mijn oogleden is het opgezet en zie je ook al die witte dikke vlekjes.Het zit nu ook op de gehele oorlel en alles jeukt nog steeds.Niet constant maar in vlagen,en het rare is,alleen het stukje onder mijn neus is "schoon".Hier zit helemaal nix,verder zit het overal tot achter in mijn nek.Het doet geen pijn.Ik vind het ook raar zomaar iets voor schrijven zonder het gezien te hebben.Overal lees je RODE bultjes,vlekjes,huid,maar ik heb geen ROOD,alles is wit.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:16

Ik zeg HA-post. je loopt er nu lang genoeg mee zonder dat een HA het gezien heeft. Dit klinkt niet goed!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:49

jeetje wat vervelend, ik vindt het erg vreemd dat ze je zo lang laten lopen
het is toch gevaarlijk de allergie zo evt zelfs op de luchtwegen kunnen slaaneen als ze even naar je kijken, krijg je misschien een spuit of
tabletten, dan ben je er waarschijnlijk zo vanaf.

Ik zou wel een bloedtestje vragen,voordat je aan ,medicatie
begint. Dan weet je zeker waar het van komt.

Sterkte

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:28

Ik smeer nu al 3 dagen maar zie en merk geen resultaat.
Vooral achter de oren jeukt het soms ontzettend.De huid word daar ook schraal en gaat kapot,de oorlellen zijn erg dik.
Morgen toch maar effe een afspraak maken bij de H.A. ze moeten er toch maar effe naar kijken vind ik.
Gelukkig zijn al die vlekjes wit van kleur,zo zie je ze niet zo goed.
Zou dan helemaal voor l..l lopen zeg.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:31

Ik was allang naar da H A P geweest... Zoiets moeten ze gewoon nakijken voor dat ze iets meegeven, punt.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:17

Ik heb exact hetzelfde gehad (en meerdere keren) en het kwam bij mij door gamba's en garnalen! Ben ik dus ook allergisch voor.
Hormoonzalf (dus ook wat jij gebruikt nu) helpt juist HELEMAAL niet. Bij mij ging het weg toen ik het niet meer nat heb gemaakt met water (dus even niet gedoucht) en helemaal niks meer opgesmeerd heb. En wat extra allergiepillen nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 10:05

Eindelijk begint de zalf toch te werken!het word opeens stukken minder.Wel is de huid nu droog en schraal,lijkt op droge exceem nu sommige plekken.De jeuk heb ik nog wel boven mijn ogen en achter de oren.Ben blij dat het eindelijk werkt.
Maar het kan ook dat het niet door de zalf komt maar omdat het na verloop vanzelf minder word en verdwijnt?Een allergische reactie is toch niet blijvend?als je iets niet meer eet waar je niet tegen kan?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:17

Ja dat moet wel weg gaan na verloop van tijd. Maar het heeft bij mij ook een keer 2 weken geduurd. Dat exceem achtige had ik ook, en dat jeukte verschrikkelijk. Je kunt ook best met iets anders heel vets smeren, is goed voor dat droge.