Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Gelukkig voor mij lukte dat niet omdat mijn pols ook verbrijzeld was en ik daar met mijn volle gewicht op lag. Vervolgens zat er al heel snel een vrouw naast me die met me is gaan praten om me zo stil mogelijk te houden. Als ik wél op was gestaan waren de gevolgen niet te overzien geweest! Van binnen zag het er nl zo uit: http://i625.photobucket.com/albums/tt34 ... ebrae2.jpg . Ik ben dus echt door het oog van de naald gegaan en als ik was opgestaan en 1 van de botfragmenten naar achter was geschoven en mijn ruggemerg had geraakt was ik nu van tussen mijn schouderbladen naar beneden toe verlamd geweest.
(had nog nooit wat gebroken
) maar je hebt stabiele en instabiele breuken. Stabiele breuken laten ze op natuurlijke wijze genezen en dan moet je idd plat en daarna in een corset. Een instabiele breuk wordt gefixeerd en als die operatie eenmaal geslaagd is, ben je weer vrij snel op de been. Ik stond na twee dagen alweer naast mijn bed! Van de spieren en zenuwen die doorgesneden zijn bij de operatie heb ik het meeste last gehad én van de breukjes die ik aan de uitsteeksels van de wervels had; die je ook kunt voelen als je met je vingers over je rug gaat zeg maar. Daar hebben ze verder niks aan gedaan en die zijn tot een week geleden héél pijnlijk geweest; een dikke maand dus. De pijn gaat nu langzaam over in "ongemak" en sinds een week ben ik pijnstillervrij. Rijden kan ik echt nog niet (ook vanwege mijn pols) maar er even opzitten en stappen kan ik binnenkort wel denk ik. Dat mag ik ook overigens, maar dat komt dus omdat het hele zaakje gefixeerd is!!
maar gelukkig lijkt het goed afglopen.Abeltje77 schreef:Ben ik nu de enige die het niet bikkel vind maar heel erg dom?
Je kunt toch op je vingers natellen dat er iets heel erg mis is als je verlammingsverschijnselen hebt? En om dan zo te sollen met je rug notabene, voor hetzelfde geld beland je in een rolstoel!

Aukelizzy schreef:Ik hoef niet helemaal plat te liggen maar ik mag de aankomende 6 weken weinig. Eigenlijk komt het er op neer dat ik alleen mag liggen, zitten, lopen en autorijden. Ik mag niets doen waarbij ik mijn rug buig. Bijvoorbeeld sokken en schoenen aandoen moet ik liggend doen, dat gaat me ook nog niet zo makkelijk af, maar oefening baard kunst he.
. Heb dat wel heel erg rustig opgebouwd!
. Het is dat ik de misselijkheid niet vertrouwde (had ergens mee gekregen dat een breuk misselijkheid veroorzaakt), anders had ik ook gewoon aan kneuzing gedacht, rustig aan doen en het komt wel weer goed.
. Weet niet of het geholpen heeft, maar de orthopeed die mijn controlefoto beoordeelde zag (en ik quote...) "Uitzonderlijk veel en snelle botaanmaak".
.