Wat is nou een echte goede conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Re: Wat is nou een echte goede conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:37

Ik zweer bij Herbal Essences :D Ik heb nu die nieuwe, rode fles.. Voor perfecte uiteinden of zo!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:42

Ik ben het meest tevreden over Inecto cocos conditioner, te koop bij De Tuinen en hier ook bij het Kruidvat.
Zeker in de winter is dat echt de fijnste voor mijn krullen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:33

Ik vind Guhl heel fijn. Ook de haarmaskers (amandelboter) zijn erg fijn! En daarna doe ik er altijd nog een anti-pluis middel van de kapper in, of van Gliss Kuhr.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:39

Mieke schreef:
Wat is er tegen siliconen dan?

Meeste kappers schijnen er niet zo dol op te zijn. Het vormt een glad laagje over je normale haar heen waardoor het zacht "lijkt".
Wil je er meer van weten moet je even aan je kapper vragen ;)

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:43

Ik zweer bij John Frieda, het is wel wat duurder maar het helpt echt!! Na het wassen gwoon even in laten werken en na een paar minuten heb ik (en ik heb ook dik haar) er geen knoop meer inzitten! O:)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:50

ik gebruik nu gliss kur care&repare maar hier word mijn haar juist vet van als ik het niet iedere dag was..dus ik lees even mee ;) ik heb ook van dat klit haar..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:53

Ik vind Sante een ontzettend fijn merk, helaas bijna nergens te koop, maar dat is ook siliconenvrij. Het werkt echt super bij mijn haar. Ik heb ook lang haar, maar ik heb er nooit klitten mee. Daarnaast heb ik ook nog een shampoo en soort van conditioner van the bodyshop. Ook ontzettend fijn, is op olijfoliebasis. Ook zonder siliconen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:53

mijn truc (werkt bij mijn haar het beste) is om shampoo's en conditioners af te wisselen.
ik koop nooit 2x hetzelfde product achter elkaar.
meestal heb ik shampoo+conditioner van andrelon. dan smeer ik super veel conditioner in mn haar, laat dat 5 min intrekken en dan uitspoelen.
nu is mn haar zelfs doorkambaar als het nat is.
maar ik koop dus elke keer een andere shampoo (bijv perfecte puntjes, of care/repair, enz).
heb ook een tijdje syoss gebruikt maar vind andrelon toch fijner!

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:54

Oh en John Frieda Frizz Ease Serum helpt pluis- en klithaar te voorkomen, dit is alleen geen conditioner maar een serum maar helpt wel heel goed, moet je na het wassen over handdoekdroog haar verdelen. :)

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:59

Zelf gebruik ik altijd dove of nivea met beide heb ik hele goede ervaringen. Heb lang haar wat ook nog eens heel snel vet aan voelt. Ook kun je shampoo en creme spoeling van zwitsal eens proberen ook dat werkt heel goed.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:01

Wij hebben zelf thuis een kapsalon, en ik zweer bij Redken en Joico. Het beste kun je gewoon bij de kapper iets halen, je betaalt wel iets meer maar het spul gaat 2x zo lang mee ;) En je haar is nog eens super zacht ook! Ik merk echt verschil als ik een keer met Andrelon was ed...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:04

Ik vind Andrelon juist een vreselijk merk, ik zweer bij Herbal Essences! :))

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:08

Cath_16 schreef:
Een goede masker is fijn, die gebruik ik ook na het wassen.
Van Gliss kur heb nu veel minder klitten.

Ik heb niet het masker, maar de spray van gliss kur, die werkt echt super goed, een beetje insprayen en je kamp er echt zo doorheen.

Ik heb ook snel last van klitten heb dun haar, en stijl op 1 lengte volgens mijn kapper komen die klitten vooral door dat ik het op 1 lengte heb.

[edit] En idd conditioner lang in laten werken, en niet gelijk uitspoelen.
Laatst bijgewerkt door Jockey_my op 20-09-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:08

care en repair van andrelon <3 en dan indoen tijdens t douchen, haarklem erin, in laten trekken en spoelen maar :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:09

Ik heb alles geprobeerd, van huismerk van de Kruidvat tot John Frieda, en ben tot de conclusie gekomen ( :Y) ) dat ik Andrelon, Nivea en Head & Shoulders de fijnste shampoos vind. John Frieda heb ik ook gebruikt, en nee, ik ben niet overtuigd :n

Helaas is mijn haar zò snel vet dat ik het eigenlijk elke dag moet wassen.. (doe ik niet want anders moet ik het straks 2x op een dag wassen :\ ). Iemand daar nog wat tegen?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:09

Herbal Essences en producten van John Frieda werken bij mij goed.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:11

Martine_R schreef:
Ik heb alles geprobeerd, van huismerk van de Kruidvat tot John Frieda, en ben tot de conclusie gekomen ( :Y) ) dat ik Andrelon, Nivea en Head & Shoulders de fijnste shampoos vind. John Frieda heb ik ook gebruikt, en nee, ik ben niet overtuigd :n

Helaas is mijn haar zò snel vet dat ik het eigenlijk elke dag moet wassen.. (doe ik niet want anders moet ik het straks 2x op een dag wassen :\ ). Iemand daar nog wat tegen?

Ik heb ook regelmatig dat het echt na 1 dag al weer snel vet word. Dan wissel ik van shampo, en als die op is wissel ik weer terug. Werkt bij mij echt super goed.
Head & schoulders vind ik ook erg fijn, maar mijn zwarte haar is er minder blij mee. (Word snel bruin).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:12

LZP > MW

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:16

Ik gebruik heel simpel de conditioner van de lidl.
Ik heb heel dik haar wat al ging klitten als ik eraan dacht.
Na het douche was er geen doorkomen aan, als ik het los deed en 100 meter in huis liep zat het alweer helemaal geklit echt rampzalig dus.
Maar zinds ik lidl shampoo en conditioner gebruik heb ik nergens meer last van.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:19

Avalon, haal ik bij de tuinen, goed borstelen voordat je onder de douche gaat helpt ook.
Als het echt klit grijp ik naar de cowboy magic detangler (die is ook voor mensen geschikt) werkt super.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:24

Jockey_my schreef:
Martine_R schreef:

Ik heb ook regelmatig dat het echt na 1 dag al weer snel vet word. Dan wissel ik van shampo, en als die op is wissel ik weer terug. Werkt bij mij echt super goed.
Head & schoulders vind ik ook erg fijn, maar mijn zwarte haar is er minder blij mee. (Word snel bruin).

Ja wisselen van shampoo doe ik inderdaad ook regelmatig. Maar dat hou ik echt geen hele fles shampoo vol hoor, dat doe ik echt om de 3 weken ofzo, wisselen.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:49

ja ik wissel ook wel eens, maar dan tussen de varianten van John Frieda ;) heb nu net de nieuwe: Root awakening, kijken hoe die ;)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:52

Kim_89 schreef:
Ik zweer bij Herbal Essences :D Ik heb nu die nieuwe, rode fles.. Voor perfecte uiteinden of zo!

Ja die heb ikl ook en helpt ook goed tegen klitten bij mij.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:04

Ik kam mijn haar niet i.v.m. permanent en met die cremespoeling klit het inderdaad niet :D

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:07

Kim_89 schreef:

Die heb ik ook! En de roze!
Heerlijk is die :+: