Hans Anders Opticiens: wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Hans Anders Opticiens: wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:40

@amj ja dat krijg je idd als je de tijd neemt voor je klanten dat de wachtende dus wat langer wachtend zijn op dat moment vervelend idd, maar als je dan zelf aan de beurt bent vind je het ook prettig dat er de tijd voor je genomen word.
@Tjaldur er is idd een tijdje geweest dat de lensbestellingen niet naar wens liepen! Dit is inmiddels opgelost gelukkig... Vermoed zelf dat de kruidvat lenzen de schuldige zijn voor wat je hebt. Dit zijn goedkope flutlenzen en sommige zijn er blij mee en daar gaat het goed mee, maar als je wat gevoeligere ogen hebt zijn de lenzen van kruidvat funest (neem aan dat je bij hans anders dezelfde lenzen hebt gekregen als die je de 1,5 jr daarvoor gebruikt hebt)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:48

Ja klopt, dat waren precies dezelfde. Kan best aan die Kruidvatlenzen hebben gelegen. Op het moment dat ik die infectie kreeg droeg ik mijn normale lenzen weer. Omgerekend zijn de Kruidvatlenzen trouwens duurder dan die van HA.

Ben trouwens bij mijn vorige opticien weggegaan, omdat ik een nieuw soort lenzen had gekregen (siliconen). Ik zag daar overdag goed mee, maar zodra het begon te schemeren zag ik heel slecht. Bovendien zaten ze irritant. Die opticien zei dat dat écht niet mogelijk kon zijn en hij gaf me mijn oude lenzen niet terug. Ik ging een paar dagen daarna op vakantie, dus ik zei: 'ik moet overmorgen 's nachts met een busje naar Zuid-Frankrijk rijden'. Zei hij: 'oooow, das toch maar alleen rechtdoor', en ging verder naar de volgende klant 8)7 Dit was btw geen HA hoor!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:58

Nou lekker verhaal dan!
Wij hebben tegenwoordig ook siliconen lenzen erbij. Deze lenzen laten 4x meer zuurstof door als de gewone. Ze kunnen eigenlijk geen irritatie opleveren, maar als een klant zn oude lenzen graag terug wil, wat is daar dan optegen!? Lekker bijdehand dat is toch alleen maar rechtdoor :S

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:01

ik geloof dat ik het dan tref als ik de reactie,s hier lees al jaren bril en lenzen van hans anders en nooit klachten gehad was er toch iets niet goed wat 1 keer is voorgekomen dat werd toen direct goed verholpen.
Kom er al jaren en geen klachten .

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:02

Ja en die dingen kostten ook nog eens 130 euro! Was ik dus kwijt :( Bij Hans Anders maar 45, ik was echt blij daar de 1e keer! :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:03

Ik haal nu al 12 jaar zowel lenzen als brillen bij HA en ben wel tevreden eigenlijk hoor. Nergens last van.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 22:06

Gelukkig ook nog positieve verhalen :D
@tjal kan me voorstellen dat je er blij van word als je 85 euro minder gaat betalen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:53

idylle schreef:
@Sor... Fijn dat hij bij het huis wel goed is (valt ook onder hans anders) Het af laten stellen kun je alsnog laten doen hoor!!
@Orlando als hij steeds maar weer scheef trekt is ook niet goed nee, zou er dan gewoon weer mee terug gaan!
@Ikima Lenzen kan ik je weinig over vertellen helaas, weet alleen dat hans anders geen multifocale lenzen verkoopt. Kan me voorstellen dat als je er al 4x geweest bent je het wel een keer gehad hebt.
Bedankt voor je reactie in dit topic :D

Oh, is dat zo joh?
Personeel kwam een stuk meer bekwaam over :j en de winkel lijkt een stuk meer van kwaliteit!
Ja, dat weet ik, maar komt er nooit van, terwijl er hier één in het winkelcentrum zit.

Het ZH is me tot nu toe wel het beste bevallen, maar ik durf er niet meer goed terug. Al is dat mijn eigen domme schuld!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 23:58

De mensen van het huis krijgen exact dezelfde opleiding als de mensen van hans anders (zit nu op de opleiding en daar zitten mense van HA en v/h H )
Wel is het zo dat HH een betere monturen collectie heeft (merk monturen) maar de glazen insluipen word door dezelfde medewerkers als die van HA gedaan.
Wat is er misgegaan dan dat je niet terug durft naar ZH?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:05

Ik heb al jaren een bril van dehansanders. Bevalt het? Nou nee. Maar ze zijn goedkoop. Dus kan ik vaker een bril kopen. Dat vind ik prettig. Beetje afwisseling.

Maar langer dan een jaar doe je niet met een bril. Kwaliteit van de monturen is gewoon te slap. Meestal verbuigen ze binnen paar maanden al. Je kan terug gaan,, ze doen meestal niet zo moeilijk en je krijgt dan een nieuwe.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:07

Ok, pure verheerlijking door de uitstraling van het bedrijf/de filialen dus wellicht? :P
Toch had ik niet het idee dat deze bril 'te sterk' aangemeten was.

Ik heb vaatingroei, niet de minste ook... Wil niet weten wat er gezegd wordt, gezien ik het een aantal jaar terug al 4 weken zonder lenzen moest stellen om het boeltje tot rust te laten komen.

Het liefst zou ik mijn ogen laten laseren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 09:38

@sor het kan idd wel zo zijn dat er bij HA te veel is gemeten hoor.
@veulen als HA je een nieuwe ervoor geeft, waarom ben je dan toch niet tevreden?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:06

Mijn ervaringen zijn echt zéér slecht. Ik heb een tijdje geleden daar mijn lenzen besteld, heb een tijd zeer slecht gezien en dat kwam omdat ik een cilindrische afwijking heb, en dat verkopen ze gewoon niet bij HA en daardoor zijn mijn ogen waarschijnlijk nog acher uit gegaan ook.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:31

Lenzen met een cilinder verkopen wij wel hoor :j
Alleen ligt het eraan wat de sterkte van ej cilinder is, wij hebben ze tot -1.25, soms is het gewoon even proberen of het wat voor je is.
Het is niet zo dat als je een paar weekjes met lenzen loopt die niet op jou sterkte zijn dat je ogen dan meteen achteruit gaan hoor, wel idd als je ze langere tijd blijft gebruiken dan kan het idd invloed hebben op de sterkte van je ogen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:08

Idylle: de kwaliteit is maar zo zo. Ik verwacht niet dat ik jaren doe met een bril van zo,n prijs. Maar 2 jaar zou toch wel het minimum zijn. Dat is me de afgelopen 7 jaar echter nog niet gelukt. 1 jaar dan zijn ze wel op. Vaak verbuigen ze dan.

Een bril draag ik elke dag dus mogen ze best confortabel zijn en stevig.

Voor mij is het simpel ik koop elke 9 maanden een nieuwe. De oude gebruik ik om af te wisselen voor feestjes en reserve. Met een dure bril zou dat niet kunnen. Ik ga er nog steeds van uit daat ik het er uit haal. Maakt hans z'n brillen iets duurder dan zou dat wel over zijn.

Maar toch ik zet me vraagtekens bij brillen waar de glazen uitvallen, die verbuigen, waar de kussentjes afbreken of waarbij de pootjes los zitten.

Niet alleen bij mij trouwens. Ik hoor en zie het meer. Ook bij mensen met een rustig leven.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:18

Ik ga er echt niet meer heen. Ben er een keer geweest, al wel een aantal jaren geleden. Kreeg mijn nieuwe bril mee en had meteen al zoiets van...neuh, dit is niet goed. Meteen weer terug gegaan. Kwestie van bijstellen aldus de opticien. Zo gezegd zo gedaan maar ik was nog niet tevreden. Paar dagen later weer terug. Was het een kwestie van wennen aangezien mijn cilindersterkte zo was veranderd. Ja duhuh, daarom moest ik een andere bril!! Weer wat gesleuteld maar nog niet zoals het moest zijn maar ik moest het maar een paar dagen volhouden, was puur wennen. Tja, zal wel dan. Hun hebben er verstand van....al had ik dit nog nooit gehad.
Na een week of wat was ik het spuugzat en ben ik naar een andere optiek gegaan. Die heeft mijn ogen nagemeten en vervolgens de bril. Bleken mijn glazen er verkeerd in te zitten! Niet verwisseld ofzo, neehee, gewoon kats verkeerd om! Daardoor klopte er dus niets meer van de sterkte.
Tja, dan gaat wennen wel heeeeeeeeeel lang duren _-:(

Dus voor mij geen Hans meer!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 08:30

@prutsmuts, ja snap dat je dan genoeg hebt van HA. Alhoewel ik niet snap dat er geen optische controle is uitgevoerd terwijl je elke keer terug kwam met klachten... Hadden ze hem zo terug kunnen sturen en na kunnne laten kijken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:44

Zowel mijn zus als mijn oma zijn bij Hans Anders geweest en gaan er nooit meer naar terug. Beide slechte ervaringen met de brillen daar. Beide kregen ze een bril mee met compleet een andere sterkte die ze nodig hadden. Hans Anders hield vol het goed te hebben, andere opticien keek de brillen na en de sterkte klopte van geen kanten...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:31

Heb nu een slechte ervaring, moet er wel bij zeggen de eerste hoor na jaren met goede ervaringen.

Heb onlangs een bril besteld, ogen waren na een test volgens hen minder geworden, van -0.5 naar -2... Nieuwe bril was binnen gekomen, eerste wat me al opviel was dat de glazen niet even groot waren, dit zag je dus duidelijk. Ik kreeg ook een moe gevoel in mijn hoofd en veel hoofdpijn klachten sinds dat ik de nieuwe bril had.
Na een tijdje terug gegaan met de bril, het kwam volgens diegene in de winkel dat de neuspads niet goed waren, nieuwe erop en de hoofdpijn werd zo erg dat ik elke middag op bed kwam te liggen (migraine is er een feestje bij vergeleken met wat ik had) Weer terug en ze gingen de glazen doormeten. Het meisje mompelde iets van cylinder vergeten in de glazen te zetten en ze waren iets te sterk....
Moest mijn daglenzen maar gaan gebruiken (deze waren zonder cylinder, dus nog een kwart sterker). De hoofdpijnen werden nog erger en ik kon niet meer werken of autorijden of wat dan ook. Ik was het zat, naar 2 andere opticiëns geweest voor een oogmeting. Daar kwam bij beide dezelfde meting uit met cylinder.
Bij Hans Anders had ik volgens hun zeggen -2 en -2.25.
Volgens de andere -0.75. Ik kon alle letters zo oplezen, dus kon ik nooit -2.25 of -2 hebben volgens hun.
Ik heb nu lenzen met cylinder op de juiste sterkte en wacht op mijn nieuwe bril.
De hoofdpijn is zo goed als weg en het moeie gevoel is weg!
Vind dit toch wel een groffe fout!
Wat ik ook een groot nadeel vind bij de winkel bij ons is dat er altijd andere verkopers staan, je treft zelden 2x dezelfe persoon.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:37

Ik ben altijd naar eyewish gegaan voor bril en lenzen en ook erg tevreden. Helaas door onze verhuizing heb ik nu alleen een hans anders in de buurt. En niks anders dan slechte ervaringen. Zo erg dat ik inmiddels liever 35 km. rijd om naar een andere opticien te gaan in plaats van 5 km voor de hans anders.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:53

ik heb er lange tijd brillen gehad
kwa glazen geen probleem, ma de monturen schilferden af en werden lelijk
werden overigens meestal wel kostenloos vervangen, maar na de derde keer durfde ik niet echt meer teruggaan moet ik zeggen
lenzen minder content van, waren niet zuurstof doorlatend genoeg, ik kreeg pijn aan mijn ogen, ontstekingen, en heb nu adertjes die in het wit gegroeid zijn, waardoor ik zodra ik moe ben, of mijn huidige lenzen wat te lang in heb, knalrode ogen heb.
...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:56

Ik ben zeer tevreden, en geloof dat er vrij veel mensen tevreden zijn. Ze zijn ook 1 van de goedkoopsten.
Misschien hangt t wel af van het filiaal. Heb btw lenzen.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:07

Ik ben een tevreden Hans Anders klant altijd mijn lenzen en brillen er gekocht. Mijn brillen gaan altijd minimaal 2 jaar mee en dan vind ik het meestal wel weer tijd voor een ander montuur. Lenzen nooit klachten gehad en altijd het gevoel gehad serieus genomen te worden. Misschien ligt het er ook wel aan naar welk filiaal je gaat. Bij ons staan wel altijd dezelfde personen in de winkel.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:52

Veulen84 schreef:
Ik heb al jaren een bril van dehansanders. Bevalt het? Nou nee. Maar ze zijn goedkoop. Dus kan ik vaker een bril kopen. Dat vind ik prettig. Beetje afwisseling.

Maar langer dan een jaar doe je niet met een bril. Kwaliteit van de monturen is gewoon te slap. Meestal verbuigen ze binnen paar maanden al. Je kan terug gaan,, ze doen meestal niet zo moeilijk en je krijgt dan een nieuwe.

ik kan altijd makkeljk 2 jaar met een bril van hun doen en dan heb ik ook nog twee kids die hem wel is verbuigen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:56

Denk idd dat het ook wel filliaal gebonden is waar je heen gaat...