Wat doen tegen littekens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:54

Slakkenslijm, was laatst op tv :o

Weet niet of het werkt, maar niet geschoten is altijd mis :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:00

Litteken crème bestaat niet echt. Wat wel helpt is een vette crème (wat jullie allemaal al zeggen) goed in masseren! Door het masseren actieveer je de nieuwe cel aanmaak waardoor het litteken niet diep gaat zitten maar meer naar de opperhuid trekt en eenmaal in de opperhuid (die huid valt er af) zal hij minder zichtbaar worden.

Mocht je oude littekens hebben kun je ze laten zandstralen (microdermabrasie) om zo de celaanmaak te activeren en dus het litteken naar boven te halen en zo laten verdwijnen. Dit mag nog niet bij verse littekens.
Maar om dat bij een litteken te doen die niet in het zicht zit is een duur grapje :+ dan heb ik het meer over littekens die in het gezicht/hals zitten.

CKR

Re: Wat doen tegen littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:05

Sommige noemen hier de bio-oil, helaas vond ik het effect echt tegenvallen. Ik merkte amper tot geen verschil.

Je hebt ook producten van het merk Palmers, dan doel ik op de cacoa butter formula lijn. Erg prettig, ik merkte meer verschil dan gebruik van bio-oil.

BuckjeJarig

Re: Wat doen tegen littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:42

Ik gebruik altijd slakkengel, dat vervaagd de littekens wat. Het haalt je littekens niet weg, maar vervaagd wel.