Rode tomaat: hoofd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:47

Regallie schreef:
Owja ik ken het probleem. Bij het sporten (ja ook paardrijden), of als iemand een leuke opmerking maakt naar mij toe, of zelfs al na een slokje alcohol (of heeft dat een andere reden ;))

In de zomer lijkt het een stuk minder omdat ik dan bruiner ben, dus mijn tip: Een laagje foundation en een mooi zongekleurde bruine tint ;)

Alleen zo jammer dat foundation zo lelijk is en ik niet bruin word. :')

Loose

Re: Rode tomaat: hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:22

ik heb altijd rode wangen en dan denkt iedereen altijd dat ik het warm heb maar dat is niet zo. :') maar verder bloos ik gelukkig niet zo snel, alleen mensen denken vaak dat ik bloos omdat ik rode wangen heb. ^)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:35

Ik heb het ook :j altijd een 'gezonde kleur' ( :roll: ) op m'n wangen. Trek me er niets meer van aan. Ben er mee geboren, en als ik bleek ben dan is het misse boel := Zoals toen ik flauw viel na het bloed doneren, toen was ik schijnbaar lijk- en lijkbleek. De mensen van Sanquin wilden me pas laten gaan toen ik mijn eigen 'gezonde kleur' weer had :))

Krijg er soms nog wel eens opmerkingen over, maar de meeste mensen in mijn omgeving zijn het wel gewend. Dan is het meer van "joh meid wat heb je weer een kleur!" Ah ja...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:46

ik heb het nooit echt gehad, alleen de laatste tijd is het echt erg! als vrienden weer zo'n leuke opmerking over me maken ofzo, wordt ik gelijk knalrood terwijl het helemaal geen ernstige opmerking is ofzo.. echt stom! :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:48

Berdien schreef:
Ik heb het ook :j altijd een 'gezonde kleur' ( :roll: ) op m'n wangen. Trek me er niets meer van aan. Ben er mee geboren, en als ik bleek ben dan is het misse boel := Zoals toen ik flauw viel na het bloed doneren, toen was ik schijnbaar lijk- en lijkbleek. De mensen van Sanquin wilden me pas laten gaan toen ik mijn eigen 'gezonde kleur' weer had :))

Krijg er soms nog wel eens opmerkingen over, maar de meeste mensen in mijn omgeving zijn het wel gewend. Dan is het meer van "joh meid wat heb je weer een kleur!" Ah ja...

Dat zegt mijn moeder ook altijd. _O- _O-
"Gezonde kleur" :x :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:51

Ja echt he? Mijn oma ook "He wat zie je er toch weer gezond uit!" als ik daar met een rood hoofd binnen kom stuiven. Ja oma.. :') :+

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:52

Berdien schreef:

Hoe herkenbaar..... :D
Ik maak me er niet meer druk om, het hoort bij mij. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:53

Berdien schreef:
Ja echt he? Mijn oma ook "He wat zie je er toch weer gezond uit!" als ik daar met een rood hoofd binnen kom stuiven. Ja oma.. :') :+

:') Precies. Of dan kom ik oververhit van de fiets en dan zeggen mensen altijd "zo, jij hebt hard gefietst!" Dat klopt ja, niet omdat ik sta te hijgen maar omdat ik gewoon een knalrode kop heb. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:54

Ja! Zelfs als ik kalmpjes rond trap (en voor mijn idee dus níet vooruit kom, ik mag graag hard door fietsen) dan kom ik met een rood hoofd aan. "Weer te laat van huis weggegaan?" "Nou nee... " :roll: :+

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:55

Fiffill schreef:

goeie foundation kopen ;)
Ik heb zelf matte mouse van maybelline en ik krijg vrij regelmatig te horen dat ik een mooie huid heb, terwijl dat dus gewoon een vette laag makeup is :=

Maar die rooie kop is erg herkenbaar. Mijn oplossing: niet meer sporten :')

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:56

ik heb vaak een rood hoofd als mensen over mij praten, en als ik de beurt krijg in de klas, als je dan iets hardop moet voorlezen ofzo

en dan ga ik toch ongelooflijk zweten en dat is echt niet leuk.............

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:56

En vooral als het warm is, dan is m'n hoofd ook rood. Maar als het winter is... komt het juist weer door de kou. :')
Ach, je leert er mee leven... gelukkig verschiet ik tegenwoordig niet meer zo snel als vroeger, dan zeggen mensen iets en woesj, één en al roodheid :+

duChambre schreef:
Fiffill schreef:

goeie foundation kopen ;)
Ik heb zelf matte mouse van maybelline en ik krijg vrij regelmatig te horen dat ik een mooie huid heb, terwijl dat dus gewoon een vette laag makeup is :=

Maar die rooie kop is erg herkenbaar. Mijn oplossing: niet meer sporten :')

Ik vind het gewoon ranzig spul ;) ik heb liever een huid die kan ademen dan dat ik 'm dichtsmeer. Ik vind het gewoon niks. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:58

Vind ik ook, bovendien moet je echt machtig uitkijken als je je huid zo dichtplamuurt. Anders krijg je zo'n masker effect en als er iets niet charmant is :=
Nee, dan liever een rood hoofd met een open huid dan een verbloemd rood hoofd met een laag spul erop :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:13

Precies, ik ben ook niet 24/7 rood (ja, m'n haar ;) ) en ik vind het gewoon zonde om m'n sproeten en huid te verstoppen onder een berg make-up. Los van het feit dat ik het veeeel te veel werk vind. :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:14

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Heb je dan niet gewoon altijd een eng licht gezicht? Lijkt me heel raar := want bijna iedereen wordt wel roder bij inspanning natuurlijk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:30

Nee hoor. Het is niet zo dat je eeuwig lijkbleek ziet ofzo. :) Gewoon een gezonde, egale kleur.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt een hele rode kop heb gekregen bij welke inspanning dan ook. Maar ik ben dan ook raar. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:33

Ik zeg ook "bijna" iedereen :') maar volgens mij heb jij ook niet een hele lichte huidskleur? Het heeft ook met je huidtype te maken. Ik heb rood haar, dan ben je natuurlijk al bleek en met een dunne huid, dat scheelt een hoop. Als je meer wat van het olijftype bent dan wordt je gewoon bijna niet rood - ik heb mijn vriend ook nog nooit met een rood hoofd gezien, die is Portugees en zijn huidtype is gewoon wat donkerder.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:36

In de zomer ben ik niet heel bleek, maar in de winter ben ik (vooral zonder foundation O:)) wel heel bleek. Ik heb zelf ook geen ervaring met die operatie. Wel met een soortgelijke operatie. Ook via de ribben zenuwen en vertakkingen kapot/weg branden. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:40

Dan ben je gewoon een apart geval :D maar wie weet is het een oplossing voor mensen die er echt heel erg mee zitten. :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:42

Het is zeker weten een oplossing voor mensen die er echt heel veel last van hebben en bijvoorbeeld situaties gaan mijden. En daarnaast is het ook voor de rest van je leven, wat natuurlijk ook zeker iets waard is. :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:04

Zo herkenbaar :\

10% van de dag is mijn huid normaal, uiteraard met rode blosjes, maar dan nog enigszins schattig zachtrood.
En voor de rest bij inspanning, bij stress, bij warmte, bij slaap, bij kou, bij overgangen van warm naar koud, bij pittig eten (en zo kan ik nog even doorgaan) kleur ik roder :( . Of in het geval van kou is het eigenlijk meer paars :+

Bij inspanning of als ik in een echt warme ruimte ben, dan krijg ik een mooie rode kraag langs mijn kaken en kin en mijn wangen doen ook leuk mee. Ook een mooi patroon :j
En duurt het minimaal een uur van rust/koelte om daar weer een beetje normaal uit te zien.

Zit ik lekker in mijn vel dan kan ik hier redelijk mee dealen, maar in mindere tijden kan het ook een reden zijn om iets niet te gaan doen. Niet alleen voor hoe het eruit ziet, maar omdat het ook voelt of er een kacheltje van 100 graden in mijn gezicht zit en dan zit ik niet lekker meer.
Voor mij geen ritje van een paar uur in de kou en dan lekker bij de openhaard, dan is er kans op ontploffingsgevaar. Mijn huid moet dan echt eerst acclimatiseren.

Ik gebruik de producten van Red Solutions, geen wondermiddel, maar het lijkt of het mijn huid wat rustiger maakt.

Ik heb er trouwens wel eens elos behandelingen voor ondergaan (voor couperose en roodheid in de huid). Helaas was ik weer net diegene bij het niet werkt. Ik wil nog wel een keer een behandeling voor de gesprongen adertjes, maar dat durf ik nog niet zo goed.