Mijn vriend word vandaag geopereerd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn vriend word vandaag geopereerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:26

Wat een spannende dat moet dit voor je zijn geweest, nu hopen op een voorspoedig herstel en dat hij pijnvrij kan lopen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:06

In welk ziekenhuis is je vriend geopereerd? Kan me voorstellen dat dit een heftige dag was met al dat wachten op nieuws.

Groetjes genja

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:00

dus mijn duimen heeft geholpen. Wat zullen jullie beide vanavond opgelucht zijn. Nu nog de revalidatie en dan lekker weer dingen ondernemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:39

Zo ben er vanavond op bezoek geweest en hij heeft nog veel pijn.Hij heeft nu 3 x een morfine prik gehad en nu is de pijn iets minder.Hij heeft een flinke wond met een drain erin.
Hij is geopereerd in het St.Jansdal in Harderwijk door Dr.de Jong.
Het was best een heftige dag zeg,maar ben helemaal opgelucht nu.Morgen weer er heen en kijken hoe het dan gaat.
Revalideren willen ze hem laten doen in Nijkerk in een verzorgings tehuis,daar krijgt hij dan ook fysio.Hij zou daar dan 3 weken opgenomen worden,maar daar hebben we het nog over.Hij ziet dat niet zo zitten en ik kan hem ook helpen met de revalidatie.Maar als het echt moet,tja dan moet het maar,het mag natuurlijk niet fout gaan tijdens revalideren.
Omdat het via de ruggeprik is gegaan heeft hij alles mee gemaakt en gehoord,hij heeft zelf niet mee gekeken.Ook moest hij mee helpen toen ze de heup eruit haalde,hij moest zich zelf optrekken zeg maar,dus tegenkracht geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:41

Dinopino schreef:
dus mijn duimen heeft geholpen. Wat zullen jullie beide vanavond opgelucht zijn. Nu nog de revalidatie en dan lekker weer dingen ondernemen.

Jou duimen heeft zekers geholpen! dank je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 08:57

Het gaat allemaal zo goed dat hij vandaag al naar huis mag,i.p.v. maandag. Hj heeft daar gister moeten lopen en trap lopen en omdat het goed ging mag hij nu al naar huis.
Wat gaat dat snel zeg,woensdag op de operatietafel en 3 dagen later alweer naar huis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:59

Mooi! En nou ben jij aan de beurt om te zorgen - veel succes daarmee! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 10:12

Dat zal geen probleem zijn,alleen moet hij ook prikken hebben in de buik.Waar het voor is weet ik nog niet,maar ik weet niet of ik dat wel kan dat prikken.Ben altijd bang dat ik iemand pijn doe daarmee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:23

Tromboseprikken waarschijnlijk. Vraag hem om een stuk vel tussen duim en wijsvinger te nemen en zet daar de prik in. Het is niet ongevoelig, maar trombose is veel erger, moet je dan maar denken... Als hij diabeet is, kan hij trouwens waarschijnlijk zichzelf ook goed prikken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 11:04

Hij is diabeet maar hoeft niet te prikken hiervoor,hij heeft er medicijnen voor.We gaan het gewoon proberen,het zal toch moeten gebeuren.En lukt het echt niet,dan kan ik altijd nog thuiszorg inschakelen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:16

Fijn dat de operatie helemaal goed verlopen is!

Die prikken zijn inderdaad voor trombose denk ik, die moeten 6 weken lang. Die tromboseprikken vallen mee om te zetten hoor, kwestie van verstand op nul. Heeft hij ze zelf niet moeten zetten in het ziekenhuis? (en inderdaad, beter dan trombose hoor, dat heb ik namelijk ondanks mijn tromboseprikken na een heupoperatie gehad :) )

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:19

Spannend!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 08:39

Dat prikken stelt idd. nix voor,het ging prima.
Vanmorgen was wel zijn hele been heel dik en opgezet,vanaf het bovenbeen tot aan de enkels.Ook is het warm en beetje rood.Ik denk dat het komt omdat het been niet hoger lag in bed,en je moet wel het voeteneind hoger zetten las ik.Dat gaan we dus maar doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:44

ik zou voor dat dikke been toch voor de zekerheid maar even advies vragen bij de arts hoor.
sterkte ermee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 09:14

Ja ik ga voor de zekerheid toch ff bellen met de H.A.P.
Vooral omdat mijn vriend ook diabete's heeft.Het been is ook erg dik,2x zo dik als normaal,maar hij heeft geen pijn en geen koorts.
Ook moet hij insuline gaan spuiten straks i.p.v. medicijnen.Zij suiker is heel vaak te hoog geweest maar nooit kwam het bij de H.A. op om insuline te spuiten,het bleef bij dezelfde medicijnen.In het ziekenhuis hoorde hij pas dat hij moet spuiten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:07

We moeten toch even langs de H.A.P. ze willen er toch even naar kijken.We gaan er nu heen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:16

succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:19

Nou dat gaat dus niet lukken,hij kan de auto niet instappen.
Het gaat gewoon niet,en als er teveel spanning op de wond komt?straks springen de hechtingen eruit [30 stuks nietjes].
Hij wacht nu tot morgen en gaat dan naar de eigen H.A. hier kan hij heen met de scoot mobiel.Hij heeft het ondertussen ook helemaal gehad met de H.A.P.Wie laat nou iemand zelf komen met 30 hechtingen en die net 4 dagen terug geopereerd is?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:23

Belachelijk zeg, komen ze niet langs? Ook altijd hetzelfde met die HAP'en..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:45

Nee ze komen niet langs,toen ik zei dat me vriend niet eens mág auto rijden zei ze:vraag je buren of familie.Ik zeg buren heb ik geen contact mee,dus ga ik niet vragen [waren trouwens geen eens thuis],en de andere buur is een oude vrouw van 85.En familie woont in Eindhoven en Almelo,beetje te ver.Nou dan konden we toch een taxi nemen.Naja zeg,me vriend kán niet eens in wat voor auto dan ook stappen.
Het been is nóg dikker geworden,denk dat ik vanavond toch nog een keer bel,en dan hebben ze maar te komen lijkt me.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:49

Ik zou vrolijk nog een keer bellen hoor.. Gewoon voor jezelf (je partner in dit geval) opkomen :)
Bij mij kwamen ze na mijn heupoperatie ook niet langs toen ik enorme buikpijn had en geen kant op kon, ik kon niet zitten of staan laat staan lopen, de tranen liepen over mijn wangen van de pijn. Maar ze vertikten te komen dus ik moest zelf maar langs.. Uiteindelijk bleek het een heftig trombosebeen te zijn, ze hadden me nooit mogen laten lopen..

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:57

Been hoog leggen en eisen dat de h.a.p komt zeker met zijn diabetes is het gewenst dat een arts komt om het been te zien. Is het been rood, dik, warm en glans het?? Want straks zit er een ontsteking of toch een trombose been. Zou er zeker goed op aandringen.
Als je met je vingen op het been drukt en het putje wat er ontstaat trekt niet weg houdt je vriend vocht vast dan moeten ze gewoon komen ik zou dreigen om een klacht neer te leggen zo'n been kan erg pijnlijk zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:57

Het is dat me vriend zei:laat maar,ik wil niet eens meer dat ze komen.Ik wilde ze n.l. nogmaals bellen,maar het mocht niet van hem.Toen ik hem vertelde dat een dik been ook trombose kán zijn en wat de gevolgen ervan kunnen zijn,toen veranderde hij toch wel iets,dus ik bel ze straks gewoon.
Heb jij ook een nieuwe heup gekregen dan?
En wat deden ze bij je toen bleek dat je heftige trombose had?
Werd je toen opgenomen in het ziekenhuis?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:00

zacharyhill schreef:
Been hoog leggen en eisen dat de h.a.p komt zeker met zijn diabetes is het gewenst dat een arts komt om het been te zien. Is het been rood, dik, warm en glans het?? Want straks zit er een ontsteking of toch een trombose been. Zou er zeker goed op aandringen.
Als je met je vingen op het been drukt en het putje wat er ontstaat trekt niet weg houdt je vriend vocht vast dan moeten ze gewoon komen ik zou dreigen om een klacht neer te leggen zo'n been kan erg pijnlijk zijn.

Het rare is hij heeft er geen pijn aan.Het been is ontzettend dik van boven tot onder.
Als ik er op druk ontstaat er geen putje,de huid is ook erg strak,beetje rood en voelt warm aan.
Hij heeft geen koorts,dus ontsteking lijkt me dan uitgesloten?

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:03

Ja dan denk ik niet aan een ontsteking maar wel een beginnend trombose been. Veel succes. Het is hier ook altijd wat met de hap :(