verstandkies trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xManOnn

Re: verstandkies trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:15

Ik heb ook een verwijsbrief liggen thuis. Maar ik heb een klein probleem....

Ik durf écht NIET! Het is niet zozeer de napijn waar ik bang voor ben, maar voor de ingreep, dus de verdoving en het trekken. Bij de gedachte alleen al springen de angsttranen me in mijn ogen..

Ik wil wel dat ze eruit gehaald worden, want ik krijg steeds meer last. Nu heb ik gehoord dat er klinieken zijn waar je de ingreep onder een roesje kunt doen, weet iemand daar misschien iets van? (omgeving Zuidholland)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 19:15

Die ingreep vond ik juist niks aan, was er ook best bang van aangezien ik dus ooit gehecht ben zonder verdorving maar echt de ingreep is zo gedaan en vond daar niks pijnlijks aan.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:54

Ik heb gisteren mijn linker verstandskiezen laten trekken. Ben panisch voor prikken dus dat was al heeeel leuk maar niet heus.
Maargoed had vriendjelief meegesleept en gesmeekt of ie mee mocht om mijn handje vast te houden :o
Had van tevoren tegen de assistente gezegd dat ik niet zo gesteld was op prikken, dus hebben ze eerst een verdovingszalf op mijn tandvlees gesmeerd. En toen kwamen de prikken, begon helemaal te trillen en de tranen stonden in mn ogen }:0
Heb denk ik een stuk of 8 prikken gehad.
Het trekken van de boven verstandskies was niet zo erg, je hoort wat gekraak maar dat was het en binnen 5 minuten was ie eruit.
Toen kwam de onderste verstandskies en mn wortels waren scheef dus ze zaten te trekken zo hard als het maar kon. De andere kaak deed er spontaan pijn van. Eindelijk kwam ie eruit.. nouja de helft. Er was een wortel blijven hangen :+

Nu heb ik pijn en nogeens pijn. Zit aan de amoxilline en Ibuprofen 600. Wang is een klein beetje gezwollen, maar gelukkig niet blauw.
Iedereen succes nog met trekken, hoop dat mijn verhaal jullie niet nog banger heeft gemaakt :Y)

laliz

Re: verstandkies trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:32

Bij mij was het horror. Het is inmiddels 1,5 jaar geleden, maar nu de andere kant op begint te spelen word ik toch wel erg bang.

Ik had destijds een behoorlijke infectie, deze eerst af laten nemen door waterstofperioxide e.d. Toen de kaakchirurg verdoofde en ging boren, bleken de verdovingen niet te werken door een nog onderliggende ontsteking.
Daarna nog 3 weken met 1500 mg Paracetamol moeten leven, omdat ik anders verging. Twee weken hooguit drie uur geslapen per nacht.
Yes, binnenkort weer!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:53

Ik heb een jaar in Amerika gewoond en heb het daar laten doen. Helemaal geweldig, want ik werd volledig verdoofd en heb ze allemaal tegelijk kunnen laten trekken. Ik werd wakker en geen centje pijn. In Amerika krijg je ook nog zware pijnstillers mee dus zelfs toen mijn onderste kiesgaten ontstoken raakten omdat de hechtingen vroegtijdig waren opgelost voelde ik vrij weinig. De ontstekingen zijn behandeld met een kruitnagel pasta en prima geheeld. Nu zijn mijn kiesgaten alweer helemaal geheeld en heb ik er helemaal geen last meer van. Ik ben blij het in de VS te hebben gedaan, want met hun overdadige medische zorg ben ik niet bang geweest, heb ik geen pijn gehad en is het allemaal goed gegaan. Dus als je kunt kiezen, ga naar de VS :P haha