Goed dat je terug naar de dokter bent gegaan. Maar misschien was het ook wel verstandig geweest om wat meer rust te nemen na je ongeluk(je). Ik lees ergens dat je eigenlijk maar gewoon door bent blijven gaan met alles.
Je hoort vaker van mensen met een hersenschudding, die onvoldoende zichzelf in acht nemen, dat ze daar nog heel lang last van blijven houden.
o spannd zeg, ben benieuwd wat er uit komt! Wat zei de huisarts?
DDDMakkink
Geplaatst: 04-10-10 14:21
en ze hebben toen geen scan gemaakt?? is nogal wat als je een hoef van een paard op je hoofd krijgt met een flinke snee die gehecht moest worden apart dat ze toen niet gelijk voor de zekerheid een schan hebben gemaakt.
Ik heb ook een zware hersenschudding na mijn val van 't paard 2 weken terug. Waarbij ik ook een nacht in 't ziekenhuis heb gelegen en allerlei tests heb gehad. Ik wil (moet) gewoon weer verder en naar school anders mis ik zoveel, maar ik merk ook dat ik echt ontzettend moe ben en me erg slecht kan concentreren. Ik kan me echt een half uur ergens op richten en dan is het alweer te veel.
Ik hoorde ook dat je er erg veel last van kan hebben als je niet rustig aan doet en dat dit dan ook blijven kan zijn. Maar dit is mij nooit door een dokter verteld. Waarschijnlijk heb jij ook een hersenschudding, het komt mij in ieder geval erg bekend voor. Ik ben ook telkens duizelig met het gevoel dat ik ieder moment kan flauwvallen.
ja de dokter denkt zeker te weten dat het in iedergeval geen herssenschudding is. dat baseert hij uit het verhaal omdat ik niet buiten bewustzijn ben geweest.
@ rena100 mijn concentratie is ook sindsdien sterk vermindert. ik doe geen fluit op school, en raak wel lichtelijk achter, in de les doe ik helemaal niets, en de lichten in de klas zijn echt niet vol te houden. maar als ik een zonnebril op doe in de klas, ga ik zo veel commentaar krijgen van leerling+ leraar dat ik dat maar niet doe.
Om een hersenschudding te hebben hoef je niet bewusteloos geweest te zijn hoor. Kan gewoon na een harde klap. Alles klinkt wel als een hersenschudding, toch maar een beetje extra rust pakken hoor!
Als je je beter voelt met een zonnebril, gewoon doen hoor. Je kan je ouders een briefje voor school laten schrijven, en je klasgenoten zulle nje misschien dag 1 uitlachen, en daarna weet iedereen het. Weet je al waneer je naar de neuroloog moet?
KimE
Geplaatst: 05-10-10 18:11
Er wordt hier terecht gezegd dat het slim is om rust te nemen. Ik wil even toevoegen dat rust nemen niet alleen lichamelijk rust nemen betekent, maar ook vooral rust in je hoofd. Uit je posts kan ik afleiden dat je je best druk maakt om zaken. Niet teveel achter lopen op school en stage, hoe zullen andere mensen reageren als ik met een zonnebril in de klas zit, red ik het wel met huiswerk enzovoort. Probeer dat even van je af te zetten en probeer ook wat rust te creeën in je hoofd. Het kan helpen door goede afspraken met je school te maken en de situatie uit te leggen, dan geeft dat een hoop rust denk ik.
Thirty
Geplaatst: 05-10-10 18:29
Mijn zusje had dit nadat ze haar hoofd hard had gestoten en zij heeft kennelijk maanden rond gelopen met een gebroken neus. Misschien toch even naar laten kijken, bij haar kon je niets aan de buitenkant zien.