lang niet bij tandarts geweest, verzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: lang niet bij tandarts geweest, verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:33

eigen risico zal ik sowieso zelf moeten betalen, kom verder nooit bij de dokter ofzo.... maar eigen risico is het punt niet hihi dat is inderdaad 165euro zag ik net, dat kan ik wel missen haha ben alleen benieuwd naar de rest van de kosten die ik waarschijnlijk ook zelf zal moeten betalen....
(kan dat dan in termijnen? of is dat afhankelijk van je tandarts?)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:36

Volgens mij kan je dat in overleg met je tandarts vast wel in termijnen betalen hoor.
Alsje het even uitlegt lijkt het me niet dat ze daar moeilijk over doen.

Ik leef even helemaal met je mee, buiten die vreselijke pijn die je hebt moet je morgen ook nog in zo een stoel gaan liggen :(:)
Horen we nog hoe het af loopt??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:39

ja ik zal jullie op de hoogte houden :j
ik hoop alleen morgen niet in die stoel te liggen :oo :r
ik heb liever dat ie me flinke pijnstilllers geeft :=

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:42

ik zal je vertellen, ik ga elke 3!!! maanden naar de tandarts.
Ik schijt in mn broek als ik er heen moet. Ik heb een heel zwak gebit en dan ook bijna altijd een gaatje.

Ik ben gelukkig uitgebreid voor mn bek verzekerd :D anders waren het hele dure grapjes geweest voor mezelf

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:43

Als er een ontsteking zit dan moet hij je eerst een antibiotica voorschrijven.
Maar doe jezelf een lol.....als die kuur op is ga dan ook wel terug om de kies te laten behandelen en doe niet zo stom als ik.
Ik kreeg een kuur en de pijn was weer weg dus dacht ik ach het komt nog wel een keer.......
paar weken later ging ik een nieuwe kuur vragen want het was weer feest.
Die kreeg ik dus mooi niet......de rest van dit verhaal vertel ik je graag nadat je geholpen bent

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:44

Marley schreef:
eigen risico zal ik sowieso zelf moeten betalen, kom verder nooit bij de dokter ofzo.... maar eigen risico is het punt niet hihi dat is inderdaad 165euro zag ik net, dat kan ik wel missen haha ben alleen benieuwd naar de rest van de kosten die ik waarschijnlijk ook zelf zal moeten betalen....
(kan dat dan in termijnen? of is dat afhankelijk van je tandarts?)

bij mij is er ooit wat fout gegaan met uitkeren van mijn verzekering. was naar mij gegaan ipv naar tandarts. 3 keer raden, dat was op natuurlijk :o
tandarts gebeld, en heb het in 3 of 4 termijnen mogen betalen :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:46

ik ben inderdaad wel van plan om dan te blijven gaan (overigens is elke 3 maanden wel erg veel!)
mijn hele wang is nu knalrood.... de andere wang niet.... zal dus wel een ontsteking zijn ofzo
maar wil er nu wel vanaf en dus blijven gaan zodat het niet meer zo uit de hand loopt....
en inderdaad, doe die horror verhalen maar achteraf :=

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:48

Ik ben inmiddels een jaar niet geweest (dus heb 2x gemist)
Sinds laatste keer ben ik de tandarts helemaal zat. (Verhaal: gaatje gevult toen ik 'oorontsteking' had, 2/3 maanden, 2 antibioticakuren en heeeeeeeel veel pijn en slapeloze nachten later bleek ik na een foto (waar we bijna voor moesten smeken, kon toch echt niet van mijn gebit af komen hoor) een, tegen die tijd al, bijna dode kies te hebben en 3maal raden welke kies, juist die 2 maanden daarvoor gevult was. )
Voorlopig zit ik nog goed, geen pijn.
Ik heb altijd maar dan ook altijd het gevoel dat ik met meer pijn van de tandarts kom dan dat ik er kwam, op de laatste keer na dan.

Wens je heel veel succes..

edit: bij mij overigens ook, zodra ik met de antibiotica begon voelde ik me weer helemaal toppie, maarja die mocht ik maar 2 keer hebben, toen was het klaar volgens de dokter. De tandarts heeft bij mij meteen na de foto mijn kies open geboord, antibiotica erin gespoten, en noodvulling erin. 2 weken erna begon de pijn langzaamaan weer, en had ik al een afspraak staan.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:49

oei! das niet fijn nee.

heb ooit een ontsteking onder mijn kroon gehad... gevolg: ei op mn wang :') dat zag eruit _O-
Het is dat eindhoven niet om de hoek is voor je, maar ik heb zo een fijne tandarts. Echt ik knijp m! ik moet ook altijd muziek inhebben als ze gaan boren. Hij telt tot 5, wacht even en gaat dan rustig verder en herhaalt dit... :j zo fijn. Ik wilde ook graag narcose, maar bij hem... niet nodig... zo fijn!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:51

hihihi ik ben ook eens bij een tandarts geweest die in de gaten had dat ik lag te rillen van de zenuwen.......hij aaide me over mijn wang en vroeg of het nog een beetje ging.
Ik rolde bijna van de stoel van het lachen.....toen was het ijs gebroken.......

succes morgen :(:)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:53

alison_belle schreef:
hihihi ik ben ook eens bij een tandarts geweest die in de gaten had dat ik lag te rillen van de zenuwen.......hij aaide me over mijn wang en vroeg of het nog een beetje ging.
Ik rolde bijna van de stoel van het lachen.....toen was het ijs gebroken.......

succes morgen :(:)

hihi daar zou ik dan weer minder van gecharmeerd zijn. :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:54

hihihi nou mij maakt het geloof ik niet meer uit wat de tandarts eventueel morgen gaat doen, alles zal minder pijn doen dan ik nu heb....
fles wijn is bijna leeg...... pijn nog steeds hevig aanwezig....
ibuprofen mag zeker niet met alcohol???

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:56

Marley schreef:
hihihi nou mij maakt het geloof ik niet meer uit wat de tandarts eventueel morgen gaat doen, alles zal minder pijn doen dan ik nu heb....
fles wijn is bijna leeg...... pijn nog steeds hevig aanwezig....
ibuprofen mag zeker niet met alcohol???

tuurlijk mag dat niet...........maar het helpt wel :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:56

mijn tandarts heeft me eruit gegooid omdat ik alleen maar kwam als er weer een kies afgebroken was..... dus ik heb al een jaar of 3 geen tandarts meer. Maand geleden brak er weer een kies af, naar de weekenddienst... ja hoor, m'n oude tandarts _O- en meteen een zenuwbehandeling..... ik loop nu nog met een noodvulling, heb al wel 50 tandartsen gebeld en geen een neemt er nog patiënten aan....

Ik heb een poosje in het grensgebied België/NL gewoond en kan me veel beter in het (toenmalige) Belgische systeem vinden: als je wat hebt, loop je gewoon bij een tandarts binnen.....

Ik ga toch ook niet preventief naar een dokter als ik niets heb.....(ken bosjes mensen die dat wel doen overigens)....maar goed, ik weiger alles en sta te boek als zorgmijder 8-) haat alles wat met dokters/tandarts/ziekenhuis te maken heeft

ik slik vaak ibuprofen (tja kiespijn hè) en drink daar even vrolijk alcohol bij hoor en ik leef nog steeds....(denk ik) :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 18:59

hahahaha ja zoiets zou in NL ok fijn zijn Morrie, gaan wanneer je wat hebt net zoals bij de dokter (daar ben ik tot nu toe alleen geweest voor de pil, verder kom ik er nooit)
maar ja.... helaas, NL werkt niet zo en nu zit ik met de gebakken peren hihi

maar goed, ik ga dan straks ook maar aan de ibuprofen.... wie weet slaap ik dan ook wel extra lekker vannacht (lees: ik ga Knock Out straks hihi)

maar ook raar trouwens Morrie, dat ze geen patienten aannemen? je moet toch ergens terecht kunnen?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:02

ik heb toen van mijn tandarts een recept voor Dormicum gekregen. let op! hiermee mag en kan je niet meer autorijden, dus er MOET iemand mee :')
was gaaf! alles was mooi! _O-

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:04

Oef, ik ben ook een zorghater. Dokter kom ik alleen als het écht nodig is (zoals niet meer kunnen slapen van de pijn). Tandarts wil ik al jaren niet meer naar toe, en ben nu uiteindelijk al een jaar niet geweest, heb zelfs nog een afspraak afgezegt vorig jaar, ik wilde echt niet meer. Ziekenhuis vind ik ook niet fijn.

Ibuprofen zal vast niet mogen met alcohol :+ Maar ik heb ibu600 ook geslikt in combi met port, dus gewoon slikken zou ik zeggen :=

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:12

Ik ga ook overstappen naar een andere praktijk, ben nu bij de huidige al een jaar niet geweest.
Vind het daar vervelend, ligt niet aan de mensen zelf, maar elke keer een andere tandarts, ze hebben me een keer goed pijn gegaan en ik ga er gewoon niet graag naar toe dus ik ga het bij een andere praktijk proberen :)
Daar zit ook kaakchirurgie bij in enzo, is heel uitgebreid. Heb een aantal oude vullingen die zolangzamerhand vervangen moeten worden en wil dan graag witte :j Moet nog 1 verstandskies eruit (andere 3 zijn er al uitgehakt := ) maar de wortel zit 90 graden dwars gedraaid en zit half in de wortel van de naastgelegen kies %)

Ik ben niet meer zo'n held bij de tandarts nadat ze me 2 jaar terug echt eens heel erg pijn hebben gedaan %)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:07

Hoelang ben je al niet geweest dan?
Mijn vriend had een jaar of 5 steeds alleen maar op wachtlijsten gestaan door 2 verhuizingen en kon probleemloos geholpen worden bij onze nieuwe tandarts. Uiteraard wel wat gaatjes en zn verstandskiezen moesten eruit, maar meer dan zn eigen risico hoefde ie niet te betalen :)

Is niet zo raar dat ze geen patienten aannemen hoor, vol is vol toch? Je kan altijd bij een tandarts terecht als passant, als je echt dringend een behandeling nodig hebt, maar dan nemen ze je niet op in t bestand.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:22

@ Marley: ik zou ook eens aan de tandarts vragen wat hij denkt dat er buiten die kies allemaal nog meer gedaan moet worden aan je gebit. stel nu dat het dingen zijn die evt. tot volgend jaar kunnen wachten, dan kan je in de tussentijd een aanvullende verzekering nemen en dan worden de behandelingen in 2011 i.i.g. vergoed. zo heeft m'n zusje het ook gedaan op advies van de tandarts. eerst echt het hoognodige en hetgeen wat evt. wel zou kunnen wachten of waar je op dat moment nog geen last van hebt opschuiven naar volgend jaar. ik ben vroeger ook een tijd niet geweest en kon dus ook alles zelf betalen omdat de verzekering dat niet deed. kwam op iets van rond de 800 euro.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 09:50

WillemYntje, ik ben 10 jaar niet bij de tandarts geweest.... :o

maar 5jr niet naar de tandarts kunnen door wachtlijsten, is toch niet prettig.... kunnen zij dan niet zien wie er nog een plekje overheeft?

Dat is een goede tip Tieme!
ik ga inderdaad dan alleen deze pijnlijke kies laten doen, en dan m'n verzekering weer op orde brengen (heb wel gewoon mijn basis hoor en betaal elke maand netjes ;) ) zodat ik goed aanvullend verzekerd ben en dan de rest laten doen :j
tnx! :)
800 euro is een hoop geld! moest je dat in 1x betalen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:55

Goh nog iemand die meedoet aan de hamsterweken :+
Hou er rekening mee dat wanneer je in het weekend gaat je gelijk moet afrekenen..
Dat loopt dus aardig op qua kosten. Sterkte in ieder geval :(:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 09:56

de tandarts hier is standaard op zaterdag open, gelden dan denk ik dezelfde regels als doordeweeks?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:57

Dat weet ik niet. Ik hoop het voor je :D

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:58

je kunt gewoon naar de weekend tandarts gaan nu in je woonplaats. Die helpt je gewoon

Wortelkanaal behandeling aan die kies zal ongeveer een 300 euro kosten, de tand verdoven en eruit laten halen kost je misschien een 30 euro...

Zorg dat je per 1 januari voor de tandarts verzekerd bent en dan zoek je een goede tandarts op die voor je binnen het tandarts budget het door de tijd weer allemaal op orde brengt voor je

Wachtlijsten?? Nooit van gehoord, ik werk al 16 jaar in de tandheelkunde. Er is overal wel een tandarts die je kan helpen. Geen enkel probleem hier in Nederland. We hebben in Nederland al in geen 12 jaar meer een tandarts tekort, eerder een overschot. De opleidingen zijn niet voor niets geloot...