al 2 maanden niet ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: al 2 maanden niet ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:58

Dan moet je gewoon naar de dokter gaan, dan ben je gelijk gerustgesteld en weet je wat er is.

Toch? dat is veel beter dan denken van wat is er mis?.

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Ik ben in juli gestopt met de pil, met het idee om even te kijken hoe mijn cyclus in elkaar zit (vroeger was die heel onregelmatig). We wouden dan over een paar maanden (september- oktober) proberen om zwanger te raken.
Maar ik ben na het stoppen geen enkele keer meer ongesteld geraakt. Alle zwangerschapstesten waren ook negatief. En ik ben dan 3 weken geleden ook naar de huisarts geweest, omdat ik toch erg veel last van allerlei kwaaltjes.
Resultaat ik ben nu 8 weken zwanger.
Ik heb wel de eerste weken een lage hoeveelheid HGC hormoon in mijn bloed gehad, waardoor de testen negatief waren.

Dus je kan toch zwanger zijn ondanks negatieve testen. Ik denk nu wel niet dat dit heel veel voorkomt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:15

Half jaar tot een jaar ontpillen? Zo lang duurt dat echt niet voor iedereen hoor. Ik stopte vorig jaar met de pil (feb), ben in april begonnen met "klussen" en het was de derde poging raak. Als je voor je met de pil begon een regelmatige cyclus had, heb je die nu ook snel weer te pakken. Ik zat meteen weer in mijn oude ritme van voor de pil, toen ik gestopt was. Maar goed, dat is helaas niet voor iedereen zo.

Ik zou idd even naar de HA gaan, weet je iig waar je aan toe bent ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:39

ik denk dat dit per mens echt verschilt
een vriendin was 1 keer vergeten der pil intenemen en ja hoor gelijk raak.

ook ken ik er een paar die al bijna anderhalfjaar bezig zijn en nog steeds niet goed geklust hebben, :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:49

Voor ontpillen geldt een duur van 3 maanden :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:53

en voor ont-nuva-en ? ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:55

Niet gezond, maar ik ben juist wel 2 maanden ongesteld en zonder anticonceptie ben ik continu ongesteld..
Misschien kunnen we een beetje ruilen..
Jij een maandje van mij ongesteld ?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:55

alison_belle schreef:
Precies 14 dagen na de dag dat je ongesteld bent geworden ben je het meest vruchtbaar ( 2 dagen lang)

Dit klopt niet en verschilt per vrouw. Een eicel leeft ongeveer 24 uur. Sperma leeft gemiddeld ongeveer 3 dagen.

Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen is de eisprong vaak op dag 14. Maar er zijn maar weinig vrouwen die een cyclus hebben van 28 dagen. Dit verschilt dus per vrouw.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:59

Iorrr schreef:
en voor ont-nuva-en ? ;)

Is zo gepiept, zie mijn post eerder :P

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:07

Haha dan moet ik oppassen ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:10

Iorrr schreef:
en voor ont-nuva-en ? ;)

Geen idee, gebruik ik niet :D

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:07

even een update

ben vandaag bij de HA geweest en ben helaas niet zwanger volgens de test van de HA
Ik word nu door gestuurd naar een gynaecoloog(weet niet hoe je dit schrijft)
dus ben benieuwt wat ons daar te wachten staat

ik hou jullie op de hoogte

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:54

Sterkte ermee in ieder geval!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:01

Goed dat je doorgestuurd bent naar de gynaecoloog. Hopelijk kom je er zo achter wat de oorzaak is dat je niet ongesteld wordt.

In principe is het zo dat als je met de pil stopt, je cyclus weer direct op gang komt. Dit verschilt wel een beetje per vrouw en volgens mij ook per pil. In ieder geval is wel bekend dat bijvoorbeeld bij een prikpil het veel langer duurt voordat je cyclus zich weer hersteld. Het verhaal van drie maanden ontpillen of wachten met zwanger worden komt nog van 'vroeger'. De zwangerschapsduur en uitgerekende datum werden berekend op basis van je menstruele cyclus. Pas als je drie keer regelmatig ongesteld bent achter elkaar kun je op basis daarvan een zwangerschapsduur berekenen. Dus was het fijn als er drie maanden gewacht werd met zwanger worden na stoppen met de pil. Tegenwoordig krijgt iedereen een termijnecho waarmee veel nauwkeuriger berekend kan worden hoe lang iemand zwanger is en is het niet meer nodig om drie maanden te wachten met zwanger worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:33

Ik ben nu bijna 3 jaar geleden met de pil gestopt om zwanger proberen te worden, maar helaas nog steeds niet zwanger. Eerste ongesteldheid kwam pas na meer dan een jaar, en is nooit regelmatig geweest, dan weer 16 dagen, dan weer 90 dagen, geen touw aan vast te knopen.
Het is dus heel normaal om niet meteen een regelmatige cyclus te hebben, dus ik zou me na een paar maandjes echt nog geen zorgen maken...
Bij mij is er na 1,5 jaar zelf proberen PCOS vastgesteld, maar dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn. Ik zou gewoon nog even afwachten.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:24

jollyjoy: ik heb microgynon 30 pil gehad beetje standaard pil volgens mij voor dat ik egon had ik een regelmatige cyclus

rinske: vervelend zeg dat je al 3 jaar probeert maar zo lang wacht ik niet af als er wel wat is kunne ze het misschien verhelpen, mag ik vragen wat dat inhoud PCOS

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:42

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:33

nou dan ben ik blij dat mijn HA me nu al door heeft gestuurd mocht er iets mis zijn............

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:34

ik zal je niet al te druk maken hoor ik ben ook soms 10 weken niet ongesteld...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:35

bobolien schreef:
nou dan ben ik blij dat mijn HA me nu al door heeft gestuurd mocht er iets mis zijn............

Waarschijnlijk zal het ziekenhuis dan alsnog zeggen dat je het eerst een jaar zelf moet proberen. Ik was ook doorgestuurd na 6 maanden door mijn huisarts, in het zh zeiden ze alsnog dat we het eerst zelf moesten proberen, en dat ze dan pas behandelingen starten. Het gemiddelde paar doet er een jaar over voordat ze zwanger zijn.