Verslaafd aan chips!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:13

Weet je wat wel helpt, flink het zweet tussen je billen werken (20 stallen uitmesten ofzo).
Is bewezen dat dat je hormoonspiegel (of was het gi-spiegel?) verbeterd waardoor je minder tussendoortjestrek hebt.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:13

Zijn er ook mensen die gestopt zijn dat ze merken dan hun chipsbuik krimpt?

Mijn zus is laatste tijd 20 kilo afgevallen door haar ziekte. En nu eet ze wel veel chips ook. En haar buik is gewoon dik. En de rest is ze echt spriet. alles komt aan op de buik. :P

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:14

Hahahah, naja als ik echt goed avond heb gegeten dan heb ik nogsteeds in de avond gewoon zin in chips ondanks dat ik nieteens trek of honger heb!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:14

Equidea schreef:
Weet je wat wel helpt, flink het zweet tussen je billen werken (20 stallen uitmesten ofzo).
Is bewezen dat dat je hormoonspiegel (of was het gi-spiegel?) verbeterd waardoor je minder tussendoortjestrek hebt.

jaa dat kende ik met stage. Maar zodra die stage voorbij was had ik weer trek :P haha

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:14

MoonChloe schreef:
Stap verder ook weer op fiets, een eigen auto betekent niet dat je automatisch maar moet stoppen met fietsen ;)

Dit wel gelezen?

:+

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:14

lynne_berna schreef:
Hahahah, naja als ik echt goed avond heb gegeten dan heb ik nogsteeds in de avond gewoon zin in chips ondanks dat ik nieteens trek of honger heb!

klinkt heeeeeeel bekend :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:15

Maikaatje schreef:

Mijn zus is laatste tijd 20 kilo afgevallen door haar ziekte. En nu eet ze wel veel chips ook. En haar buik is gewoon dik. En de rest is ze echt spriet. alles komt aan op de buik. :P

Nee, een buik zul je er alleen af krijgen door minder energie binnen te krijgen dan te verbruiken. Dus of minder eten en hetzelfde blijven bewegen, of hetzelfde blijven eten en een stuk meer (zwaar) gaan sporten.

Bij mij komt het trouwens aan bij m'n bovenbenen. Ik heb een strakke buik waar iedereen u tegen zegt, heb maat 34/36 maar mijn bovenbenen zijn mijn chips-opsla-plek :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:16

Maikaatje schreef:

Ja! Ik ben heel erg mager, maar in mijn chips periode was mijn buik gigantisch opgeblazen (ja ook voordat ik zwanger werd). Toen ik stopte was dat met een week weg, en pastte mijn buik weer bij de rest van mijn lichaam. :')

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:16

MoonChloe schreef:
MoonChloe schreef:
Stap verder ook weer op fiets, een eigen auto betekent niet dat je automatisch maar moet stoppen met fietsen ;)

Dit wel gelezen?

:+

ahh nu wel danku :+
Ja ik probeer mezelf weer te pushen.
Ik heb echt jaaareen gefietst en was er zo gek van. Nu ik eigen auto heb ben ik er zo gehecht aan.
Is niet normaal ik ga met de auto naar me werk terwijl dat 10 a 15 min. fietsen is...... |( (schaam schaam) Maar dit wil ik wel proberen te veranderen :+ Maar ik ben nog niet aan begonnenn

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:16

Ja! Ik ben heel erg mager, maar in mijn chips periode was mijn buik gigantisch opgeblazen (ja ook voordat ik zwanger werd). Toen ik stopte was dat met een week weg, en pastte mijn buik weer bij de rest van mijn lichaam. :')[/quote]

hahaha :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:17

Ooo, en vroeg naar bed gaan werkt goed.
Krijg je trek? Ga je slapen. (desnoods met een melatonine pilletje, slaap je heerlijk van).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:18

Gewoon doen..
Ik snap het ook wel hoor, nu ik weer bij papa en mama woon heb ik veel minder zin om te fietsen (paaahaap wil je me alsjeblieft even naar station brengen := ) Wel zonde omdat ik voorheen elke dag met fiets ging naar school en ook heel vaak te voet ging ipv met bus/tram.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:18

Mijn vriend en ik zijn ook gestopt met chips eten want er gingen ook aardig wat zakken doorheen!
Sinds we zijn samen gaan wonen heb ik geen chips en snoep of ongezonde dingen gekocht, maar om toch te kunnen snoepen s'avond heb ik druiven en fruit gekocht! En zo af en toe eten een stukje stokbrood.
Dus mijn tip: je chips vervangen door fruit, super gezond, het vult, en je kan toch snoepen succes!

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:18

Tellie schreef:
Als je het écht wilt, moet je gewoon in 1x stoppen en er niet om heen blijven draaien.

Dat heb ik ook gedaan met roken, en ja, mijn vriend rookt nog steeds. Maar ik heb het wel in 1x gedaan. :P

dat is knap! :D

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:19

Heb je al biologische chips geprobeerd? Door de smaakversterkers is normale chips krijg je de nijging om een hele zak leeg te eten. Heb ik ook, maar biologische chips heeft dit niet en dan kan ik prima een klein bakje eten.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:20

joopie7 schreef:
Heb je al biologische chips geprobeerd? Door de smaakversterkers is normale chips krijg je de nijging om een hele zak leeg te eten. Heb ik ook, maar biologische chips heeft dit niet en dan kan ik prima een klein bakje eten.

En kan je die gewoon in de supermarkt kopen?

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:21

Equidea schreef:
Ooo, en vroeg naar bed gaan werkt goed.
Krijg je trek? Ga je slapen. (desnoods met een melatonine pilletje, slaap je heerlijk van).

Uh ja vroeg slapen werkt niet:p Kan zowiezo neit vroeg slapen. dan lig ik wakkeer en denk maar aan 1 ding :+ Oh wat ben ik een zeurkous:p

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:21

Shiirley schreef:
Mijn vriend en ik zijn ook gestopt met chips eten want er gingen ook aardig wat zakken doorheen!
Sinds we zijn samen gaan wonen heb ik geen chips en snoep of ongezonde dingen gekocht, maar om toch te kunnen snoepen s'avond heb ik druiven en fruit gekocht! En zo af en toe eten een stukje stokbrood.
Dus mijn tip: je chips vervangen door fruit, super gezond, het vult, en je kan toch snoepen succes!

Hmmm goede tip!
Dankje :D

RelarDevi

Re: Verslaafd aan chips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:23

Met fruit: let dan wel goed op je tanden. Meeste fruit is namelijk zuur en dat is funest voor je glazuur. (vorig jaar zei mijn tandarts: je moet stoppen met cola, sinaasappel(sap) en nog veel meer. En dat kwam omdat ik heel veel sinaasappelsap en sinaasappels at :\ )

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:25

ooh :| das niet best.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:26

Ik heb besloten om zometeen op de fiets naar fysio te gaan! Dit deed ik eerder ook met auto echt erg gewoon! Want het is gewoon om de hoek zowat. 5 min. met de fietst denk ik.. Maaar goed ik ga sportief doen haha

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:28

Je chipsverslaving is denk ik niet de probleem maar je autoverslaving :D :=

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:29

ja of een combinatie ervan :+

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:29

Plus, al dat heen en weer rijden kost je ook nog eens aardig wat duiten. :+

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:30

Ik moet ook elke dag wel een bakje chips hebben :'), net zoals een sigaret en een cup-a-soup. Volgens mij ga ik er ook nooit van af komen hoor, wordt echt chagerijnig als ik één van de drie niet krijg. :')