Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kiwipitje schreef:Serieus?
Als ik een sportkeuring moet gaan doen voor ik mag gaan sporten dan ga ik niet meer sporten hoor. Moet niet gekker worden. En dan al die mensen die met hun 50 kilo te zware gewicht gaan hardlopen op eigen houtje. Die hoeven toch ook een sportkeuring te doen? Neehoor vind dit echt zwaaaaar overdreven!
gohya schreef:Zijn hart stond stil en hij werd blauw?
Dat wijst toch op een hartstilstand?
En er werd ook gezegd dat het zijn hart was,en zijn vader heeft ook een hartkwaal.
gohya schreef:Meen je dat nou? het komt toch alleen maar ten goede van jou zelf?
Ze maken zich toch ook druk om mensen met overgewicht en mensen die roken,kost de zorg alleen maar veel geld want die mensen worden eerder ziek en krijgen eerder allerlei klachten.
Hebben later dus meer zorg en medicijnen nodig wat weer extra geld kost.
Een simpele sportkeuring kan een hoop leed besparen.
Ik begrijp trouwens niet wat er zo erg is aan een sportkeuring?
@merel90
Je hoeft mensen in de gevarenzone niet te verbieden te sporten,maar ze weten dan wél het risico als ze toch die bepaalde sport gaan doen.
En veel mensen hebben een verborgen afwijking en zouden er heel blij mee zijn als dat tijdens zo'n sportkeuring ontdekt zou worden.
kleinvosje schreef:Maar gohya, even een klein voorbeeldje: mijn kinderen zijn 6 en 8. de een voetbalt, de ander is net begonnen met turnen. Zou ik hun dan een keuring moeten laten ondergaan voordat ze voor hun plezier een balletje willen trappen en aan de rekstok willen hangen? Het zijn geen topsporters, het zijn kinderen in de groei, die gewoon plezier willen beleven aan de sport die ze doen. Door ze een keuringe te laten ondergaan wordt het sporten veel te beladen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me...
gohya schreef:kainda schreef:
Tijdens zo'n keuring kan een probleem ontdekt worden waar je anders nooit achter zou komen.
Kijk dit is nou precies wat ik bedoel!
gohya schreef:Meen je dat nou? het komt toch alleen maar ten goede van jou zelf?
Ze maken zich toch ook druk om mensen met overgewicht en mensen die roken,kost de zorg alleen maar veel geld want die mensen worden eerder ziek en krijgen eerder allerlei klachten.
Citaat:@merel90
Je hoeft mensen in de gevarenzone niet te verbieden te sporten,maar ze weten dan wél het risico als ze toch die bepaalde sport gaan doen.
En veel mensen hebben een verborgen afwijking en zouden er heel blij mee zijn als dat tijdens zo'n sportkeuring ontdekt zou worden.
kleinvosje schreef:Maar gohya, even een klein voorbeeldje: mijn kinderen zijn 6 en 8. de een voetbalt, de ander is net begonnen met turnen. Zou ik hun dan een keuring moeten laten ondergaan voordat ze voor hun plezier een balletje willen trappen en aan de rekstok willen hangen? Het zijn geen topsporters, het zijn kinderen in de groei, die gewoon plezier willen beleven aan de sport die ze doen. Door ze een keuringe te laten ondergaan wordt het sporten veel te beladen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me...
kleinvosje schreef:Karin, bij die kleine voetballertjes worden ook wedstrijden gespeeld, en flink fanatiek ook. Dat is dus competitie, en zou er volgens jou een keuring plaats moeten vinden.
Ga ik gelijk de andere kant aanhalen. Een club gaat iemand weigeren omdat ie geen medische keuring heeft gehad, of de uitslag van die keuring was niet positief genoeg. Dan ben je dus negatief aan het selecteren...
verootjoo schreef:gohya schreef:Meen je dat nou? het komt toch alleen maar ten goede van jou zelf?
Dat je er kennis mee vergaard waar je nauwelijks wat aan hebt.Citaat:@merel90
risico?? Stel er wordt 'iets' ontdekt. Wie zegt dat het risicovol is om te sporten dan? En helemaal op amateurniveau. Het boezemt alleen maar angst in.
En hoeveel mensen overlijden er nu helemaal aan een hartstilstand tijdens amateursportAls het er 3 per jaar zijn is het veel.
gohya schreef:Maar ben jij dan niet meer gerust gesteld als ze gezond uit een sporkeuring komen?
Als je weet dat een sport een risico voor je kind mee brengt en je kind beter een andere rustige sport kan gaan doen? Voetbal is een zeer intensieve sport en als uit zo'n keuring blijkt dat jou kind risico zou lopen op een hartstilstand of hart aanval,voel jij je dan niet meer gerust en laat je je kind dan gewoon door voetballen?De gezondheid van je kind is toch veel belangrijker dan het plezier in een sport?
Oke het is moeilijk ,je gunt je kind zijn plezier,maar als het leven daarvan kán afhangen?
merel90 schreef:gohya schreef:Maar ben jij dan niet meer gerust gesteld als ze gezond uit een sporkeuring komen?
Als je weet dat een sport een risico voor je kind mee brengt en je kind beter een andere rustige sport kan gaan doen? Voetbal is een zeer intensieve sport en als uit zo'n keuring blijkt dat jou kind risico zou lopen op een hartstilstand of hart aanval,voel jij je dan niet meer gerust en laat je je kind dan gewoon door voetballen?De gezondheid van je kind is toch veel belangrijker dan het plezier in een sport?
Oke het is moeilijk ,je gunt je kind zijn plezier,maar als het leven daarvan kán afhangen?
Maar wat wil je dan doen met zo'n kind? In een glazen kastje zetten? Een kind moet kunnen spelen en rennen, en niet constant denken 'dat mag niet want dan kán ik een hartaanval krijgen'.
Wil je je kind dan ook nooit meer in een auto zetten? De straat over laten steken? Dan stel je het kind ook bloot aan risico's waar het leven vanaf kan hangen..
gohya schreef:kleinvosje schreef:Maar gohya, even een klein voorbeeldje: mijn kinderen zijn 6 en 8. de een voetbalt, de ander is net begonnen met turnen. Zou ik hun dan een keuring moeten laten ondergaan voordat ze voor hun plezier een balletje willen trappen en aan de rekstok willen hangen? Het zijn geen topsporters, het zijn kinderen in de groei, die gewoon plezier willen beleven aan de sport die ze doen. Door ze een keuringe te laten ondergaan wordt het sporten veel te beladen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me...
Maar ben jij dan niet meer gerust gesteld als ze gezond uit een sporkeuring komen?
gohya schreef:Dit is niet waar,niet alles komt in het nieuws.In mijn dorp zijn er dit jaar al 2 gevallen van hartstilstand geweest.De ene heb het overleefd,de andere helaas niet.