Middel tegen de hik, wie helpt proberen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colandro

Re: Middel tegen de hik, wie helpt proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:49

Ik weet niet of ie er al tussen staat. Maar een juf bij mij op de basisschool zei altijd water drinken met je neus en oren dicht.
Haha en ja het werkt. Is ff uitvogelen hoe je dat doet maar het kan ;)

(Met je duim je oren dicht doen, met je wijsvingers je neus en de rest van je vingers de beker oppakken. Ow en een licht bekertje is wel het makkelijst)

Succes :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:58

7 Slokken water helpt bij mij ook altijd.

Heeft mijn juffrouw in groep 4 me geleerd, ben het nooit vergeten maar het helpft nog steeds. :D

Toevallig vandaag sinds eeeeuwen weer eens de hik gehad - en dan 3 keer op een dag ook. :+

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:04

Glas drinken volgieten, en gewoon glas laten staan en lekker asociaal slurpen! Werkt altijd! (bij mij dan :+)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:08

ik zal het de volgende keer eens proberen... heb de laatste tijd ook vaak de hik, en reken maar niet dat ie weer weg wil (uiteindelijk wel natuurlijk maargoed ;))

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:14

ik heb van me tante ooit een handig foefje gekregen.
vraag je zelf wat je eergister hebt gegeten dan ga je denken,
en denk je niet aan de hik en dus gaat het vaak over.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:18

Iemand een rekensom op laten noemen die niet te makkelijk is, en dan maar gaan hoofdrekenen. Ben je er ook zo vanaf, omdat je je eigen zo moet inspannen over de uitkomst van de som ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:28

Bzoem schreef:
Hm ik heb meestal de hik tijdens het avondeten, moet zeggen dat ik hem nu al een tijdje mis. Of we raken er aan gewend hier thuis. En het is meestal alleen met eten op plekken waar ik mij op m'n gemak voel. En ik eet niet te snel, eerder te langzaam. En een schattig hikje is het ook niet, soms komt er zoveel lucht bij vrij dat ik als een onbeschofte zit te hikboeren. Meestal negeer ik het en ga gewoon verder met praten/eten etc. Want als ik er op ga letten en m'n adem inhoud of iets dan hik ik daar dwars doorheen.
En spontaan heb ik nu gehikt terwijl ik dit typ :')
Maar ik wil best die 7 slokken water proberen, al ben ik bang dat het tussen de oren zit wat het aantal betreft :P Maar he als het voor jou werkt? :P
Wat wel echt schijnt te werken is eh stimulatie van je achterste, omdat je dan van schrik bepaalde spieren aantrekt en je ademhaling en middenrif ff gereset wordt. Maar ook dat weiger ik uit te proberen, zeker tijdens het avondeten.

Hee Eef! Nooit gemerkt dat jij hikt tijdens het eten :')

Bij mij helpt ook niks. Als ik eenmaal de hik heb, krijg ik die nog zeker 3x terug op 1 dag. Om gek van te worden.

Dat van die duimnagels is wel interessant!

Wat bij mij hielp, was een bewoner (werk in een verpleeghuis) die tegen mij zei (in bijzijn van collega) dat hij nog geld van me kreeg. Omdat ik van hem geld geleent had en ik dat nog niet teruggegeven had! maar dat was niet zo, ik wist zeker dat ik nooit geld aan zou nemen van die man. maar hij bleef heel serieus en mijn collega geloofde hem, dus ik werd een soort paniekerig, en toen zei hij plots, héé je hik is over hè! ;)

Ik kon hem echt schieten op dat moment, maar het heeft gewerkt ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:47

Bij mij helpt nadenken altijd... Ik zat eens in de bus met de hik, een wildvreemde vrouw draaide zich om en vroeg wat ik gister had gegeten, en de dag ervoor, en de dag daar voor. Dat was best ff nadenken. Ik vroeg waarom ze dat wilde weten en toen zei ze 'nou, je hik is nu weg toch'? En verrek, hij was weg!

Een lerares van school zei altijd dat je je neus en mond dicht moet houden, en dan drie keer moet slikken. Dat helpt ook nog wel eens :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:49

Mas schreef:
Water drinken helpt mij ook niet zo. Wel bewust mijn ademhaling vertragen en elke keer slikken tussen in en uitademen... Zoiets:
- inademen
- slikken
- uitademen

Na een paar van die series is het meestal over.

Dat doe ik ook vaak maar dan met een slokje water iedere keer. Hoevaak ik dat doe, geen idee := Tot mn glas leeg is!

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:50

Ik drink ook gewoon ondersteboven, maar ik laat mn oren open want anders doet t pijn bij mij. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 05:58

Jennnnn schreef:
toen drukte mijn leraar op een plekje in m'n nek.

Dat is diezelfde nervus vagus die je ook beinvloedt met op je duimnagels te drukken (zie eerdere post). Hij loopt vlak onder je kaakrand.

Het is overigens niet zozeer je ademhaling beinvloeden wat je doet met drinken of adem inhouden, maar het CO2 gehalte in je bloed verhogen (door niet uit te ademen loopt de CO2 op in je longen, en dus na enige tijd ook in je bloed). Indirect zorgt een hoger CO2 gehalte wel voor beinvloeding van je ademhaling, die wordt er nl trager van. Daarom noeten mensen die hyperventileren ook in een zakje ademen, en dat zou dus ook wel eens kunnen helpen bij de hik.