help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: help! lenzen perongeluk een nacht in laten zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:44

Dat mensen kiezen voor besparing en gemak en daarom naar zaken als het Kruidvat gaan snap ik wel. Ik doe het alleen zelf niet, mijn ogen zijn me iets te dierbaar. Idd ieder half jaar controle bij mijn opticien, en gelukkig geven mijn ogen dus zelf aan wanneer het tijd wordt voor een nieuw paar lenzen (4-6 weken).

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:56

Ik zou ze uit doen, schoonmaken en even voor een paar uurtjes in je lenzenbakje laten zitten met schoon vloeistof.

En dat je dat kan, met lenzen slapen... Ik krijg al last van droge ogen als ik 's avonds een boek zit te lezen en dan zet ik gewoon mijn bril op. Zuinig zijn op je ogen hoor! :)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:21

Bij de kruidvat doe dat nu sinds ik 12 ben, dat is bijna 4 jaar, nergens last van.. :) etos daar in tegen die dan wel zeer, onwijs branderige ogen..

Kruidvat prima, mn ogen gaan nie achteruit, mn opticien vind het ook best..

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

ligt er natuurlijk aan welke lenzen je hebt. Ik heb lezend die je 24 uur per dag in zou kunnen laten (doe dat nooit) dus dan kan het geen kwaad

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 15:20

ja eigenlijk heb ik er helemaal niks van gemerkt, ik kreeg ze er ook nog eens gewoon normaal uit! Ik heb mijn lenzen gewoon van hans anders en kom daar ook een keer in het halfjaar op controle! Mijn vloeistof heb ik gewoon van de DA eigen merk no-rub! heel fijne vloeistof! zat eerst namenlijk in het lenstotaalplan, maar van de vloeistoffen van hans anders kreeg ik continu oogontsteking (1x in de 3 maanden of zo) en kon ik mn lenzen vaak ook niet in! en ik heb sinds deze vloeistof nooit meer problemen gehad

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:02

Ik ben ook wel eens met mijn lenzen in slaap gevallen. Als je wakker wordt zijn je ogen erg droog, en dat kan je oog irriteren. Gewoon even uithalen, goed natmaken me lenzenvloeistof en weer indoen. Als dat pijn doet of prikt, een paar uur uitlaten voor je ze weer indoet.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:07

Hmmm ik heb ze ook wel eens perongeluk een hele nacht in. Als ik dan wakker word zijn mn ogen gewoon heel droog en zie ik heel wazig. Na een half uurtje zie ik meestal gewoon weer :P Maar het zal vast niet goed voor 'onze' ogen zijn :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:10

Och ik heb dit ook weleens meegemaakt.. Meer dan eens. Avondje flink stappen, drinken, lenzen vergeten :+

Het is inderdaad niet goed voor je ogen, maar van 1x word je echt niet blind. Ik zou wel even de lenzen er uit doen (na de nacht dat je ze bent vergeten) en die dag gewoon een bril dagen.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:02

Mijn vriend laat regelmatig zijn lenzen snachts zitten erg onverstandig natuurlijk en heb dit al meerdere malen gezegd maar er kan niks ernstigs gebeuren. Dus geen reden om je druk te maken na 1 nachtje.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:48

ze waren deze week wel wat geïriteerd.. heb ze iedere dag direct na school maar uitgedaan! Zal vast wel weer goedkomen!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:47

Ik hou ze ook wel 'ns in. Heel soms.

Ik heb er een hekel aan om ze in en uit te doen.

Ik heb er geen pijn aan, geen last van. Hoogstens even iets droge ogen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:17

Kan geen kwaad hoor. Ik heb maandlenzen in, heb ze 24/7 in en vaak ook nog veel langer dan een maand. Puur omdat ik er gewoon écht nooit aan denk. Pas als ik er last van krijg dan is het óhja!!!! En dan haal ik ze er uit, vaak is dat in de avond en dan heb ik thuis de rest van de avond mijn brilletje op en de dag erna gaan mijn lenzen er weer in :D Sterkte bleef trouwens gewoon hetzelfde! Moet elk half jaar terug en er is nog niets veranderd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:20

Mensen, mensen, mensen... Kijk alsjeblieft uit met je lenzen 'eens een nachtje' inlaten!!! Op deze manier krijgt je oog te weinig zuurstof wat enorm schadelijk kan zijn voor je oog!! Je kunt hier echt BLIND van raken!!! het zijn wel je ogen dus wees voor je eigen bestwil wat voorzichtiger met lenzen
Laatst bijgewerkt door idylle op 18-09-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:27

Het kan geen kwaad, maar erg lekker is het niet!
Het is mij ook wel is gebeurd, en ik kreeg inderdaad ook vlekken e.d.

Bij mij hielp druppelen niet. Dan zou ik ze gewoon die dag niet dragen...

Maar waarschijnlijk heb je dat ook niet gedaan, dag is alweer bijna voorbij haha;)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:54

Haha jee...heb heel bokt bang gemaakt met mijn topic :+

Uhhm ja, zou maar een dag je bril dragen. Ik heb nu al heeeeel lang mn bril op en zie nog maar met 1 oog ;)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:02

Het is mij ook wel eens gebeurt. Na even schoonmaken met vloeistof en een paar keer goed knipperen kon ik ze gewoon weer in hebben. Ontstekingen ben ik niet zo gevoelig voor gelukkig.
Ook ik heb lenzen gehad van Kruitvat, voelden op zich wel goed maar mijn ogen gingen van -3 naar -5,5 in 2,5 jaar tijd en ik heb dus een hele tijd met verkeerde lenzen rondgelopen. Dat wil niet zeggen dat dat van die lenzen komt maar laat nu toch wel jaarlijks mijn ogen controleren en schaf kwaliteitslenzen aan. Ik heb er wel een bril naast maar die heb ik vaak 's avonds op voor de tv om mijn ogen toch eens wat rust te geven.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:04

Je kan wle lenzenvloeistof van de kruidvat nemen ;) Maar ik zou toch de lenzen bij een opticien halen ;)

maar dit is erg offtopic..

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:06

Bril opzetten tot na het weekend. Doen de oogjes dan nog vervelend --> huisarts. Als je eerder last krijgt van gele/groene drab uit je ogen --> naar de huisartsenpost.
Lenzen een nachtje in laten zitten kan goed aflopen (als je daarna dus een tijdje je bril op zet) of ECHT heel slecht. Als je het niet vertrouwd dus zowieso naar laten kijken.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:12

Twiggy2008 schreef:
Ik vind het schandalig dat zaken als het Kruidvat gewoon lenzen mogen verkopen!!! :(

Daar zijn bij de start van de verkoop kamervragen over gesteld... Helaas was dat onvoldoende.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:19

barkruk schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik vind het schandalig dat zaken als het Kruidvat gewoon lenzen mogen verkopen!!! :(

Daar zijn bij de start van de verkoop kamervragen over gesteld... Helaas was dat onvoldoende.

Je zou zeggen dat de meeste mensen wel oud en wijs genoeg zijn om te beslissen dat de lenzen van de kruidvat van dermate slechte kwaliteit zijn, en dat je, als je je ogen wilt behouden, voor een opticien moet kiezen.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:33

Als je de verkoopcijfers van het kruidvat ziet blijkt dat dus niet zo te zijn.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 08:58

ik heb nu sinds gister, een behoorlijk onstoken oog.. hetzelfde oog als waar ik minder mee zag toen, hoop maar dat het er niks mee te maken heeft!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:38

hou dan sowiesoje bril nog op en ga ma langs de HA!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:40

Ik zou je lenzen even niet in doen maar je bril even op! En maandag langs de HA!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:13

Ga maandag ajb meteen naar de HA het kan idd goed gaan, maar dan moet je je ontstoken oog wel laten behandelen, als je dat niet doet kan dat vergaande gevolgen hebben!