Slotjes beugel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slotjes beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:40

Nah over die beugel, ik kon toch echt niet slapen de eerste nacht van de pijn en ik ben ècht niet kleinzerig.. Er stond ineens zo veel spanning op, dat is echt naar. Overigens vond ik die prikken echt meevallen geloof ik, maar ik weet niet of je ook in je gehemelte een prik krijgt? Dat kreeg ik wel bij de kaakchirurg (werd een tand uitgesneden) en dat is wel echt naar :').

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:42

Ik heb bij men beugel geen verdoving gekregen _O-
en ik kreeg eerst elastiekjes tussen me kiezen om een beetje ruimte te maken voor die ringetjes, dat was wel een beetje pijnlijk maar verder geen last van de beugel gehad
alleen als die een beetje aangedraaid werd was die een beetje gevoelig!
heb hem 3 jaar ofzo gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:48

Ik kreeg ook geen verdoving bij m'n beugel zetten. Bij de kaakchirurg toen er van alles weggesneden werd, wel.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 17:02

uuuh ja ik krijg ook een in gehemelte , maar de tandarts begon al over een crempje : )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:04

Oh gehemelte is wel naar. :')
Crèmes geloof ik niet in eigenlijk..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:06

ik wel hoor, krijg ik ook altijd
dat houden ze er dan even op 1 minuut ofzo, en dan is die plek al een beetje verdoofd zodat je dat spuitje minder voelt
ik ben zelf panisch voor prikjes dus ik vind het heeeel fijn dat die dat doet!
smaakt wel vies trouwens haha

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:07

Ik ben godezijdank net van mijn slotjesbeugel af. Het zetten zelf doet opzich geen pijn. Het voelt alleen wat vervelend(naja kreeg wat kramp in me kaak van het mond open houden). Daarna begon de ellende pas echt, ik heb bijna 5 dagen met dikke koorts en pijn rondgelopen vanwege die beugel. Dat ging gelukkig over, maar ik kreeg wel om de haverklap blaren van dat ellendige rotding.
Om eerlijk te zijn vond ik het eruit halen en spalkjes plaatsen veeel erger en pijnlijker vooral.

Ik heb altijd problemen gehad met me voortanden door een val als kind en daarvoor regelmatig verdovingen in me gehemelte gehad en het zijn erg nare prikken en ze doen ook wel wat zeer maar zeker niet onoverkomelijk.

Sterkte!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:49

Ik ben ook net van mijn slotjesbeugel af! Ik heb er nooit last van gehad, geen pijn niets. Ook niet toen hij eruit werd gehaald. Het enige waar ik mij aan stoorde was toch wel die lelijke grijze dingen op mijn tanden, maar pijn had ik niet.

Ik heb een keer een verdovingsprik gehad, maar niet in mijn mond. Van horen zeggen heb ik toch wel meegekregen dat je hier behoorlijk wat last van kunt hebben, maar dat het ook wel weer gauw over is (de pijn). Alleen het 'kleine' prikje voel je iets.

Succes, hopelijk heb je er weining last van!

[edit] ietsje aangepast

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:52

Heb 2 jaar een beugel gehad en nergens last van gehad. soms een beetje trekkerig gevoel maar nooit pijn gehad.

ook eruit halen en spalkjes zetten deed bij mij geen pijn.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:15

Echt pijn zullen die ringen niet doen hoor. Hoogstens wat vervelend aanvoelen. Het spuitje is wat onaangenamer maar dat is voorbij voor je het weet. Zeker met een creme niks om je zorgen om te maken :) succes ermee!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:48

EngeltjeS schreef:
Hoi :) oehh een beugel. noem me maar raar of vreemd: ik vond het echt leuk!
Je moet niet bang zijn voor de pijn, want het steld echt niks voor hoor :)

Succes!

Ik ook :o
Elke keer als ik naar de ortho moest hoopte ik stiekem dat ik een beugel moest, jammer genoeg pas na 3 jaar maar nu is het echt helemaal niet leuk :(
Het er inzetten voel je niks pijnlijks alleen daarna erg strak en elke keer met aandraaien weer 3 a 4 dagen last, maar by iedereen verschillend!
MAAR HET IS ECHT NIET LEUK ALS JE HEM EENMAAL HEBT :(:)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:59

Enyaa schreef:
Ik heb een plaatjesbeugel, Iets anders maar ik heb van die ringen achter op mijn kiezen omdat ik buitenboord heb gehad. Bedoel je die ringen ts?

Na de verhalen die ik gehoord heb doen het eraf halen wel wat pijn maar ik had met inzetten geen enkele last. Ik kreeg eerst een weekje blauwe elastiekjes tussen mijn tanden en kiezen, zodat het ringetje er perfect tussen zou passen. Van dat elastiekje is het net of je een stukje vlees in je mond hebt.
Het zetten van de slotjes/plaatjes deed geen pijn bij mij. Alleen voelde mijn kaak wat vermoeid aan van het lange openzitten van mijn mond :+

8 september ga ik spalkjes laten meten Dus weer gipshappen en dan mogen ze er 15 september uit :)

Heb mijn plaatjes 2 jaar gehad en mijn buitenboord 8 maanden :)

edit* Domme typefout :+

ik heb ook ringetjes gehad om mijn kiezen,
en het er af halen doet ook absoluut geen pijn :)

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:09

Klinkt stom maar ik ben 'blij' met m'n beugel hoor.
Vind een scheef gebit vele malen erger. Ik heb hier voor een losse beugel gehad en werd echt knetter gek van dat ding.
Ik kreeg er echt zo'n hekel aan, telkens opnieuw pijn. Van m'n slotjes heb ik eventjes last met eten als hij net aangedraaid is maar verder
ideaal. Je gebit gaat gewoon netjes recht staan zonder dat je er zelf nog wat aan hoeft te doen. Mooi is het niet maar later heb je er echt plezier van.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:40

T is maar net wat je pijn vind doen.
Beugel deed bij mij totaal geen zeer. Eerste dagen wel wat gevoelig en je hebt een beetje het gevoel alsof je tanden loszitten. Zetten doet helemaaaal geen pijn.

Verdoving heb ik nooit erg gevonden en is zo gebeurd.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:50

YentlKG schreef:
Beugel deed bij mij totaal geen zeer. Eerste dagen wel wat gevoelig en je hebt een beetje het gevoel alsof je tanden loszitten. Zetten doet helemaaaal geen pijn.

Nou ik heb een behoorlijke hoge pijngrens en ik heb toch een aantal dagen amper kunnen eten en behoorlijk koorts gehad. Verder wel gewoon me ding gedaan en niemand iets laten merken, maar het heeft me behoorlijk zeer gedaan.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen, ik was een apart geval omdat ik me beugel had vanwege een tand die eruit was gebroken met vallen als kind. Dus die tand werd nog eens extra naar beneden getrokken en dat deed zeeer.

Op den duur ging de ortho ook stukje van die voortand wegslijpen(onderkant en achterkant) en op den duur raakte hij een zenuw en dat deed pas zeer. Heb uit reflex die ortho op zn vingers gebeten :o . En dat is zinsdien altijd wat gevoelig gebleven en daarom deed het aanbrengen van spalkjes mij ook zo zeer.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:21

YentlKG schreef:

Precies, het enigste wat ik naar vond is als je ipv de losse elastiekjes op je beugel de elastiekjes aan elkaar krijgt.
Elke week aandraaien was wel vervelend, maar doodgaan van de pijn dat zeker niet. :+

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 07:13

Nou ik ben dus wel blij met een beugel want mn gebit staat ongeveer schots en scheef ,
ik haat die spleet ; lijk net een konijn als dat weg is nou daar mee ben ik nog het gelukkigst ,
er groeit een tand in mn gehemelte (is al door) en moet op zn plek
en onder staat alles ook niet netjes .
ik ben niet echt bang voor de slotjes , maar vooral ook voor die prikjes .. ..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:09

Melktand trekken doet echt geen zeer, had ik ook. Beugel heb ik meer last van. :P

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:17

*\o/* Mijn beugel mag er dinsdag uit. *\o/*
En het kan me eerlijk gezegd niet schelen of het pijn doet, want dan ben ik er eindelijk vanaf.

Ik heb mijn beugel vier jaar gehad en het inzetten doet geen pijn, die ringen ook niet. Het was geen fijn gevoel, maar echt pijn, nee. Alleen als je naar controle bent geweest zijn je tanden gevoelig en kan het wel eens zeer doen, omdat ze alles dan strakker zetten.

EDIT: een spleetje tussen je tanden is toch een van de zeven schoonheden? :D
Mijn gebit was ook scheef en nu is het heel mooi, dus je doet het wel ergens voor. ;)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:25

ik heb een slotjes ding :) laten zetten doet geen pijn hoor !
alleen ik kreeg zo n mega mondopenhoud ding in mn mond en zo n stofzuigertje ,
das alleen niet zo fijn. eerste dagen is vreselijk ;(

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 06:55

oke bedank , nu ben ik dus ook bang voor een stofzuigertje en mondopenhoudding hahhhaahh.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:56

Sammielola13 schreef:
ik heb een slotjes ding :) laten zetten doet geen pijn hoor !
alleen ik kreeg zo n mega mondopenhoud ding in mn mond en zo n stofzuigertje ,
das alleen niet zo fijn. eerste dagen is vreselijk ;(

Ja dat mega ding is raar :P

Ik zat gelijk daarna al een tosti te eten :o :o

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 19:05

maar doet dat stofzuigertje en ding zeer ?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:51

Hackie schreef:
YentlKG schreef:

Precies, het enigste wat ik naar vond is als je ipv de losse elastiekjes op je beugel de elastiekjes aan elkaar krijgt.
Elke week aandraaien was wel vervelend, maar doodgaan van de pijn dat zeker niet. :+

Ik heb zo'n nieuwere soort (heb er geen verstand van hoor :Y) ) maar bij deze hoef je maar 1 x in de anderhalf/2maand langs te komen. Hoeft niet aangedraaid te worden oid.

@ijssnuiver, bij mij deed het iniedergeval geen pijn. Kan dat het bij jou door die tand wel gevoeliger was.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:51

annetjelyy schreef:
maar doet dat stofzuigertje en ding zeer ?

Nee! Niet zo bang zijn joh, allemaal zo gepiept!