Allergisch voor.. PAARDEN. Wat zou jij doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:22

x_Rebecca schreef:
En als je je (krulletjes)paard buiten op een wei met loopstalletje zet? Ik heb buiten vaak minder last van allergiën dan binnen. Ik heb het overigens niet zo erg met paarden, maar wel met koeien. Paarden blijft het bij snotterig/vol hoofd ed. Bij koeien krijg ik ook echt longontsteking/zo benauwd zijn dat je niet meer kan ademen. Maar bij mijn buiten-stage met koeien ging het wel goed. (Okee, 'goed'. Ik kreeg in elk geval geen longontsteking en kon nog redelijk ademen :') )

Vind ik wel een goed idee!
@TS mssn is het wat als je een keer gaat proberen hoe je reageert op een curly? En ik weet niet hoe het zit met hooi, stro, stof ed??? Dat weet je iig of dat een optie is of niet.

wattenstaafj

Re: Allergisch voor.. PAARDEN. Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:27

Goed idee! Iemand enig idee waar men een Curly heeft? hooi stro gaat prima, krijg er alleen op lichaam soms uitslag van, niets ergs, stof gaat minder goed maar ach, mooi nat maken helpt genoeg! Dat is absoluut de moeite waard om weer lekker te kunnen rijden!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:04

wattenstaafj schreef:
Maar lieve mensen.. ik krijg dus ook longontstekingen van het betreden van een stal met normale paarden. Dat maakt het gecompliceerder. En mijn medicijnen werken niet. Ik ga vanavond stevig onderzoek doen naar de therapiën die hier geopperd zijn! Ikzelf poetste ook met stofkapje, en reed hier zelfs mee. Dit voorkwam helaas de allergische reactie niet compleet, voorkwam wel een longontsteking. En is ERG leuk als je stalbezoekers hebt;) familie van stalgenoten oid. Heel heel erg grappig om die reactie te zien:D

Medicijnen, dus anti-histaminen, cortico-steroïden (al dan niet in neussprayvorm) onderdrukken alleen.
Er is GEEN genezing mogelijk van allergiën door medicatie. Medicatie heeft de nodige bijwerkingen.... cortico's veroorzaken o.a. schimmel in je luchtwegen.
Buiten dit is het een feit, als je je verdiept in de theorie achter NAET, hoe allergiën ontstaan en waarom het er steeds meer worden... heel erg belangrijk dat je probeert ze te elimineren. Het is mogelijk.
Allergiën, trouwens Astma is ook een vorm van allergie, zijn zo ontzettend schadelijk voor je lichaam...
Als je kunt... probeer het anti-allergie programma te volgen. Het werkt echt!

NAET: = Nambitrupad Allergy Elemination Techniques.
Nambitrupad was de Indiase arts die het ooit allemaal ontwikkeld heeft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:07

er is een curly topic hier op bokt. in nederland zijn er niet veel. ik weet er een in noord holland..leuk lief dier!
idd een buitenstalletje en een buitenbak en een curly zou jou heel goed passen :D
http://www.curlyhorsesnl.webklik.nl

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:19

ja die curly's zijn leuk, maar kun je niet gewoon een spuit nemen?
Of lukt het niet? Ken er niet superveel van , maar mijn vriend heeft het lichtjes. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:49

Ik dacht gelijk aan een curly :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:51

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:10

hier nog 1 met allergie voor paarden en alles er om heen.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:13

een vriendin van mij heeft dit ook.
maar door paardenmelk te drinken heeft ze lang zo veel last niet!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:15

ik heb het gelukkig niet zo erg, slik medicijnen voor hooikoorts ervoor, eet veel vitamine's etc en dan gaat het gelukkig wel. word meestal alleen heel verkouden en zere ogen. Als ik gewoon benauwd ben ( heb ook astma ) sla ik gewoon over omdat ik dan weet dat ik toch binnen 5 min weer weg ben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:21

Ik ben dus gestopt.
De vele onstekingen en benauwdheid erna hebben bij mij er na 20 jaar waarvan 15 jaar eigen paard er toe geleid dat ik nu 7 maanden terug mijn sport paardje verkocht heb.
Ik kom nog wel zo nu en dan op stal en ik ga mee op wedstrijden verder niet meer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:21

Ik ga inderdaad mee met de rest, dan een curly dan de beste oplossing is voor jou :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:27

Ik ben ook allergisch voor paarden, maar trok me er nooit wat van aan en deed gewoon alles voor ze.
Ik ben zelfs een paardenhouderij opleiding gaan doen.
Doordat ik er zoveel mee om ben blijven gaan heb ik er bijna zo goed als geen last meer van, alleen bij weersverandering :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:29

Ik ben ook allergisch en raak op stal soms wel erg benauwd, maar ik heb zoiets: ik wil mijn passie er gewoon niet door laten beperken. Ik slik allergiepillen en verder ga ik gewoon de stal uit als ik benauwd word.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:35

Hier hetzelfde verhaal, behalve voor paarden, ben ik ook allergisch voor bijna alle bomen, struiken, grasjes enz. Ik heb ook erge astma en herken de longonstekingen ;) Heb veel medicijnen en daar moet ik t maar mee doen.
Ik heb 2 paarden en rijd bijna dagelijks behoorlijk fanatiek, dat breekt me nogal eens op, maar ik zal er echt nooit mijn hobby voor opgeven!
Ik gebruik nu sinds een jaar de Medinose, daar heb ik wel profijt van, vooral in de periode met de stofjes en stuifmeel enz.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:41

Heej,

Ik ben ook allergie's voor paarden.
Als ik binnen in een manege rij is het heel erg gelukkig had ik vz paarden buiten op een boerderij en ging het op wat niezen na perfect.
Heb er wel medicijnen voor.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 02:44

Wat vervelend zeg! :=
Ik heb gelukkig mazzel, ik ben alleen allergisch voor kiwis :+

Mijn stiefvader heeft vroeger hele zware astma gehad.
En is nu allergisch voor pas gemaait gras en paarden.

Als hij mij van de manege ophaalde, zaten zijn ogen al vol.
Maar hij is er wel van genezen. Hij heeft in die 16 jaar dat ik hem kan al 3X! :D op een paard gezeten, en is er nu (Bijna) helemaal overheen. Als ik vroeger weinig tijd had, stond hij zelfs mijn stal uit te mesten. :j

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 03:05

ja Curly is DE oplossing *grin*. Maar dan moet je inderdaad wel zorgen dat je niet in een stoffige stal komt en met stoffig hooi ed in aanraking komt want meestal zijn ze mensen daar ook allergisch voor.

Wanneer iemand een Curly wil kopen om allergische reden knippen we altijd een stukje maan en wat haar af en sturen we naar de potientiele koper . Dan kan hij of zij testen of er echt geen allergische reactie is op DAT paard.
De paarden worden wel allemaal DNA getest of ze echt hyppoallergeen zijn, maar voor de zekerheid doen we ook de vachttest.

Ik heb mijn eerste Curly gekocht door mijn vader, die is ook echt MEGA!!! allergisch uitlsag, benauwd hij stikst zowat echt vreslijk.
Onze Lydiker....geen last

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:47

Als je er vaak genoeg bent, groei je er meestal wel over heen idd. :) Je hebt natuurlijk periode's dat het wat minder gaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:51

Ik weet niet of je je paard al laat scheren? Dit helpt namelijk ook al een heel stuk. Wel door iemand anders laten scheren natuutlijk en daarna goed laten wassen.

Verder hoe meer je in het paardenhaar zit hoe eerder je over je allergie heen bent.

Mijn man is helaas ook allergisch voor paarden geworden, gemerkt tijdens het scheren. Ziek dat hij werd echt niet leuk meer.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:54

Ik zou ook de Curly doen; als je niet in de stal kunt zijn vanwege hooi en stro kan misschien iemand anders je paardje opzadelen of naar buiten halen?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:09

Klopt het ook dat jullie in verhaar seizoenen meer last van allergie hebben? Ik help nu mee op de stal waar mijn lease ventje staat, en ik heb bij de paarden die meer verharen sterkere problemen dan met paarden die nog niet zo verharen.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:42

Mloeser: ja dat heb ik hetzelfde!

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:43

Mocht je een keer willen testen of een Curly (buiten gehouden met schuilstal) voor jou een oplossing zou kunnen zijn dan ben je welkom om mijn Curly merrie en veulen te komen knuffelen. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

Groetjes,

Jessica

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:29

ik heb hooikoorts. Dit is een paar jaar geleden zo erg geworden dat ik gewoon lessen op school moest missen omdat ik me beroerd voelde. Zelfs de arts in het ziekenhuis schrok ervan hoe erg het was. Bij de testen kwamen er ook niet zulke mooie resultaten uit. Toen hebben ze me op een hele waslijst aan medicijnen gezet. De beste daarvan vnd ik Aerius. Die onderdrukt een heel groot deel van m'n allegische reactie