Wie wordt er ook zo heerlijk wakker met..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:05

ambre schreef:
We zouden eigenlijk in de winter gewoon veel later moeten beginnen.Schijnt helemaal niet goed te zijn om zo tegen je natuurlijke klok in te gaan!

je natuurlijke klok is per mens verschillend! de helft van de bevolking loopt rond met een constante jetlag omdat het gewoon echt nachtmensen zijn... er zijn tegenwoordig al ergens in de wereld proeven gedaan door mensen te laten kiezen of ze in de middag beginnen of in de morgen (met werk en school)

mensen die alles behalve ochtendmensen zijn nemen dus bv op school de eerste uren niks tot bijna niks op van informatie

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:05

Heb de lamp ook al een aantal jaren en het werkt echt.
Was anders in de winter niet te genieten als ik wakker werd. Is nu helemaal verdwenen.

beantsje

Re: Wie wordt er ook zo heerlijk wakker met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:07

Ik heb hem ook sinds een jaar! In de zomer maakt het natuurlijk niets uit, maar binnenkort, als ik weer in het donker moet opstaan, scheelt het echt enorm. Ik ben veel beter wakker bij het opstaan en voel me daardoor meteen fitter, uitgeruster.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:08

Ohh jaa voor de winter...dat klinkt wel handig...kom altijd zo slecht uit bed! En dan heb ik ook al geen zin om te werken hihihi...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:11

Ik slaap er tegenwoordig gewoon doorheen en zet voor de zekerheid nog 2 (!) andere wekkers....waar ik regelmatig ook doorheen slaap ^)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 21:13

Je moet de wekker eigenlijk ook wel vlak naast je neer zetten op nachtkastje direct naast je bed. Dan werkt ie naar mijn idee echt t beste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:30

wordt je bedpartner er ook wakker van?
aangezien ik op compleet andere tijden opsta dan vriendje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 02:27

Nee. Ik weet voort hoe ik hem uit moet zetten. Slaap er dus lekker doorheen.. Zit je met een wekker van 175 euro. :') Gebruik hem nu voort maar alleen voor het opladen van mijn iPod. _O-

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:59

Wij hebben er ook eentje, maar ik erger me kapot aan de kwakende kikkers die mijn vriend ingesteld heeft. := := :=

Ik zou het ideaal vinden als hij alleen op licht stond, ik ben zelf een lichte slaper dus daar heb ik genoeg aan. Maar dan wordt hubby weer niet wakker.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:07

Zou dat ook werken als je regelmatig met hoofdpijn wakker wordt?
Ik heb het idee dat ik op die momenten zo vast lig te slapen en bruut wakker gemaakt word door de wekker, dat het die hoofdpijn veroorzaakt. Maar ja, wel een dure gok om dat te testen met zo n wake up light natuurlijk…

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:08

HannahFrouk schreef:
Wij hebben er ook eentje, maar ik erger me kapot aan de kwakende kikkers die mijn vriend ingesteld heeft. := := :=

Ik zou het ideaal vinden als hij alleen op licht stond, ik ben zelf een lichte slaper dus daar heb ik genoeg aan. Maar dan wordt hubby weer niet wakker.

Haha ik dacht het zelfde, dat stomme strand, moet dat op de vroege ochtend :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:09

Anoniem schreef:
wordt je bedpartner er ook wakker van?
aangezien ik op compleet andere tijden opsta dan vriendje...

Jep, al is het misschien wat minder snel dan jij als de wekker aan jouw kant staat.

Ik heb er al jaren eentje, in de hoop dat opstaan wat makkelijker zou worden. Helaas is dat niet het geval, ik ben nog net zo sjaggo 's morgens :+ Al is het in de winter wel fijn dat t licht is in de kamer. Nu nog iets waardoor het ook heerlijk warm zou zijn...

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:14

Ik ben ook heel blij met mijn wake-up.
Het licht begint langzaam, mijn vogeltjes beginnen heel zacht, maar je weet het, er is geen ontkomen aan. Toch fijn dat je nog net even kunt blijven liggen en langzaam kunt wennen aan het begin van een nieuwe dag.
Veel fijner dan ineens als uit het niets zo'n harde wekker.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:19

Ik denk dat ik me er ook eentje ga aanschaffen. Al een tijdje twijfel ik er over, omdat ik niet echt wist of het echt wel werkt of niet. Maar als ik het zo lees, is iedereen wel positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:20

hmmm....ga er eens over nadenken. Lijkt me zalig voor mijn vroege diensten in de winter(5.30 opstaan).
vriendje kan dan nog uitslapen tot een uurtje of 7.30 dus die knort dan wel weer verder... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:26

Ik vraag me dus hetzelfde af als Darkcrystal. Heeft iedereen hier geen partner, danwel een partner die er even laat uit moet?
Die wakeuplight lijkt mij namelijk ideaal, maar mijn wekker gaat meestal rond 5.45 en mijn partner mag tot 7.15....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:58

Mijn ex had een wake-up light. En iedere ochtend als ik daar wakker werd ergerde ik mij aan die oehoe bij die ''rustgevende'' vogeltjes... Telkens ging dat ding om de zoveel tijd 'oehoe oehoe' :x :D
Nee, voor mij gewoon een wekker! Ik vind het prettig om in een keer wakker te worden en er uit te moeten!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:59

Ook ik ben daar wel benieuwd naar. Ik moet nl om half 7 eruit en vriendlief meestal pas om 10u (werkt als kok). Ik zou het wel heel fijn vinden, ik word meestal sneller wakker van de wekker dan hij, maar ik zou het niet oké vinden als ik hem daardoor elke keer wakker maak.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:01

ik heb ook een wake up light. Word er heerlijk wakker van ;) en ik kan niet meer zonder wake up light het is zo heerlijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:07

Blingh schreef:
Ik heb er dus 1 maar van het licht worden wij echt niet wakker. En de krekeltjes werken alleen maar ritmisch waardoor we langer liggen te snoozen..

* Dus we hebben en een wake up light en een wekkerradio dan worden we wel wakker..

Hier ook, het begint met de wake up light en eindig met de wekkerradio (de zoomer) dus voor mij is het niets lekker rustig wakker worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:10

MISTRAL94 schreef:
Blingh schreef:
Ik heb er dus 1 maar van het licht worden wij echt niet wakker. En de krekeltjes werken alleen maar ritmisch waardoor we langer liggen te snoozen..

* Dus we hebben en een wake up light en een wekkerradio dan worden we wel wakker..

Hier ook, het begint met de wake up light en eindig met de wekkerradio (de zoomer) dus voor mij is het niets lekker rustig wakker worden :+

Alhoewel de radio soms ook weer afslaat en we de 2de keer pas wakker worden :o :+

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 10:12

Joyckuh schreef:
Mijn ex had een wake-up light. En iedere ochtend als ik daar wakker werd ergerde ik mij aan die oehoe bij die ''rustgevende'' vogeltjes... Telkens ging dat ding om de zoveel tijd 'oehoe oehoe' :x :D
Nee, voor mij gewoon een wekker! Ik vind het prettig om in een keer wakker te worden en er uit te moeten!

Haha :D Die vogels zijn ook niks voor mij inderdaad. De eerste ochtend dat ik wakker werd door vogels en even later buiten een échte vogel hoorde kreeg k agressieve neigingen en besloot toen dat de vogels plaats zouden maken voor een ander geluid als wekker :Y)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:17

Blingh schreef:

in de wake-up zit toch ook een radio?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:19

Mijn ex werd er niet wakker van.
Maar goed, die kon ik ook uit bed trappen en dan sliep ie nog door :+

Zelf merk ik echt een verschil met een gewone wekker, veel rustiger wakker worden en ik heb zelfs niet meer de neiging om tig keer te snoozen.
Oke 1 of 2 keer blijven noodzakelijk maar dan blijft het licht wel aan, alleen die vogels zijn weer even stil :D
Mijn slaapkamer is extreem donker dus ook zomers heb ik er plezier van, weet niet hoe het is als je dan al eerder gewoon daglicht hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:20

LiVetime schreef:
Joyckuh schreef:

Haha :D Die vogels zijn ook niks voor mij inderdaad. De eerste ochtend dat ik wakker werd door vogels en even later buiten een échte vogel hoorde kreeg k agressieve neigingen en besloot toen dat de vogels plaats zouden maken voor een ander geluid als wekker :Y)

Ik heb helaas 1 van de eerste met 2 keuzes de vogeltjes en die ander neigt naar een zoemer effect. Nu heb je veel meer keus qua geluid dus?

Wake up light is niet altijd met radio ;)