Wie heeft er ook last van? Blaren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:03

Ik heb ook heel erg snel blaren, gebruik gewohl voetencreme als ik ga hardlopen (heb goede schoenen en goede zolen, maar heel dunne voethuid, heb heel vaak blaren maar krijg ook nooit eelt)
En verder compeed blarenpleisters als ik door wil lopen, maar die haal ik er snel af want dan geneest het bij mij alleen maar langzamer..
Ik maak ze trouwens wel altijd kapot, en dan laat ik ze opdrogen. Voor mij werkt dit het beste

Siggislief

Re: Wie heeft er ook last van? Blaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 20:58

Ik heb van mijn Mondhygeniste begrepen dat met een gaasje waar wat talk poeder op ofzoiets moet doen en dat op de blaar en dan met tape er om heen en dan moet het helemaal bedekt zijn.
Alleen het poeder mag dan niet op de tape terecht komen wegens het niet meer willen plakken.
En het hielp goed volgens haar dan droogt het in zei ze.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:02

Ik gebruik de blarenpleisters van Compeed. Zitten er 5 in voor 6,- nog wat. Wel duur vind ik maar ze werken echt goed!
Ze gaan na ongeveer een weekje los zitten en in die tussentijd is de huid onder de pleister hersteld. Het is dus een tweede huid. Vind ze echt fijn :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:18

Ik ga maar denk ik een keertje Compeed halen..
Vind die ik laatst voor 7,80 heb gehaald ofzo zijn bagger..
Die lieten echt los na een paar uurtjes lopen..

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:24

ik had vorig jaar schoenen aan met van die lage hielsokjes, wat achteraf de slechtste keuze was die ik kon maken.
ik had al na 5 minuten open hielen en heb de rest van de dag alleen maar lopen strompelen want we waren bij een paardenevenemt.
het heeft lang geduurd voordat het genezen was en is nog steeds gevoelig.
verder heb ik sindsdien rode hielen, vooral onder de douche licht het helemaal rood op :Y)
dus geen blaren, wel vervelend

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:37

Grmbl, 1 blaar is erger dan de ander..
Hij is flink open... :\

Ga morgen de hele dag zonder pleisters & schoenen lopen.
De hele dag op slippers denk ik...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:18

Ik heb ook altijd zo'n last van blaren!
En ik hoef ze nooit open te prikken. Ze liggen toch heel snel open.
Ik heb er 2 "permanente" op mijn hielen, zowel linker als rechtervoet. Die gaan niet meer helemaal weg, soms bijna, maar ze komen altijd terug als ik nieuwe schoenen heb oid. Compeed vind ik ook een dikke ramp. Ik gebruik enkel nog gewone plijsters, van zo'n rolletje dat je zelf op maat moet knippen. Dat zijn de enige die blijven zitten (voorgeknipte, afzonderlijk verpakte plijsters blijven ook helemaal niét zitten).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 19:07

De blaar die al flink open was die is net weer gaan bloeden.
En mn broer had een goed zalfje wat het wat verlicht en dat was Betadine zalf dus ik heb dat maar op de pleister gesmeerd en dat weer op mn blaar geplakt. :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:54

Nog een 'ervarensdeskundige' meld zich hier. Verschrikkelijk zeg al die blaren en helaas heb ik er ook met enige regelmaat last van.

Als de blaren nog ' vol' zijn prik ik ze altijd even door, om ze daarna gewoon te laten drogen, moet ik nog schoenen aan dan doe ik er een pleister overheen. Het wordt toch wat lastiger bij blaren die gewoon opengeschuurd zijn, want dan helpt een pleister wel enigszinds, maar het lopen kan dan nog pijnlijk zijn.

Heb hier nog geen tips gelezen die ik nog niet kende, hoopte al op de gouden tip voor blarenproblemen. Hihi, het extra kweken van eelt zal misschien ook wel helpen, alleen lukt dat niet bepaald.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:13

Ik heb 2 September m'n 1e 2 blaren opgelopen, en met 1 heb ik nog veel last van.. :\

Heb het idee dat ie flink open is geweest.

En heb zelfs last van als ik schoenen aan trek, dan schreeuw ik het bijna uit van de pijn..