Hoe oud moeder worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je eerste kindje geboren werd?

Jonger dan 20
20 (4%)
20
14 (2%)
21
12 (2%)
22
17 (3%)
23
24 (4%)
24
32 (6%)
25
26 (5%)
26
24 (4%)
27
27 (5%)
28
20 (4%)
29
12 (2%)
30
16 (3%)
ouder dan 30
30 (6%)
Ik heb nog geen kinderen
215 (43%)

Totaal aantal stemmen: 489

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:15

gaapje schreef:
hier 20 van de eerste , 24 van de 2de , en 29 van de 3de

ben nu 36, en heb er dus 1 van 16 .
Heb er nu al problemen mee, denk dat als je 50 bent en er 1 van 16 hebt .......je het erg zwaar gaat krijgen .

maarja de keuze is wat je zelf wilt .

Ik weet nog bij de 3de was ik dus 29 , ik was de jongste moeder daar .
De rest was allemaal 30 of ouder, en lagen er voor hun eerste kindje
.

Heel herkenbaar! :j
Dan vragen ze aan je, is het je eerste? Nee :D Oh, de tweede, wat leuk. Nee, de derde! Oh, oke! Hoe oud ben je dan? :))

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:16

Bij de eerste was ik 24 en zeer gepland, mijn moeder was 31 en ik had in de klas altijd een van de "oudste" moeders... Bij de tweede was ik net 30. Ja en ook bewust zo lang na elkaar, bevalt prima!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:17

Ik had graag jong moeder geworden, maar toen kende ik mijn man nog niet :+

Dus toen ik hem bijna 4 jaar geleden leerde kennen en hij ook een sterke kinderwens bleek te hebben, hebben we al snel beiden ons appartement verkocht, zijn we getrouwd en hebben we een mooie ruime woning verbouwd. Het plan om voor mezelf te beginnen in de koelkast gezet, allebei een goede vaste baan, dus alles is klaar voor het verwelkomen van zo'n kleine uk!

Inmiddels ben ik ruim 31 en mijn lief alweer 34 en zijn we 2,5 jaar verder zonder kindje :+ Ideaal? Nee! Maar inmiddels wel geleerd dat je nog zoveel kunt willen plannen en een ideaalbeeld voor jezelf kunt schetsen, het is maar net wat je gegeven is..

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:17

het heeft ook zijn voordelen hoor.

Ik ga mee met de muziek , dans en doe gek .
Op ouder avonden enzo ben ik altijd de jongste , en ben ik best blij mee .

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:18

BraveSpots schreef:
Ik zelf vind 26-30 een mooie leeftijd om en eerste kindje te krijgen :j.

Maar heel veel meiden hier op bokt zijn (hele) jonge moeders. Vraag me wel af of dat toeval is of toch een andere reden heeft.

hier een bewuste keuze om zo vroeg zwanger te raken, het lijkt me heel leuk om jong moeder te zijn heb het idee dat je dan meer met je kind kan blijven doen omdat je zelf ook jonger bent.

verder is mijn vriend bijna 29, werk ik nu een jaar, heb afgelopen maanden nog opleiding gevolgd en behaald en heb ik gewoon een baan. mijn vriend verdient behoorlijk wat dus alles wat ik verdien is extra. wonen nu al 3 jaar samen en alles gaat super goed, we hadden al trouwplannen en het leek ons leuk om met z'n 3'en te trouwen en dat gaat over 1,5 week gebeuren :D
geen reden dus om het niet te doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:19

Irma77 schreef:
Bij de eerste was ik 24 en zeer gepland, mijn moeder was 31 en ik had in de klas altijd een van de "oudste" moeders... Bij de tweede was ik net 30. Ja en ook bewust zo lang na elkaar, bevalt prima!

Dan is jouw eerste kind ongeveer net zo oud als het mijne ;) Ik was ook (net) 24 toen de oudste geboren werd en 27 bij de jongste :) Wat mij betreft prima leeftijden, ik had het niet anders gewild.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:20

Ik was 25 bij de eerste, 27 bij de 2e en 30 bij de derde. :D
Ik moest vroeg aan kinderen beginnen ivm endometriose, zou niet eens echt vruchtbaar zijn. Nah, dat laatste bleek niet waar ;)

Ik merk dat ik ook een van de jongere moeders ben, terwijl dat imo erg meevalt.
Jock ja je was 16 maar meid, wat heb jij het waanzinnig gedaan! En nog :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:24

cmatthijssen schreef:
BraveSpots schreef:
Ik zelf vind 26-30 een mooie leeftijd om en eerste kindje te krijgen :j.

Maar heel veel meiden hier op bokt zijn (hele) jonge moeders. Vraag me wel af of dat toeval is of toch een andere reden heeft.

hier een bewuste keuze om zo vroeg zwanger te raken, het lijkt me heel leuk om jong moeder te zijn heb het idee dat je dan meer met je kind kan blijven doen omdat je zelf ook jonger bent.

verder is mijn vriend bijna 29, werk ik nu een jaar, heb afgelopen maanden nog opleiding gevolgd en behaald en heb ik gewoon een baan. mijn vriend verdient behoorlijk wat dus alles wat ik verdien is extra. wonen nu al 3 jaar samen en alles gaat super goed, we hadden al trouwplannen en het leek ons leuk om met z'n 3'en te trouwen en dat gaat over 1,5 week gebeuren :D
geen reden dus om het niet te doen.

Ik zeg ook niet dat het slecht is ofzo. Ik denk dat iedereen een goede moeder kan zijn, ongeacht je leeftijd (extremen daargelaten).
Het valt me gewoon op dat er zoveel zijn terwijl dat dat 'in het echte leven' naar mijn ervaring anders is.
Zal wel toeval zijn denk ik.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:24

Pauline schreef:
Ik was 25 bij de eerste, 27 bij de 2e en 30 bij de derde. :D
Ik moest vroeg aan kinderen beginnen ivm endometriose, zou niet eens echt vruchtbaar zijn. Nah, dat laatste bleek niet waar ;)

Ik merk dat ik ook een van de jongere moeders ben, terwijl dat imo erg meevalt.
Jock ja je was 16 maar meid, wat heb jij het waanzinnig gedaan! En nog :)

Tja is 25 jong?
Het lijkt mij wel een goede leeftijd....

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:25

ik was ook 24 toen mijn zoontje geboren werd ( ben nog steeds 24 :D )
hij nu inmiddels 7 maanden.

de zwangerschap was niet gepland maar vindt het een mooie leeftijd .
stiekem had ik eigelijk eerder moeder willen worden.
ik vindt het werkelijk geen gezicht, iemand van rond de 30 met een pasgeboren baby.

mooiste leeftijd voor een 1e is tussen de 20 en 24 jaar.

Binckydenice

Re: Hoe oud moeder worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:25

Jeetje dat haal ik al niet meer....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:26

Ik wou altijd vroeg kinderen, maar dat had toen niet in ons leven gepast :n Nu ben ik op het punt dat we alles aan het voorbereiden zijn zodat de uk wel fatsoendelijk terecht komt en dat mijn man een vaste baan heeft

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:28

Ik droomde altijd van een 1e kindje rond mijn 25e... Toen ik dat jaar voorbij zag gaan en alles wat erbij hoorde hoopte ik dat het dan voor mijn 30e zou lukken... Op mijn 29e ging relatie uit... Op mijn 30e nieuwe partner, 17 jaar ouder en al gesteriliseerd (hij heeft al 3 dochters), dus duurde allemaal wat langer... Inmiddels ben ik 33 en al 14 weken in blijde (!!!) verwachting van mijn (ons) 1e kindje... Ik zal nog 33 zijn als het kindje geboren wordt.... Kan niet wachten!!!!

Mijn zusje echter is 30 en heeft er al 3! Van 8, 5 en 3....

Edit: er stond echt en moest echter zijn... ;)
Laatst bijgewerkt door Bramblerose op 30-08-10 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:28

chocobroodje schreef:
Ik wou altijd vroeg kinderen, maar dat had toen niet in ons leven gepast :n Nu ben ik op het punt dat we alles aan het voorbereiden zijn zodat de uk wel fatsoendelijk terecht komt en dat mijn man een vaste baan heeft

Ik zie net dat je 28 bent, dat is toch een mooie leeftijd? Binnen welke tijd ben je van plan een kindje te "nemen"dan? Blijf je zwelf ook werken? Houd je jou paardje wel?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:28

Ik wil zelf niet te laat moeder worden. Wel wil ik dat we beide eerst een vaste goede baan moeten hebben en dat we gesetteld zijn in een huisje! Ik wil zelf tussen mijn 24e en 30e moeder worden ;) Mijn voordeel is wel dat mijn vriend 5 jaar ouder is :+
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 30-08-10 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:29

Bramblerose schreef:
Ik droomde altijd van een 1e kindje rond mijn 25e... Toen ik dat jaar voorbij zag gaan en alles wat erbij hoorde hoopte ik dat het dan voor mijn 30e zou lukken... Op mijn 29e ging relatie uit... Op mijn 30e nieuwe partner, 17 jaar ouder en al gesteriliseerd (hij heeft al 3 dochters), dus duurde allemaal wat langer... Inmiddels ben ik 33 en al 14 weken in blijde (!!!) verwachting van mijn (ons) 1e kindje... Ik zal nog 33 zijn als het kindje geboren wordt.... Kan niet wachten!!!!

Mijn zusje echt is 30 en heeft er al 3! Van 8, 5 en 3....

Jeetje, soms gebeuren er dingen die je niet verwacht...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:29

chaatje16 schreef:
Ik wil zelf niet te laat moeder worden. Wel wil ik dat we beide eerst een vaste goede baan moeten hebben en dat we gesetteld zijn in een huisje! Ik wil zelf tussen mijn 24e en 30e moeder worden ;)

Mmmhh dan is mijn gedachte toch niet gek :o

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:31

Je gedachte is zeker niet gek. Hoe heerlijk is het om alles voor elkaar te hebben en dan een kindje te krijgen.... Alleen loopt het leven niet altijd zoals je denkt/verwacht/hoopt of plant... :o ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:32

Ik ben 30 en zwanger van de eerste.

Had het ietsje eerder ook wel gewild maar ik zou er niet meer aan beginnen als ik achter in de 30 was, zonder is het leven ook leuk en hele oude ouders zijn voor een kind volgens mij niet ideaal, en te jong ook niet, want ik had toen ik jong was genoeg aan mezelf.

Voor mijn 25e was ik helemaal niet met zulke dingen bezig, dus dat was ook niet handig geweest. Ik vind tussen de 25 en 30 een prima leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:33

Ik was 19 toen ik beviel van de oudste, 21 toen ik beviel van de tweede en 22 toen ik beviel van nummer 3.

Achteraf gezien denk ik; ik denk dat het me iets meer rust en zelfvertrouwen had gegeven als ik net iets ouder was geweest. Aan de andere kant voel ik me ouder dan ik ben, en dat is ook prima zo. Onze kinderen komen in ieder geval niks tekort.

Mijn man is trouwens 5 jaar ouder dan ik ben. Ik ben nu 25 en hij is 30.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:33

Ik denk dat je er niet qua leeftijd klaar voor moet zijn maar qua geestelijke gesteldheid.
Dus als je bijv.in de 20 bent en uitgaan en feesten nog heel leuk vind dan raad ik af om dan kinderen te nemen.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 30-08-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:33

Bramblerose schreef:
Je gedachte is zeker niet gek. Hoe heerlijk is het om alles voor elkaar te hebben en dan een kindje te krijgen.... Alleen loopt het leven niet altijd zoals je denkt/verwacht/hoopt of plant... :o ;)

Tja ik heb alles wat ik wil...
Alleen vraag ik mij af hoe je alles moet gaan combineren...
Werk, paard, uk en huishouden :o Sorry ik ben van natuur een echte planner :o

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:34

Binckydenice schreef:
chocobroodje schreef:

Ik zie net dat je 28 bent, dat is toch een mooie leeftijd? Binnen welke tijd ben je van plan een kindje te "nemen"dan? Blijf je zwelf ook werken? Houd je jou paardje wel?

Ik heb geen pony's meer dus dat is geen probleem. Zelf vind ik dit ook ideaal (leeftijd) maar de verwachting is dat vriendlief gauw een vast contract heeft en dan gaan we beginnen. Ik ben afgekeurd voor werk dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken. Tja ik had het wel eerder gewild maar zonder vastigheid wordt het niks en ik vind wel dat je het in principe goed moet regelen van te voren. Zo staat er in de planning binnekort al een rekening te openen voor de hummel :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:34

Ik ben nu 24 jaar. Net getrouwd en alles lekker stabiel. Mijn man (dat klinkt nog steeds heel gek) is 30.
Wij zijn op zich allebei wel toe aan een nieuwe stap in ons leven.
Ik wil sowieso nog even wachten totdat ik in ieder geval een goed contract heb.
Hij heeft al een goede baan met een goed salaris.

Maar aan de andere kant, het is nu ook wel lekker gemakkelijk.
Impulsief zijn, uiteten gaan wanneer je maar wilt, op vakantie gaan wanneer je maar wilt. Uitstapjes etc.

Hoe staan jullie hier tegenover? Als jonge moeders?
Laatst bijgewerkt door Meloen op 30-08-10 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 13:35

Nee, je moet wel vastigheid hebben natuurlijk....