maagd, maar telkens het idee zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:20

Sperma is inderdaad niet direct dood en ook van rotzooien kun je weldegelijk zwanger raken.
Toch even een testje doen :j

Maar vergeet niet dat je lichaam je echt flink in de maling kan nemen, niet meteen in paniek raken!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:21

lovelucydan schreef:
RockyHorse0 schreef:
superlief trouwens, die vele reacties, dank jullie wel!
Ik waardeer het enorm dat jullie de moeite nemen mij te helpen door een bericht te tikken :D

tuurlijk er is niks vervelender dan in de stress zitten en op dit tijdstip niet meer weet wat je moet doen toch.
kan je in iedergeval even je hart luchten

en meis ga gewoon naar de huisarts als je het niet vertrouwd (ik heb ook wel eens een test gehaald omdat ik me zorgen maakte terwijl ik wist dat er niks aan de hand was) of je kan gewoon naar de apotheek gaan (vond ik wel prettig een thuis test)
maar vergeet niet een aphotheek of huisarts helpt echt heel veel vrouwen met dit soort dingen niks om je voor te schamen of om bang voor te zijn

ja, ga ik zeker doen!

En wat is dan beter, huisarts of drogist/apotheek? wat is het verschil?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:23

RockyHorse0 schreef:
ja, ga ik zeker doen!

En wat is dan beter, huisarts of drogist/apotheek? wat is het verschil?

Er is geen verschil, werken allebei even goed.
Bij je drogist kun je hem relatief anoniem halen en bij je huisarts moet je een afspraak maken, probleem uitleggen enz.
Mocht de test van de drogist aangeven dat je zwanger bent dan kun je altijd nog naar je huisarts gaan, dat zou ik iig doen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:24

Ik heb 2 keer een test gedaan. Bij de huisarts en samen met mijn toenmalige vriend.
Een thuis test is veel fijner, net zo betrouwbaar als een test bij de huisarts en je hebt snel uitslag.
Bij de huisarts moest ik eerst een afspraak maken, potje urine meenemen, en toen pas werd er getest.
Ik zou voor een thuis test gaan :j

_RMHorse_

Re: maagd, maar telkens het idee zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:25

okee, nou dan ga ik voor de test van de drogist:D
kan ik morgen dan in dit topic neerzetten wat de uitslag is?

xx

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:28

ja hoor tuurlijk kun je het hier neer zetten.

ik zou hem gewoon bij de kruitvat of etos halen.
op het schap aflopen, pakken en afrekenen. ze kosten iets van 9 euro of zo meen ik mij te herrineren.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:32

9 euro voor geen verwarde hersentjes meer, dat heb k er dan wel voor over :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:42

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:00

Ja, een thuistest is inderdaad veel fijner :j
Sterkte TS, en ik denk eigenlijk ook dat de stress je parten speelt :)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:01

Succes morgen en hopen dat je hersenen inderdaad een beetje in de war zijn en dat de uitslag positief is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 02:10

Ik heb iets van 10 zwangerschapstesten voor 2 dollar. :') Handig als je je snel zorgen maakt om niks. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 02:38

RockyHorse0 schreef:
Jaa ik wil ook graag aan de pil. Daarom maakte ik mij ook zorgen, en wilde ik eerst weten of ik zwanger was. Ik ga inderdaad maar een test halen, hoewel ik me doodschaam. Ik dacht, je kan toch niet zwanger zijn als je nog maagd bent. Maar nu ik weet dat er wel een kans is, wil ik toch wel een test!

Voor het halen van zo'n test hoef je je echt niet te schamen hoor! Als je het echt erg eng vind, kun je misschien een test halen in een dorp of stad in de buurt waar je toch niemand kent.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 04:01

Je zegt dat je pas sinds februari de eerste keer ongesteld bent geworden.
Heb er zelf ook last van gehad toen de eerste keer wel en de andere keer zat er weer 4 maanden tussen voor ik mijn maandelijkse lasten terug doorkreeg.
Maar ik ben benieuwd naar de test.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:15

Het duurt 2 jaar ongeveer voordat de meeste meiden regelmatig zijn. In april was je voor het laatst ongesteld (toch?). Dat is dus hooguit 3x regelmatig ongesteld zijn. Puur toeval dus. Het kan een half jaar duren voordat je de volgende menstruatie hebt en het een week later nog een keer hebt.
Als je dan ook nog geen seks hebt gehad, ben je echt niet zwanger.

Om even je lijstje van zwangerschapssymptomen onderuit te halen..
1. Je zit in de groei. Dat betekent dat je borsten groter worden, je tepelhof donkerder en groter. Wat meer 'bultjes daar'.. Als ze gespannen zijn, komt dat echt door de groei en een eventuele menstruatie die gaat komen.
2. Iedereen is wel eens misselijk. Dat je het eens was, maakt helemaal niets uit.
3. Je bent nog een meisje in de puberteit. Natuurlijk heb je dan altijd honger! Je groeit! Met m'n 20 jaar heb ik ook nog altijd honger (en ik groei in de breedte ;( )
4. Sneller moe. Nogmaals; je groeit. Dat kost energie. Ook kan je denken aan Pfeiffer. Heel normaal dus.
5. Obstipatie en buikpijn vallen samen. Eet eens wat meer fruit en groente, drink wat meer water en viola! Probleem opgelost!

En wat iedereen hier speculeert over wel/niet zwanger raken via vingeren..
Je kan wel degelijk zwanger raken als een jongen klaarkomt en met een grote klodder sperm aan zijn of jouw hand bij jou naar binnen gaat. Als je je handen afveegt erna en dan pas bij jou aan de gang gaat, is de kans op zwangerschap vrijwel nihil, maar nog wel aanwezig. Gewoon tussentijds je handen wassen dus!

Meid, je maakt je veel te veel zorgen om niks. Volgende keer denken aan een condoompje he (ook met pijpen en beffen kan je een soa krijgen!) ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:18

Kruidvat heeft goede testen die relatief goedkoop zijn (zo'n 6 euro dacht ik). Goedkoper dan de duurdere Predictor en Clearblue en sneller resultaat. Sterkte ermee

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:21

Sterkte ermee, niet zo druk erom maken!

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:26

ik raad je de kruidvat test aan en dan die in het witte doosje zijn er 2 voor 5,- zijn hele goede testen. predictor zou ik niet nemen die willen nog weleens vals positief uitslaan (zelfs mannen en kraanwater testen positief ;))
de cleurbleu digital met zwangerschpasindicator is ook heel goed maar duur wel gelijk duidelijk zwanger of niet zwanger en niet dat getuur naar streepjes.

suc6 meid!!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:36

LZP --> MW

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:38

De kruidvat testen zijn idd goed en niet zo duur, dan heb je iig zekerheid.
Maarre, dan zou je ondertussen al zo'n 4 maanden zwanger moeten zijn? Dan heb je toch al wel een buikje hoor. En je buik zien bewegen is pas als het kindje groter is. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden, zeker als je je erge zorgen maakt.
Gewoon die test halen vandaag,dan ben je weer gerust gesteld....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:51

Rebel_Jits schreef:
Het duurt 2 jaar ongeveer voordat de meeste meiden regelmatig zijn. In april was je voor het laatst ongesteld (toch?). Dat is dus hooguit 3x regelmatig ongesteld zijn. Puur toeval dus. Het kan een half jaar duren voordat je de volgende menstruatie hebt en het een week later nog een keer hebt.
Als je dan ook nog geen seks hebt gehad, ben je echt niet zwanger.

Om even je lijstje van zwangerschapssymptomen onderuit te halen..
1. Je zit in de groei. Dat betekent dat je borsten groter worden, je tepelhof donkerder en groter. Wat meer 'bultjes daar'.. Als ze gespannen zijn, komt dat echt door de groei en een eventuele menstruatie die gaat komen.
2. Iedereen is wel eens misselijk. Dat je het eens was, maakt helemaal niets uit.
3. Je bent nog een meisje in de puberteit. Natuurlijk heb je dan altijd honger! Je groeit! Met m'n 20 jaar heb ik ook nog altijd honger (en ik groei in de breedte ;( )
4. Sneller moe. Nogmaals; je groeit. Dat kost energie. Ook kan je denken aan Pfeiffer. Heel normaal dus.
5. Obstipatie en buikpijn vallen samen. Eet eens wat meer fruit en groente, drink wat meer water en viola! Probleem opgelost!

En wat iedereen hier speculeert over wel/niet zwanger raken via vingeren..
Je kan wel degelijk zwanger raken als een jongen klaarkomt en met een grote klodder sperm aan zijn of jouw hand bij jou naar binnen gaat. Als je je handen afveegt erna en dan pas bij jou aan de gang gaat, is de kans op zwangerschap vrijwel nihil, maar nog wel aanwezig. Gewoon tussentijds je handen wassen dus!

Meid, je maakt je veel te veel zorgen om niks. Volgende keer denken aan een condoompje he (ook met pijpen en beffen kan je een soa krijgen!) ;)

Hier ga ik helemaal in mee :j Precies wat ik ook dacht toen ik de eerste post van TS las.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:56

anneliesdj schreef:
Als hij is klaargekomen over jouw handen of zijn eigen handen en hij of jij is vervolgens bij jou naar binnen geweest (heel raar topic dit) dan kun je wel zwanger zijn.

Sterker nog, hij hoeft niet klaargekomen te zijn, want ook in voorvocht kunnen al spermacellen zitten..
TS, deze kans is wel heel klein, maar goed dat je toch een test gaat doen :) Succes!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:57

Mijn huisarts weigerde zwangerschapstest te doen, hij zei ga maar naar drogist/apotheek.. Dus ben blij dat je voor de drogist ben gegaan ;) Ik heb trouwens zelfde verhaal meegemaakt, en ben naar mn bioleraar toegegaan, maar ik was niet zwanger. Achteraf vink t een leuk verhaal, kom bio leraar na 6 jaar nog steeds regelmatig tegen :+
Laatst bijgewerkt door Ladyson op 30-08-10 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:58

TS ga je vandaag een test halen? ik ben benieuwd wat de uitslag is..je hoeft je iig nergens voor te schamen..

rotzooi je nog steeds met die jongen?(je vriend?)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:24

Ik zou maar even snel een testje doen ja!
Ennuh als je niet precies weet hoe het zit (m.a.w. waar je zwanger van kunt raken en waarvan niet) zou ik daar niet omheen gaan liggen "rotzooien". Een kind is tenslotte geen pakje boter.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:27

ik ben heel benieuwd