En daar zit je dan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:40

MiSz_SaNdY schreef:
kun je je vader niet laten bellen miscchien luisteren ze daar beter naar?

Die belde eerst, en toen wilde ze mij...

Anoniem

Re: En daar zit je dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:42

Kunnen jullie een grote mond geven in het Zweeds?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:46

_Chanel_ schreef:
Kunnen jullie een grote mond geven in het Zweeds?

hahaha ik zou het al heel wat vinden als het me goed lukt in het Engels...

Ik ben beleefd gebleven, maar k heb haar wel verteld dat ik mijn eigen lichaam het beste ken...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:57

Mot je neu euve heure, steume deukteurs! Jeu geut meu meur underzeueken euf euk breuk de teunt euf!

;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 11:58

detour schreef:
Mot je neu euve heure, steume deukteurs! Jeu geut meu meur underzeueken euf euk breuk de teunt euf!

;)

Wahahahahaha. Wij praten al 3 weken zo, alles 'eu'. Erg veel lol nu :P

Overgens werkt dit wel. Het doet nu geen pijn...

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:01

Oh wat vervelend zo'n blaasontsteking.
Ik weet er helaas alles van. Heb tegenwoordig over het algemeen 1x per jaar een blaasontsteking, en laat dat nou net ALTIJD in de vakantie zijn in een 'vreemd' land.
Turkije, griekenland, duitsland en dit jaar dus zweden. Gelukkig was de verhuurder een duitser die in zweden woont, mijn zwager(die duits is) heeft samen met de verhuurder een kuur voor mij geregeld. Ging gelukkig zonder problemen.
@Ts ik zou ze bij de huisarts/ziekenhuis gewoon helemaal gek bellen, net zolang totdat je krijgt wat je wilt!
Echt niet mee door blijven lopen of wachten tot morgen!
Succes!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:03

lekker zinvol om je te vertellen hoe je het moet voorkomen, als je al blaasontsteking hebt. Wat een deus zeg. Kun je niet nog een keer je vader laten bellen en als ze naar jou vragen, kan je niet aan de telefoon komen omdat je teveel pijn hebt? Ze móéten je gewoon die ab geven.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:03

Kun je ze niet uitleggen dat een verwaarloosde blaasontsteking nierbekkenontsteking op kan leveren?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:04

Zonnebloem schreef:
Kun je ze niet uitleggen dat een verwaarloosde blaasontsteking nierbekkenontsteking op kan leveren?

Mag toch aannemen dat Zweden ook een nierbekkenontsteking kunnen krijgen, en het ziekenhuis personeel dat weet. :D . Maar misschien heeft het inderdaad zin om te zeggen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:39

detour schreef:

;)

_O-

kun je je eigen huisarts bellen? die weet dat je dit vaker hebt & weet wat er is?
dan zou hij evt met dat ziekenhuis contact op kunnen nemen...weet niet of ze dat doen, maar is 'n idee.
sterkte ermee!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:23

Dat is zo ontzettend balen... Ik vind 't hier in Nl al vervelend dat je iedere keer opnieuw urine in moet leveren. Zelfs al is 't de 300e keer dat je een blaasontsteking hebt.

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:09

_Tara_ schreef:
Dat is zo ontzettend balen... Ik vind 't hier in Nl al vervelend dat je iedere keer opnieuw urine in moet leveren. Zelfs al is 't de 300e keer dat je een blaasontsteking hebt.

En ook vragen ze elke keer weer wat de klachten zijn. Laatst zei ik "dezelfde als altijd" Hier namen ze geen genoegen mee,
en moest toch weer opdreunen waar ik last van had. :Z

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:18

Jaaa en je moet inderdaad ALTIJD je urine inleveren. Ookal moet je smorgens werken, blablabla maar dit doen ze omdat ze het dan eventueel ook op kweek kunnen zetten. (Ik heb 6 ontstekingen gehad in 2 maanden) GEK werdt ik. Maar ik pak altijd een overdosis vitamine c (echt 4 pillen van 1000 mg) daar wordt je wel hyper van :P en ik drink dan echt 3 tot 4 liter water en karnemelk en pak nog 3 extra pillen van roter voor je blaas weetjewel! Helpt toch best goed.. als dit niet werkt ga ik altijd maar naar de dokter voor antibiotica, nu slik ik elke dag 1 vitamine c pil, en heb t al een hele tijd niet meer gehad (klopt af op de tafel :P)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:20

hey TS hoe gaat het nu met je???

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:59

Hoe is het nu met je? Heb je nog AB gekregen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:12

Kleine update: gisteravond had ik helemaal nergens meer lsat van, en leek het eigenlijk wel over. Mijn ouders vonden het toen niet meer nodig om naar de dokter te gaan.

Vanmorgen bleek dat door alle stress van gisteren ik dwars door mijn pil heen ongesteld ben geworden. Voelde me vandaag al niet zo goed, hangerig, geen dorst, geen honger, uitgedroogd gevoel maar niet willen drinken. Rit naar volgende plaats is prima gegaan, en hier ben k erachter gekomen dat ik bloed in mijn urine heb. Daarbij heb ik nu ook koorts, dus k ben zieker aan het worden.

Morgen gaan we hier in de buurt een arts zoeken die me wel de nodige AB wil geven.

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:20

Als jij dat bloed in de urine met het blote oog kunt zien, zou ik het opvangen en daar op de bali zetten, bij de huisartsenpost( al ze die hebben) en anders de Spoedeisende hulp. Dan kunnen ze er toch niet meer omheen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:35

K ga morgen sowieso bellen, en deze keer houd ik vol tot ze me medicatie geven. Ik voel me gewoon beroerd nu en k heb geen zin om straks weer met n nierbekken ontsteking te zitten (eerste keer bijna gehad omdat ik t toen nog niet kende)

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:39

Maar die nierbekken/schorsonsteking kun je binnen een paar uur al hebben. Je hebt nu al koorts. Dat hoort al niet meet bij de eerste symptomen van een "gewone" blaasontsteking. Je moet eigenlijk echt niet nóg een keer zo'n nacht ingaan. Je nieren zijn erg kostbaar denk daaraan!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:40

tjee dat klinkt niet zo mooi :S heel veel beterschap! en ik hoop echt voor je dat ze je snel helpen want dit kan niet zo :n

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:40

tjee dat klinkt niet zo mooi :S heel veel beterschap! en ik hoop echt voor je dat ze je snel helpen want dit kan niet zo :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:15

Koorts bij een blaasontsteking is inderdaad geen goed teken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:19

Zo, ik heb een iboprofen genomen, en voel me nu iig stukken beter, kan n tijdje zitten zonder dat ik naar de wc hoef. Morgen ochtend direct naar n arts, maar vannacht kom ik nog wel door...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:10

Hey meis, wissel het af met paracetamol, dat kan een hoop ondersteunen tot je AB hebt gekregen.. maar koort geeft idd heel duidelijk aan dat er grote kans is op ontstekingsweefsel, hier zullen ze toch iets mee moeten. Hou je haakt eun zweuden! ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:47

Vandaag.... Vond mijn moeder het vanmorgen niet nodig om naar de dokter te gaan aangezien ik geen koorts meer had en ook geen pijn...

Vanmiddag heb ik huilend over een berg gelopen, het deed zo veel pijn, continu aan 1 stuk door, moest echt iedere 10 minuten maar kon niet want geen wc, liep te klappertanden. Uiteindelijk met een paracetamol erin naar huis gegaan, morgen ochtend naar de dokter.