Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DendroFleur schreef:Ik heb harde lenzen en inderdaad last van stof. Moet soms echt mijn lens uithalen omdat het anders pijn blijf doen. Maar overgaan naar zachte lenzen schijnt voor mij geen optie te zijn omdat mijn ogen dan hun vorm verliezen en waarschijnlijk achteruit gaan.
Zachte lenzen zijn wel gevoeliger voor infecties maar zeker bij een kleine afwijking het proberen waard.
Cookies schreef:DendroFleur schreef:Ik heb harde lenzen en inderdaad last van stof. Moet soms echt mijn lens uithalen omdat het anders pijn blijf doen. Maar overgaan naar zachte lenzen schijnt voor mij geen optie te zijn omdat mijn ogen dan hun vorm verliezen en waarschijnlijk achteruit gaan.
Zachte lenzen zijn wel gevoeliger voor infecties maar zeker bij een kleine afwijking het proberen waard.
Dat klopt, harde lenzen vervormen je oog iets zodat je ogen iets beter zijn. Zodra je geen lenzen meer draagt of alleen zachte lenzen gaat dragen gaan je ogen weer terug naar je oude sterkte. Bij mij was het eerst 4.5 en 4.25 en met harde lenzen 3.5 en 3.25 nadat ik zachte lenzen ben gaan gebruiken gingen ze weer terug naar 4.5 en 4.25.
)hutch84 schreef:hoi hoi,
ik had ook harde lenzen maar was niet te doen
mijn ogen deden pijn
ze schoten naar boven en zaten klem in tussen de oog bol en de oogkast
stof er pijnlijk en zon licht verblinden hield heel de dag mijn ogen wijd open
ik heb een cilinder en kon geen zachte lezen wat ik er gjammer vind en lazeren durf ik niet
magicmist schreef:ik kan geen zachte lenzen, want heb een te grote cylinder

Ik heb al 17 jaar harde lenzen en ik heb er hoegenaamd nooit last van bij de paarden, hooguit een keer als ik met een groep mee op buitenrit ga en ik galoppeer als hekkensluiter over het zandpad ofzo
Blue_Eyes schreef:Ik snap niet waar jullie allemaal last van hebbenIk heb al 17 jaar harde lenzen en ik heb er hoegenaamd nooit last van bij de paarden, hooguit een keer als ik met een groep mee op buitenrit ga en ik galoppeer als hekkensluiter over het zandpad ofzo