Chubby schreef:Ahja, er zijn wel meer mensen zo en die komen ook niet per sé in de problemen. Hulp kan ook direct een stigma zijn natuurlijk.
Je kunt ook aangeven dat je van je vriend uit meer begeleiding wilt om hiermee om te gaan. En er zelf mee leren omgaan. Als je zo'n jongen ruimte geeft om zich te ontwikkelen en voldoende begeleiding om zijn weg te zoeken (dat zal meer zijn dan bij een 'gewoon kind'), waarbij de basis liefde is en niet irritatie, dan kun je een heel eind komen.
Dat zou natuurlijk geweldig zijn! Maar mijn vriend zit ook met zijn handen in het haar. Hij is ook niet de gene die steeds met hem thuis is. Hij vraagt zelfs wel eens aan mij wat we er mee moeten doen..
Gisteren zei hij:" ik had vandaag het gevoel dat ik alleen nog maar loop te mopperen.." Dat klinkt niet echt positief natuurlijk.
Geduld is helaas ook wel eens weg net als positiviteit. Negatieve dingen nemen helaas vaak de overhand waardoor de positieve (kleine) dingetjes vaak niet meer gezien worden. ERg jammer! Dat is juist wat noodzakelijk is! Helaas kan ik dat bij mijn vriend dus ook niet vinden..
maar het zij zo.. dat is gewoon iets wat hij doet, omdat hij zich zo ongemakkelijk voelt.
MAar hoe krijg ik dat tactisch voor elkaar..?

Oké, tuurlijk, je hebt ook hele rustige kinderen maar het kan ook gewoon karakter zijn hè. Gelijk een psycholoog en alles.. denk niet dat dat nodig is.