Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:08

Als je nu al nadenkt over erkenning en rechten en plichten. Hoe zie jij dan diep in je hart jouw toekomst?
Je wilt je kindje niet veroordelen tot een vader op afstand, maar wil je jezelf wel veroordelen tot een niet liefhebbende man?

Als jullie samen besluiten dat je álles wilt doen voor deze relatie, dan zou ik samen in therapie gaan. Echt leren praten allebei. Vanuit liefde met elkaar omgaan en een kindje grootbrengen.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:11

Ik kan alleen maar zeggen: kies voor jezelf en de kleine hummel, want ook zij (dat las ik tenminste in je openingstopic) voelt de stress van mams.

Ik kan mij voorstellen dat je er niet op zit te wachten hem bij de bevalling te laten en dat is JOUW recht! Kom op zeg.

Daarnaast ben ik erg bang voor het moment dat jouw prinsesje thuis is jij ook alles mag doen. Ik werk dan misschien 40-50 uur en heb geen kids, maar wel 2 honden en meer dan voldoende paarden, dus hij kan en mag jou ook best wat ontlasten. Al helemaal als je zo'n last hebt/ had.

Wat ik weet (spreek nu over de ervaring van mams bij mijn geboorte) is dat je ook "per ongeluk" een naam verkeerd kunt opgeven bij de burgerlijke stand van de Gemeente. Bij mij heeft degene "per ongeluk" 1 voornaam gegeven ipv 3 en dit heb ik pas via een gerechterlijke procedure vanaf mijn 18e kunnen wijzigen. Is zoiets niet mogelijk tijdens de aangifte dat zij toch jouw naam draagt? wie weet zien ze het papiertje over het hoofd???

Ik wens je heeeeeel veel sterkte en succes en hoop dat je de laatste maanden toch nog even kunt geniet van de zwangerschap zonder ruzies en stress, want dat is het echt niet waard. En gelukkig heb je (zoals ik het interpreteer) zeer lieve ouders, die je alle steun van de wereld geven. :(:)

Mij is altijd geleerd van mams, die ook psychologie heeft gestudeerd dat het verleden leert wie je in de toekomst bent, dus neem de wijze besluiten en kies wat voor jou en je kleine meid het beste is!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:12

Zie je het nog goedkomen tussen julie TS? Of ben je al over dat punt heen?

In beide gevallen denk ik dat actie aangewezen is :j. Actief samenproberen de dingen recht te trekken (met hulp eventueel?) oftewel doorgaan met je eigen leven en kindje. Van aanmodderen word niemand vrolijker denk ik...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:16

ik vind hem een enorme egoist en van jou vind ik het echt vreselijk dat hij je zo behandeld dat hoef je niet te pikken. maar ja dat werkt dus ook niet. ik zeg hiermee stoppen want je hebt helemaal niets aan hem en ik zou me ook niet schuldig voelen waarom jij de relatie hebt beeindigd. je hebt veel te veel gepikt er allen aan gedaan en het boeit hem absoluut niet. lieverd dit verdien je niet ga bij je ouders wonen of smijt hem eruit. wat denkt hij wel. je kan altijd hier uitstappen en niet denken van ja maar dan moet ik opnieuw beginnen of maar we zijn al zo lang samen want daar moet jeje niet eens druk over maken, dan doe je het toch alleen dat doe je nu ook al. meid heel veel sterkte en een :(:) go for it

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:16

Ik dacht dat mijn vriend koppig was en niks aannam.. maar dit slaat werkelijk alles :=

Neemt hij wel iets aan van "iemand die er verstand van heeft"? En weet je of hij wel écht om de baby geeft? Dan zou ik 'm confronteren, hem in de auto zetten en naar de verloskundige ofzo rijden voor een bijzonder goed en duidelijk informatief gesprek.

Als hij vind, dat jij het huishouden etc verslonst.. dan doet hij het toch lekker zelf? En als hij daar weer over begint te zeuren, pak jij je spulletjes bij elkaar, en vertrek je mooi een tijdje naar je ouders (indien mogelijk). Eens kijken hoe hij het volhoud een tijdje naast z'n werk te koken en het huishouden te doen.

En serieus, de meesten komen op dat punt dan wel terug.. en willen echt wel helpen.

Maar meid, uit ervaring.. kies voor jullie twee nu, want dit kost energie die je beter ergens anders in kunt stoppen :(:)

Je vriend weet pas wat ie had, als ie het kwijt is..

Tallie1979

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:20

Ik zou hem er bij de eerste de beste grote bek van hem uitgooien! Laat hij dan maar lekker elders gaan zitten! :+

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:30

NonaWen schreef:
Als hij vind, dat jij het huishouden etc verslonst.. dan doet hij het toch lekker zelf? En als hij daar weer over begint te zeuren, pak jij je spulletjes bij elkaar, en vertrek je mooi een tijdje naar je ouders (indien mogelijk). Eens kijken hoe hij het volhoud een tijdje naast z'n werk te koken en het huishouden te doen.

Volgens mij woont HIJ bij haar in, dus ben ik niet van mening dat zij zou moeten vertrekken. En volgens mij zit hij al een tijdje bij zijn broer als ik geod gelezen heb. ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:39

Nou dat deed ik dus ook tallie, maar aangezien ik zelf ook best heftig kan zijn. Vind ik niet dat ik het daarop stuk moet laten lopen.

Het punt is, ik weet niet wat ik nu eigenlijk nog denk te bereiken. Ik ben gewoon zo moe... echt zo ontzettend moe. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, een seconde gedacht: waren we maar niet aan die kleine begonnen. Want ze is me ontzettend dierbaar en ik wil ALLES voor dr doen, maar was ik er maar niet met hem aan begonnen.

Alles trekt ie zich aan, hij rolt zich gelijk in de slachtoffer rol. Hij is zielig, hij heeft meer aan zn hoofd, hij werkt 40 uur, hij heeft een zeurende vriendin.

Mn pa begrijpt hem totaal niet. Zelf werkte hij 40 uur en daarnaast nog eens 10 tot 15 uur 's avonds, voor de extraatjes. Van mn moeder hoorde ik dat ze met 7 maanden al lekker met dr pootjes vooruit zat. Nou ik stond dr echt aan te gapen. Dat fenomeen ken ik niet hoor.

Ook zoiets: ja je was toch vrij vandaag....... En dan ga ik nogmaals uitleggen wat mijn 'vrije' dag nu zoal inhoud:
7.00 bed uit
8.00 de hond van mn ouders ophalen en naar de paarden toe.
9.00 hond terugbrengen en even de boel bij mn ouders een beetje aan kant maken (hebben nu te maken met een zéér tegenstribbelende puper van een zusje van me, dus help ik ook een beetje daar me. Ze hebben nml net 12 mnd lang iedere zaterdag bij mij verbouwd)
10.00 boodschappen doen en dan gelijk maar dat van mn ouders meenemen
Nou, dan zo'n beetje eten, sommige dagen naar mn werk. Smiddags weer naar de paarden. Koken, schoonmaken, alle afspraken die ik moet maken staan ook nog es op mn vrije dag.
Dus hoezo, vrije dag???

En dan krijg je dus doodleuk te horen: daar kies je toch zelf voor?

Of net als dat ik het eeuwige gezeik over die verbouwing aan moest horen. Ik was al aan het verbouwen toen we mekaar leerde kennen. En de zwangerschap heeft ervoor gezorgd dat er dingen gelijk gedaan moesten worden ipv over een jaar. Dit legde bij mn vader de druk neer, dat hij naast het runnen van zijn eigen klusbedrijf ook nog eens iedere zaterdag (en soms zelfs ook doordeweeks) bij mij aan de gang ging, zodat alles optijd af zou zijn. En wat had meneer (mn vriend dus) weer: ja het gaat niet snel genoeg en ik vind dat je vader nou niet echt doorwerkt.

Nou, op dat moment kon ik um wel vermoorden! Dat zég je toch niet? Helemaal niet als iemand dus al zo lang bezig is voor je en daarnaast de verbouwing bij zn eigen thuis helemaal stop heeft gezet om dat alles van jou voor te laten gaan.
En daarnaast het zelf niet beter of sneller kúnnen doen.

Al met al kan ik me dus af en toe doodergeren aan hem. En al helemaal als hij dus in die slachtoffer rol kruipt. Dan kan ik echt geen goed gesprek met hem voeren.

Ik heb ook al eens aan relatietherapie gedacht... maarja... hij knikt altijd van ja, maar thuis is het toch nee.

@Valencia; het is inderdaad zo dat hij moet vertrekken, en hij is sinds zondag terug.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:41

JessAndHope schreef:
Ook zoiets: ja je was toch vrij vandaag....... En dan ga ik nogmaals uitleggen wat mijn 'vrije' dag nu zoal inhoud:
7.00 bed uit
9.00 hond terugbrengen en even de boel bij mn ouders een beetje aan kant maken (hebben nu te maken met een zéér tegenstribbelende puper van een zusje van me, dus help ik ook een beetje daar me. Ze hebben nml net 12 mnd lang iedere zaterdag bij mij verbouwd)
Nou, dan zo'n beetje eten, sommige dagen naar mn werk. Smiddags weer naar de paarden. Koken, schoonmaken, alle afspraken die ik moet maken staan ook nog es op mn vrije dag.
Dus hoezo, vrije dag???

tsja, met zo'n schema zou ik dat ook zeggen als ik jouw vriend was. Je doet vanalles voor je ouders en voor jezelf (paarden) en je eigen huishouden is dan extra?!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:43

En het erge is nog, dat ik met zóveel opgekropte gevoelens loop (ook nog van héél lang terug hoor) dat ik meestal helemaal volschiet als ik me probeer te uiten. En dan zit ik weer te janken, terwijl ik dus absoluut geen behoefte dr aan heb om dat voor zijn neus te gaan zitten doen.
Ik wil me altijd groot en sterk houden en zou graag eens echt me helemaal leeg janken, maar dat kan weer niet, want ik moet mezelf groot en sterk houden.

Ik zeg altijd: met janken schiet je niks op. En in deze situatie helemaal niet, want dan jank ik echt niet omdat het over is, maar puur omdat het gewoon eruit moet. Maar er zijn dan weer zoveel dingen om te regelen, dat ik alles wegduw en aan het regelen sla.

Soms denk ik er wel eens aan om met een prof te gaan praten. Maar ben bang dat dit geregistreerd word ofzo, en ze je daar dan weer mee kunnen pakken. Zo van: ja, maar toen en toen ging je naar een psycholoog (or whatever) dus was je niet helemaal stabiel en de vraag is of je dat nu bent, dus eist mijn client (om het even dramatisch te maken) dat hij zijn kind ieder weekend mag zien. Snappie?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:45

Chubby schreef:
JessAndHope schreef:
7.00 bed uit
Dus hoezo, vrije dag???

tsja, met zo'n schema zou ik dat ook zeggen als ik jouw vriend was. Je doet vanalles voor je ouders en voor jezelf (paarden) en je eigen huishouden is dan extra?!

hellooow, wat staat dr nou? Koken en schoonmaken enzo. Das bij mn eigen thuis. Het huishouden verslonst echt niet hoor! Dat zégt hij wel, maar tegelijkertijd vind hij het niet nodig om zelf de stofzuiger te pakken, want 'dat is toch nog niet nodig'. Dus het is echt geen huishouden van jan steen ofzo hoor. Ik werk me uit de naad om alles netjes te houden.

Daarnaast vind IK het heel normaal dat ik ook mn ouders een beetje help, na alles wat ze voor mij hebben gedaan en nogsteeds doen.
Mn moeder heeft zelfs geregeld dat zij bij haar werk op de dagen dat ik werk vrij heeft straks, zodat ze mijn werk erbij kan nemen als ik met verlof ga. Zodat ik mn baan kan behouden.
Dusja, dan doe ik ook iets extra's voor hun...

Edit: en wat doet hij in het huishouden???? Hij maakt de plee af en toe schoon en de kattebak, en beide nadat ik het 3x moet vragen...

Edit 2: ik mag toch ook wel wat voor mezelf doen? Dat is nml het enige wát ik van mezelf heb, de paardjes. En momenteel is dat echt geen ontspanning hoor. Maar alleen mesten, voeren en alles schoon en netjes houden daar. Want rijden doe ik niet.
Hij zit vanaf het moment dat hij thuis komt tot het moment dat ie naar zn nest gaat achter de computer.
Laatst bijgewerkt door Jess1989 op 26-08-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:50

BraveSpots schreef:
Zie je het nog goedkomen tussen julie TS? Of ben je al over dat punt heen?

In beide gevallen denk ik dat actie aangewezen is :j. Actief samenproberen de dingen recht te trekken (met hulp eventueel?) oftewel doorgaan met je eigen leven en kindje. Van aanmodderen word niemand vrolijker denk ik...

Dat weet ik dus niet. Geen idee of het nog goed komt. Ik heb het idee dat het vechten tegen de bierkaai is. Het is al de zoveelste keer dat ik probeer duidelijk te maken wat me dwars zit, maar dat hij alles omdraait en op mij uitstort. Waardoor ik dus weer het gevoel krijg 'waardeloos' te zijn en weer extra mn best ga doen. Alles voor jan met de korte achternaam.

Drong het nou gewoon maar eens door wat ik zei. Hij pikt alleen de dingen eruit waar hij een tegenaanval mee kan beginnen en de rest hóórt ie niet eens.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:52

Ik zie het heel simpel:

liever gelukkig met zijn tweeen als ongelukkig met zijn drieen

Ik bedoel; als hij NU al zo is, en het kind zit nog intern zogezegd, denk je dan dat het goed gaat als het kind straks huilend, poepend en krijsend op de wereld is?

Gaat hij uit zichzelf opstaan om te voeden? Gaat hij uit zichzelf een poepluier verschonen? Gaat hij het accepteren dat ie gebroken nachten heeft?

Of gaat over een maand of 2 ook alles op jouw bordje komen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:55

JessAndHope schreef:
Drong het nou gewoon maar eens door wat ik zei. Hij pikt alleen de dingen eruit waar hij een tegenaanval mee kan beginnen en de rest hóórt ie niet eens.

Zo heb ik ook een periode gehad met mijn lief. Lag ook deels bij mij hoor, vrouwen kúnnen nu eenmaal ook prima zeuren en hebben dat zelf niet altijd door. We hebben nu afgesproken dat we bovenal vriendjes willen zijn, en vanuit de liefde voor elkaar willen ageren. Dat scheelt!

Overigens, ik meende wel wat ik daarnet postte. Je hele morgen gaat op aan sjouwen voor je ouders en je paarden. Als je het niet meer redt -wat zo vreemd niet is- dan zul je érgens voor moeten kiezen. Als jij kiest voor je ouders omdat je je dat 'verplicht' voelt, kun je eigenlijk niet verwachten dat je lief jullie huishouden op zich neemt omdat jij na zo'n zware ochtend geen puf meer hebt.

Kiim

JessAndHope schreef:
Waardoor ik dus weer het gevoel krijg 'waardeloos' te zijn en weer extra mn best ga doen. Alles voor jan met de korte achternaam.

Volgensmij is dat ook precies wat zijn bedoeling is..
Je zit wel in een erg vervelende situatie zeg, samen een kindje krijgen is niet niks. Daar wil je eigenlijk helemaal geen gedoe bij hebben.
Maar eerlijk gezegd komt jou vriend mij over als liever lui dan moe en heeft die ook niet de behoefte om dit te gaan veranderen..
Maar wat ik wel vreemd vind, je verwacht van je vriend dat hij werk van jou overneemt maar je blijft wel hetzelfde voor je ouders doen.
Ik snap dat je wat terug wilt doen maar is daar na je zwangerschap niet nog tijd genoeg voor?
Jij en je kindje moeten nu op de eerste plaats komen lijkt mij?
Daarna je ouders
En onderaan de ladder ergens jou vriend als die z'n houding niet veranderd.

chocobroodje

JessAndHope schreef:
Nou dat deed ik dus ook tallie, maar aangezien ik zelf ook best heftig kan zijn. Vind ik niet dat ik het daarop stuk moet laten lopen.

Het punt is, ik weet niet wat ik nu eigenlijk nog denk te bereiken. Ik ben gewoon zo moe... echt zo ontzettend moe. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, een seconde gedacht: waren we maar niet aan die kleine begonnen. Want ze is me ontzettend dierbaar en ik wil ALLES voor dr doen, maar was ik er maar niet met hem aan begonnen.

Alles trekt ie zich aan, hij rolt zich gelijk in de slachtoffer rol. Hij is zielig, hij heeft meer aan zn hoofd, hij werkt 40 uur, hij heeft een zeurende vriendin.

Mn pa begrijpt hem totaal niet. Zelf werkte hij 40 uur en daarnaast nog eens 10 tot 15 uur 's avonds, voor de extraatjes. Van mn moeder hoorde ik dat ze met 7 maanden al lekker met dr pootjes vooruit zat. Nou ik stond dr echt aan te gapen. Dat fenomeen ken ik niet hoor.

7.00 bed uit
Dus hoezo, vrije dag???

Of net als dat ik het eeuwige gezeik over die verbouwing aan moest horen. Ik was al aan het verbouwen toen we mekaar leerde kennen. En de zwangerschap heeft ervoor gezorgd dat er dingen gelijk gedaan moesten worden ipv over een jaar. Dit legde bij mn vader de druk neer, dat hij naast het runnen van zijn eigen klusbedrijf ook nog eens iedere zaterdag (en soms zelfs ook doordeweeks) bij mij aan de gang ging, zodat alles optijd af zou zijn. En wat had meneer (mn vriend dus) weer: ja het gaat niet snel genoeg en ik vind dat je vader nou niet echt doorwerkt.

Nou, op dat moment kon ik um wel vermoorden! Dat zég je toch niet? Helemaal niet als iemand dus al zo lang bezig is voor je en daarnaast de verbouwing bij zn eigen thuis helemaal stop heeft gezet om dat alles van jou voor te laten gaan.
En daarnaast het zelf niet beter of sneller kúnnen doen.

Al met al kan ik me dus af en toe doodergeren aan hem. En al helemaal als hij dus in die slachtoffer rol kruipt. Dan kan ik echt geen goed gesprek met hem voeren.

Ik heb ook al eens aan relatietherapie gedacht... maarja... hij knikt altijd van ja, maar thuis is het toch nee.

@Valencia; het is inderdaad zo dat hij moet vertrekken, en hij is sinds zondag terug.

En hier gaat het fout. Jij begrijpt de onbegrip van je vriend niet omdat hij niks doet thuis, maar je gaat wel bij je ouders schoonmaken. Dat begrijp ik niet. Je maakt het jezelf wel erg moeilijk zo. Kijk nou eens eerlijk naar je dag indeling en breng daar verandering in. Je kunt niet bij je ouders gaan poetsen en je eigen huis maar laten omdat je moe bent. Straks komt je uk dan heb je daar ook geen tijd meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:57

Ik zat al hoofdschuddend na de zin dat die na een week bij je introk. En toen moest het zwanger verhaal nog passeren. Meid sorry, maar waar ben je aan begonnen? Wel erg fijn om te lezen dat je heel graag dit kindje wilt, maar je zal je toch eens moeten gaan afvragen of je de opvoeding samen met hem wil gaan doen (als die dan wel tijd heeft om je te helpen, als die een zwangere vrouw al niet eens helpt..)

Zo te lezen is die nu al te beroerd om ook maar iets voor jou te doen, wat als de kleine er is? Moet je dan ook eerst telkens 2 dagen zeuren voor die eindelijk eens een luier verschoont? Als het snachts gaat huilen, gaat hij er dan ook eens uit, of komt dat allemaal op jou schouders terecht? Wat vind hij eigenlijk echt van het kindje? Krijg niet echt het idee dat die zich zorgen maakt over de gezondheid daarvan...

Als je er voor wilt gaan, ga dan samen dingen uitzoeken, recht zetten MET hulp. En als het niet werkt, dan werkt het niet. Hoe rot dat misschien ook is, een kind kan beter 1x per maand of om het weekend naar papa moeten dan elke dag thuis in een gespannen/ongezellige sfeer van papa en mama zitten.

Citaat:
Je kunt niet bij je ouders gaan poetsen en je eigen huis maar laten omdat je moe bent.

Ze doet haar eigen huishouden ook gewoon hoor?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:57

De karakter van een persoon verander je niet, zoals ik het nu lees zal het niet gaan veranderen. Je bent nog jong, als ik jou was zou ik voor jezelf en je mooie kleine meisje kiezen. Het is al erg genoeg dat je dit allemaal meemaakt met een klein kindje in je buik.

Had hij trouwens echt iets gedaan met dat grietje van zijn werk, of waren het enkel gevoelens? (wat ook erg zat is, brr)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 13:58

@ Abeltje: daar ben ik dus bang voor.
Als hij nu al 'moe' is, na zijn werk, hoe doettie dat straks met maar 3 á 4 uur slaap per nacht en drukke dagen?
Ik wil bv gaan geven, dus ik doe de voedingen, maar hij mag ook echt zn nest uit voor de luiers.

Ook zo'n leuk punt... de luiers....

We hebben niet super veel te besteden en ik ben ook wel van het geld besparen. Dus mn mams opperde katoenen luiers aangezien zij deze nog had liggen.
Nu kan ik hier de hele discussie aangaan met mensen die er anders tegenaan kijken dan mij, maar dit was nu eenmaal mijn beslissing en ik ben er van overtuigd dat het goedkoper is en meehelpt bij de zindelijkheid.
Nou, mn vriend vond het oudbollig en wilde het dus niet.

Ik krijg het idee dat ie het gewoon niet wil omdat mn ouders het hebben aangeraden. Maar over dat soort dingen kan hij echt zooooo moeilijk doen. Ik heb zoiets van: nou, jij wast niet, jij vouwt niet, jij verschoont minder luiers dan mijn. Dus whats your point? Als de luiers gevouwen klaarliggen is het net zoveel werk met om en afdoen als een weggooi luier.
Maar dan ligt ie gewoon dwars omdat ie daar zin in heeft, ipv luisteren naar mijn redenering. En dan komt weer het gelul van: we doen het wel weer op jouw manier, zoals we alles op jouw manier doen....

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:01

@ idinn : thanks, wat dat zien mensen over het hoofd. ik doe ook gewoon mn eigen huis hoor. Tis zijn opmerking dat ik het huishouden laat verslonzen terwijl het niet waar is.
Daarnaast zal ik nooit vragen of hij álles wil overnemen in het huishouden. Maar 2 uur smeken oftiej aub wil gaan koken lijkt me ook niet nodig? En dan is meneer gepikeerd als ik het uiteindelijk zelf maar doe.

@bermuda : das een verhaal apart die ik niet hier neer ga zetten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:05

JessAndHope schreef:
@ idinn : thanks, wat dat zien mensen over het hoofd. ik doe ook gewoon mn eigen huis hoor.

Dat lezen we wel, maar het is niet zo vreemd dat je dan zo moe bent. En dat was volgens mij je punt met dit topic toch?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:05

En wat betreft het 'schoonmaken' bij mn ouders. Dan bedoel ik even de kussens van de bank rechttrekken. Zooi in de vaatwasser zetten en kranten in de krantenbak gooien. Ik sta daar echt geen badkamer te boenen hoor!

@Chubby : ik doel meer op het geestelijk moe zijn. Fysiek ben ik ook moe, maar dat word ik niet van even een krantje wegleggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:07

idinn schreef:
Ik zat al hoofdschuddend na de zin dat die na een week bij je introk. En toen moest het zwanger verhaal nog passeren. Meid sorry, maar waar ben je aan begonnen? Wel erg fijn om te lezen dat je heel graag dit kindje wilt, maar je zal je toch eens moeten gaan afvragen of je de opvoeding samen met hem wil gaan doen (als die dan wel tijd heeft om je te helpen, als die een zwangere vrouw al niet eens helpt..)

Zo te lezen is die nu al te beroerd om ook maar iets voor jou te doen, wat als de kleine er is? Moet je dan ook eerst telkens 2 dagen zeuren voor die eindelijk eens een luier verschoont? Als het snachts gaat huilen, gaat hij er dan ook eens uit, of komt dat allemaal op jou schouders terecht? Wat vind hij eigenlijk echt van het kindje? Krijg niet echt het idee dat die zich zorgen maakt over de gezondheid daarvan...

Als je er voor wilt gaan, ga dan samen dingen uitzoeken, recht zetten MET hulp. En als het niet werkt, dan werkt het niet. Hoe rot dat misschien ook is, een kind kan beter 1x per maand of om het weekend naar papa moeten dan elke dag thuis in een gespannen/ongezellige sfeer van papa en mama zitten.

Citaat:
Je kunt niet bij je ouders gaan poetsen en je eigen huis maar laten omdat je moe bent.

Ze doet haar eigen huishouden ook gewoon hoor?

Ik ben het hier zeer mee eens!
Hij gaat niet veranderen, dus als jij hier niet blij mee bent -logisch - dan kun je volgens mij maar beter stoppen met de relatie "redden".

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:19

Ik ben het opzich eens met Cubby,
je kan zelf ook echt wel tijd maken, dat zullen je ouders vast wel begrijpen. Ook jouw paard(en) is toch echt wel jouw verantwoordelijkheid, ik zou mijn vriend ook niet moeten vragen om even de paarden te doen.
Het feit dat hij bij jou inwoont, maar amper meehelpt in het huishouden, zou ik wel zeer kwalijk nemen. Daar moeten toch wel duidelijk afspraken over gemaakt worden (als je jezelf nog ziet samenwonen met hem in de toekomst)
Ik hoop heel erg dat je de juiste keuze maakt.
Als ik mijn mening mag geven, dan zou ik hem (tijdelijk) buitengooien.
Even wat alonetime met de ongeboren kleine, misschien moeder die af en toe even bijspringt en wat innerlijke rust opzoeken.
Na de geboorte kan er nog steeds één en ander veranderen,
het kan heel goed zijn dat je vriend helemaal vertederd wordt en bereid is om meer taken op zich te nemen. Het is maar wat de toekomst brengt.
Maar op dit moment zou ik echt voor mezelf en het kind kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:20

Sorry hoor TS maar als jij je nu al druk maakt en zelfs een topic opend om over hem te klagen ga dan lekker bij hem weg.

Als je echt van hem had gehouden dan had je zijn tekortkomingen wel geaccepteerd.