Ik ga scheiden van mijn wrat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:44

Veel huisartsen gebruiken tegenwoordig ook monochloorazijnzuur of de trichloorazijnzuur. Behandeling zelf is pijnloos (als ze de gezonde huid om de wrat goed beschermen met vaseline) maar het schijnt later toch wel wat vervelend aan te voelen. Maar goed als ze er vanaf wilt, is het toch even de kiezen op elkaar. Succes!

Edit: De gewone stikstof gebruiken ook nog veel artsen. Dit is -180 graden dus niet te vergelijken met het wrattenspul uit de winkel ;)

Elin_

Re: Ik ga scheiden van mijn wrat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:14

Veel sterkte met het scheiden
ik kan je niet geruststellen
Ik moest toen ooit met een 2 kleine wratjes naar de arts toe
En ik zag bij mijn vader op schoot en toen ze ze aanstipte ging ze heeeeeell langzaam tellen en wat heb ik gehuild zeg :')

Ik was toen ook wel jonger
Maar het brande bij mij zo ontzettend! Ik vond het egt pijnlijk en niet leuk :=

Mar heb ze nooit meer teruggekregen en ben blij dat ik er nu van ''verlost'' ben (Al is het echt Jaren terug! :P )

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:19

Ik kan je ook niet geruststellen,
ik had er een bij de nagelriem bij mijn duim een de zijkant. leek wel de Himalaya. :+ De eerste keer aanstippen deed wat pijn, de 2e keer was hij wat minder en deed het nog zeerder, de 3e keer viel ik bijna flauw van de pijn. Ik ben btw niet kleinzerig. Hij ging nog niet weg en heb er gewoon aan gepulkt en ik hoop hem nu nooit meer terug te zien. :=
Heb een kleintje op mijn hand die gevoelloos is, lijkt op eelt en die knip ik gewoon weg _O-
(Bij mij is behandeld met stikstof)
Alhoewel ik je openingspost echt hilarisch vind, _O- zou ik het niet laten aanstippen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 20:21

Dat pulken heb ik ook gedaan bij eentje op m'n pink!
Daar zit nu een vreemde bobbel (is al een jaar of 8 weg), bijna niet te zien, alleen te voelen als je het weet. Maar noooit weer gezien. Echter was dat een bloemkoolwratje die naar buiten kwam.
Deze zit helaas er echt in, begin door jullie berichten wel wat zenuwachtig te worden hoor!

Ik las ook nog iets over een homeopatische behandeling, als dit geen zin heeft is dat zeker een hele goede optie!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:24

heb je formuleW al geprobeerd/
ik heb twee wratjes op mijn vinger gehad precies bij de nagel (nagel is er nog altijd krom van)
aan laten stippen, zo vaak!
toen formule W elke dag een druppie erop, en pleister er over heen, paar weken was ie weg.
erover heen plassen s ochtends werkt ook zeggen ze....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 20:31

Formule W hielp niet eens op m'n pink. :P
Op m'n voet heb ik het wel eens geprobeerd, maar hielp het helaas ook niet... De wrat heeft waarschijnlijk een soort doorn, waardoor die niet weg is te krijgen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:34

Wratten zijn echt vreselijk!

ik had er ook echt heel veel gehad iets van 40! op me handen... :o :o Heel erg veel dingen geprobeerd maar uiteindelijk na een tijd gewoon geen aandacht aan besteed zijn ze steeds wat kleiner geworden en nu zie je ze niet meer en heb ze ook niet meer.. heb ze zo'n 9 jaar gehad ongeveer :=

bij mij wou de HA het niet wegsnijden omdat het er teveel waren..

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:39

ik heb 1x een wratje gehad, onder mijn teen. ben toen een paar x naar de dokter geweest, die heeft hem toen behandelt met van dat stikstof en na 3 of 4x was het weg

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:40

ik heb mijn wrat zelf via een huishoud ''operatie'' weggehaalt :))
had het zo gehad met dat ding! was ook ingegroeid en deed verschrikkelijk pijn. heb met een eeltvijl eerst al het eelt eromheen weg gehaald. en toen met een nagelschaartje hellemaal open geknipt, en de zwarte puntjes eruit gehaald, dat een paar keer herhaald en nu is ie weg :D

mischien heel ransig, en pijnlijk, maar hij is weg!
schaamde me er ook best voor...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:53

Ja het was bij mij ook een bloemkool. :+
Formule W is sh*tzooi, dat word gewoon een plakkaat wat nieteens aan je wrat bindt. :P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:51

Ik had er vanaf mijn geboorte een stuk of 5 op een rijtje onder mijn voet zitten.
Wilde nergens mee weg, en moesten er uiteindelijk afgesneden worden (was toen 5) moest geheel onder narcose en 8 weken op krukken lopen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 08:38

Jaaaahaaa, ik ben weer terug van de dokter!
Mag een dag niet douche, maar dat is geen probleem. En ze stippen aan met een zuur, wat inhoud dat je echt helemaal niets voelt! Het kon een beetje prikken, maar ik voelde helemaal niets!

Dus dat heb ik ook weer overleefd! :D

Op 6 september moet ik weer, het is telkens eens per twee weken.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:42

fijn :)
BTW, gefeliciteerd verjaardagsgenootje :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 08:51

Heee jij ook gefeliciteerd! :D

Ik wil onder m'n pleister kijken :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:51

haha dankje :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:55

Dat met zuur is dus de nieuwe manier? Hoevaak moet je terug komen dan? Iniedegeval wel fijn dat je er niks van voelt!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:03

Toen ik klein was heb ik ook ooit een wratje gehad, mijn moeder heeft die een week lang ingesmeerd met boorzalf, en weg was die! := Nooit meer wratten gehad.

Succes! ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 12:08

liiisette schreef:
Dat met zuur is dus de nieuwe manier? Hoevaak moet je terug komen dan? Iniedegeval wel fijn dat je er niks van voelt!

Ja, nou hier in het topic heb ik er ook wel wat van gelezen. En op internet ook meerdere dingen. Er zijn twee zuren, welke ze bij mij gebruiken, ik heb geen idee...
Ik denk dat ik net zo vaak moet terugkomen totdat de wrat helemaal weg is.
Vooralsnog zie ik géén verandering... :n
Heb braaf meer dan 24 uur gewacht met douchen, en de wrat ziet er nog steeds hetzelfde uit... :\

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:36

Ik heb er ook een paar op mijn handen/vingers, vind het echt super vervelend.. Eerst had ik 1 op de zijkant van mijn vinger, die heb ik aan laten ''stippen'' bij de dokter(mijn god dat deed echt zeer := ), en die verdween na 1/2 dagen, en paar weken later zat hij er weer := Vrij weinig helpt :n

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:10

Ik heb ook ooit een aantal wratten op mijn handen aan laten stippen met zuur. In eerste instantie gebeurde er niets. Na een paar dagen werd het bovenste laagje wrat een soort korst en viel eraf. Na ongeveer 3 keer waren alle wratten weg. Dit waren alleen wel wratten op mijn handen die er niet zo diep in zaten zoals bij jou..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:14

Ach ik had er vroeger 18 op mn handen en dan nu het geheim smeer er ochtendspeeksel op voordat je gedronken hebt en ze gaan weg binnen een paar weken, ze gaan eerst jeuken van binnen uit maar ze gaan weg echt waar en anders erover plassen voet onder de douche alleen even richten maar ook daar kan je speeksel opsmeren in laten trekken gaat redelijk snel. Ook als je een tijdje niets
gegeten of gedronken hebt hup smeren.
btw geen littekens
Laatst bijgewerkt door franka75 op 27-08-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:15

aanstippen vond ik echt vreselijk :(

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:20

Ik word op dit moment behandeld voor mijn voetwratten en krijg monochloorazijnzuur aangestipt.
Als jij dezelfde behandeling ondergaat, dan kun je waarschijnlijk blaren verwachten.. succes ermee! :)

Ik merkte overigens na een dag of 3 dat ik een aantal laagjes van de wratten af kon vijlen, dus het helpt bij mij wel echt ondanks dat je het niet meteen ziet. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:28

Ik heb ooit eens wratjes laten bevriezen en dat was een hel... Loop nu dus al tijden rond met een wrat op mijn voet die ik niet weg durf te laten halen, maar als er nu een nieuwe manier is, dan wil ik misschien toch maar eens naar de dokter :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:32

Konstantine schreef:
Ik heb ooit eens wratjes laten bevriezen en dat was een hel... Loop nu dus al tijden rond met een wrat op mijn voet die ik niet weg durf te laten halen, maar als er nu een nieuwe manier is, dan wil ik misschien toch maar eens naar de dokter :D

zo herkenbaar dit :Y)