Vaak blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:19

Heb het zelfde probleem en ik ben nog maar 12 en heb al iets van 5x blaasontsteking gehad. Ik drink dan paar x op een dag een hele 1 liter fles op met water.Ook krijg ik antibiotica kuur(wat een grote pillen zijn dagt zeg ;( ) Cranberry Helpt ook maar ik vindt het niet echt DE oplossing idd ook vitamine c neem SU6 :(:)

Sorola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:20

Hmm, ik heb het een paar jaar geleden ook 4 keer in een half jaar gehad. Heb je net een nieuw vriendje? Bij mij lag het daaraan, dat je niet 'gewend' bent aan de bacterien van je nieuwe vriendje. Ze noemen het ook wel eens het 'Marriage disease' (omdat vrouwen vroeger vaak pas na het trouwen met hun man naar bed gingen, en er veel jonge vrouwen dan ineens blaasontsteking kregen). Klinkt niet zo fris, maar je moet hier resistent tegen worden. Altijd plassen na de seks en bij mij is het vanzelf over gegaan. Succes!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:30

Ook mijn urinebuis is opgerekt omdat ik een chronische blaasontsteking had, 9 kuren in een half jaar gehad. Na de ingreep (inderdaad geen pretje) 6 weken antibiotica gehad en dat heeft absoluut wel geholpen, ik heb er geen last meer van nu. Over-hygiëne is niet goed (dus héél schoon zijn vanonder, wassen met zeep enzo) en inderdaad ALTIJD plassen na de sex :+ !

Horsea_nl

Re: Vaak blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:49

heb al 10 maanden met mijn vriend.

bij mijn vorige vriend had ik het de eerste keer wel. maar daarna nooit meer.

ik heb dus nu mijn vijfde kuur in een half jaar

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:54

Hier nog 1! ik heb nu dit jaar al de 4e keer blaasontsteking! :\ Heb net gister de laatste AB pil genomen..maar ik heb nu alweer de gods schuwelijke tijd pijn.. ;( Morgen weer naar de dokter me urine laten testen..k word er zo langzamerhand echt een beetje moedeloos van..heel vervelend die pijn.. :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:58

Ik heb ook al zeker 10 x blaasontsteking gehad. Gelukkig de laatste 2 jaar niet meer, maar heb een tijd echt achter elkaar gehad! vreselijk

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:27

Als ik even een tip mag geven, vooral bij blaasontstekingen die elke keer weer terugkomen is het wel aan te bevelen om na de AB/kuur een kuur met bv orthiflor of een ander probioticum te doen. Want, door de AB gaan alle bacterien dood (ook de goeie), de bacterie die dan het snelst weer teruggroeit in je darm is de E-coli, en juist die kan dan ook weer makkelijk een nieuwe blaasontsteking veroorzaken. Een goed probioticum helpt dan om de volgende blaasontsteking beter te voorkomen.

Dus´ da´s misschien een tip om uit de `spiraal´ van telkens weer blaasontstekingen te komen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:09

Ik kreeg ook blaasontsteking toen ik mijn eerste vriendje kreeg.. Ik was net klaar met de vorige kuur en toen was daar alweer de volgende blaasontsteking. Na zes keer blaasontsteking vond mijn huisarts het genoeg en heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek na inwendig onderzoek mijn urinebuis te nauw te zijn, deze werd toen opgerekt en daarna heb ik nooit weer blaasontsteking gehad! Het was echt een hel, maar ben blij dat het nu over is! Heeft je huisarts je nog niet doorverwezen naar het ziekenhuis, want al die Antibiotica is ook niet echt goed voor je lichaam..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 16:18

ik moet eerst een kweek, daar ga ik volgende week voor bellen. en dan gaan ze het verder onderzoeken..

alleen eerder had ik er nooit echt last van. dus dan kan het toch niet eenvernauwde plasbuis zijn?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:54

hebje mijn link gelezen? Ik hebcranberry pillen gehaald bij de tuinen en werken bij mij echt super die hebiksamen met de antibiotica gebruikt en daarna als ikvoeledat het kwam gebruikte ik het en dan was het binnen een dag weer weg!!! ik moest het 3 keer op kweek laten zetten en en er zaten giga veel bacterien en daarna wilden ze dat ik zo n onderzoek zou ondergaan of ik wel goed uit kon plassen toen heb i kgauw de cranberry pillen genomenen weg was mn blaasontstekng en geen bacterie meer te vinden in mijn urine!!! en ik hoefde ook geen onderzoek te doen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 18:09

is dit sterker dan vitamine c, want daar krijg ik al 500 mg per dag van. en dat ging een paar maanden goed, maar nu dus ook niet

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:38

ja dat is veel sterker en goed voor je blaas!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:46

Hier ook iemand met blaasontstekingen.
Er is geen oorzaak voor te vinden, behalve dat ik altijd klachten/blaasontstekingen na seks heb.
Alle tips, trucjes en supplementen heb ik in bijna drie jaar uitgeprobeerd (en op langere termijn).

Loop nu bij gyn, maar die weet ook niet waar het door komt :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:47

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:52

de tip hier was van de dokter na alles geprobeer te hebben. Had er 1 om de 2 weken nu is het al een maand stil (reken ik niet de kleintjes die ik voel aankomen mee en niet laat behandelen)

als je opstaat bij het onbijt drink een groot glas, Dan (ik weet niet of je schoolgaat of werkt) voor de pauze rond 10 uur een halve liyer gedronken hebben. Dan tot de lunch weer een halve liter water. van de lunch tot de koffie weer een halfe liter. En dat tot 5 uur weer een halve liter. je drinkt dan alleen al overdag 2 liter. Het nadeel is wel je moet vaak naar het toilet maar je blaas wend er aan en kan op den duur meer opslaan.

Anders kan je homopatische middelen gebruiken. Maar hier wordt het meeste opgelost door drinken, drinken en nog eens drinken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:08

Vjestagirl schreef:
lovestobias_ schreef:
je krijgt ook blaasontsteking als je naar de sex niet naar de wc gaat :)

Dan kán je blaasontsteking krijgen, hoeft niet.

Je kunt eens laten cecken of er geen vernauwing in je urinebuis zit, dat kan ook n oorzaak zijn.

Een vernauwing heb ik ook gehad. Als kind zijnde ben ik hiervoor geopereerd. Niet dat het echt geholpen heeft hoor :o
VErder bleek dat de bacterie recistent was voor AB. dus kreeg ik peneceline wat wel hielp.

Ik krijg ook blaasontsteking van kou, te weinig drinken, te vaak ophouden en blaas niet goed legen (die moet ik leeg drukken met mijn hand op mijn blaas). Ik ben al eens naar de plaspoli geweest alleen heb ik dat nooit afgemaakt door verhuizing.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:59

ben bijna klaar met mijn antibiotica kuur maar acht goed gaat het nog steeds niet.

we gaan eerst de testen maar eens afwachten..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 22:59

bedankt voor de tips trouwens allemaal :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:47

ik had gisteren ook weer blaasontstekingen heb decranberrypillen geslikt vande tuinen en na een paar uurvoelde iker nogmaarene klein beetje van. Vandaag is et al een stuk beter

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:55

als ik ecbht een blaasontsteking heb smeek ik de dokter om een antibioticakuur. het doet zoveel pijn!

ik bleek trouwens ook een nierbekontsteking te hebben

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:02

Ik zit op het moment ook weer aan de antibiotica.
Ik denk zo uit mijn hoofd dat het mijn 5e achter elkaar is.

De een is er gevoeliger voor als de ander, en ik geloof dat het zelfs erfelijk is.
Bij mij in de familie zijn er meerdere nichtjes die er last van hebben tussen de 18e en 20e en zijn er dan ook zo ineens weer vanaf.
Ik ga er dus vanuit dat het bij mij ook zo is.

Wat ik trouwens ook weet is dat je blaasontsteking kunt krijgen van soa's.
Ik weet niet meer van welke allemaal, maar van gonnoroe kun je het zowieso krijgen.
Bij steeds terug kerende BO kun je dit eventueel ook laten testen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:26

dat ga ik ook doen als ik weer een blaasontsteking krijg. heb er zo namelijk toch wel heel veel last van. kan me alleen niet voorstellen dati k het heb :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:19

ik heb ook altijd heel veel pijn maar zodra ik die pillen neem dan is het binnen een paar uur al minder. en de volgende dag is het weg

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:21

Mirrrriii schreef:
Ik zit op het moment ook weer aan de antibiotica.
Ik denk zo uit mijn hoofd dat het mijn 5e achter elkaar is.

De een is er gevoeliger voor als de ander, en ik geloof dat het zelfs erfelijk is.
Bij mij in de familie zijn er meerdere nichtjes die er last van hebben tussen de 18e en 20e en zijn er dan ook zo ineens weer vanaf.
Ik ga er dus vanuit dat het bij mij ook zo is.

Wat ik trouwens ook weet is dat je blaasontsteking kunt krijgen van soa's.
Ik weet niet meer van welke allemaal, maar van gonnoroe kun je het zowieso krijgen.
Bij steeds terug kerende BO kun je dit eventueel ook laten testen.

Volgens mijn huisarts chlamydia ook :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:24

klopt, over die had mijn broer het :D