wie heeft haar kinderen niet laten inenten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: wie heeft haar kinderen niet laten inenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:44

Ik ben alleen ingeent tegen difterie, kinkhoest (weet ik niet zeker), tetanus en polio. De bof, mazelen en rode hond enting heb ik niet gehad. Mocht ik ooit kinderen willen, laat ik me nog enten tegen rode hond (ivm blindheid bij ongeboren kind als je dan rode hond krijgt). Die laatste drie ziektes heb ik tot nu toe ook niet gehad. M'n ouders vonden het te onschuldige ziekten om een klein kind tegen in te enten en hebben daardoor alleen voor de dktp (misschien zonder k) gekozen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:45

PEET_G schreef:
Hoewel er ook zat mensen zijn die dit riepen toen ik mijn kinderen niet liet enten tegen mex griep en baarmoederhals kanker.............

Oh ja :j
Ik heb ook heel wat commentaar gehad toen ik zwanger was en me niet liet enten tegen Mex. griep :j

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:09

Interessant onderwerp. Ik ben op dit moment zwanger van mijn eerste en wil me graag verdiepen in de voordelen / risico's van het gebruikelijke entingssysteem.

Vriendin haar kleine van ruim een jaar is behoorlijk ziek geweest na de verschillende entingen en heeft nu chronisch last van haar luchtwegen.

Zij overweegt om bij een volgende kindje helemaal niet te enten of pas op latere leeftijd beginnen en het over een langere tijd te verspreiden.

Zelf ben ik van het type zo min mogelijk rotzooi in je lijf (voel me al schuldig als ik nu wat neem tegen het zwangerschaps maagzuur) en redelijk argwanend wat betreft alle 'goede bedoelingen' vanuit de overheid. Ik wil me er in ieder geval goed in verdiepen en niet klakkeloos zomaar als een blind schaap overal in mee lopen.

Zijn er hier mensen die bewust niet laten enten, of hier over nadenken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:15

Cosmic77: Is het bewezen dat het kindje die luchtwegproblemen opgelopen heeft door de vaccinaties? Het is natuurlijk makkelijk om het programma de "schuld" te geven. Maar ik ben ook van mening dat mensen in deze huidige tijd veel te steriel leven, bovendien waren klachten als allergie/luchtwegproblemen er vroeger ook, maar nu herkennen ze veel eerder de symptomen natuurlijk.

Ik vind wel dat er snel voorbij gelopen word aan het feit dat er ook ziektes verdwenen zijn doordat er vaccinaties beschikbaar zijn.

Ik heb het overigens niet over de mexicaansegriepprik, ik ben puur geent omdat mijn moeder onder een risicogroep valt en ik zelf qua gezondheid maar ook omdat ik in de gezondheidzorg werk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:38

Wij hebben 3 kinderen en die zijn enkel gevaccineerd tegen polio. Dit omdat het bij wet verplicht is in Belgie om ze daarvoor te laten enten. Het liefst had ik dit ook niet gedaan, maar ze kunnen je zelfs uit de ouderlijke macht zetten als je het niet doet.

Wij hebben met veel artsen gesproken, voor en nadelen gevraagd en uiteindelijk besloten om ze niet te laten enten.
Heeft voor ruzie gezorgd met mijn moeder, maar het zijn onze kinderen en wij bepalen wat wij voor hen willen.

Mijn oudste is 36 uur na het breken van de vliezen geboren en de standaard procedure hier in het ziekenhuis was om hem daar te houden en aan de antibiotica te leggen voor het geval er een infectie zou zijn. Ik heb er voor moeten vechten maar het is niet gebeurd, ik ben zeer fel tegen antibiotica als er niets aan de hand is, we zouden met 10 minuten in het ziekenhuis zijn als hij toch een infectie zou krijgen en de vroedvrouw kwam toch 2 keer per dag langs.

Mijn oudste 2 kinderen zijn pas 1 keer ziek geweest, en dat was een luchtweginfectie toen we in Florida waren. De jongste heeft nog nooit ook maar een snotneus gehad.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:41

Equidea schreef:
Het percentage Astma (maar ook adhd, ms, suiker, autisme en zelfs sommige vormen van kanker) zijn omhooggeschoten sinds er gevaccineerd word.

En het aantal kinderen dat geboren wordt in bepaalde Duitse gebieden correleert zeer sterk met het aantal ooievaars in die omgeving. Kinderen komen dus van ooievaars.

Ik denk dat je moet oppassen voor het signaleren van verbanden die er op het eerste gezicht wel lijken te zijn, maar misschien niet bestaan. Hoe weet je zeker dat bepaalde andere demografische, technologische of sociale ontwikkelingen niet ten grondslag liggen aan de gesignaleerde trend? Komen de door jou genoemde ziektes dan dus minder voor in gemeenschappen waar minder wordt geënt?

Ik denk dat kritisch zijn zéker heel erg belangrijk is (en ook dat je geen overbodige zaken moet doen), maar weet wél door wie je op welke kast laat jagen. Dat scheelt een hoop energie.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:47

ik heb mijn zoon ook niet laten ënten tegen de mexicaanse griep
mijn vriend en ik vonden het niet nodig
overal om ons heen hoorde je ook dat er kinderen (baby's) gestorven waren door die prik.
Dus hier niet geprikt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:42

Het is echt wel onderzocht en een bijwerking dat kinderen last van hun luchtwegen kunnen krijgen door het enten.

En ziektes kwijt geraakt..er duikt toch steeds weer een nieuwe variant op van een aantal ziekten ( kinkhoest is daar een goed voorbeeld van). Het vroeg enten heeft vooral te maken met de tijdsduur waarop kindjes naar de creche gaan meestal: 2 maanden. Dus moeten ze vroeg geent worden. Je kunt er dus voor kiezen dat later te starten. Het heeft iig voor mij duidelijk laten zien dat de kindjes beter tegen entingen kunnen als ze voorbij de 3 maanden zijn, maar ik ben geen dokter. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:39

Ik heb Gioya wel laten inenten maar niet volgens het schema van Kind en Gezin. Ik vond het voor zo'n kleintje te vroeg voor het enten en heb de eerste inenting op 3 maanden laten zetten geloof ik. Met Enya ga ik het ook weer zo doen, zij is ook prematuur en zou in het normale schema mee moeten en daarmee ben ik sowieso al niet accoord.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:52

Pauline schreef:
Het is echt wel onderzocht en een bijwerking dat kinderen last van hun luchtwegen kunnen krijgen door het enten

In dat geval ben ik wel benieuwd naar een goede onderbouwing hiervan en ik vraag me ook af in hoeverre je de effecten van infecties met bacteriën/virussen kunt uitschakelen - ook deze wekken een immuunrespons op (die dan weer aan de basis van astma zou kunnen liggen).

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:56

Ik heb mezelf ook niet laten enten tegen baarmoederhalskanker..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:07

Ik heb mijn oudste in eerste instantie wel volgens schema laten enten, maar na de 3 de enting kreeg hij ernstige bijwerkingen. Na veel gesprekken met verschillende deskundige besloten niet meer tegen kinkhoest te enten. Zijn jongere broer en zus zijn ook niet tegen kinkhoest geënt en hebben nooit bijwerkingen gehad van de overige entingen, zelfs geen hoge koorts o.i.d. . Verder volgde ik het programma wel.
Maar bij mijn jongste 2 ( ik heb 5 kids), was het niet meer mogelijk om de kinkhoest eruit te laten. En besloot ik totdat ik voor elkaar kreeg zonder kinkhoest te kunnen enten helemaal te wachten. Tot mijn grote verbazing waren mijn 2 jongste kinderen veel gezonder én ontwikkelde ze zich beter dan de oudere kinderen. Toen hebben we besloten helemaal niet meer te enten. Ook kwamen we bij mensen in de buurt wonen die een kind hadden die zwaar gehandicapt is geraakt door een vaccinatie, en dan wordt je wel heel erg gewezen op de gevaarlijke kant van vaccineren.

Ik geloof helemaal niet in complottheorieen o.i.d., maar weet wel zeker dat er ook een heel erge shaduwkant zit aan vaccineren. Heb het er ook over gehad met mensen van de RIVM en GGD, zij ontkennen dat ook niet maar zeggen dat het belang van de groep zwaarder weegt dan het belang van het individu.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:10

De standaard entingen heeft mijn dochter wel gehad. Heb ooit iemand gekend die polio had gekregen (was niet ge-ent wegens hun geloof). Nou, dat is geen aanrader, hoor..... ;(
Die massa-hysterie van de Mexicaanse griep vorig jaar heb ik nooit begrepen en heb mijn dochter toen ook niet laten enten. Ze had al een aantal kinderen op school die MG hadden/gehad hebben, er is niemand aan dood gegaan. Ben ook heel blij dat we die ronde overgeslagen hebben. Wat een onzin was dat! Ze heeft het overigens ook niet gekregen, ze is kerngezond. Helemaal zonder dat gif in haar lijf. ;)

Zoals het er nu voor staat met die entingen voor baarmoederhalskanker, vind ik dat ook onzin. Kan me goed voorstellen dat velen hier ook niets mee doen. Mijn dochter is daar nog te jong voor en t.z.t. zien we wel weer hoe de vlag er dan bij hangt. Maar voor nu, zeg ik daar ook pertinent NEE tegen.

Ik weet wel zeker dat er schaduwkanten aan het inenten zitten, ben ik me ook bewust van. Ik vind het prima zoals wij het gedaan hebben op deze manier.....

Als ik nog denk aan een paar idiote beschuldigingen op dit forum toen ik zei dat ik mijn dochter niet liet enten tegen de MG. :roll:

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:14

Onze drie kinderen hebben alle entingen vgl. programma gehad.
Ik werk zelf in de zorg, en heb de mex. griep enting aan me voorbij laten gaan.
De griep verliep alleen voor risicogroepen ernstig, en daar behoor ik niet toe, dus die enting vond ik onnodig.
( Zolang je niet voor de gewone griepprik opgeroepen wordt, lijkt mij enten tegen een andere griep onzinnig)
Ieder jaar gaan er aan de "gewone" seizoensgriep ook honderden mensen dood,tgv complicaties.
Daar hoor je weinig van, ik vond dat gedoe rond de mex. griep zeer opgeklopt door de media.
Natuurlijk hebben entingen bijwerkingen, kinderen krijgen koorts, wat alleen maar positief is want dat betekend dat het afweersysteem in werking is getreden, en koorts is verder ook geen ziekte of schadelijk iets.
Helaas zijn er ook een kleine groep met ernstiger bijwerkingen, maar dat is natuurlijk bij ieder medicijn zo.
Dat kinderen er klachten aan de luchtwegen aan overhouden is vaak moeilijk te bewijzen, want misschien hadden ze dat ook gehad zonder entingen.
Achteraf kun je dat jammer genoeg niet meer aantonen.
Ik zit nog wel erg in dubio of ik mijn 12 jarige dochter moet laten enten ivm HPV. Het is nog niet werkzaam tegen alle virussen die dit kunnen veroorzaken, en de werking is maar 5 jaar.
Wat betreft het niet willen dat je kind allerlei rotzooi binnen krijgt: Wat denk je wat je kind toegedient moet krijgen als het wel ziek wordt?
Verder is het wel zo dat een aantal kinderziekten ( die op zich niet veel kwaad kunnen, maar evt. complicaties wel) weer meer voorkomen, omdat er steeds selectiever geent wordt, waardoor meer kinderen toch weer deze ziekte oplopen, en vanuit het buitenland ook steeds meer mee genomen wordt naar hier.
Blijft een lastig onderwerp, mede omdat de enkele keer dat het helemaal fout gaat natuurlijk breeduit in het nieuws komt en van de duizenden keren dat het goed gaat hoor je niks.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:20

Mijn kinderen krijgen wel de reguliere enting, alleen hebben wij voor de oudste zelf de nieuwe kinkhoest (deze geeft weinig tot geen bijwerkingen, zeggen ze.) betaald. Zelf ben ik niet geent tegen kinkhoest omdat dit vaccin zoveel bijwerkingen gaf. Dus waarom zou ik mijn kinderen onnodig risico laten lopen. Nu zit deze kinkhoest enting alweer een aantal jaren bij de reguliere entingen.

Tegen de Mexicaanse griep hebben wij bewust niet geent. Voor mijn gevoel is deze enting zo snel op de markt gekomen, verhalen van evt bijwerkingen waren er niet. Mijn man en ik hebben hier wel lang over nagedacht, maar kwamen op hetzelfde uit: onze kinderen zijn eigenlijk nooit ziek, dus zie niet waarom we tegen een griep zouden moeten enten. (even de verkorte versie :) )

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:26

mekkie schreef:
ik heb mijn dochter niet voor baarmoederhalskanker laten enten omdat er nog te veel onduidelijkheden over zijn. verder heeft ze alle normale entingen wel gehad.

Hier hetzelfde, onze 2 dochters (15 en 16) hebben we ook niet laten enten, eerst maar eens kijken hoe eea zich in de toekomst ontwikkelt. Voor die van 11 denk ik er nu ook nog hetzelfe over. Mocht er blijken dat het echt effectief is, dan kunnen ze altijd nog ge-ent worden, moeten we het dan zelf betalen dan is dat pech :D

Mexicaanse griep heb ik ook geen enkel kind (5) laten inenten, het gewone vaccinatieprogramma hebben ze wel allemaal gevolgd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:35

Ik heb me niet laten enten voor baarmoederhalskanker en ook niet voor de mexicaanse griep. De laatste heb ik overigens wel gehad, maar anders had ik wel weer een andere griep opgevist.

Het gewone programma heb ik wel gevolgd en recentelijk heb ik een tetanusshot gehaald na een dierenongeluk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:43

onley schreef:
ik heb mijn zoon ook niet laten ënten tegen de mexicaanse griep
mijn vriend en ik vonden het niet nodig
overal om ons heen hoorde je ook dat er kinderen (baby's) gestorven waren door die prik.
Dus hier niet geprikt.

Dat is helemaal nog niet bewezen en daarbij, denk je dat de 'normale' prikken zonder risico zijn?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:49

Equidea schreef:
Talishe schreef:
Ik denk dat je in de minder ontwikkelde landen nog meer gevaarlijke stoffen binnen krijgt hoor, daar is bijna geen regulatie voor. dat is er in de EU wel.

Vaccineren weet ik nog zo net niet. Zo heb ik gehoord dat er waarschijnlijk meer astma en allergieen zijn omdat kinderen te weinig blootgesteld worden aan gevaar van buitenaf, omdat we dus te schoon leven.

Het percentage Astma (maar ook adhd, ms, suiker, autisme en zelfs sommige vormen van kanker) zijn omhooggeschoten sinds er gevaccineerd word.
Alhoewel het ontkent wordt dat het door vaccinaties komt... brengt me dat wel aan het twijfelen :j.

(wij zijn niet perse anti-vaccineren, maar we twijfelen wel over de leeftijd van inenten en eventueel de bmr inenting).

Ja dit kan natuurlijk 1001 oorzaken hebben.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:53

_Nadia_ schreef:
Wij hebben 3 kinderen en die zijn enkel gevaccineerd tegen polio. Dit omdat het bij wet verplicht is in Belgie om ze daarvoor te laten enten. Het liefst had ik dit ook niet gedaan, maar ze kunnen je zelfs uit de ouderlijke macht zetten als je het niet doet.

Wij hebben met veel artsen gesproken, voor en nadelen gevraagd en uiteindelijk besloten om ze niet te laten enten.
Heeft voor ruzie gezorgd met mijn moeder, maar het zijn onze kinderen en wij bepalen wat wij voor hen willen.

Mijn oudste is 36 uur na het breken van de vliezen geboren en de standaard procedure hier in het ziekenhuis was om hem daar te houden en aan de antibiotica te leggen voor het geval er een infectie zou zijn. Ik heb er voor moeten vechten maar het is niet gebeurd, ik ben zeer fel tegen antibiotica als er niets aan de hand is, we zouden met 10 minuten in het ziekenhuis zijn als hij toch een infectie zou krijgen en de vroedvrouw kwam toch 2 keer per dag langs.

Mijn oudste 2 kinderen zijn pas 1 keer ziek geweest, en dat was een luchtweginfectie toen we in Florida waren. De jongste heeft nog nooit ook maar een snotneus gehad.

Tjah er zijn ook rokers die 100 jaar oud worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:08

Nadia, besef wel dat jullie kinderen 'meevaren' op de entingen die andere kinderen wel krijgen.

Als ik je bevallingsverhaal zo lees was die anti-biotica bedoeld tegen een streptokokken-bacterie. Dit wordt preventief gegeven omdat als jouw kindje daar wel last van krijgt er een grote kans op overlijden is.

Dat je je eigen mening en dergelijke hebt is prima en dat je erover nadenkt ook hoor. :j Ik heb ook zo mijn visie op enten maar heb mijn kinderen toch wel mee laten doen hierin.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:23

Dat meevaren dat klopt ook, daarom hebben ze de enting wel, alleen later. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:22

Op latere leeftijd bedoel je?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:05

Ja een maand later de eerste enting, en de rest wat verder uit elkaar geschoven. In overleg overigens met het bureau.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:39

Oh zo, dat kan ik me ook wel voorstellen hoor.