En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Re: En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:39

Ik ben ook niet zo zuinig op mijn lenzen,,, ga door dit lezen wel van gedachte veranderen sterkte :(:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:40

LZP --> MW

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:42

Tsjonge, ding dong, je maakt lenzendragers wel wakker...

Ik ben precies zo, niet zorgvuldig met mn lenzen, bakje open laten, niet steeds schone vloeistof erin etc.

Ik hoop echt dat je oog weer helemaal beter wordt! Het zijn toch je ogen....

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:44

hmm...Ik ga er er net zo mee om als jij |( ....Damn ik ga nu echt mn best doen om ze op tijd te verwisselen en niet 1 week met een bakje vloeistof te doen!!

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:49

Hmm bah! sterkte! ik ga precies het zelfde met me lenzen om, na dit verhaal zal ik toch maar eens even alles wat beter gaan doen :(:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:52

Wow, wat een verhaal. En wat een geluk heb je gehad. Ik heb wel eens bij een vriendin gezien die geregeld een onsteking aan de ogen had door de lezen. Ik ben altijd als de dood geweest dat er iets zou gebeuren als ik mijn lenzen slecht schoon maakte en was ook absoluut not amused toen mijn opticien de waterstofperoxide vloeistof uit het assortiment haalde en ik gedwongen over moest op de zoutoplossing.

Ik zie in je profiel dat je voor de klas staat. Gaat dat lukken als over twee weken school weer begint?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:57

Hier heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me ontzettend pijnlijk! Heel veel sterkte gewenst!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:08

Ik heb iets vergelijkbaars gehad alleen een stuk minder erg.. Ik had een hoornvliesontsteking met infiltraten, kon ook geen daglicht verdragen, knalrode ogen etc. Gelukkig ging het bij mij redelijk over, volgens de oogarts had ik geluk dat de infiltraten niet in mijn gezichtsveld zaten.

Ik ben trouwens wel altijd netjes en zorgvuldig met mijn lenzen, zo'n infectie of bacterie kun je allemaal oplopen denk ik.

Sterkte ermee :(:)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:45

wat erg zeg! Hopelijk gaat het snel ook beter met je rechteroog.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:50

Poeh hé dat is schrikken. Ik draag ook lenzen, maar wissel veel af met bril. Heb ze eigenlijk alleen onder werktijd in.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:37

Falona schreef:
Wow, wat een verhaal. En wat een geluk heb je gehad. Ik heb wel eens bij een vriendin gezien die geregeld een onsteking aan de ogen had door de lezen. Ik ben altijd als de dood geweest dat er iets zou gebeuren als ik mijn lenzen slecht schoon maakte en was ook absoluut not amused toen mijn opticien de waterstofperoxide vloeistof uit het assortiment haalde en ik gedwongen over moest op de zoutoplossing.

Ik zie in je profiel dat je voor de klas staat. Gaat dat lukken als over twee weken school weer begint?

In ieder geval de eerste weken niet, dan komt er een invaller. Hoop daarna toch echt wel weer aan de slag te kunnen. Heb een zonnebril op sterkte laten maken en hoop dat ik hiermee het 1 en ander ga kunnen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:43

Is dit echt veroorzaakt door je lenzen of is het iets dat mensen zonder lenzen daar ook op kunnen lopen?

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:44

Oh jee ik zal morgen ook maar even een nieuw paar lenze gaan halen! Doe er ook altijd véééééél langer mee dan 1 maand. Maar spoel wel alle dagen mijn potje uit en doe er vers produkt in. Maar ja zou dat dan wel genoeg zijn. Ik schrik er toch wel van.
Veel beterschap nog!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:46

zo jeetje, idd je maakt me bijhoorlijk wakker.
Ik ben ook iemand die absoluut niet zorgvuldig met lenzen om gaat. Ga er vanaf nu ook echt goed op letten.
Heb trouwens ook al een paar keer gehad dat het echt irriteerde en niet over het licht kon, gelukkig nog maar één keer.
Heb ze nu bijna 3 week in mijn lenzen bakje zitten omdat ik vakantie heb, maar zodra ik weer aan het werk ga doe ik mooi weer nieuwe in ( was van plan om gewoon mijn ouwe weer in te doen).
heel veel sterkte en hoop voor je dat je snel weer aan het werk kunt en dank je voor deze waarschuwing

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:50

pfff wat erg! heel veel sterkte en bedankt voor de wake up call

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 16:50

Pseudomonas zit ook in bijv. stilstaand water, kraanwater of in darmen van zoogdieren. Dus in principe kan iedereen dit krijgen. Lenzendragers zijn hier alleen meer vatbaar voor, omdat deze bacterie zich nogal graag vermenigvuldigt in lenzenvloeistof ed. En omdat je die lenzen elke dag weer inzet is de kans groot dat deze schade toebrengt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:01

Ieh... wat een eng verhaal..
Ik draag ook lenzen en door rare ogen heb ik rechts lenzen voor 2weken en links lenzen voor 1 maand... Dus ik ga ook nog wel is de mist in.. weekje minder of langer..
Hoe kan je er op letten dat je dit niet krijgt?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:04

Jeetje wat een verhaal!
Moet erg eng geweest zijn, niets meer zien!
Wat fijn dat je er zo goed vanaf gekomen bent! :)
Sterkte nog verder! :)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:07

Gewoon meteen je lenzen uit doen als je ogen rood zijn of irriteren en naar de dokter gaan. En verder heeft de oogarts gezegd dat je zachte lenzen eigenlijk maar 12 uur achter elkaar in mag hebben. 's Avonds een bril dragen schijnt beter te zijn.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:03

Jeetje wat een heftig verhaal, maar mooi dat je het wilt delen, zo kun je andere mensen misschien wel behoeden voor het zelfde euvel!

Ik hoop dat je ogen op den duur weer beter worden, sterkte ermee :(:)

duncie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:16

Zo das wel heftig zeg!

Ik weet weer waarom ik elke ochtend en avond die lenzen sta schoon te maken..

Beterschap!!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:22

Wat erg zeg! Echt schrikken hoor..
Sterkte nog en ik hoop dat je andere oog nog bijtrekt!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:29

Hè bah, wat erg :\
En dat je in het buitenland in een ziekenhuis komt te liggen.. Heftig zeg..
Is een reden voor mij om niet zonder ouders naar het buitenland op vakantie te gaan :o

Heel veel sterkte tijdens het revalidatieproces :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:34

Joh! Dat is schrikken. Gelukkig kun je nu wel wat "zien" weer.

Maar eigenlijk, heel stom ook. Eigen schuld, dikke bult. Ze waarschuwen ook niet voor niets.

Desalniettemin wens ik je veel beterschap :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:41

Jee wat heftig zeg :oo Lijkt me heel eng, wat een geluk dat ze zo oplettend waren in italië :j

Heel veel mensen zijn onzorgvuldig met hun lenzen, en met name zachte lenzen kunnen eenvoudig infecties meebrengen. Je lenzen op tijd vervangen en dagelijks in ieder geval afspoelen en in nieuwe vloeistof zetten is echt zoveel werk niet... Een tip, zet je vloeistof en doosje bij de wastafel, zo kiep je de vloeistof meteen in de gootsteen bij het tandenpoetsen en spoel je ze eerder schoon dan bij het nachtkastje.

Maar voor jou geldt dit dus niet meer, gelukkig is de bril nog steeds erg in de mode :j