Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:35

Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?

Ariebombarie

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:35

ik voor nu wel ja :j

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:37

Ik zit ook aan de diane pil, en zit er over te denken om een lichtere te nemen, ben alleen bang dat mijn gezicht dan weer een maanlandschap wordt :D }>
Misschien wordt ik dan ook wel weer wat vrolijker e.d. ik zit inmiddals al zeker 5 jaar aan de diane pil en zou eigenlijk niet meer weten hoe ik voor de pil was :=

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:38

Interessant topic.

Ik herken eigenlijk alle klachten wel.

Nu ik bedenk zat ik een keer bij een lezing, en die vrouw zei dat de pil voor mij te zwaar was, heb er toen niks mee gedaan.

Ik ben veel last van angst en ook veel dingen negatief zien, dus denk dat ik maar eens een afspraak bij de dokter moet maken.

Maar probleempje, waar ga je dan naar toe? Ik denk niet dat er alternatieven zijn zonder hormonen om niet zwanger te worden of wel?
Op condoom na natuurlijk

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:38

Kim90 schreef:
Ik zit ook aan de diane pil, en zit er over te denken om een lichtere te nemen, ben alleen bang dat mijn gezicht dan weer een maanlandschap wordt :D }>
Misschien wordt ik dan ook wel weer wat vrolijker e.d. ik zit inmiddals al zeker 5 jaar aan de diane pil en zou eigenlijk niet meer weten hoe ik voor de pil was :=

Geloof dat de Jasmin pil ook voor goed voor je huid is en is veel lichtere pil!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:39

is het spiraaltje niet zonder zonder hormonen? ik denk dat je het beste bij de Huisarts even binnen kan lopen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:39

Thnx voor de tip Eciara!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:42

Gerbenfroh schreef:
Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?

Periodieke onthouding met condoom.

Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet. :D

Het kost wat moeite, maar alles beter dan de pil. Het is trouwens ook nog heel interessant en je krijgt meer inzicht in je eigen lichaam. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ik ook een soort PMS heb voor mijn eisprong. Altijd goed om te weten... ;)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:44

Ik zou dat toch wel spannend vinden, maar ik wil wel graag van die pil af. Moeilijk he, vrouw zijn ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:48

mijn kerel is ook heel blij dat ik van die $£%$%^ pil af ben hoor haha :D ik was echt niet te genieten :n

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:49

Kim90 schreef:
is het spiraaltje niet zonder zonder hormonen? ik denk dat je het beste bij de Huisarts even binnen kan lopen.

Ik ben ook gestopt met alle hormonen en heb inderdaad het koperspiraal. Dit is zonder hormonen.
www.prosan.nl staat wel info op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:51

LindyH schreef:
Gerbenfroh schreef:

Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet. :D

Moet je dan elke dag je temperatuur meten?? Of maar 1 maand, en weet je het dan? Leg eens uit, ik ben wel benieuwd :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:52

LindyH schreef:
Gerbenfroh schreef:

Het kost wat moeite, maar alles beter dan de pil. Het is trouwens ook nog heel interessant en je krijgt meer inzicht in je eigen lichaam. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ik ook een soort PMS heb voor mijn eisprong. Altijd goed om te weten... ;)

dat lijkt me best eng, en natuurlijk veel meetwerk. := het is toch ook zo dat spermacellen 4 dagen in je blijven? en straks dan vergis je je ineens een dagje ofzo. :=
zou ook wel van de pil afwillen, maar condooms vind ik niks.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:54

Lijkt mij ook best eng dagelijks je temperatuur meten en daarvan uitgaan dat je niet zwanger kan worden. Ik zou alle dagen denk ik onzeker zijn of ik zwanger zou zijn haha.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:56

Zo herkenbaar!! Ik ben inmiddels 3 of 4 maanden van de pil af en ook ik voel me veel fijner, rustiger en minder depri.

Toch denk ik erover om er wel weer mee te beginnen, scheelt een hoop 'gedoe', maar ben er nog niet helemaal uit.

Die 'periodieke onthouding' vind ik toch niet zo betrouwbaar moet ik eerlijk zeggen...Ik geloof dat ik dan meteen geen zin meer zou hebben ivm mogelijke zwangerschap.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:57

idd en voor mn ongesteldheid vet in de stress zitten en dan een feest als k ongesteld ben. :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:59

Gerbenfroh schreef:
Ik zou dat toch wel spannend vinden, maar ik wil wel graag van die pil af. Moeilijk he, vrouw zijn ;)

Je moet het eerst een tijdje bijhouden voordat je het zonder condoom gaat doen. Dan merk je dat het echt heel duidelijk is en dat het niet kan missen.

Je kunt het alleen pas gaan bijhouden als je gestopt bent met de pil en je eigen cyclus weer goed op gang is. Je zult het dus wel eerst een paar maanden met condoom moeten doen. Maar des te leuker als het daarna weer zonder kan. ;)

@Juul. Je moet inderdaad elke dag je temperatuur meten, maar na een paar maanden weet je in welke weken je écht moet meten en welke weken je het ook wel kunt laten zitten.
Ik zal even zoeken naar een link waar het staat uitgelegd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:01

Ik weet dit al jaren, ben er ook gevoelig voor.
Helaas is het niet anders mogelijk nu dan dat ik de pil slik, dus is het even niet anders. Oók dat komt wel weer goed :Y)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:06

Fijn dit topic!
Ikzelf ook 6 jaar na mijn bevalling lopen emmeren met de pil,was geen mens meer kreeg acne terwijl ik niet eens jeugdpuistjes heb gehad en was echt zo mezelf niet meer.
Dokter zei dat het tussen mijn oren zat,toen ben ik maar op internet gaan strunen en kwam ik steeds weer een hormoon tegen die in 85%van de pillen zat en veelal mijn klachten konden veroorzaken .
Heb toen 3 pil namen opgeschreven (waar dat hormoon niet in zat)en ben daarmee heen gegaan ,jee had ik dat maar eerder geweten .
Slik nu 2 jaar de yasmin en ben een herboren mens!!

Ook dus de tip voor kim90,deze word ook voor acne gebruikt!!!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:31

Eciara schreef:
dwaallicht schreef:
ja die cerazette leek mij ook wel wat, maar omdat het geen combinatiepil is moet je hem ontzettend nauwkeurig slikken. Dus elke keer hetzelfde tijdstip, anders is hij niet veilig meer. En omdat ik wel eens wat chaotisch ben, lijkt me dat een minder goed plan..

ik ben nu om medische redenen even een maandje van de pil af en voel me ook echt een stuk levendiger enzo.. stomme hormonen ook :+

Als het goed is mag er 3 uur tussen zitten. Ik slik hem ook niet echt precies op de zelfde tijd en ben nog niet zwanger ;)

Tja, het is een optie, maar 3 uur is zo weinig... ik neem liever geen risico, maarja. Wat ik me wel afvraag is of de pil met zo weinig hormoon voor iedereen geschikt is (dwz zou die pil "sterk" genoeg zijn)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:37

Dit vind ik de beste site:

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=46

Waar hier gesproken wordt van 'geen geslachtsgemmenschap' kan je dit natuurlijk wel doen, maar dan met condoom. Het is dan geen periodieke onthouding maar periodiek condoomgebruik. :D

Deze link gaat naar de temperatuurmethode, maar dit is tegelijkertijd natuurlijk ook de kalendermethode en waarschijnlijk kun je de cervixslijmmethode er ook nog bij pakken. Ikzelf heb door deze methodes ook ontdekt dat ik mijn eisprong kan voelen. Dat was me eerder nooit opgevallen. Als je dat ook kan heb je dus vier manieren om te weten wanneer je eisprong is: je temperatuur, de dag van je cyclus, je cervixslijn en het voelen van de eisprong zelf.
Nou, dan ben je behoorlijk zeker hoor. :D

Zodra je eisprong is geweest moet je nog 48 uur wachten en dan kun je onbeschermde seks hebben tot ongeveer een week voor je nieuwe eisprong. Dat is dus bijna 3 weken! (afhankelijk van je cyclus).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:40

wel heel interessant Lindy :j moet ik misschien ook eens gaan bijhouden :j

hoe voelt een eisprong precies eigenlijk :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:43

Ik weet dit al sinds ik aan de pil ben, en heb het ook al sinds ik de pil gebruik.

Helaas kan ik wegens medische redenen niet zonder de pil, dus heb ik de meest lichte variant.
Ik slik de pil nu al 12 jaar, en weet eigenlijk niet beter meer. Mijn 'nieuwe' ik is al gewoon ;).

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:45

Wordt de Yasmin geheel vergoed? Sinds 2006 aan de pil, sinds 2007 in behandeling bij psycholoog tot nu toe..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:48

Dat de Cerazette op een vaste tijd ingenomen moet worden lijkt achterhaald ;)