Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kim90 schreef:Ik zit ook aan de diane pil, en zit er over te denken om een lichtere te nemen, ben alleen bang dat mijn gezicht dan weer een maanlandschap wordt![]()
![]()
Misschien wordt ik dan ook wel weer wat vrolijker e.d. ik zit inmiddals al zeker 5 jaar aan de diane pil en zou eigenlijk niet meer weten hoe ik voor de pil was
Gerbenfroh schreef:Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?

ik was echt niet te genieten
Kim90 schreef:is het spiraaltje niet zonder zonder hormonen? ik denk dat je het beste bij de Huisarts even binnen kan lopen.
LindyH schreef:Gerbenfroh schreef:Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?
Periodieke onthouding met condoom.
Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet.![]()
LindyH schreef:Gerbenfroh schreef:Maar de mensen die hem niet meer slikken, wat doen die dan? Constant met een condoom?
Periodieke onthouding met condoom.
Dus goed je cyclus bijhouden op papier door dagelijks je temperatuur te meten. Er zijn maar een paar dagen per maand dat je zwanger kunt worden. De kunst is om precies te weten wanneer die dagen zijn en op die dagen doe je het dan met condoom, of gewoon niet.![]()
Het kost wat moeite, maar alles beter dan de pil. Het is trouwens ook nog heel interessant en je krijgt meer inzicht in je eigen lichaam. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ik ook een soort PMS heb voor mijn eisprong. Altijd goed om te weten...
het is toch ook zo dat spermacellen 4 dagen in je blijven? en straks dan vergis je je ineens een dagje ofzo. 
Gerbenfroh schreef:Ik zou dat toch wel spannend vinden, maar ik wil wel graag van die pil af. Moeilijk he, vrouw zijn

Eciara schreef:dwaallicht schreef:ja die cerazette leek mij ook wel wat, maar omdat het geen combinatiepil is moet je hem ontzettend nauwkeurig slikken. Dus elke keer hetzelfde tijdstip, anders is hij niet veilig meer. En omdat ik wel eens wat chaotisch ben, lijkt me dat een minder goed plan..
ik ben nu om medische redenen even een maandje van de pil af en voel me ook echt een stuk levendiger enzo.. stomme hormonen ook
Als het goed is mag er 3 uur tussen zitten. Ik slik hem ook niet echt precies op de zelfde tijd en ben nog niet zwanger

moet ik misschien ook eens gaan bijhouden