Hoeveel menstruatiepijn is nog normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:51

Ik kroop over de grond van de pijn.. viel continue flauw.. buikkrampen, overgeven you name it.. ik was standaard 2/3 dagen he-le-maal van de planeet. Mijn moeder is toen met me mee geweest naar de dok. het zit immers in de familie bij ons.

Heb van de dokter toen zetpillen gekregen omdat ik niks binnen kon houden, en serieus ik heb niks met zetpillen.. maar ik ben op die momenten degene die dat uitgevonden heeft bijzonder dankbaar.. de pillen waren heel zwaar dus ik lag volkomen knock-out in bed.. maar ik had iig geen pijn.

Ik was toen heel jong 12/13 jaar mijn moeder wilde ook nog niet dat ik aan de pil ging, dus was die zetpil een zeer goede 'vervanging' toen ik 14 werd toch aan de pil gegaan.. want dit was ook geen porem.. iedere keer gedoe met werk, school missen etc.

Nu gaat m'n leven gewoon door als ik ongesteld ben :')

taverno

Re: Hoeveel menstruatiepijn is nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:54

Paracetamol helpt bij mij ook niet,ik gebruik Ibuprofen,dat werkt bij mij heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:55

Herkenbaar en helaas werkt er bij mij niks.

De week voor ik ongesteld moet worden heb ik last van krampen, de week dat ik ongesteld ben, ben ik gewoon 7 dagen ziek van de pijn en helpt er helemaal niks tegen de pijn. Kan niet normaal op mijn benen staan, sta echt te trillen, heb enorme rug en buikpijn, val heel gemakkelijk flauw, hoef geen eten en dat gene wat ik eet spuug ik heel gemakkelijk weer uit.
De drie-vier dagen na de laatste dag blijft er ook een vage zeur pijn achter.

Leuke maand op deze manier. Het enige wat werkt is de pil door slikken en gewoon niet ongesteld worden. De pil zelf heeft er niet voor gezorgt dat de stopweken dragelijker werden, maar doorslikken gaat wel.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:59

Herkenbaar!! En dan heb ik er ook nog vreselijke pijn iin mijn onderrug bij. En waar de ovulatie zou zijn (ben dus aan de pil) crepeer ik ook weer twee dagen. Maar als ik de reacties zo lees zal ik binnenkort ook maar eens een huisartsen bezoekje afleggen dan :7

Edit: pil doorslikken maakt het bij mij alleen maar erger...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:04

Doorslikken (of in mijn geval direct nieuwe ring er in) werkt niet, mijn lichaam breekt er door heen (ook door zwaardere pillen).

Ovulatie heb ik gelukkig geen pijn, voel ook niet wanneer die is

Ga naar aanleiding van de reacties zeker ff een afspraak met de huisarts maken, bedankt :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:06

Paracetamol werkt niet tegen menstruatiepijn, ibuprofen ook niet. Dat doet bij mij echt niks en volgens de dokter helpt dat bij zulke zware pijn ook niet. Ik heb op doktersrecept naproxen (het zit ook in aleve feminax, of in de duitse dolormin für frauen (paarse verpakking). Dát helpt want dat pakt namelijk je kramp aan en daardoor word de pijn minder. Persoonlijk kan ik dat pas nemen als ik al ongesteld ben omdat het anders haast niet doorbreekt (het verminderd tenslotte ook de kramp).

Ik viel ook flauw, lag altijd thuis, zelfs met eisprong lag ik 2 dagen plat. Zelfs een jaar voordat ik überhaupt ongesteld werd lag ik elke maand met een keurig nette cyclus een paar dagen met buikpijn in bed.

Ik heb een paar jaar de pil geslikt, dat heeft erg geholpen, nu gebruik ik nuvaring en voel me met minder hormonen echt veel beter. Ik heb nog steeds wel veel pijn maar het is goed dragelijk en ik weet mijn grenzen en daar moet je niet overheen. Je lichaam niet voor niets aan dat je pijn hebt.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:07

Voordat ik aan de pil ging, had ik echt ontzettend veel pijn. Ik begon te trillen en te zweten en werd helemaal bleek (op school had ik een docente die echt heel bezorgd om me was en vroeg of ik wel zeker wist dat ik ongesteld was en niks anders had). Ik had echt zoveel pijn dat ik alles eruit wilde gillen en allemaal dingen in elkaar wilde trappen, om als het ware m'n pijn weg te trappen. Was meestal wel 2/3 dagen beroerd ervan. Sinds ik de pil slik is het echt een stuk minder :)
M'n moeder had er vroeger ook heel veel last van, die viel soms geloof ik ook wel is flauw..

Afgelopen keer kwam de pijn trouwens wel terug, omdat ik een maand de pil had doorgeslikt en toen werd het veel erger. Ik was aan het werk en zag op een gegeven moment de vloer en de trap niet meer onder me, alles duizelde. Ben denk ik op tijd gestopt, anders had ik flauw gevallen..

Oja, ik gebruik trouwens altijd Aleve Feminax en dat helpt veel beter dan 2 paracetamollen :)
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 23-08-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:08

Naproxen heb ik ook gehad, en ook zo'n zetpil achtig iets
Toch blijft 2 x 500mg paracetamol/50 mg coffeine het het best doen bij mij :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:10

Ik heb ook behoorlijk wat last van zowel de eisprong als mijn menstruatieklachten.
Bij mij werkte een mirena spiraaltje super, 5 jaar lang niet ongesteld geweest. Nou dat is echt een verademing.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:10

Ilsemarie schreef:
Paracetamol werkt niet tegen menstruatiepijn, ibuprofen ook niet. Dat doet bij mij echt niks en volgens de dokter helpt dat bij zulke zware pijn ook niet. Ik heb op doktersrecept naproxen (het zit ook in aleve feminax, of in de duitse dolormin für frauen (paarse verpakking). Dát helpt want dat pakt namelijk je kramp aan en daardoor word de pijn minder. Persoonlijk kan ik dat pas nemen als ik al ongesteld ben omdat het anders haast niet doorbreekt (het verminderd tenslotte ook de kramp).

Ik viel ook flauw, lag altijd thuis, zelfs met eisprong lag ik 2 dagen plat. Zelfs een jaar voordat ik überhaupt ongesteld werd lag ik elke maand met een keurig nette cyclus een paar dagen met buikpijn in bed.

Ik heb een paar jaar de pil geslikt, dat heeft erg geholpen, nu gebruik ik nuvaring en voel me met minder hormonen echt veel beter. Ik heb nog steeds wel veel pijn maar het is goed dragelijk en ik weet mijn grenzen en daar moet je niet overheen. Je lichaam niet voor niets aan dat je pijn hebt.

Mee eens; vraag bij je ha om spierverslappers, dit werkt vele malen beter dan de reguliere pijnstillers.
De pijn in je buik tijdens je menstruatie wordt veroorzaakt door het samentrekken van jouw baarmoeder en omliggend slijmvlies; dit kun je met praktisch geen enkele pijnstiller onderdrukken en daarnaast is het symptoombestrijding.
slik je een spierontspanner dan trekt je baarmoeder nog wel samen maar niet meer zo heftig en ongecontroleerd; evt kun je ernaast paracetamol blijven slikken

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:17

Hier ook iemand, ik heb er ook enorm veel last van gehad, vele pillen geprobeerd, ik werd gewoon door de pil heen ongesteld, en mijn eierstokken zwellen op waardoor ik continu krampen krijg,
Toen heeft m'n dokter de Yaz 24+4 voorgeschreven, word niet helemaal vergoed maar werkt ontzettend goed(bij mij althans) ik ben 1 miss 2 dagen ongesteld en kan doen wat ik wil, ik heb bijna geen krampen meer, of pijn aan m'n rug.

Voor ik deze pil had gebruikte ik ook Aleve Feminax :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:20

@wildgirl: idd... ik mag naast max dosis naproxen ook nog max dosis paracetamol gebruiken als alleen naproxen niet genoeg blijkt te zijn.

@heino: dat is mooi als je het daarmee afkan! Ik heb naproxen overigens niet als zetpil maar als gewone tabletten om te slikken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:24

Ik zou, als dit al zo lang aan de gang is, naar de gynaecoloog gaan. Waarschijnlijk doen ze eerst een echo, deze zijn vrij betrouwbaar en een Laparoscopie (of kijkoperatie in de baarmoeder) zal dus niet zomaar gebeuren. Tenzij er echt aanwijzingen voor zijn op de echo.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:30

hier ook de ibu 600 zakjes dan.
Bij mij zitten baarmoeder, blaas en darmen aan elkaar verkleefd door endo. Ongesteld zijn is geen pretje...understatement overigens. Mijn navel zit aan mijn grote teen vast met een postelastiek en ga zo maar eens lopen...kruipen bedoel je...
Gaat wel beter nadat ze 2 cystes van samen 1 voetbal uit mijn buik hebben gehaald maar over zal het niet gaan.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:34

ik heb het ook zo erg gehad, erge buikkrampen rugpijn misselijk bij de kleinste inspanning lekte ik door... heb eerst een aantal jaar een gewone pil geslikt (ben de naam kwijt) nu slik ik orgamitril en het hele boeltje ligt stil

Ik weet dat het misschien niet goed is maar ik heb nu nergens geen last meer van

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:50

Ogramitril, wat is dat?

Cheveyo: zo voelt het idd ja, alsof je gedwongen wordt krom te lopen als een oud vrouwtje :?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:01

Mijn schoonzus moet nu de pil achter elkaar doorslikken omdat iedere keer menstruatie hebben de endometriose doet verergeren.
Ik zou toch eens proberen om naar een gyn te gaan. HA kan jaren geleden wel hebben gezegd dat het dat niet is maar dat kun je zo 123 niet zien.
Ook handig in de toekomst met eventuele kinderwens als de endometriose dat zou verstoren. Ik zou graag op de hoogte willen zijn als ik jou was. :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:19

Ben bezig met mail formulieren voor huisarts (moet eerst mailen, erg irritant!) en dan ga ik daar aandringen op verwijsbrief voor de gynaecoloog :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:45

Wat jij omschrijft, had ik vroeger ook. Ik ben naar de HA gegaan ivm de klachten en die adviseerde microgynon 30, de pil. En het was gelijk een heel stuk minder. Ik lag altijd, voordat ik ongesteld werd, met buikkramp en verhoging op bed. Dus misschien samen met je moeder naar de HA en die zal dit dan waarschijnlijk adviseren.
Er zijn ook pillen tegen menstruatiepijn bij de drogist te koop maar ik weet niet of die werken.
Succes.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:59

Heel herkenbaar dit.. Ik ben aan de Yaz en dat heeft iets meer regelmaat gebracht in de pijn, maar over is het zeker niet.

Ik ga dit even in de gaten houden.

Succes TS!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:18

ik had altijd ook heel erge last er van, ik was echt altijd zo ontzettend ziek en buikkrampen en paracetemol, vaak viel ik ook flauw, maar toen ben ik aan de pil gegaan en daar is het echt ontzettend veel beter van geworden.
ik las dat je al anticonceptie had geprobeerd, maar bij mij heeft het wel geholpen, weet niet of je er wat aan hebt, maar in ieder geval succes ermee!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:41

ook hier herkenbaar, ik ben dan ook al vanaf mijn 14e aan de pil. Ongesteld zijn betekend voor mij met koorts op bed en val veel flauw. Nu moet ik op advies van de huisarts 3 strippen minimaal doorslikken, max 6. En moet ik dan mijn stopweek houden, maakt alive feminax t dragelijk om door t huis te kunnen bewegen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:06

Ik hoop dat je arts je echt kan helpen. Echt stom dat de pil je niet helpt.

Ik, zoals smurffie hier boven, al van zeer jonge leeftijd aan de pil, ook vanaf een jaar of 14 denk ik.
Ongesteldheid voor mij: een volle week, echt 7 dagen lang een enorm bloedverlies. Voor de pil ging dit gepaard met thuisblijven, want ik moest continu braken en overgeven, ook steken alsof er idd overal naalden door je heen gaan, migraine alsof men een steen naar je kop slingert om de minuut en nog meer van dat leuks. Ik moest steeds thuisblijven van school voor een volle week en dat was echt niet te doen.

Pil heeft gelukkig wel een beetje, een beeeeeetje, verlichting gebracht in de zin dat het overgeven er niet meer bij is en dat de migraine minder vaak voorkomt. Verder is het wel nog hetzelfde.

Probleem is dat ik nu bloedarmoede heb en dat die zware ongesteldheid dat nog een pak erger maakt. Moet nu proberen aan de hand van de pil om mijn ongesteldheid zo lang mogelijk uit te stellen. Moet de pil dan doornemen, maar als de ongesteldheid doorbreekt, moet ik het "laten komen" want anders zit ik dus een volledige maand met dat leuks :+

Zit het trouwens bij jou ook in de familie? Mijn klachten zijn heel erg herkenbaar bij zowel m'n moeder als grootmoeder... En mijn mama zegt altijd: "Dat is bij mij verbeterd toen ik m'n eerste kindje kreeg." Ik weet dus wat me te doen staat :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:41

Jeetje wat is het vrouwzijn toch naar hè, als ik zo de verhalen lees ;)

Hevige krampen zitten wel in de familie ja, evenals hevig bloedverlies (wat ik dan weer niet heb), maar zo krom lopen etc. niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:49

Toen ik nog aan de pil was, kreeg ik ook vreselijke krampen. Dat was voorheen niet zo en de eerste periode dat ik de pil slikte ook niet. Heb een lichtere pil geprobeerd en een pleisterpil, dat hielp niets.

Dus toen maar een Mirena spiraaltje.. dat hielp wel, want je wordt nauwelijks nog ongesteld. De keren dat ik wat bloed verloor had ik wel serieuze krampen, maar niet zo erg dat ik niet meer kon lopen.

Bij mij is gebleken dat puur natuur het beste werkt. Dan heb ik nergens last van :) heb de Mirena nml al laten verwijderen en een poosje zonder anticonceptie gedaan. Straks, na de bevalling van ons eerste kindje, moet ik wel weer wat kiezen.. heb alleen nog geen idee waar ik voor ga.