Ilsemarie schreef:Paracetamol werkt niet tegen menstruatiepijn, ibuprofen ook niet. Dat doet bij mij echt niks en volgens de dokter helpt dat bij zulke zware pijn ook niet. Ik heb op doktersrecept naproxen (het zit ook in aleve feminax, of in de duitse dolormin für frauen (paarse verpakking). Dát helpt want dat pakt namelijk je kramp aan en daardoor word de pijn minder. Persoonlijk kan ik dat pas nemen als ik al ongesteld ben omdat het anders haast niet doorbreekt (het verminderd tenslotte ook de kramp).
Ik viel ook flauw, lag altijd thuis, zelfs met eisprong lag ik 2 dagen plat. Zelfs een jaar voordat ik überhaupt ongesteld werd lag ik elke maand met een keurig nette cyclus een paar dagen met buikpijn in bed.
Ik heb een paar jaar de pil geslikt, dat heeft erg geholpen, nu gebruik ik nuvaring en voel me met minder hormonen echt veel beter. Ik heb nog steeds wel veel pijn maar het is goed dragelijk en ik weet mijn grenzen en daar moet je niet overheen. Je lichaam niet voor niets aan dat je pijn hebt.
Mee eens; vraag bij je ha om spierverslappers, dit werkt vele malen beter dan de reguliere pijnstillers.
De pijn in je buik tijdens je menstruatie wordt veroorzaakt door het samentrekken van jouw baarmoeder en omliggend slijmvlies; dit kun je met praktisch geen enkele pijnstiller onderdrukken en daarnaast is het symptoombestrijding.
slik je een spierontspanner dan trekt je baarmoeder nog wel samen maar niet meer zo heftig en ongecontroleerd; evt kun je ernaast paracetamol blijven slikken