14 tanden teveel (en 2 extra verstandskiezen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: 14 tanden teveel (en 2 extra verstandskiezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:45

Jeetje, hier had ik nog nooit van gehoort!
Sterkte in het ziekenhuis meis :(:)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:46

_Chanel_ schreef:
Wat vreemd zeg. Ik heb ook een vreemd gebit. Rechtonder heb ik helemaal geen kiezen... nooit gehad ook haha.

Geen kiezen?? haha. Had je ook geen melkkiezen?
Zitten daar gewone tanden dan? of helemaal niets (net als een paard nits heeft waar z'n bit zit :P ) _O- .

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:47

wendyP schreef:
Jeetje, hier had ik nog nooit van gehoort!
Sterkte in het ziekenhuis meis :(:)

Dankjee,, Tja, ik had hiervoor d'r ook nog nooit van gehoord :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:47

X_Michelle_X schreef:
_Chanel_ schreef:
Wat vreemd zeg. Ik heb ook een vreemd gebit. Rechtonder heb ik helemaal geen kiezen... nooit gehad ook haha.

Zitten daar gewone tanden dan? of helemaal niets (net als een paard nits heeft waar z'n bit zit :P ) _O- .

Ik had ook geen melkkiezen daar zitten. Er zit gewoon helemaal niks...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:49

_Chanel_ schreef:
_Chanel_ schreef:

Zitten daar gewone tanden dan? of helemaal niets _O- .

Ik had ook geen melkkiezen daar zitten. Er zit gewoon helemaal niks...[/quote]

O, alleen rechtsonder,,, maar die hele rij kiezen heb je dus niet?
Heb je daar geen last van?
Heb ik ook nog nooit gehoord :+

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:51

Sterkte met de ziekenhuisopname! Lijkt me niet niks!

Ik heb 1 kies te weinig, zit nog wel een melkkies, maar zit nog niks onder. De tandarts heeft me wijsgemaakt dat dat met de evolutie te maken heeft.. mensen hebben steeds minder kiezen nodig. Nou dan ga jij lekker tegen de evolutie in in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:53

Klopt... Op die rij zit er helemaal niks. Ik heb daar helemaal geen last van ofzo. Ik merk het zelf niet eens. Ik kauw gewoon met mijn tandvlees...Is keihard haha.

Mijn vriend heeft nog steeds een paar melkkiezen, die vielen er maar niet uit en er zitten ook geen gewone onder

Ohja en de wortels van mijn kiezen zitten in een krul. Een soort varkensstaartje.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:53

Mariskatw schreef:
Sterkte met de ziekenhuisopname! Lijkt me niet niks!

Ik heb 1 kies te weinig, zit nog wel een melkkies, maar zit nog niks onder. De tandarts heeft me wijsgemaakt dat dat met de evolutie te maken heeft.. mensen hebben steeds minder kiezen nodig. Nou dan ga jij lekker tegen de evolutie in in elk geval!

Tjaa,, ik ben een apart geval..

Moet je een kies van mij? ik heb d;r genoeg :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 18:54

_Chanel_ schreef:
Klopt... Op die rij zit er helemaal niks. Ik heb daar helemaal geen last van ofzo. Ik merk het zelf niet eens. Ik kauw gewoon met mijn tandvlees...Is keihard haha.

Mijn vriend heeft nog steeds een paar melkkiezen, die vielen er maar niet uit en er zitten ook geen gewone onder

Ohja en de wortels van mijn kiezen zitten in een krul. Een soort varkensstaartje.

Hmmm,, moet jij ook wat kiezen van mij :P Hahahahaha :') Apart..

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:57

Ik heb in mijn rechterkaak ook alleen een melktand, zit geen 'volwassenkies' onder. Mijn moeder heeft het zelfde, op de zelfde plek :)

Maar 14 kiezen te veel is wel heel erg haha.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:03

Hackie schreef:
Ik heb in mijn rechterkaak ook alleen een melktand, zit geen 'volwassenkies' onder. Mijn moeder heeft het zelfde, op de zelfde plek :)

tja en dan 80% kans dat mijn kinderen het later NOG ERGER krijgen...
egt zielig voor ze.. :+

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:04

wow 14 is wel erg veel
ik maar raar kijken dat nu al mijn verstandskiezen er al uit moesten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:07

Haha.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:17

goh ,als ik die verhalen zo lees...kunnen jullie geen ruildienst opzetten? de een teveel en de ander tekort :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:26

X_Michelle_X schreef:
Hackie schreef:

tja en dan 80% kans dat mijn kinderen het later NOG ERGER krijgen...
egt zielig voor ze.. :+

In ieder geval is het bekend dat de kans er is dus kan het in de gaten worden gehouden ;)

Maar bedoel je dat de melktanden blijven zitten en de volwassen tanden niet doorkomen of niet de melktanden eruit duwen? Of 14 extra volwassentanden?
Bij mij zijn beide hoektanden boven doorgekomen en bleven de melktanden staan. Volwassen gebit groeide er voor. Op tijd bij de tandarts langs gegaan die de melktanden heeft getrokken. Geen beugel nodig gehad.
Links onder bleef een kies uit het melkgebit tot mijn 16e staan. Foto wees uit dat er wel een kies onder zat. Dus kies getrokken. Toen 2 jaar met een gat in het gebit rondgelopen omdat de kies niet doorkwam.
Toen ik 18 was is het bot weggehaald en zijn er gelijk 3 verstandskiezen verwijderd waar ik nogal last van had. Kies bleek gedraaid in de kaak te staan waardoor die zonder hulp niet doorkwam.
Geen beugel nodig gehad en gelukkig ook een vrij gezond gebit. Tot nu toe geen gaatjes.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:36

Wat jij hebt, heb ik echt nog nooit van gehoord, klink wel vervelend. Ik had een melkkies, waar niets onder zat, dus zou ik die eigenlijk altijd houden, doordat er geen nieuwe kies kwam die hem wegduwde. Hij is wel getrokken. Als ik hem zou laten zitten, was hij er later misschien vanzelf uitgevallen, omdat de wortel van een melkkies niet sterk genoeg is. Nu heb ik een dingetje bij mijn beugel wat die tand naar voren trekt. :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:02

Klinkt niet erg fijn zeg!!
Strekte en succes is ben wel benieuwd naar de foto!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:09

Mijn lerares zat eens te vertellen dat haar zus een grote bult in haar mond had, en toen die opengesneden werd kwam er een mini-gebitje uitzetten met mini-tandjes. %)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:15

wow.. ik ga er eens een foto van zoeken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:16

vinurr schreef:
Mijn lerares zat eens te vertellen dat haar zus een grote bult in haar mond had, en toen die opengesneden werd kwam er een mini-gebitje uitzetten met mini-tandjes. %)

Gatver, hier krijg ik dus echt zo'n POTC gedachte bij, van hoe heet dat moster ook alweer "kraken" ofzo? met al die tanden van groot naar klein :P

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:19

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:23

ohlala vn die foto's krijg ik gegarandeerd nachtmerries :')
heb net zoals enkele anderen hier tanden te weinig :=
2 volwassen kiezen ontbreken :) gelukkig heb ik nog m'n melkkiesjes :+:

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:36

Heb hetzelfde als jij, ook overal tanden en kiezen teveel en overal verspreid.
Operatie viel mij heel erg mee, had gevraagd of ze de weggehaalde tanden en kiezen wouden bewaren, en waren echt volledig ontwikkeld, alleen iets kleiner dan je gewone tanden en kiezen, maar ze hadden echt een wortel, en kauwvlak etc, echt grappig. :o
En nou komt het allermooiste, paar jaar geleden weer foto's gemaakt, zaten er weer kiemen van extra tanden en kiezen, :( en die zijn nu dus aan het groeien en ontwikkelen, heb er al een paar gewoon bij de kaakchirurg weg laten halen en wat de rest doet zien we wel.
Heb ook meerdere zenuwen door mijn tanden en kiezen lopen kwamen ze achter toen er er een keer 1 dood wilde maken, maar het bleef maar pijn doen, toen hebben ze verder onderzocht en bleek dus dat ik weer eens wat aparts had. :')

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:40

ik heb nog een melktand op mijn 21e. Er is geen nieuwe hoektand gekomen tijdens het wisselen en mijn melktand is gewoon blijven zitten. Deze blijft zitten totdat hij er vanzelf uit valt. Dan zal ik daar een implantaat voor krijgen.
Gelukkig zie je er niks van en zit deze tand zonder wortel vergroeid in mijn kaak.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:38

_Chanel_ schreef:

De wortels van mijn verstandskiezen zijn zo lang dat ze tegen mijn zenuwen aanlopen in de kaak. Ik had eens een ontstoken verstandskies en de tandarts vond naast een antibiotica kuur dat de kies er ook maar uit moest. Toen ik uiteindelijk bij de kaak chirurg kwam en hij foto's had gemaakt, wilde hij ze er niet uit halen omdat hij heel bang was dat hij mn zenuwen zou beschadigen :+ dus nu poets ik gewoon nog 3x beter dan ik al deed en heb ik een dure elektrische tandeborstel gekocht inplaats van een gewone :+ Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als die zenuwen beschadigen..