Ik ga nooit meer klagen over die drie dagen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:53

Poeh, da's wel heel lang zeg!! Ik was vroeger ook heel erg onregelmatig ongesteld, soms een maand wel, soms 6 maanden niet. Nu ik aan de pil ben ben ik heel regelmatig ongesteld, heerlijk. Kan de klok erop gelijk zetten!
Hoop dat je je snel weer beter gaat voelen :)

Duhelo

Re: Ik ga nooit meer klagen over die drie dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:05

23 dagen is nog niks, wisselen?
ik heb ze inmiddels al 11 weken :D

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:15

Ben jij al 11 weken ongesteld?? :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:18

Duhelo schreef:
23 dagen is nog niks, wisselen?
ik heb ze inmiddels al 11 weken :D

Pff ik ben het ook altijd 2 maanden achter elkaar ik wil ook graag wisselen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:27

Pff ik zat vroeger rond de 10-12 dagen en was blij dat ik aan de pil mocht! Maar je leert op die manier wel snel met tampons omgaan ;)

Fijn dat het weer over is, hoop dat er niets ernstigs aan de hand is!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:33

Voor diegenen die de pil zo enthousiast promoten als vakantieplezier verhogend middel...
Heel jong aan de pil en deze lange tijd slikken brengen aanzienlijke risico's met zich mee. Het verhoogt de kans op borst- en baarmoederkanker behoorlijk.
Denk goed na waarom je de pil gaat slikken en hoelang. Lees je goed in over de voors en tegens, de do's en dont's en ga hier niet lichtzinnig mee om. Je reset je hele lichaam middels deze hormonen en dat kan gevolgen hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:38

Jeetje, wat een hel voor sommige meiden zeg!! :oo

Ik ben het altijd hooguit 2 tot 3 dagen :D Heeeeel zelden een uitschieter naar 4 dagen, maar dan is het gewoon over :P

TS, heb je misschien een vleesboompje waardoor het zo ernstig is geworden? Dat had mijn moeder ook ooit en ik kan mij heugen dat zij het soms ook weken aaneen had.. :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:44

Jacimatho schreef:
Voor diegenen die de pil zo enthousiast promoten als vakantieplezier verhogend middel...
Heel jong aan de pil en deze lange tijd slikken brengen aanzienlijke risico's met zich mee. Het verhoogt de kans op borst- en baarmoederkanker behoorlijk.
Denk goed na waarom je de pil gaat slikken en hoelang. Lees je goed in over de voors en tegens, de do's en dont's en ga hier niet lichtzinnig mee om. Je reset je hele lichaam middels deze hormonen en dat kan gevolgen hebben.

Je hebt gelijk, de pil is inderdaad niet risicovrij. Maar ik zie niemand het hier "promoten als vakantieplezier verhogend middel" hoor. Trouwens, zó onregelmatig ongesteld zijn als ik was is ook niet goed voor je lichaam, dus het is toch kiezen tussen 2 kwaden. Ik ben erg blij dat ik niet meer een maand per jaar thuis hoef te blijven van mijn werk omdat ik niet eens meer rechtop kan staan, laat staan lichamelijk zwaar werk kan doen. Ook functioneert mijn lichaam in het geheel een stuk beter.
Wat betreft de risico's: er zijn een hoop dingen die we in ons leven doen die een stuk slechter zijn voor je lichaam, en daar doet iedereen een stuk minder moeilijk over ;)

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:44

ik ga nooit meer klagen over mijn 3,4 dagen

hopen dat het verder niet weer gebeurt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:51

Rixt_ schreef:
Ben jij al 11 weken ongesteld?? :(:)

jup, deze week is het 11 weken, lang leve de Implanon :Z

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 17:02

Het is inmiddels helemaal over, de ongesteltheid dan. Helaas voel ik me nog zeer uitgeput. Hier kan ik wel mee leven, maar niet als het in combinatie met school is. Ik heb al een jaar over moeten doen omdat ik zo vaak ziek was, nu moet ik waarschijnlijk weer halve dagen naar school, omdat ik anders te moe ben. Bah... Morgen bellen over de bloeduitslag.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:39

Wat vervelend meid! Daar gaat je vakantie dan.. Volgende keer kun je ook naar de huisarts gaan en zeggen dat je in de vakantie ongesteld word of je daar pilletjes voor mag. Ze hebben namelijk een soort van´tijdelijke´ pil die je dan kunt slikken. Heb dat vroeger ook een keer met vakantie gedaan want ook ik was meer ongesteld dan niet ongesteld met alle klachten erbij. Ik slik nu al een paar jaar de pil en ben daar vreselijk blij mee. Ben het nu maar 5 dagen en heb niet meer zoveel klachten als dat ik altijd had.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:42

Nou idd dat is mooi balen dan !!! Jeetje !

Ik was ook altijd erg ongesteld veel krampen, en overgeven misselijkheid, erg verveldn, heb sinds oktober 2007 en heb nooit meer ergens last van, echt een uitkomst heeerlijk !!

Ben zowat nooit meer ongesteld en als ik het ben, is het hooguit 2 tampons ( niet eens volgelopen )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:29

Jacimatho schreef:

Nou inderdaad! bij mij werd het alleen maar erger! ik heb 1.5 jaar volgehouden. maar op een gegeven moment had ik contstand pijn! ik niets meer verdragen! allemaal onderzoeken in het ziekenhuis en ze wisten niet wat er was.. ik ben toen uiteindelijk gestopt met de pil en heb er bijna geen last meer van! alleen de eerste 2 dagen heb ik erge pijn! en daarna nog 2 dagen een beetje bloedverlies verder niets!

dus let op, pil werkt niet voor iedereen en het is geen wondermiddel ofzo.. het kan je ook tegenwerken!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:36

ben benieuwd wat hier uit gaat komen, want dit is ook niet fijn.
en wat betreft de pil dat is ook niet altijd alles.
Ik ga zo naar de ha omdat ik al weken steeds tussen door dagen ongesteld ben terwijl ik al een hele zware pil gebruik.
dus het is vaak ook proberen wat het best bij je past.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:33

De uitslag van de bloedtest is zeer onduidelijk, en het blijkt dat ze niet eens een complete test hebben gedaan. Zou ik er dus nog drie weken last van hebben, dan moet ik nog een keer komen. Nu houden ze het op: groeien. Maar goed, ik hoop echt dat het binnenkort over is. Het nieuwe schooljaar is ondertussen alweer begonnen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:17

Als ik problemen hoor over menstruatie moet ik altijd direct aan endometriose denken. Veel vage klachten of extreme pijn rondom de menstruatie hebben hiermee te maken. Op i-net kan je een korte test doen of jouw klachten hierop kunnen wijzen en dan aankaarten bij je arts natuurlijk. Niet alle artsen zijn van deze aandoening op de hoogte, dus laat je doorverwijzen indien nodig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:03

casperzot schreef:
Het is inmiddels helemaal over, de ongesteltheid dan. Helaas voel ik me nog zeer uitgeput. Hier kan ik wel mee leven, maar niet als het in combinatie met school is. Ik heb al een jaar over moeten doen omdat ik zo vaak ziek was, nu moet ik waarschijnlijk weer halve dagen naar school, omdat ik anders te moe ben. Bah... Morgen bellen over de bloeduitslag.

Je bent natuurlijk meer verloren als normaal. Dat moet wel weer aangemaakt worden en misschien heb je wat ijzer te kort.
Dus aan de spinzie en andijvie :D
Anders hierover nog even je huisarts bellen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:40

Ik had precies hetzelfde als dat jij had.. Mijn "record"( alsof het leuk is.....) was 2 maanden ongesteld..
Viel vaak flauw.. Verloor heel veel bloed en last van rugpijn.

Uit de uitslagen kwam niets bijzonders bij mij, ik ging dus maar aan de pil. Maar daar ging ik dwars doorheen. Toen de 3 fase pil, daar ging ik niet doorheen, maar in mijn stopweek was ik wel echt 7 dagen ongesteld en verloor super veel bloed. Toen aan de M. 50 een hele zware.. Wat een rotzooi, maar het hielp ook niet.

Inmiddels heb ik al 2 jaar een mirena spiraal.. En mén wat ben ik er blij mee!! Ik ben nu eens in de 3,4 maanden een dag of 3 een heel klein beetje ongesteld.

Als er niets bijzonders komt uit de testen, ga dan niet elke keer over naar een nog zwaardere pil zoals ik, het is echt heel slecht voor je.. En bij mij hielp het niet. Mirena spiraal bevat maar heel weinig hormonen en je kan het ook niet vergeten :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:47

Ik heb precies hetzelfde gehad,
ik ben vaak bestwel heftig ongesteld--> echt 4 dagen goed ziek buikpijn,hoofdpijn en stevig verlies,
en wilde dit dus verkomen omdat ik volgens planning midden in mn vakantie ongesteld zou worden.
op advies van huisarts de pil gehaald,
maar tijdens het slikken van de pil, werd ik ongesteld, en ik hield dit ook ruim 2weken vol,(niet zwaar als ik normaal heb, maar wel voldoende om echt meerdere keren per dag een paracetamol te moeten slikken omdat ik niet rechtop kon staan van de buikpijn)de huisarts na 12 dagen maar gebeld dat het toch wel raar was enzo,
en op advies toen per direct gestopt met slikken,
toen ben ik nog 4 dagen echt goed ongesteld geweest, en daarna niet meer gelukkig!