De ziekte van Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: De ziekte van Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:42

Je merkt het pas als je het echt hebt ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:44

@ Merel: Jeetje.. Pffffff..... Bij mij begon dus 3 weken geleden mijn eerste keelontsteking en sinds 2 weken geleden word ik iedere dag moeier..
Ik hoop dat er ook betere dagen komen. Ik ga volgende week vrijdag op vakantie. Ik hoop zo dat ik er toch van kan genieten!

@ Jeannneee: Fijn zeg.. Pffffffff...... Ik word al moe van het idee dat het lang kan gaan duren...

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:03

Ik moet volgende week weer naar school. Nu, in de vakantie, gaat het wel, omdat je dan echt goed uit kan rusten, ook als je heel slecht hebt geslapen, maar ik weet wel dat ik straks wel weer elke dag veel moeier ben dan nu. Vorig jaar ben ik ontzettend veel afwezig geweest omdat ik het niet volhield op school. Ik heb nu wel een makkelijk profiel gekozen, omdat ik weet dat ik het anders niet volhoud, maar toch..

@Cynthia,
Pfff, bah, ik hoop het ook voor je, 't is niks aan als je de halve vakantie op bed moet liggen..

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:09

een paar vriendinnen hebben het gehad en het lijkt me dus echt vre-se-lijk !
hopelijk gaat t snel beter !

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:12

Ikke, sinds vorige week geconstateerd.. ":(
Ik heb dus eerst zwaar ontstoken amandelen gehad hier voor een antibiotica gehad (wat dus niet samen kan met Pfeiffer!!, je krijgt hier namelijk erge uitslag van wat ontzettend jeukt!! :(
Na een paar dagen mn AB geslikt te hebben kreeg ik dus uitslag en ik zit nu van top tot teen onder met verschrikkelijke jeuk!! :(
verder ben ik erg moe.. vooral 's ochtends last en moeite met de paarden doen, dan ben ik al helemaal gesloopt..
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat met mn stage..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:35

Waarom heb je vrij genomen? Gewoon ziek melden joh! Voor zoiets mag je echt ziek melden hoor en is het zonde om je kostbare vrije dagen te gebruiken de ziektewet is er niet voor niets.

Groetjes genja

E_dicky schreef:
Oh, dat is niet fijn Cynthia! Dat van het vetarm eten had ik nog niet gehoord. Ik zal er nu zeker aan denken!

Nu heb ik dus het probleem dat ik 's nachts eigenlijk helemaal niet kan slapen!? Ik ben wel echt moe, mijn lichaam voelt dan ook echt uitgeput aan. Maar toch val ik maar niet in slaap, terwijl ik normaliter (voordat ik ziek werd) altijd binnen 2 minuten in slaap viel.

Ik heb nu toch maar vrij genomen van werk. Afgelopen week gewoon iedere dag gewerkt, volle dagen. Maar gisteren kwam ik thuis en toen moest ik gelijk overgeven. Ik denk dat ik het toch iets onderschat had. Nu doe ik het lekker rustig aan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:51

Ik heb de afgelopen 28 dagen 21 dagen AB geslikt vanwege mijn drie keelontstekingen, gelukkig geen uitslag ervan..

Ik neem ook geen vrij hoor. Ik mag van mijn baas werken zo lang ik het volhou, gaat het niet, mag ik naar huis. Dat is wel fijn.
Ook heb ik huilbuien, gewoon omdat ik zo gesloopt ben. Paardje doen zit er voor mij niet in. Gelukkig staat ze op de wei, dus als het een beetje gaat, breng ik haar een koekje en een knuffel en dan ga ik weer naar huis.
Nu heb ik ook hoofdpijn, had ik een paar dagen geleden ook, terwijl ik dat bijna nooit heb. Zal er ook wel bijhoren...

Net wel lekker even geslapen, hopelijk vallen we vanavond wel in slaap ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:53

NathalieBerg schreef:
Ik heb dus eerst zwaar ontstoken amandelen gehad hier voor een antibiotica gehad (wat dus niet samen kan met Pfeiffer!!, je krijgt hier namelijk erge uitslag van wat ontzettend jeukt!! :(
Na een paar dagen mn AB geslikt te hebben kreeg ik dus uitslag en ik zit nu van top tot teen onder met verschrikkelijke jeuk!! :(
verder ben ik erg moe.. vooral 's ochtends last en moeite met de paarden doen, dan ben ik al helemaal gesloopt..

Doe je rustig aan?? (zeg ik... :P ). Het enige dat je kan doen is naar je lichaam luisteren, gezond eten en vitaminepillen slikken..
Laten we elkaar er gezellig doorheen slepen :D

:Z

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:11

Cynthia82 schreef:
NathalieBerg schreef:

Doe je rustig aan?? (zeg ik... :P ). Het enige dat je kan doen is naar je lichaam luisteren, gezond eten en vitaminepillen slikken..
Laten we elkaar er gezellig doorheen slepen :D

hahah Thnx, ik heb zo afspraak bij de doktor om nog even alles te bespreken (had namelijk de uitslag via de telefoon gehad... :Y) Dus ben benieuwd!..
Doe jij ook rustig aan.. :D!!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:45

Ik heb het twee jaar terug gehad in een zeer extreme vorm. Ze kwamen er bij mij ook pas na twee weken ziekenhuis achter dat het Pfeiffer was. Ik had toen een internist en huisarts en alles erop zitten, maar niemand wist wat voor ziekte ik had.

Ik had heeeeeeeeele erge hoofdpijn, dat is eigenlijk het eerste wat ik me er nog van herinner. Daarnaast had ik last met ademhalen, hele hoge koorts (40,5 graden), heel erg koud en natuurlijk onwijs moe.

Ik moest toen opgenomen worden, maar toen ze erachter kwamen dat het pfeiffer was, mocht ik naar huis en uitzieken. Ik mocht geen vet eten en alcohol, ivm opgezette lever (dat veroorzaakte ook het lastige ademhalen) en mocht niks van inspanning doen.

Ik kreeg het in de zomer, maar mocht niet op vakantie, niet op introductieweek en niet werken. Na een half jaar rustig aan doen, ging het langzaamaan steeds beter. Ik moest wel twee weken terug naar de polikliniek om bloed af te laten nemen en extra controle etc.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:21

Citaat:
hahah Thnx, ik heb zo afspraak bij de doktor om nog even alles te bespreken (had namelijk de uitslag via de telefoon gehad... :Y) Dus ben benieuwd!..

Wat zei de huisarts?
Ik heb het ook telefonisch gehoord en heb verder mijn informatie van internet gehaald. Ik ben benieuwd of je huisarts nog dingen heeft gezegd die ik nog niet weet? En hoe voel je je?
Ik stond vanmorgen op en dacht een betere dag dan gisteren te hebben. Ik voelde me minder moe.
Om 11 uur werd ik erg moe, maar ik hoopte dat de lunch me goed zou doen. Na de lunch kwam ik terug op mijn werkplek en toen stortte ik volledig in. Ik was duizelig, mijn hart ging tekeer en mijn benen voelden aan alsof mijn bovenlichaam 600 kilo woog. Ik kón niet meer.
Tegen mijn teamleider gezegd met tranen in mijn ogen. Toen zijn we samen naar de arbo geweest en die heeft me naar huis gestuurd. Ik mag absoluut niet meer dan 3 uur per dag werken.
Ik kwam thuis en ben gaan slapen en word nu net wakker...
Dit is echt drama!
Ben benieuwd hoe jullie je vandaag voelen..

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:47

Cynthia82 schreef:
Hoe kan dat toch, dat niet slapen? Gelukkig heb ik afgelopen nacht wel goed kunnen slapen..
Kan je vertellen hoe de ziekte bij jou is verlopen? Hoe lang duurde het, wat heb je gedaan? Hoe kwam je er vanaf?
Vandaag gaat het slechter met me dan gisteren, mijn hele lijf trilde... hopelijk morgen een betere dag..

Ik heb het 3 jaar terug gehad. Ik had de hele zomer heel hard gewerkt onder niet zulke fijne omstandigheden (in continers waar het de gehele dag 55 graden was). Die zomer kreeg ik ook te horen dat mijn schildklier niet goed functioneerde. Eerst werd mijn moeheid daarop afgeschoven.
Op een gegeven moment kwam ik thuis uit mijn werk ging slapen en weer werken. in het weekend kwam ik op vrijdag thuis ging slapen zaterdag even eten, daarna slapen op zondag werd ik dan weer even wakker en ging weer slapen en toen was het maandag ochtend. Dit heb ik maanden zo gehad en tegen de herfts heb ik tegen de huisarts gezegt. Hou die pillen maar van de schildklier want ik spoor denk ik niet. Natuurlijk kwam toen de vraag van 'hoe zo dat dan?' Ik heb toen geantwoord dat ik al 6 maanden alleen maar kon slapen slapen slapen en slapen en dat hun het al die tijd schoven hun het af op die schildklier. (er was ook al meerdere malen bloed geprikt op pfeiffer) dus ik was van mening dat ik wel pfeiffer had (daar kwam ik overgens later pas achter na een maand of 4). Toen moest ik nog een keer bloed gaan prikken en toen had in het schijnbaar toch gehad.
Er werd antistoffen gevonden in mijn bloed.
Ik vreselijk kwaad geworden op de huisarts, want die heeft mij een half jaar aan het lijntje gehouden en al die tijd ben ik, elke keer dat ik weer eens moe was of geen zin had, kwaad op mij zelf geworden omdat ik dat liet gebeuren.
Het advies van de huisarts was dan toen ook, 'ja misschien moet je maar een poosje niet gaan werken en of naar school want je moet het eerst uitzieken. Ik ben toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan om daar advies te vragen, want die komkommer van een huisarts vertrouwde ik niet meer en daar kreeg ik inderdaad te horen, stop met werken en met school in overleg.
Ik heb dat gedaan heb 6 weken niks anders gedaan als slapen en rust houden en toen was ik er vanaf.

Dat was mijn verhaal. Daarom ook mijn advies van weet je het optijd >> hou rust en luister naar je lijf

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:01

Cynthia82 schreef:
Citaat:

Wat zei de huisarts?
Ik heb het ook telefonisch gehoord en heb verder mijn informatie van internet gehaald. Ik ben benieuwd of je huisarts nog dingen heeft gezegd die ik nog niet weet? En hoe voel je je?
Ik stond vanmorgen op en dacht een betere dag dan gisteren te hebben. Ik voelde me minder moe.
Om 11 uur werd ik erg moe, maar ik hoopte dat de lunch me goed zou doen. Na de lunch kwam ik terug op mijn werkplek en toen stortte ik volledig in. Ik was duizelig, mijn hart ging tekeer en mijn benen voelden aan alsof mijn bovenlichaam 600 kilo woog. Ik kón niet meer.
Tegen mijn teamleider gezegd met tranen in mijn ogen. Toen zijn we samen naar de arbo geweest en die heeft me naar huis gestuurd. Ik mag absoluut niet meer dan 3 uur per dag werken.
Ik kwam thuis en ben gaan slapen en word nu net wakker...
Dit is echt drama!
Ben benieuwd hoe jullie je vandaag voelen..

hahah tsja volgens hem had ik echt enorme uitslag en kon ik zo in een enqlopedie (sorry weet niet hoe ik het ff moet typen (A) ) Hij heeft het nog nooit zo erg gezien. Gelukkig had ik dr ook nog foto's van gemaakt toen het op zn ergst was en nu moet ik ze even naar de HA opsturen. Hihi ik hou wel van een beetje FAME ;) Word nog steeds gek van de jeuk! hij kan mij alleen niks anders geven.
verder geen vet eten en ik moet ook even naar een dieetist omdat ik ook nog eens vega ben.. (eet wel vis) maar pas mn eten niet echt aan, laat het vlees weg en neem gewoon een vega burger :+ ..
Moest vanmorgen vroeg op voor de doktor, dat brak mij dus echt in de middag op en moest ik ook echt gaan liggen, ben net uit mn bed en heb weer geen honger (goh verrassend, al eet ik 2 dagen niet (bij wijze van) heb ik nog geen honger) --> of voor sommige mensen trek ;( ... en ben nog steeds echt gesloopt van tjsaa wat.. zoveel heb ik helemaal niet gedaan :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:43

Nathalie, wordt de jeuk inmiddels al wat minder? Ik snap dat je die bulten en enorme jeuk wel overhebt voor wat fame :P
Ik heb zelf na 3 antibioticakuren gelukkig nergens last van gehad. Al ben ik nu wel een beetje bang dat de keelontsteking weer terug gaat komen. Donderdag was namelijk de laatste dag van mijn kuur en de vorige twee keer kwam de keelontsteking binnen een paar dagen weer vrolijk terug :(
Gisteren ben ik thuis gebleven. Ik wilde wel werken (eigenwijs :+ ), dus ik stond op, ging douchen en onder de douche bedacht ik me dat ik me nog moest afdrogen, aankleden, eten klaarmaken, naar de trein, naar mijn werk lopen.. Waar ben ik mee bezig? Het afdrogen is me al te veel.
Dus ik heb me ziek gemeld.
Hele dag in bed gehangen en vandaag lijkt het tot nu toe redelijk te gaan (ben mijn bed nog niet uitgeweest ;) ).
Dus ik ga zo maar opstaan en als eerste naar mijn paard om te knuffelen en eten te geven. Als ik daarna weer instort heb ik haar tenminste weer gezien :D

Hoe gaat het met jullie?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:57

@Dutchy. Ik heb ook zo'n zware vorm gehad. Ik ben er in totaal een jaar ziek van geweest. Echt vreselijk.

Maar wat ik tegen iedereen wil zeggen, aub,
Lig in principe gewoon in bed en ga van daaruit een keer naar je paard, een keer naar school of wat dan ook. Ipv alleen maar doorgaan. Dat duurt de ziekte alleen maar langer. Ik ben er een jaar lang ziek van geweest. En ik ben net zo eigenwijs als jullie ook naar school gegaan, naar de paarden en heb zelfs een keer een wedstrijd gereden. En het resultaat van al die 'domme' dingen vooral het rijden en die wedstrijd. Werd ik heel veel zieker, ik ben ook flauwgevallen, duizelig, ademhaling ontregeld, overgeven. En dat kan je er gewoonweg niet bijhebben. Ik kan me enkele momenten nog goed herinneren, zoals een keer dat ik ging rijden, want dat vond ik leuk. Mijn moeder bracht mij en tegen die tijd dat ik er was, was ik al kei moe. En toen ik ging rijden was ik naar instappen en letterlijk 2 minuten draf al dood moe en ben ik gestopt. Dus draai de wereld om. Gewoon in bed ipv op zijn en dan telkens doodmoe naar bed.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:58

Haha verstandig van je dat je toch maar in bed bent gaan liggen Cynthia! Lekker even uitrusten...

Zelf heb ik de afgelopen dagen ook echt veel geslapen en ik voel me nu wel redelijk goed. Ik voel me helemaal niet ziek, alleen maar moe.
Ik ga over een week beginnen met een nieuwe studie, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik stop dan natuurlijk met werken (ik was van plan om dan nog hooguit 1 dag in de week erbij te werken). Maar over een week begint dus die studie en het lijkt me sterk dat ik dan al helemaal opgeknapt ben... Maar ik wil niet meteen al een achterstand hebben.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:37

Ja klopt, je moet echt naar je lichaam luisteren en veel rusten.
Ik wou ook veel te veel, maar gelukkig wisten mijn studiegenoten dat je echt veel moest rusten en die stuurden me dan gewoon naar huis.

Ik had ook een afspraak met mezelf (en school) dat na 19.00 uur de computer niet meer aan mocht. Je kan dan wel in bed liggen, maar het kost toch energie om te internetten. Dus in die periode nam ik ook echt de tijd om te slapen. Ik ging halve dagen naar school, maar zodra ik moe was, gelijk naar huis (ben verhuisd naar 5 minuten afstand van school) Dat was soms om 14.00 uur, maar soms ook gelijk al om 10.30.
Die rust moet je ook echt nemen, want anders wordt het alleen maar erger en kan je zelfs chronisch moeheid krijgen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:11

E_dicky schreef:
Haha verstandig van je dat je toch maar in bed bent gaan liggen Cynthia! Lekker even uitrusten...

Zelf heb ik de afgelopen dagen ook echt veel geslapen en ik voel me nu wel redelijk goed. Ik voel me helemaal niet ziek, alleen maar moe.
Ik ga over een week beginnen met een nieuwe studie, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik stop dan natuurlijk met werken (ik was van plan om dan nog hooguit 1 dag in de week erbij te werken). Maar over een week begint dus die studie en het lijkt me sterk dat ik dan al helemaal opgeknapt ben... Maar ik wil niet meteen al een achterstand hebben.

Heel verstandig van je! Ik hoop echt dat je studie er niet te veel onder zal lijden!

Mijn dag gisteren begon goed: Ik voelde me redelijk fit, heb tot laat (12 uur ofzo) in bed gelegen. Toen douchen, ontbijten en normaal ruim ik mijn huis op en maak ik schoon in het weekend. Maar ik bedacht me dat ik niet te veel moest doen. Dus ik begon met de kattenbak schoonmaken, vaatwasser uitruimen, beetje dingetjes opruimen, katten borstelen (ik heb 3 perzen), plantjes water geven, vuilniszakken wegbrengen (ik woon in een appartementencomplex) en toen even mijn paardje knuffelen (daar was ik al sinds dinsdag niet meer geweest).
Dus met de auto naar paardje, koekie gegeven, ik voelde me nog steeds redelijk, dus ook maar paardje gepoetst. En toen, heel verstandig, haar weer in de wei gezet (met tranen in mijn ogen, want ik voelde me schuldig dat ik niet meer met haar deed |( ).
Vriendin opgehaald om samen boodschappen te gaan doen (ze ging voor me koken). En daar ging het mis.. Mijn vriendin begon in de AH over boodschappen doen voor een paar dagen en ik wilde zo snel mogelijk naar huis.
Dus ik zei; Alleen boodschappen voor vandaag en morgen, maandag zie ik wel weer.
Ik pakte vlees uit het schap, draai me om en leg het pakje in het winkelwagentje. Zegt mijn vriendin dat dat niet ons winkelwagentje is.. Hoezo niet? Deze stond toch echt het dichtst bij me.. :o
Pffffff.... oké.. we lopen verder, ik pak een zak chips, leg het in mijn karretje, loop verder, pak een pakje melk, draai me weer om en zie MIJN zak chips in een andermans karretje liggen??? Wat doet MIJN zak chips daar?? Ik stond stil en keek alleen maar, ik snapte het niet..
Of... heeft mijn vriendin andere dingen in mijn karretje gelegd en is het wél mijn karretje met MIJN zak chips??
En toen zag ik nóg een karretje met MIJN zak chips.. en toen drong het tot me door dat ook andere mensen chips eten en het niet mijn zak was.. Pffffff.... :(
Verder voelde ik me heel erg opgejaagd door al die karretjes die achter me aanreden.. Laat me gewoon met rust!!

Ik was heel duidelijk te ver gegaan :+
En nu ben ik gesloopt.
Aangezien het vandaag toch ook vreselijk weer is, blijf ik in bed totdat een andere vriendin aan het eind van de middag langskomt om te koken (misschien wil ze ook wel even voor me stofzuigen).

Hopelijk zijn jullie verstandiger geweest en voelen jullie je beter dan ik :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:33

Bah, ik heb vandaag de 1e schooldag gehad, ik had gelukkig wel het eerste uur vrij, maar ik heb een vreselijke klas. Morgen maar meteen regelen om naar een andere klas te gaan. Na een uurtje was ik ontzettend moe (mede doordat ik de klas niet leuk vond, werkt vermoeiend) en ben ik naar huis gegaan. Op school word doorgegeven aan mn mentor dat ik een soort Pfeiffer heb, ik moet het even aankijken hoe het zal gaan en anders kan mijn rooster aangepast worden. Ik ben nu helemaal gevloerd, dus ik ga vanavond maar vroeg naar bed..

Hoe is het bij jullie nu?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:07

Arme jij, ik hoop voor je dat het gaat lukken om naar een andere klas te gaan!!

Ik voel me wonderbaarlijk goed de laatste dagen. Ik denk dat dat komt omdat ik me rustig hou, aangezien ik vrijdag op vakantie ga. Ik werk 3 a 4 uurtjes per dag, dan kom ik thuis en ga ik even slapen, of boekje lezen, of internetten, maar wel in bed en ik doe niet meer zo gehaast zes dingen tegelijk.
Nu ben ik wel moe, maar niet zo extreem..

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat, het was de laatste dagen wel erg rustig hier. Ik denk dat iedereen sliep :Z

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:36

Fijn zeg Cynthia! Hopelijk kan je daardoor éxtra van je vakantie genieten! :)

Vandaag ging het op school iets beter (qua klas) maar ik was steeds wel heel moe. Mijn mentor heeft vanavond gebeld naar mn ouders, hij wou wat informatie ofzo. Nagoed, t komt er op neer dat hij me in de gaten houd, en als ik me vaak afmeld ivm moeheid enzo, kan er dus iets met mijn rooster geregeld worden.
Hopelijk mag ik dus naar een andere klas, dat scheelt (hopelijk) ook heel wat. Want dit vergt te veel energie van me. Vanavond dus maar weer vroeg naar bed. :z

Ben ook wel benieuwd hoe het gaat met de rest, t is inderdaad behoorlijk rustig de laatste dagen.

Cynthia, -nog een keer- ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt, geniet er van ! :)
Trouwens, ik keek even in je profiel, en wat is je haflinger een lekker ding zeg!
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 02-09-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:40

Ik heb een tijd geleden ook Pfeiffer gehad. Ik voelde me zo moe en lusteloos. Kon me niet concentreren op school en als ik thuiskwam ging ik meteen op de bank of in bed liggen. Pas laat werd vastgesteld dat ik Pfeiffer had. Ik ging namelijk voor keelpijn naar de dokter en eindigde met een bloedtest en het nieuws van Pfeiffer.
Gelukkig is het nu non-actief.
Sterkte!

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:52

Ik heb 2 jaar geleden ook Pfeiffer gehad. Ik kwam erachter doordat ik al een aantal dagen koorts had en dit niet overging. Vervolgens ging ik naar de huisarts en bleek dat ik een flinke keelontsteking had (had ik nog nooit gehad, dus wist ik veel... :+ ), mijn klieren waren ook flink opgezet dus Pfeiffer was snel geconstateerd en definitief vastgesteld na een bloedonderzoek. Huisarts dacht dat ik de heftige vorm had, maar helaas was dit niet zo. Ik heb me ziek gemeld op werk want ik kon helemaal niets meer. Heb 3 weken eerst bijna dag en nacht geslapen en ben daarna op therapeutische basis 2 uur per dag weer aan het werk gegaan. Van te voren dacht ik: dat is zo om, maar goed, wat was ik blij dat die 2 uur erop zaten. Ik was daarna helemaal gesloopt en kon zo weer slapen. Vooral mijn concentratie was heel erg aangetast. Na gedoe op mn werk waarbij duidelijk gemaakt werd dat mijn jaarcontract niet verlengd werd, heb ik mij ziek gemeld en besloten dat mijn gezondheid dan voorop moest komen te staan en ik dan beter thuis beter kon worden dan mijn energie te verspillen op mn werk.
Uiteindelijk heeft het ruim 7 maanden geduurd voordat ik weer de oude was. Het was vooral aftasten: wat is ziekte en wat is gebrek aan conditie? Gewoon voorzichtig weer opbouwen en je voelt het wel wanneer je weer helemaal gezond bent. Mensen die Pfeiffer hebben gehad voelen dan een heel andere moeheid, dan de moeheid die je kunt hebben als je niet Pfeiffer hebt.

Ik raad je vooral aan heel erg te luisteren naar je lichaam en het echt een paar weken erg rustig aan te doen, je kunt je hele leven alles nog doen, maar men zegt dat als je niet goed rust bij Pfeiffer je er altijd nog last van kunt blijven houden en wat is nou een tijdje rust houden tov een heel leven werken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:54

Ik heb het gekregen in de eerste week van Juli, me dood geslikt aan de homeophathische middelen, optijd rust genomen die weken. 15 juli op vakantie gegaan naar Vietnam en Hong-Kong, ik kwam terug en het was uit m'n bloed.

Dus ik weet niet of het aan die pillen heeft gelegen... maar ik was er met 6 weken vanaf...
In die 6 weken was ik wel erg moe en erge keelontsteking..

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:58

Je hoort inderdaad bij iedereen dat ze keelontsteking hebben. Ik vind dat echt rot, vroeger had ik er vaker last van, maar na dat mijn Pfeiffer over is gegaan, heb ik het niet meer gehad. Heb het trouwens ook geen 7maanden gehad! Maand of 2 denk ik..