Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy15

Re: Ben ik dan z'n bangerik? (Vliegtuigen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:00

ik meld me, ben als de DOODS voor vliegtuigen. durf echt niet te vliegen
al ben ik bang dat ik binnenkort m'n grootste angst moet gaan overwinnen, m'n ouders hebben met vrienden een weekje turkye geboekt in de herfstvakantie..
denk niet dat ik meega, maar misschien ook wel.
wil supergraag naar turkije, maar niet vliegen.. :n

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:12

Ik ben een paar maanden terug naar Australie geweest.

Ik vlieg al vanaf dat ik een jaar of drie ben en het is in een woord GEWELDIG!
Serieus, vond het vroeger een van het leukste van m'n reis.

Gewoon een keer doen, het is echt niet eng. Echt niet.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:13

nou je krijgt mij ook niet in een vliegtuig :D
of helikopter of luchtballon...alleen in nood mogen ze van mij, maar ik heb echte enorme hoogtevrees.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:50

@Mendy: als je heel graag wilt, gewoon doen en van te voren aangeven bij het cabinepersoneel dat je bang bent. Ik heb daar best veel aan gehad, want toen ik begon te hyperventileren en hartkloppingen kreeg, mocht ik bij hun in het "keukentje" zitten, even geen mensen om me heen, wat meer ruimte en daar hebben ze me gerust gesteld. Geluiden en rare bewegingen van het vliegtuig waar ik van schrok, konden ze allemaal verklaren, dus dat was heel fijn.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:32

Ook ik was jarenlang bang om te vliegen, maar heb besloten om me er niet door tegen te laten houden!
Dus ben ik vorige week naar Mallorca gevlogen voor een vakantie. Ik had wel een kalmeringstabletje gevraagd bij de huisarts. Hierdoor was ik nog wel gespannen, maar toen ik eenmaal in het vliegtuig zat kon ik me beter ontspannen.
Ik vond het eigenlijk helemaal niet eng. Vooral als je eenmaal in de lucht bent is het bijna saai. Net alsof je in de trein zit. Ook pittige turbulentie gehad, maar ook dat valt wel mee.
Je moet je écht niet tegen laten houden door je angst, dat is hartstikke zonde!

@Bitje, ik heb ook hoogtevrees, maar met vliegen totaal geen last van gehad, omdat je op een gegeven moment gewoon geen hoogte meer kan zien. Je ziet alleen maar pluizige, witte wolken :). En ik durfde zelfs met stijgen en landen uit het raampje te kijken.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:38

Vliegen is veiliger :j

Citaat:
In Nederland zijn tussen 1989 en 2003 achttien vliegtuigen verongelukt (commerciële luchtvaart) waarbij 71 mensen zijn omgekomen . Het autoverkeer in Nederland alleen al eist jaarlijks een kleine 1000 slachtoffers . Auto-ongelukken komen meestal niet uitgebreid in het nieuws. Ongelukken in de luchtvaart daarentegen krijgen heel wat meer aandacht. Een verklaring hiervoor is misschien wel, dat als er een vliegtuigongeluk plaatsvindt hier meer mensen tegelijkertijd bij betrokken zijn dan bij een auto-ongeluk. Of misschien wel het feit dat een ongeluk met een vliegtuig veel minder vaak voorkomt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtvaart

Ik vind het in het begin ook spannend maar als ik eenmaal vlieg vind ik het echt heerlijk. Ik kan het me wel voorstellen. Idd zoals Laura zegt, kun je geen kalmeringstablet nemen? Het is echt jammer om niet ver in de wereld te gaan doordat je vliegangst hebt :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:40

Ik vind het vliegen geweldig,de eerste keer vliegen vons ik helemaal niet eng.
Vind vliegen zo mooi,vooral het opstijgen [dan rijd hij zoooo hard] en het landen,echt geweldig.
Het vliegen zelf is wat saai/eentonig.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:46

Ik vind vliegen leuk! Kijk er altijd naar uit..
Volgens mij scheelt het ook als je vanaf kleins af aan al met een vliegtuig vliegt! :j Dan heb je het namelijk nog niet echt door.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:49

Ik vond het eerst ook dood eng. Totdat we vorig jaar herfst naar Amerika gingen, toen moest ik wel. Eenmaal onderweg had ik nergens meer last van. In maart ben ik in mijn eentje naar Canada gevlogen en ik had geen seconde angst meer.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:57

Als je niet wil/durft te vliegen, dan vlieg je toch niet!? Ga je met de auto, bus, boot, trein.. (al wordt dat wat moeilijker als je naar australië zou willen :+ ). Maar bijna overal is ook wel te komen door andere vervoersmiddelen, is wat meer plannen, maar dan kun je ook wel genieten van je reis :)

Als je toch een keer over je vliegangst heen wil komen; inderdaad van te voren aangeven. Toen ik naar Gran Canaria ging zaten er voor mij mensen met vliegangst, zij hadden extra ruime plaatsen, zaten bij de nooduitgang, kregen voor de vlucht al vanalles uitgelegd.

De keuze is helemaal aan jou ;) haha

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:01

Ik vind vliegen heerlijk, ik geniet er ECHT met volle teugen van. Er gaat altijd een boekje en een MP3 speler mee, maar ik heb er nooit de tijd voor, de zee, de wolken en die landkaart zijn veel interessanter ^^

Maar meid, als je niet durft, ga je toch niet met he vliegtuig?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:03

Ik snap heel goed dat je bang kunt zijn voor vliegen, lijkt me ook vervelend als je bv een keer naar een land wilt buiten Europa.. Alleen ik zelf ben dat totaal niet. Stap fluiten het vliegtuig in, ga zitten en ik ben weg. (slaap dus meestal in het vliegtuig) Het voelt alsof je in een trein zit. :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:08

Vroeger was ik ook altijd bang om te vliegen. Toen ik op mijn 12e voor het eerst naar Hongarije vloog, heb ik nog net niet het hele vliegtuig bij elkaar gegild. := Ik was echt doodsbang en toen we ook nog eens een beetje turbulentie kregen, had ik het helemaal niet meer... Na die vlucht was mijn angst alles behalve over en ik nam me voor om nooit meer te gaan vliegen.

Inmiddels zijn we tien jaar verder en kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit zo bang ben geweest. Ik vlieg overal naartoe, van Barcelona tot Mexico tot binnenlandse vluchten in Egypte en Amerika. Ik vind vliegen de meest fijne manier van reizen, het is snel en relaxed.

Als je zelf geen intentie hebt om naar landen te gaan waarvoor je moet vliegen, zou ik lekker met de auto/trein/bus o.i.d reizen. :)
Wil je toch graag van je vliegangst af komen, dan zou ik toch gewoon een keer de stap nemen te gaan vliegen. Boek een vlucht naar een plaats niet al te ver weg, zodat je niet langer dan twee uur in het Vliegtuig zit. Je hoeft alleen maar te zitten en voor je het weet ben je er al. :)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:41

Ik ben gek op vliegen maar kan me voorstellen dat mensen t spaans benauwd kunnen krijgen, je kunt immers geen kant op als er wat gebeurt.
Mijn motto: áls er wat gebeurt, is t tenminste ook echt einde oefening (de overlevingskans is nihiel als je neerstort :7 ) dus: je komt er ook niet met een zware handicap uit oid (maar das dus een hele persoonlijke voorkeur want ik ben banger om met een zware handicap verder te leven dan om dood te gaan }:0 )

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:44

Ik ben gék op vliegen.

Wij doen nooit auto/trein/busvakanties hier thuis. Of we nu op wintersport gaan of zomervakantie, altijd met het vliegtuig. Maar nu gaan wij ook eigenlijk altijd naar bestemmingen die anders ook niet te doen zijn _O- (Dit jaar Dubai in de voorjaars, Vietnam en Hong-Kong in de zomer en straks in het najaar weer naar New York.. Doe dat maar eens per boot of auto :+ )

Je bent er echt zo, lekker filmpje kijken onderweg of boek lezen, heerlijk :j

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:46

ik stap ook zo het vliegtuig in! geweldig dat opstijgen!
wij gaan in februari weer naar tenerife, alleen mijn vriend vind het wel doodeng.. maar hij gaat mee!
waar kan je die pilletjes kopen dat ze wat rustiger worden? en hoe heten ze?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:48

lisanne112 schreef:
ik stap ook zo het vliegtuig in! geweldig dat opstijgen!
wij gaan in februari weer naar tenerife, alleen mijn vriend vind het wel doodeng.. maar hij gaat mee!
waar kan je die pilletjes kopen dat ze wat rustiger worden? en hoe heten ze?

Halen op doktersvoorschrift bij de apotheek ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:51

Brrr..
Ik kan je niet helpen, lijkt mij namelijk dood eng.
Zou je net maar weer zien zit ik in een vleigtuig gebeurt er een ongeluk ;) .
Er gebeuren misschien wel meer auto ongelukken maar die zijn meestal niet gelijk zo erg, met vliegtuigen wel..
Ik ga er ook echt niet in hoor!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:53

HeleneDas schreef:
Brrr..
Ik kan je niet helpen, lijkt mij namelijk dood eng.
Zou je net maar weer zien zit ik in een vleigtuig gebeurt er een ongeluk ;) .
Er gebeuren misschien wel meer auto ongelukken maar die zijn meestal niet gelijk zo erg, met vliegtuigen wel..
Ik ga er ook echt niet in hoor!

Mijn oma zegt altijd:
"Ach als je tijd gekomen is , dan komt ie toch wel.
En als de tijd van de piloot gekomen is, dan heb je pech "

:')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:56

Ja ik vind van wel. Ik denk vooral dat het angst is voor het onbekende.
Dat gemiep altijd rond vliegen. Maargoed ik ben gek op vliegen, alleen ik vlieg met 23 m2 nylon in plaats van met een vliegtuig.
Het is ook al 13 jaar geleden dat ik in een vliegtuig gezeten heb, ik kan het me niet meer herinneren.

Valeriaan of Bach rescue kan best helpen met dit soort dingen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:11

Is een slaappil geen oplossing?
Je hebt trouwens ook cursussen voor vliegangst. http://www.vliegangst.org/
En er staan allerlei tips op het internet http://gezondheidsnet.rnews.be/medisch/ ... vliegangst .

Ik zelf vind vliegen echt heerlijk. :)
Maar misschien vind je het als je er eenmaal inzit niet meer zo eng? Kijk naar de mensen rondom je, hoe ontspannen zij erbij zitten.
En als je niet wilt vliegen, dan vlieg je gewoon niet, klaar.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:45

Ik heb ook nog maar 2x gevlogen. Eén keertje toen ik 3j was maar daar herinner ik me niets meer van.
Schijnbaar vond ik de turbulentie toen heel leuk :)

De 2de keer was ik 19j en vloog ik met een vriend naar Egypte. Ik vond het vliegen zelf, zoals iemand hier al
zei best saai.. Zo lang stil zitten pfff niets voor mij. Maar het opstijgen en landen vond ik echt geweldig :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:49

Deze vakantie ook voor het eerst gevlogen. Beetje zenuwachtig, maar viel uiteindelijk heel erg mee! :D Kon alleen niet slapen, want heb de hele weg naar de motoren geluisterd of ze het bleven doen := Turbulentie vond ik niet zo geslaagd, maar dat hadden we alleen de terugweg een beetje..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:00

ik zal ook NOOIT in een vliegtuig stappen,ik ben gelukkig absoluut niet avontuurlijk aangelegd en heb al heimwee als ik 50km van huis ben, dus ik zie de noodzaak ook niet in van vliegen.

Ik vind vliegtuigen wel leuk om te zien, werk geregeld op Schiphol en vind die grote dingen leuk van een afstandje :+

Ik ben overigens in de 50, dus je kan blijkbaar best zonder vliegen..... 8-)

Whatever05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:02

Ik ben ook als de dood voor vliegen. HAd jarenlang niet gevlogen maar laatst in 1 maand twee keer op vakantie geweest met het vliegtuig toch maar weer. Maar ook kalmeringsmiddelen zwakken de angst bij mij wel iets af maar nog niet genoeg. Ik had valiumpillen waarvan ik er max 1,5 moest nemen van de huisarts. Dit werkte door de spanning 0,0 dus uiteindelijk heb ik de heenweg 4 genomen en de terugweg weer. Meer had ik niet en durfde ik ook niet aan maar ik was alsnog doodsbang. Zat te kokhalzen van de spanning de hele terugweg. Terwijl we niet eens turbulentie of wat dan ook gehad hebben. En het nadeel van het vele valium in mn bloed was dat ik zodra de spanning wegviel als ik uit het vliegtuig was amper nog op mn benen kon staan en ook vrijwel niet lopen. En voordat ik weer helemaal helder was en niet suf meer waren we ook meer dan 2 dagen verder.