Hoe over 'doucheangst' heen komen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Hoe over 'doucheangst' heen komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:10

Net als de meesten al zeggen; gewoon doen. Ik vond het ook doodeng om naakt in sauna te gaan (met meiden die ik elke dag zag).. maar toen ik zag dat iedereen gewoon naakt ging en niemand op elkaar lette, durfde ik toch wel. Nu ben ik er superblij mee, lekker praktisch, niet meer elke keer stiekem jezelf omkleden o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:54

Anders moet ik eerst naar huis en dan weer terug.

Dat snap ik niet? Ik hockey en na de training of wedstrijd, douche ik ook thuis hoor. Na de wedstrijd kleden we om in de kleedkamer gezamelijk (of als ik thuis wedstrijd heb trek ik op het veld het shirtje uit en doe een ander shirtje aan) en dan gaan we allemaal naar huis en douchen we thuis. Waarom zou je, eerst thuis moeten douchen en dan weer terug moeten gaan :?

Overigens douchte ik na het fitnissen wel gewoon naakt en dat waren open hokjes, had ik ook niet echt problemen mee hoor. Eerste keer is ongemakkelijk maar je went er wel aan..

Casca schreef:
bikini en slippers meenemen? ga je daarmee onder de douche staan :)

Dan word je echt keihard uitgelachen, hoor..
Ik zeg, gewoon doen. We zijn toch allemaal hetzelfde onder die kleren..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:00

Ik vond het ook niks.

Neem een keer een vriendin mee die het niet eng vind.
Ga pratend en al de douche onder je zult zien dat het daarna wel mee valt en de volgende keer veel makkelijker is, zo heb ik het teminste gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:01

Rebeccaa schreef:
Anders moet ik eerst naar huis en dan weer terug.

Dat snap ik niet? Ik hockey en na de training of wedstrijd, douche ik ook thuis hoor. Na de wedstrijd kleden we om in de kleedkamer gezamelijk (of als ik thuis wedstrijd heb trek ik op het veld het shirtje uit en doe een ander shirtje aan) en dan gaan we allemaal naar huis en douchen we thuis. Waarom zou je, eerst thuis moeten douchen en dan weer terug moeten gaan :?

Voor de derde helft ;) Wel zo gezellig om af en toe na de wedstrijd met zijn alle een drankje te drinken en eventueel naar het 1e te kijken :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:04

Als je het niet prettig vind om tussen anderen te douchen dan doe je het niet,heel simpel toch?
Kan me nml niet voorstellen dat het verplicht is.
Ik zou gewoon lekker thuis douchen en een deo meenemen voor als je nog even ergens na de training heen wilt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:04

Wij hebben wedstrijd, dan drinken we met zijn allen wat en kleden we om. En dan fietsen we met een groep naar huis :). Gewoon wat deo op en dan kan je best nog wel ff wat blijven drinken hoor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:05

Brr. Geen tips van mijn kant, ik moet er ook niet aan denken. Haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:09

Rebeccaa schreef:
Wij hebben wedstrijd, dan drinken we met zijn allen wat en kleden we om. En dan fietsen we met een groep naar huis :). Gewoon wat deo op en dan kan je best nog wel ff wat blijven drinken hoor.

Na het voetbal is het dan nog 90 minuten naar het 1e kijken en daarna nog de kantine in. Dus dan ben ik vaak niet voor 7 uur thuis.

Het is niet verplicht nee, maar ik vind die angst nergens op slaan en ik wil er dus gewoon vanaf. Nu ga ik ook niet naar een sauna of beautyfarm, omdat ik dat niet prettig vind. En ergens is het denk ik wel een persoonlijke uitdaging.

emma7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:12

Eerste keer een beetje treuzelen en eerst (stiekem) de anderen bekijken in hun blootje en bedenken wat er aan hun lichaam allemaal 'mankeert'. Natuurlijk niet te opvallend, dat is dan weer vreemd. Maar dan zie je dat niemand perfect is en hoef jij dat ook niet te zijn.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:18

Ik voetbal zelf ook en vind het ook niet echt fijn, nooit gevonden ook. :P
Wat ik mééstal doe is gewoon onderbroek aanhouden en alles een beetje afspoelen, doen meerdere dus bij ons wordt je dan niet echt raar aangekeken.
Maar ik heb mezelf voorgehouden dit jaar wél gewoon te douchen, het voordeel is dat ik de helft al heel goed ken en de andere helft ouder is dan ik, dus het zal een stuk makkelijker worden.
Maar zoals velen ook al zeggen: Níet bij nadenken, gewoon doen, de rest zal er wss ook moeite mee hebben en ze gaan écht niet allemaal naar je zitten staren :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:20

Ik snap jou niet hoor. Waarom moet je er perse douchen als je dat niet wilt en niet durft? Ik hou al helemaal niet van dat hele " in je nakie met zn allen gedoe" dus ik doe dat ook niet en dat heeft niks met onzekerheid of wat dan ook te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:23

capopjekop schreef:
Rebeccaa schreef:

Na het voetbal is het dan nog 90 minuten naar het 1e kijken en daarna nog de kantine in. Dus dan ben ik vaak niet voor 7 uur thuis.

Het is niet verplicht nee, maar ik vind die angst nergens op slaan en ik wil er dus gewoon vanaf. Nu ga ik ook niet naar een sauna of beautyfarm, omdat ik dat niet prettig vind. En ergens is het denk ik wel een persoonlijke uitdaging.

Ja oké goed, na de hockey is het soms ook nog een wedstrijd kijken en dat duurt dan 70 minuten. Is dan misschien iets korter, maar ik zie het probleem niet echt.. Overigens ben ik soms pas tegen een uur of 10 thuis. :+ En dan ben ik ook nog ongedouched..

Je moet jezelf er gewoon overheen zetten. Gewoon niet nadenken, daar komt het op neer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:25

Maar voor de rest doet iedereen het dus wel van jou team?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:33

_Chanel_ schreef:
Ik snap jou niet hoor. Waarom moet je er perse douchen als je dat niet wilt en niet durft? Ik hou al helemaal niet van dat hele " in je nakie met zn allen gedoe" dus ik doe dat ook niet en dat heeft niks met onzekerheid of wat dan ook te maken.

Het is gebruikelijk om gewoon met z'n allen onder de douche te stappen, zijn geen gemengde teams dus opzich niks ergs aan en vaak wordt het ook verplicht met voetbal, gewoon omdat het zo hoort, je bent een team en hoort samen om te kleden, te spelen en te douchen dus ook. :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:41

Ach wat kan jou het nou verotten wat zij denken.
Zolang hun hun gedachten binnenhouden is het toch goed, en als ze wel wat zeggen zegt dat meer over hun dan over jou. Maar denk niet dat ze dat doen hoor! Je bent toch niet voor niets een team?

En we zijn allemaal hetzelfde, je moet gewoon even wennen denk ik.

Zij zullen de eerste keer/keren vast ook eng of raar gevonden hebben :D

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:19

De andere zijn ook naakt, misschien scheelt die gedachte ?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:56

Ik ben een keer naar de sauna geweest, en toen ik erheen ging had ik echt zo'n gevoel van: oh my god, straks loopt iedereen in z'n nakie en moet ik daar ook in m'n nakie lopen.
Maar toen ik er was en me uitkleedde en zag dat iedereen zo liep viel het me eigenlijk mee. Niemand heeft een perfect lichaam en iedereen is op zijn eigen manier hetzelfde als jij. Eigenlijk niets om je voor te schamen.

Ik denk dat je er overheen komt door het gewoon te doen. Verstand op nul, juist niet nadenken en evt eerst idd met je hoofd naar de muur gaan staan. En langzamerhand omdraaien oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:01

Als het alleen maar de angst is om het gewoontjes te vinden om je kleren uit te trekken en op te vouwen en door een ruimte te lopen om te douchen, zou ik een paar keer in een sauna gaan lekker ver weg.....neem je moeder mee of zo.

Na een paar keer vind je het niet meer spannend.

Met jouw uiterlijk, effe profiel gespiekt, sla je geen ple-figuur...dus het is alleen ongewoonheid....

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:05

maak gewoon een paar flinke slidings en laat jezelf op de meest ranzige plekken van het veld vallen. Dan ben je zo vies dat je graag wilt douchen. Hopelijk is dan de drang om schoon te willen zijn groter dan de angst om te douchen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:17

Ik denk meer dat het met kwetsbaarheid te maken heeft dan onzekerheid over je lichaam.
In je nakie ben je vreselijk kwetsbaar. Het is nogal ehm nietsverhullend zullen we maar zeggen.
Misschien helpt het om te weten dat de rest even kwetsbaar is.
Jullie zijn allemaal bloot.

Pak eerst je spulletjes om mee te douchen, shampoo, douchegel en eventueel cremespoeling.
Dan kan je je uitkleden en de handdoek om je middel slaan tot je daadwerkelijk bij de douches bent.
En dan verstand op nul, blik op oneindig, die ademhalen en de handdoek aan het dichtstbijzijnde haakje haakje hangen en doen what a girl gotta do.

Douchen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:20

Dit was dus precies de reden waarom ik nooit ben gaan voetballen. :')
Is ook de enige reden waarom ik niet wil voetballen.

Zou het dolgraag doen (mits ik iets meer tijd had) maar dat douchen :=

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:29

Ik ben ook niet zo vrij. Maar een paar jaar geleden bij de 4-daagse zaten we in onderkomen waar ook gemeenschappelijke douches waren dus samen douchen. Wel mannen en vrouwen apart natuurlijk. In het begin is het even wennen maar uiteindelijk zitten er precies dezelfde dingen aan je lichaam als aan dat van je buurvrouw. Alleen de afmetingen en de hoeveelheden zijn misschien wat verschillend. Dus even over die drempel heen stappen en gewoon doen joh!!
Je zult zien dat het achteraf best mee valt.
Sterkte ermee !!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:02

Je moet maar denken, iedereen staat daar in zn blote kont te douche, als jij je kleren aan houd ben je juist anders dan de andere!

Maarja makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:47

Als je op wil vallen moet je idd anders doen dan de rest...

Als alles netjes is geschoren en bijwerkt :+ dan heb je niets te schamen..

Ga je preuts doen, dan krijg je de ogen op kwatta...