Dagen (9) al hoofdpijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: Dagen (9) al hoofdpijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 18:36

Jha ontzettend
Vanaf vanmiddag al
Vanochtend geen ontbijt gehad maar gewoon middageten
Te lang op bed gelegen.
Toen nog geen hoofdpijn maar smiddags werd het echt heel erg.
En nu doet het gewoon echt zeer!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:37

ik ga het even volgen.
heb ook al weken hoofdpijn bij het opstaan maar het trekt wel weg als ik een ivuproven neem.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:42

okee....

Ik zou zowiezo de huisarts anders raadplegen... ik ben geen dokter helaas :P

Ik kan alleen mijn eigen ervaringen hierin delen...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:44

klinkt als bloedarmoede.... even laten testen bij de huisartsassistente, je krijgt ijzerpillen mee en je bent er zo weer vanaf!

Ik heb het zelf ook gehad... heb er 2 weken mee rondgelopen... is zéker niet nodig! Gewoon je ijzer laten testen!

op dit moment kun je er niet veel aan doen behalve paracetamol blijven slikken helaas.... morgenochtend gelijk gaan!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 18:55

ik ben echt doodsbang voor naalden (1 x flauwgevallen en 2x bijna) := o god schaam me echt doood dat ik zo ''naaldenallergie'' heb..

Dokters maken me niets uit... Maar naalden brrrrr

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:59

LynnDenise schreef:
Heb je je ogen goed laten nakijken? Want ookal zie je t zelf niet, je kan best een sterkte hebben.
Bij 9 dagen hoofdpijn was ik al naar de huisarts gegaan.

Direct naar de dokter gaan en uit laten zoeken wat er is.... het had allang over moeten zijn!

Succes! ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:24

Ook door te vast slapen kun je hoofdpijn krijgen!

Ben al jaren migraine 'patiënt' en ben er dus behoorlijk gevoelig voor om veel te lang en te diep te slapen! Probeer inderdaad je ritme aan te passen. Dit kan al een hoop gedoe schelen!
Heb het afgelopen jaar bijna geen migraine gehad puur omdat ik meer ritme kreeg, overdag eerder wakker en at dus voortaan overdag ook! Nu in de vakantie merk ik ook dat ik veel meer hoofdpijn heb. Geen migraine, maar zeurende hoofdpijn. Nu ook, alleen heb de hele dag gewerkt wat er druk was en stond praktisch alleen.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:07

Als ik te lang in bed blijf liggen of weer opnieuw in slaap val nadat ik wakker ben geweest dan krijg ik ook hoofdpijn.
Denk dat dit bij jou ook meespeelt.
Maar bel morgen de huisarts en maak een afspraak met hem/haar. Dan weet je wat er wel/niet aan de hand is/kan zijn.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:21

Als ik te lang op bed blijf liggen krijg ik ook wel hoofdpijn..
Maar drink je wel genoeg? Als ik te weinig drink weet ik aan het einde van de middag ook niet meer waar ik het zoeken moet van de hoofdpijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:24

hoe oud is je bed/matras, en je slaapkussen?

ik had er ook last van, vooral s'ochtends, mijn kussen bleek niet meer goed te liggen waardoor ik pijn in mn nek kreeg die doortrok naar m'n hoofd.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:25

TS, vanwege je leeftijd zou ik stoppen met de EnergyDrink, op die leeftijd is cafeïne nog niet echt heel goed voor je en verslavend. En vooral veel water drinken, want als je niet genoeg water drinkt kun je daar ook hoofdpijn van krijgen!

Ik zou het nog even aankijken, het gaat vast vanzelf weer over. Niet teveel pijnstillers nemen en dus goed drinken.

Uit ervaring weet ik dat je op die leeftijd soms overal spoken in kunt zien, dus dit zal wel loslopen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:23

Oké :)

@Ukkie op 13 jarige leeftijd ? :=
Ik ben eerder zo van : Zal wel , boeiend dan dat ik me druk ga maken etc > Moet ik sneller naar de dokter > Naalden > Kben er doods bang voor :')

Maar nu het zo lang duurt begin ik toch wel wat zorgen te maken :=

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:07

Heb je ook last van je rug/nek/schouders?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:06

TS: Ken jij veel mensen van 13 die koffie drinken? Ik niet toen ik 13 was. En nu nog steeds niet.
Energydrink is in principe hetzelfde, maar dan volgens mij met nog meer caffeine en met een ander (vooral zoeter) smaakje dan koffie, waardoor het lekker wordt.

Eten geeft ook energie. Het lijkt niet zo, maar toch is dat zo. Probeer als je behoefte hebt aan energydrink, neem dan wat fruit, of een ander (gezond)tussendoortje. En drink zoals eerder genoemd, meer water.
Vraag aan je ouders hoe oud je bed en kussen is.
En vraag aan ze of ze wat anders weten om je levensstijl te verbeteren m.b.t. je hoofdpijn, zij weten namelijk hoe jij de dag doorkomt, dat kunnen wij vanaf het scherm niet beoordelen.
Dan denk ik dat het vrijdag wel over moet zijn, zoniet, dan de dokter bellen!!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 05:08

Energydrink is inderdaad zwaarder en verslavender dan koffie. Echt, ik zou er mee stoppen. Er zijn ook veel kinderen/jongeren die hoofdpijn krijgen van cola en dat is zelfs nog lichter dan energydrink!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:08

ben je al naar de dokter geweest? Zo'n prikje stelt niets voor. met een pennetje prikken ze heel kort in je vinger (de naald zie je niet eens) en dan met het druppeltje bloed meten ze je waarde... Zo'n prikje kietelt in vergelijking met dagenlang hoofdpijn...
Beter nu naar de dokter voor iets onbenulligs dan straks in het ziekenhuis (met veeel meer pijn) voor iets ernstigs omdat je 'geen zin had om naar de dokter te gaan'. En reken maar dat ze daar naalden hebben!

Dus... Heb je nog steeds hoofdpijn: geef jezelf een schop onder je kont, wees een grote meid en ga naar de huisarts.

Overigens als je nog steeds hoofdpijn hebt (inmiddels dus al 2 weken) lijkt het me niet dat dat door koffie of energiedrankjes komt... Een slecht bed zou kunnen, maar meestal komen dat soort klachten op een latere leeftijd. Ik denk nog steeds aan bloedarmoede (had ik ook rond mijn 14e). Stelt niets voor, is zo verholpen met wat ijzerpillen.
Laatst bijgewerkt door Ielsje op 21-08-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:11

Ogen nakijken is een goeie.
Maar heb je ook al eens je nek laten nakijken? Ik krijg altijd last van me hoofd als ik weer nodig naar de chiropracticor moet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:57

Hallo bokkers :) Ik heb alles weer gelezen
Dat energy zo slecht kon zijn :=
Ik ga binnekort even naar HA
Want gister viel het mee en nu is het weer heel heftig (Lees aan 1 stuk door hoofdpijn)

Met 2 1/2 paracetmols heb ik een ochtendje geen last
Maar ik denk niet dat het zo gezond is om elke dag 2 of 2 1/2 paracetemol te slikken :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:04

Ik heb 7 maanden hoofdpijn gehad, iedere dag over de pijn grens.Er was ook niet veel van me over, maar te lang slapen kan ook hoofdpijn veroorzaken, maar ook een verkeerde houding.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:05

Ik heb nu ook al een week elke dag hoofdpijn, word er ook ontzettend moe van.

Heb besloten komende week naar de dokter te gaan, want ik weet het niet meer.

Voor jou dus ook geen tips. :\

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:06

Ben je ergens allergisch voor,kan ook pijn veroorzaken.Zit je nek vast of je schouders?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:12

Zou ook nog wel eens veroorzaakt kunnen worden doordat je 's nachts misschien onbewust je kaken op elkaar klemt.
Ik zou deze optie zeer zeker niet uitsluiten. Kaart het eens aan bij je huisarts of tandarts.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:19

Hoi,

Lees over de energiedrankjes. Daar zit vaak veel cafeine in. En daarnaast drink je ook nog koffie?
Wat je een keer kan proberen is bv om 9 uur wakker worden, en meteen een kop koffie nemen. Is je hoofdpijn dan over? Dan geeft je hoofdpijn een duidelijk signaal aan: je lichaam is gewend aan (te) veel cafeine en hoofdpijn is dan een soort afkickverschijnsel.
Mocht dit het inderdaad zijn, oepsie :+ snel die drankjes en koffie drinken afleren! Teveel is natuurlijk zowieso al niet goed, en ik luste het nog niet eens toen ik 13 was.
Mocht dit niet werken dan zou ik inderdaad de huisarts even vragen.

Succes ermee!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:48

marleen_usar schreef:
Ben je ergens allergisch voor,kan ook pijn veroorzaken.Zit je nek vast of je schouders?

Voor zover ik weet nergens allergisch voor, wel sinds gister zere nek, waardoor het erger is geworden.

Energydrank drink ik niet. Slaap goed en kom ook prima in slaap en met het raam open, dus dat kan 't ook niet zijn.

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:26

Je kan zo wel doorgaan met speculeren. Misschien is het verstandig om naar de HA te gaan en dan samen te bekijken waar je hoofdpijn vandaan zou kunnen komen. ;)