Hoe wil je later WEL dood gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:40

Urielle: ik ben idd ook van het alleen doen. Maar controlfreak als ik ben, zou ik de dag ook zelf willen beslissen, vandaar het pilletje en niet onverwacht in mijn slaap.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:50

Dood gaan doe je niet alleen. Ik ben pas geleden bijna dood gegaan, en voelde toen dat ik niet alleen was. Ik werd als het ware gesteund/gedragen door 2 aanwezigheden, wat mij heel veel rust gaf, een gevoel van innerlijke vrede met de situatie. Dus iedereen die denkt dat 'ie alleen kan sterven, helaas. Gelukkig ben ik er nog, en mag ik nog even genieten van het leven. Ik heb geen voorkeur, ik ga ervanuit ik hoe dan ook gesteund wordt en ben daarom ook niet bang meer om dood te gaan. Wat natuurlijk niet zeggen wil dat ik het zat ben hier, ik wil zo lang mogelijk blijven en genieten van de mensen/dieren/dingen die ik liefheb.

Daissos4

Re: Hoe wil je later WEL dood gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:52

Ik wil het liefst in mijn slaap dood gaan,
gewoon zonder pijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:55

SusanH: jij hebt dus een echte bijnadood-ervaring gehad :oo ! Heel interessant! Heb wel eens verhalen gehoord van een tunnel, warmte en oranje gloed, klopt dat met jouw beleving? En kon je zien wie de 2 aanwezigen waren?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:58

Nee, geen bde maar wel zo ziek dat ik dichtbij was. Ik was gewoon bij kennis (althans in mijn beleving, maar ik schijn wel heel raar geweest te zijn) had wel hele hoge koorts maar weet zeker dat ik niet heb liggen ijlen. Daar heb ik ook ervaring mee en dit was heel anders. Ik kreeg omdat ik zo ziek en naar was een soort paniekaanval en toen voelde ik dus ineens dat er iemand (eigenlijk 2 iemanden) bij me waren. Die aanwezigheden gaven mij rust en zorgen dat mijn paniekaanval helemaal verdween. Vanaf toen heb ik alles gewoon over me heen laten komen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:04

Wat boeiend.... en waren het voor jouw gevoel "bekenden"? Je had blijkbaar iig veel vertrouwen in hen, maar kun je omschrijven of ze je een familie-gevoel, veiligheidsgevoel (zoals bij bv artsen) of berustend gevoel (zoals bij geestelijken) gaven?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:10

Beetje combinatie van familie gevoel en berustend gevoel. Het voelde heel vertrouwd.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:56

Met mijn dood zelf zit ik niet of bijna niet mee in. Liefst niet te pijnlijk en voor de rest vind ik het wel ok.

De dagen/maanden voor mijn dood, dat is andere koek.
Ik heb al veel te veel ellende gezien om daar nog gerust in te zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:38

In mijn slaap, zeker weten! Ik hoop lang gezond en vitaal te blijven en alles tot op hoge leeftijd te kunnen doen. Mocht dat niet zo zijn en ik vind dat ik genoeg gestreden heb: dan maak ik er een eind aan. Als het even kan gewoon normaal met behulp van een arts. Maar als die het weigeren dan zal dat mezelf ook wel lukken. Overigens zal ik indien deze actie nodig is geen mensen daar het slachtoffer van laten worden door bloederige taferelen o.i.d.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:42

Ik zou willen dat het allemaal van te voren geregeld zou zijn, idd met een pilletje oid. M'n man kan dan m'n hand vasthouden en ik kan 'm vertellen hoeveel ik van 'm hou en dat ik tot in den eeuwigheid bij 'm zou willen zijn, maar dat dat nu eenmaal niet kan. Dat ik hoop dat als er een hiernamaals is, dat we elkaar dan weer tegenkomen.

Dan m'n pilletje, in z'n ogen kijken en langzaam en vredig wegzakken :)

Waarschijnlijk wordt ik gewoon doodgetrapt door een paard ofzo :') Maargoed, bovenstaande lijkt mij ideaal :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:47

ik heb vanaf m'n vroege jeugd (5,6 jaar) dezelfde terugkerende droom dat ik wordt neergestoken. Nu ben ik vrij nuchter van aard, maar het zou me niet verbazen als ik door geweld om het leven kom. Liever niet, natuurlijk, maar angstig ben ik absoluut niet.

Als ik mag kiezen, dan ga ook ik voor een pilletje.
Liefst als mijn lief en ik allebei oud en op zijn, en dan samen :)

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:16

Het liefst zou ik er ook 's nachts stiekem tussen uitknijpen, zonder ziektes of gebreken of een respectabele leeftijn, maar als dat me niet gegund is, dan graag met een pilletje.

Afgelopen seizoen lieten ze in Over mijn lijk het afscheid van Sandra zien. Zij bepaalde wat er die dag gebeurde, wie er bij waren en uiteindelijk het moment. Ik krijg er nog tranen in mijn ogen van, als ik daaraan denk. Dat moment was zo heftig, maar zo mooi.

Als het me niet gegund is om gezond te gaan, dan zou ik aan zo een afscheid, met iedereen die mij dierbaar is bij me, toch de voorkeur geven.

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:07

gewoon gelukkig in mn slaap.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 09:34

Ik zou of in mijn slaap willen sterven of op een hele oneerlijke manier, zoals door een bus geraakt worden ofzo en dan in een klap dood zijn. Zonder ziektebed dus, zonder bewust afscheid moeten nemen van iedereen.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:11

In mijn slaap!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:13

ik hoop gewoon dat ik op een avond lekker naar bed ga en nooit meer wakker word. :)
mijn uitvaart geen idee... wil sowieso niet blut doodgaan, anders dan zadel ik mijn familie weer op met de kosten van de begrafenis.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:29

Zoals vele mensen van hier, in mijn slaap als een gezond oud mens.

Ik wil wel alles van te voren geregelt hebben waar mijn paard heen gaat en een brief geschreven hebben voor me familie.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:33

gem schreef:
Om maar met mezelf te beginnen: ik hoop dat er ooit per wet geregeld wordt, dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd een "leveneindigend-pilletje" bij de dokter kan halen zonder reden of op recept, en deze kan innemen wanneer hij of zij denkt dat het "tijd" is, ziek of niet.

100% mee eens! Je bent tenslotte baas over je eigen lijf, of niet soms?! En op die manier val je er niemand mee lastig, je kan alles gewoon regelen, feestje geven bij wijze van en vervolgens zeggen "de mazzel, ik heb 't hier gehad!"
Dat ellenlange mensen maar in leven houden, opvangtehuizen volstoppen, nee ik ben er geen voorstander van. Geef mij maar een pilletje als ik er genoeg van heb.
Als iemand nou graag dood wil, laat 'm dan toch...of niet soms?

Anders dan dat zou ik wel gewoon in m'n slaap zonder ziektebed willen gaan. Maar als ik dement o.i.d. word, dat ik niet eens mijn geliefden meer herken, wat heeft het dan voor nut om te leven...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 10:49

whoopylover schreef:
Dat ellenlange mensen maar in leven houden, opvangtehuizen volstoppen, nee ik ben er geen voorstander van. Geef mij maar een pilletje als ik er genoeg van heb.
Als iemand nou graag dood wil, laat 'm dan toch...of niet soms?

Anders dan dat zou ik wel gewoon in m'n slaap zonder ziektebed willen gaan. Maar als ik dement o.i.d. word, dat ik niet eens mijn geliefden meer herken, wat heeft het dan voor nut om te leven...

Ik heb op mijn 18e als vakantiehulp gewerkt op de "slechtste" afdelingen van een verzorgingstehuis, wel al lang geleden dus. Mensen lagen daar hele dagen op bed, was geen enkel contact mee te krijgen, hadden enorme doorligplekken, ver-schrik-ke-lijk gewoon. Drie maal per dag kregen ze een beker vloeibaar voedsel toegediend en een vloeibaar toetje, en dat was het dan.... Dat is mijn grootste angst, geen enkel zeggenschap meer te hebben en soms nog 15 !!! jaar lang (zoals deze mensen) in leven gehouden worden %) .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:26

Zoals veel mensen zeggen, als ik oud ben (zo oud dat ik nog op z'n minst een beetje zelfredzaam ben) in m'n slaap. Dat je hart er gewoon mee stopt ofzo..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:29

In myn slaap gewoon :)
Of op een heel mooie dag ofzo, dak by me paardje ben & dat ik dan dood neerval,
dat vink ookniet erg..
Maar voor familie lijkt my bovenstaande het fijnste :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:35

Het liefst in mijn slaap, wanneer ik oud en rimpelig ben.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:37

Ik wil dood als ik 60 ben dan heb ik het wel gezien
liefst aan een hartstilstand ofzo

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:40

Gezond oud in mijn slaap, duh. :+ Ik denk dat niemand zit te wachten op een lang ziekbed, verdrinkingsdood of brand? :=

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:41

mltex schreef:
In mijn slaap zonder pijn/stress/ziekte, en dat boven alles. Bij wijze van morgen ipv een lange lijdensweg op hoge leeftijd

Zoals bovenstaande quote. :D

Waarneer ik oud ben en een fijne herrinering heb aan 'vroeger' zonderlijdens weg, lekker in mijn slaap. :)