Waar komt dit gedrag vandaan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Waar komt dit gedrag vandaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:52

Ik heb nog geen vakantie gehad. Maar ik ga in september een weekje met mijn paard bij een vriendin logeren. En dan gaan we lekker ontspannen in het bos hobbelen en als het weer het toelaat lekker bij het zwembad hangen. Ofteweel we gaan dan weekje niets moet alles mag doen. En in oktober ga ik met een andere vriendin een paar dagen naar Drenthe om gewoon lekker niets te doen en een beetje door de bossen daar te banjeren en lekker naar de dierentuin. Ik heb daar ook erg veel zin in. :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:57

MiniMaxi schreef:
Ik heb nog geen vakantie gehad. Maar ik ga in september een weekje met mijn paard bij een vriendin logeren. En dan gaan we lekker ontspannen in het bos hobbelen en als het weer het toelaat lekker bij het zwembad hangen. Ofteweel we gaan dan weekje niets moet alles mag doen. En in oktober ga ik met een andere vriendin een paar dagen naar Drenthe om gewoon lekker niets te doen en een beetje door de bossen daar te banjeren en lekker naar de dierentuin. Ik heb daar ook erg veel zin in. :)

September is het bijna en dan hopen dat je je batterij op kunt laden.
Succes en af en toe een dagje voor jezelf is ook heel fijn.

Florale

Re: Waar komt dit gedrag vandaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:00

Een vriendin had dit ook en die bleek uiteindelijk een vitamine b12 tekort te hebben.Nu haalt ze 1 keer in de zoveel tijd een b12 injectie en ze houdt wat meer rekening met zichzelf en gaat het prma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:02

MiniMaxi schreef:
Opzich een vrij normaal leven lijkt mij die veel mensen hebben. Maar ik kan me gewoon echt nergens meer toe zetten.

Ik denk dat je hier ook al teveel druk op jezelf legt. Ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten en draagkracht. Dat een ander het redt om 40 uur per week te werken met een paard ernaast wil niet zeggen dat dat jou ook lukt :) en dat is helemaal niet erg. Je moet zelf je balans zien te vinden tussen werken/ ontspanning/ paard/ vriend waar jij je lekker bij voelt. Het belangrijkst is dat jij gelukkig bent toch :) Mijn advies is dus om te kijken naar waardoor jij denkt je balans weer in orde te krijgen, dat kan ook door je voedingspatroon te veranderen of misschien door minder te werken/ bijrijdster te zoeken, etc. Maar vergelijk je alsjeblieft niet met anderen, dat heb ik ook een tijd gedaan en daar voel je je nog slechter en nuttelozer door. Ik werk maximaal 30 uur per week normaal gesproken en krijg nog wel eens te horen; joh zou je niet meer gaan werken. Nee waarom? Omdat jij dat wil of normaal vindt? Ik red me prima zo, laat me. Ik zou voor mezelf kiezen als ik jou was en wanneer je jezelf gaat vergelijken met anderen, vergelijk je dan ook met degene die niet kunnen werken. Want dat zijn er ook heel veel.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:13

MiniMaxi schreef:
Even een kleine update:

Ben bij de huisarts geweest en wederom kon hij er niets aan doen. Ben dus ook naar een natuurgenezer geweest, ja zowaar kon ik daar gelijk dezelfde dag terecht. Ik vond het allemaal een beetje zweverig om eerlijk te zijn.

Met buisjes met kruiden die hij tegen me arm hield en dan moest ik kracht zetten met me de ene kruiden lukte het wel en met de andere niet. Hij heeft ook een druppel bloef genomen en die bekeken en daar weer kruiden bij gedaan en bepaalde witte puntjes in het bloed werden dan weer groter en dan weer kleiner. Die puntjes moeten dus weg want die zorgen voor de vermoeidheid. Nou blijkt dus hieruit in eerste instantie dat mijn lichammer te heftig reageert op gist soorten en koolhydraten. Dit moet ik dus vanaf heden zoveel mogelijk vermijden. En dat is best lastig als je dol op brood ben want dat mag ik dus voorlopig niet meer eten. Ook zoet fruit mag ik niet meer eten, alleen nog maar zuur fruit (bleeh). Dus alle zoete appeltje aan de paarde opgevoerd. Ook melk en melkproducten mag niet meer. Alleen kwark en biogarde drink. Geen vruchtensappen uit pak, alleen versgeperst mits van zure vruchten. Eigenlijk alles wat ik lekker vindt mag ik niet meer eten :(.

Nou ben ik hier natuurlijk vrijdag gelijk mee begonnen, want ja ik wil me ook beter voelen, en zowaar begin ik sinds vandaag meer energie te krijgen :D. Over 2 weken moet ik weer terug naar die arts om te kijken of er verbeteringen zijn. Ik heb trouwens ook nog potjes met kruiden enzo mee gekregen die ik moet slikken.

Natuurlijk kun je direct terecht, iedere euro is toch welkom :+
Dat zweverige is ook niet mijn ding, ieder met een redelijk verstand kan wel nadenken wat er aan zijn voeding te veel is of ontbreekt, zelfs te eenzijdig.
Als je nu eens leest over wat gezond eten is, wat je moet vermijden en waar je dan die dip van krijgt, dan heb je deze 'hulp' echt niet nodig.
Toevoegingen in potjes als vreemde kruiden kan ook schade aanrichten.
Hij/Zij kent jouw medische geschiedenis niet, bloedonderzoek toont aan dat er niets mis is, ga dan daar ook niet aan rommelen.
Wijzig alleen je levensstijl, je voedingspatroon die er meestal bij inschiet en waar je de dag duidelijk verkeerd begint.
Deze persoon hoeft je niet om te turnen naar ander eten, dat heb je zelf in de hand, of je moet echt geld teveel hebben.
Ik zou dat nou eens leuk aan mezelf besteden.
( dat is wat ik bedoelde 'in de medische molen terecht komen' je zoekt en zoekt, geeft er geld en tijd aan uit, terwijl het zo simpel is )
Moe worden doe je meestal door verkeerde suikers aan begin van de dag, lees en zoek op internet en doe er je voordeel mee.
http://suikerwijzer.nl/moe-worden-van-s ... uikerpiek/