Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:44

Ookal ken ik je alleen van het mooie zinnetjes topic, ik wil toch maar even zeggen dat ik echt respect voor je heb, en het heel dapper van je vind.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:31

De hele avond ben ik aan het twijfelen, en enkele mensen weten het wel.

Ik heb weer een vreemde dag gehad, slecht gegeten, en gevolgen er van gevoeld. Echt stom, puur domheid. Vergeten om meer te eten... Duizelingen van jewelste, ik werd er echt bang van. Weer een keer punt: ook dit doe ik geen 2e keer.
Mijn lichaam is streng, en houd me wakker. Doe ik iets nu wat verkeerd is, ik voel het meteen.

Net heb ik het programma XXS van Yvon Jaspers gezien (uitzending gemist ;) ) en ik schrok zo. Ik ben weer gebroken, weer de realiteit onder ogen gezien. Ja, ik word er echt, met de seconde zekerder van. Ik ga deze strijd winnen!

Bij dit denken, schrijf ik ook weer gedichten, en die wil ik toch delen met jullie. Omdat er een stuk gevoel in zit, wat ik kwijt moet.
Jaren lang heb ik het verstopt,
in een glazen doosje, in mijn hart.
Mensen zagen het, en dachten:
Glas vergroot, het zal wel mee vallen.

Jaren lang heb ik het verzwegen,
vulde ik het doosje,
met de gevoelens die ik bezat.
Mensen keken, en zwegen...

Jaren lang heb ik getwijfeld,
geneigd en gefaald.
Maar laatst keerde ik me om,
en brak het doosje...

Het glas, heeft niks vergroot,
het hield enkel de druk tegen.

Hoe meer ik er over nadenk,
hoe raarder ik de situatie vind.
Een leven, draait niet alleen om eten,
een leven, is veel meer dan dat!

Hoe meer ik ga realiseren,
hoe meer ik schrik van mezelf.
Mijn denk-beeld over mijn lijf,
is wat voor jou rechts is, is voor mij links

Wie gaf mij ooit dit beeld,
wat ik nu nog voor ogen heb?
Wie geeft mij ooit het beeld,
wat ik eigenlijk werkelijk ben?

Echt waar, bokkers, het doet me enorm goed om een nieuw berichtje in dit topic te mogen ontvangen. Het motiveerd me echt.
Ik heb ook aan de begin van de avond een andere psych. gemaild, dezelfde brief als mijn HA heeft mogen ontvangen, en een toevoeging. Omdat deze psych. mijn familie en mij al langer kent. Ik ben enorm benieuwd, hoe snel ik word geholpen. Want ik kan niet wachten...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:34

prachtig gedicht, heel begrijpelijk ook. :j

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:48

Niet op geven het gaat je lukken.
Dit geef mij altijd weer kracht om door te zetten

Dag lief mens, je bent geweldig.
Je doet het fantstisch. Jij bent het waard gelukkig te zijn.
Jij bent sterk. Je weet wat je wilt en je kunt alles wat je wilt.
Je bent succesvol in alles wat je doet.
Jij verdient het rijk te zijn. Je bent liefdevol en welvarend.
Jij bent het centrum van het universum: alles draait om jou.
Jij bent uniek en je hebt prachtige kwaliteiten.
Iedere dag opnieuw ben jij de beste persoon die je kunt zijn.
Iedereen houd van je, omdat je bent wie je bent.
Je staat in voor wat jij zelf wilt. Je maakt je eigen keuzes.
Je weet wie er altijd achter je zullen staan. Degene die dat niet zullen
doen zijn jou niet waard.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:51

Ik wil je graag heel veel sterkte en succes wensen bij je genezing van deze rotziekte. Ik hoop dat je het helemaal onder controle gaat krijgen!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:46

Jeetje, ik lees al een tijdje al je verhalen mee en had nooit verwacht dat dit erachter zat!!

Dan als eerste: Hoe voelde je je vandaag?

Maar meid, wat spreekt er kracht uit jouw berichtjes, SUPER!!

Ik weet even niet meer wat ik moet zeggen (noujaa, typen). Je gedichtjes zijn zo goed verwoord. Dat is echt iets wat ik ontzettend knap vind. Ik heb zelf geprobeert dingen op te schrijven voor bokt, maar elke keer vond ik toch weer het rode kruisje. Jij deed dat niet en dat vind ik écht super van je !

Ik denk ook écht dat je het gaat redden en er weer helemaal bovenop komt!
Heeel veel succes en mijn pb-box staat altijd open !
Bij deze stuur ik ook even een PB mee

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:53

Hopen dat je er snel overheen komt! Super van je dat je het hier op bokt zet, ook zonder schuilnaam!

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:59

Nog eventjes een keer heel veel sterkte meis! :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:59

@ CRos95, mijn dag van vandaag?

Het begon al lekker (not). Lekker geslapen etc. Rond 11 uur naar mijn verzorgpaard, en die voelde zich tijdens het poetsen niet helemaal lekker (slaan met staart, enorm gevoelig op zijn rug, schoppen, en onrust...) blijkt ie nu onregelmatig te lopen, en ben ik enorm aan het twijfelen of ik wel door wil gaan met hem. Eigenaar en ik zitten niet op 1 lijn wat rijden betreft, en ik wil hem niet de vernieling in rijden. Ik weet dat ik het op de juiste manier doe, maar dit werkt niet. 2 Rijstijlen... Paard heb ik lekker vertroeteld, toen naar huis. En toen begon het, weer een down moment. Veel gedachten en drang om dingen te doen. Grasmaaien, verven, tuin opknappen, huishouden, wassen, etc. etc! Helaas, mijn stemming sloeg weer om. Ik ben zo druk bezig met plannen van mijn dagen, zonder enig moment van rust. En vanmiddag ben ik gebroken. Ik ben naar mijn moeder gegaan, heb minuten lang met haar geknuffeld, gehuild, gepraat...
Ik ben gewoon enorm dwangmatig. Ik zie dingen totaal verkeerd, niet alleen mezelf, maar alles om me heen. Een wc die 2 dagen niet schoon is gemaakt, dan moet ik dat doen, perse, vandaag! Anders slaap ik niet lekker...

Maar goed, ik heb reactie gehad van de 2e psych. en ik ga hem van de week bellen, want ik wil in therapie. Dit is gewoon niet gezond. Dit is zo ongezond voor mezelf, ik doe mijn best voor iedereen. Ik zorg er voor dat alles er goed uit ziet, zo niet, dan moet het er goed uit zien. Iedereen moet zien en denken dat het enorm goed met me gaat, dat ik alles goed in orde heb. Terwijl, achter mijn masker, veel verdriet schuil gaat, veel onrust, en verkeerde gedachten.

Maar goed, de mail heeft me doen lachen, en andere mailtjes en smsjes ook. Hoe meer mensen het nu weten, hoe meer steun ik ook krijg. Mijn moeder is echt een topper momenteel, daar haal ik enorm veel steun vandaan. Net belde ze me ook op (ik ben even alleen thuis) om te vragen hoe het gaat. En dat voelt zo fijn!

Dus kort gezegt: mijn dag begon zo beroerd, en het eindigde prettig. Iets rustiger in het hoofd, even tijd voor mezelf. En dit wil ik veel meer ervaren. Rust, en tijd voor mezelf.

Ik wil er ook snel vanaf, het liefst morgen al. Helaas is het leven net zo gevaarlijk als snelheid van een auto en de snelweg. Hoe harder je gaat, hoe groter de kans dat je een ongeluk krijgt. ( Hoe groter de kans, dat je terug valt in snelheid of bepaalde gedachten en gevoelens. Een down moment...) Voor alles moet je de tijd nemen, en de controle proberen te behouden.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 17:56

Even een kleine update:

Ik ben vandaag bij een nieuw bedrijf begonnen met werken. Enorm lange en zware dag, maar een dag zonder dat ik nadacht: ben ik niet te dik?
Nee, vandaag stond ik open voor nieuwe dingen, liet ik zien wie ik werkelijk ben, en ik ben tevreden momenteel.
Vanacht weer liggen woelen en draaien in bed, gierende gedachten, verschillende stemmen (ja, die bestaan echt in je hoofd). Maar he, ik hou vast, ik laat deze gedachte echt niet (meer) gaan. Ik denk bij mezelf: hou vol, door gaan, goedzo.

Ik zal zo avond eten, en vroeg te bed. Een dag als deze, doet me enorm goed! Bewijst maar weer dat ik sterker word, en dat een 'dood normale' dag, enorm goed voor me is.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:59

Wat fijn dat het vandaag goed ging!
Je bent op de goede weg.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:08

Wat fijn dat het goed met je gaat! En mooi dat het werk leuk was! Ontzettend veel succes! wanneer moet je weer werken?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:43

Ben echt blij dat je een goede dag had vandaag !! :)

de ups en downs gaan er helaas wel bijhoren die heeft iedereen .. maar als er meer ups dan downs zijn dan gaat het wel beter ! :+:

en verder, je bent gewoon echt STERK meid, jij kan dit aan ! jij raakt hier overheen .. echt waar .. !

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:45

Fijn dat je een goede dag hebt gehad meid :)
Veel succes met het genezen van deze slopende ziekte, we geloven in je & iedereen steunt je :D!

* off-topic* ; Ik zag je topic waarin je een instructrice zoekt in FR aan huis, misschien is die van my wat voor je.(meer info?, pb)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:47

Ten eerste vind ik dat je het heel mooi hebt verwoord.
En ten 2e het gaat je lukken meid. Zet hem op, je kan het!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:13

Ik heb veel van je teksten gelezen in 'het topic'. Ik heb er respect voor dat je nu ook keihard op papier durft te zetten wat betrekking heeft op jezelf.
Dapper dat je het aan je omgeving verteld heb, hopelijk kunnen zij je helpen als je het even extra zwaar hebt. Wat fijn dat je zoveel steun hebt van thuis!

Heel veel sterkte meis. :(:)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:56

Heh gatver, ik voel me vandaag weer goed. Heb echt weer het gevoel: ik kan en mag weer alles eten, dus het probleem is opgelost. Echter, zegt een hele lieve en goede vriendin van me dit: Het zit niet tussen je oren, het is echt een ziekte :(:)

Aah... Ze heeft zo gelijk.
Ik weet ook wel, als ik nu niet verder ga, dat ik over 3 maand weer helemaal opnieuw kan beginnen of dat het weer enorm slecht gaat...

Mijn gevoel zegt: Ik voel me goed, niks aan de hand.
Maar nu ze dit zegt, begin ik weer zo te twijfelen. Echt waar, dit is zo rot, deze ziekte...

Had ik het maar nooit gekregen...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:40

Komop meis, nog even doorzetten! Je kan het!
Je bent zo sterk, en al zo ver!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:00

Ja lieverd, maar zo is het wel. Het zit niet tussen je oren, het is echt een ziekte. En die kan alleen genezen met de juiste hulp. Niet alleen voor nu, maar ook voor later in de toekomst. Je bent sterker dan dat je zelf denkt, ik blijf het zeggen!!
Dat je hulp zoekt is al een héle grote stap, je erkent het, je komt ervoor uit. Je praat erover..

Slechter kan het niet meer gaan, alleen maar beter! :*

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:14

Wat vervelend dit over jou te moeten lezen. Maar mijn complimenten dat je het durft uit te spreken en erover durft te praten.

Als anderen dingen zeggen die je liever niet wilt horen, probeer die te 'vergeten'. Door juist de positieve dingen uit boodschappen te onthouden. Je wil is er dat je wilt genezen en dat is echt een hele goede stap. Wees trots op de momenten dat je het goed doet en haal daar je controle uit. Zo ga je stapje bij stapje iets vooruit. Het hoeft niet snel te gaan, maar iedere dag is er eentje.
Geef niet op :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:10

De dag van vandaag, is beter begonnen dan gister. Positiever, en ik heb voor de spiegel gestaan en mezelf gezegt: Wat zie ik er goed uit. Niet echt geloofwaardig, maar het begin is er. Ook heb ik de mail weer terug gelezen van de psych. en ik ga hem vanmiddag bellen voor een afspraak. "Kom maar op!" Ik ben vandaag sterker, en nu moet ik die kans grijpen. Eerst wat moed bij elkaar schrapen, en dan bellen! Ik ben erg benieuwd.

Ik ben enorm blij met jullie, lieve bokkers. Het doet me echt enorm goed, en als ik een down moment voel opkomen (zoals gister...) dan lees ik alles weer door, en dan besef ik me: Ik ben nu zo goed bezig!

Ik zal vanavond jullie laten weten, hoe ik me voel na het telefoontje.

Liefs EngeltjeS

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:43

Meid, wat fijn dat vandaag de dag beter is begonnen!
Beetje bij beetje komt het allemaal goed, je gaat het overwinnen.
Je bent echt sterk en je kunt het ook!!
Succes met bellen.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:36

Het komt goed met jou Deef ...!!!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:42

Wat heftig zeg, maar ook ik ben er volledig van overtuigd dat je deze strijd gaat winnen!
Heel erg veel sterkte toegewenst!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:28

Devvie!!! <3

Ben trots op je :j

:*