ik ben op dit moment zooo misselijk...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:39

Ik zie dat je 14 bent. Ben je ook altijd heel erg ongesteld?
Ik had dat in ieder geval wel toen ik jouw leeftijd had en nog niet aan de pil was. Ik neem aan dat jij ook nog niet aan de pil bent? Ik ben vanwege zeer onregelmatig en langdurig ongesteld zijn (weken achter elkaar ongesteld..) op mijn 13e al aan de pil gegaan en sindsdien heb ik eigenlijk geen last meer van mijn ongesteldheid. Misschien is dat ook een optie voor jou?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 19:26

dorientjuh schreef:
Ik zie dat je 14 bent. Ben je ook altijd heel erg ongesteld?
Ik had dat in ieder geval wel toen ik jouw leeftijd had en nog niet aan de pil was. Ik neem aan dat jij ook nog niet aan de pil bent? Ik ben vanwege zeer onregelmatig en langdurig ongesteld zijn (weken achter elkaar ongesteld..) op mijn 13e al aan de pil gegaan en sindsdien heb ik eigenlijk geen last meer van mijn ongesteldheid. Misschien is dat ook een optie voor jou?

nee eigenlijk de laatste tijd pas.
me moeder zal me zien aankomen, gaat ze vast gelijk rare dingen denken...

2misty2

Re: ik ben op dit moment zooo misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:43

Ik gebruikte altijd paracetamol zetpillen. Dat werkte beter dan gewoon 2 paracetamol pillen. Nu heb ik er geen last meer van sinds ik extra B12 slik.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:09

Bij mij werkt bewegen het allerbeste.
En dat is best moeilijk, moet vooral de eerste dag vaak overgeven door de buikpijn dus dat is echt jezelf een schop onder je reet geven, maar als ik eenmaal in beweging ben gaat het snel beter, wandelen werkt het beste, dus paardlief is dan erg blij, hoeft ie niet te werken en gaan we samen lopen. :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 00:14

het is gelukkig al minder!

Zwitsal

Re: ik ben op dit moment zooo misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:53

ik zag op de eerste pagina de tip om een ibu te nemen: van ibuprofen kun je alleen nog maar meer misselijk worden dus dat zou ik niet aanraden.
sowieso zou ik geen medicatie slikken als je echt misselijk bent (en dus het gevoel hebt dat je elk moment kan overgeven). dan kun je beter je maag even met rust laten.
als je alleen buikpijn (Darmen) hebt kun je wel wat nemen.

maar ik lees hierboven dat je 14 bent.
toen ik een jaar of 15 was werden mijn maandelijkse periodes ook steeds erger kwa pijn. op t laatst was ik gewoon echt ziek (overgeven, koorts enz) als ik weer ongesteld moest worden. en het werd opeens onregelmatig (echt geen pijl meer op te trekken). terwijl het daarvoor echt regelmatig was en ik helemaal nergens last van had.
ben toen om deze reden aan de pil gegaan en dat heeft echt ontzettend geholpen!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:53

Aleve werkt heel goed.

Ik lig nu ook te draaien in bed van de buikpijn, zusjelief heeft Aleve mee genomen naar haar huis.

Heb al 2 ibu ( :o ) ingenomen, maar die werken hier veel minder snel dan paracetemol. Even duimen dat het heel snel zakt. Wat een feestje, elke maand weer. En altijd zo'n rugpijn, brr!

Beterschap :P