Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:27

over dat vervelen is inderdaad waar.
als ik savonds op de bank zit
en kijk tv pak ik heel snel een zak chips of een pak koek.
later heb ik daar weer spijt van.

t helpt idd als me vriend thuis is dan "durf" ik minder snel iets te pakken. maja die is er vrij weinig. ivm beroep

mis moet ik maar een slot op t kastje doen.

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:27

de grootste fout die de mensen maken met afvallen is dat ze het van zichzelf MOETEN, ok je wilt afvallen. Juist dan gaat het mis, leg je er bij neer, want door de frustraties van het afvallen ga je nog meer na die lekkere dingen verlangen.
en het is gewoon een verslaving die ''zoetigheid'' eigenlijk net zo erg als roken.
ik eet door de weeks gewoon gezond.
en heb op zondag mijn vaste dag om wat lekkers te mogen eten, en kijk hier dus ook heel de week na uit! :P dan is het voor mijn gevoel een feest wat ik op die dag heb (op zo'n manier kijk ik er na uit) en dan is het dus ook voor mijn gevoel iets wat ik niet eerder mag.

zorg dat je appels o.i.d naast de pak koekjes legt, en als er visite is pak jij die appel en geen koekje, een appel is ook best lekker maar aangezien dat ''lekkere'' een verslaving is denk je al gauw dat een koekje lekkerder is!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:29

Zilfstar schreef:
OEI... weet niet of ik DAT aan durf.... :o

Dat helpt bij mij wel.
Ik maak elk jaar op Oudjaarsdag een foto van mezelf in ondergoed, zodat ik elk jaar voor mezelf kan bepalen of ik tevreden ben met wat er is gebeurd in een jaar tijd ja/nee en zowel, dan ben ik blij en ga ik zo door en zo niet, dan ga ik dingen veranderen en ben ik ook gemotiveerd.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:31

MamaMiesje schreef:
@TS:
Heb je de WeightWatchers al eens overwogen?
In het kort komt het er daar op neer dat je een aantal punten per dag mag eten (elk voedingsmiddel is een of meerdere punten waard). De kunst is dat je
a) elke dag opschrijft wat je eet en drinkt en je zo dus bewust bent van wat er allemaal naar binnen gaat aan eten/punten
b) als je nette maaltijden eet is er echt wel plek voor een lekker hapje zo hier en daar, als je maar binnen je punten blijft.
c) en af en toe óver je dagtotaal heen, dat mag ook ;)

Gewoon gezond doen hield ik ook niet vol.. ik ben nu 4 weken met WW bezig en het bevalt zo goed!! Als ik zin heb om naar de Mac te gaan, dan kan dat gewoon. WW helpt mij echt om betere keuzes te maken, je gaat in punten denken en dat werkt voor mij perfect.
En verder: waar een wil is, is een weg. Ik WIL afvallen en ik werk er keihard aan.. zonder discipline ben je nergens. Het knopje moet om.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:32

Ik val af met WeightWatchers. Hierbij mag je alles eten wat je maar wil als je maar binnen je punten blijft. Je hoeft dus geen witlofsalade als avondeten :P.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:33

Wakiekie: Ik snap wat je bedoeld. Maar gezondheidmatig MOET ik ook afvallen. Want een gewicht van 87 bij een lengte van 159 cm is echt vet overgewicht. :o
Ik zit op een BMI van 34,41 en gezond zou zijn 24,92. Dan zou ik 63 kilo moeten gaan wegen en dat zie ik mezelf nog niet halen.

Daarom heb ik 70 gezet. Dan zit ik op een BMI van 27,69 en in het midden van de oranje zone genaamt Te Zwaar (Voedingscentrum). In elk geval is dan mijn risico een stuk kleiner en voel ik me wrs een stuk beter :o

Dus hoe frustrerend het ook is, het is voor mijn gezondheid echt belangrijk.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:35

zit er eisen aan vast om aan WW mee te doen
Bepaalde BMI ofzo?

Kiwipitje

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:37

Nou je mag niet veel te licht zijn volgens mij maar verder maakt het niet uit geloof ik. Het is op de site wel te vinden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:39

Pfff ik heb ook dat probleem....pfff....de knop wil maar niet om terwijl ik bewezen heb het wel ooit te hebben gekunnen. Pfff zit op mijn hoogste gewicht ooit...

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:40

er is maar 1 tip om het vol te houden,

Niet eerder beginnen met afvallen dan wanneer je er 100% achterstaat
anders kan je het echt vergeten !
(Ik kan het weten, ben aant afvallen nu)

Succes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:42

Heb die WW eens bekeken, maar dan heb ik er dus een dagtaak bij (heb ik het idee) om uit te vogelen hoeveel punten alles is. In mijn berekening mag ik 19 punten hebben en van elk afzonderlijk ding moet ik dan bekijken hoeveel punten dat waard is. Zo te zien kost het ook wat om mee te doen klopt dat?

En zoals ik al eerder zei: de methode heb ik al (Ik heb het boek van Valt Af uitgeplozen en dat is een kwestie van Kcal tellen). Het komt er op neer dat het niet uitmaakt welke methode je gebruikt. Ik snoep en eet gewoon te veel! Dus geen choco meer, geen chips, geen koek en zeker niet tussendoor. Niet meer dubbel opscheppen en de lekkere stukjes uit de rest vissen. Wel lekker eten maar dus minder! Dus gewoon mijn favo recepten maar dan simpel afwegen op een bord: ARP 150 gr groente 200 en vlees 90. Dan moet ik al een stuk komen. En dan dus de rest laten staan...

Consequent zijn!

Ik heb jullie tips en schoppen onder mijn kont uitgedraaid en dat ga ik echt bij mijn bed leggen. En op de koelkast hangen. EN in de koekjestrommel leggen. En in de voorraadkast, agenda etc...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:44

Bij WW online eet je MINIMAAL 29 punten per dag. Dit kun je online invullen en dan staan de punten er automatisch bij. Na een tijdje weet je van heel veel dingen het aantal punten wel uit je hoofd.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:45

ik vind die van die foto ook wel goed
mis hang ik die aan de binnenkant van t vooraadkastje

heb de site ook bekeken en idd t lijkt enorm veel werk

en met de vakantie voor de deur ook niet haalbaar daar de punten te tellen.

gelukkig eet ik nooit zoveel op vakantie alleen maar groenvoer (meest veilige)
Laatst bijgewerkt door ecyoj op 10-08-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:46

Ik ben in 5 maanden tijd ruim 16 kg afgevallen en dat heb ik als volgt gedaan:
Geen snacks meer, dus geen snoep/chips/koek/chocola/taart/watdanook. Verder veel fruit eten, als vervanging van voorgaande dingen. Vooral 's avonds veel trek en dan eet ik veel fruit, altijd beter dan snoep. En ik doe elke avond 50 situps. Verder hou ik elke dag bij wat ik eet en voer ik dit in op http://www.caloriechecker.nl, zodat ik weet hoeveel calorieën en hoeveel vet ik binnenkrijg. Maar ik ben licht obsessief inmiddels, helaas, dus dat raad ik je niet aan. :n

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:48

Zilfstar schreef:
Heb die WW eens bekeken, maar dan heb ik er dus een dagtaak bij (heb ik het idee) om uit te vogelen hoeveel punten alles is. In mijn berekening mag ik 19 punten hebben en van elk afzonderlijk ding moet ik dan bekijken hoeveel punten dat waard is. Zo te zien kost het ook wat om mee te doen klopt dat?

Klopt, je betaald er wel voor. Je bent echt binnen een week gewend aan de punten van producten die je regelmatig gebruikt (brood, beleg, aardappel, etc.). Ik vind het ideaal!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:48

Ja , ik heb daar simpel gezegd gewoon geen tijd voor met 2 kids, een heel huishouden te runnen, een paard op stal en een eigen bedrijf!

Daarbij... punten, Kcal of grammen tellen: Feit blijft dat ik daarnaast gewoon NIKS EXTRA'S MOET PAKKEN!!! En daar gaat het bij mij mis. Kan mij prima aan dieten houden, eet er soms alleen net zoveel naast :o

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:49

Gewoon lekker blijven eten, maar dan ipv 3 grote maaltijden 6 kleine.
Je maag raakt dan gewent om niet helemaal vol te zitten en je zult je minder hongerig gaan voelen.
En kies vaker voor iets gezonds, dan iets ongezonds.
Geloof me! na een tijdje heb je geen behoefte meer aan vette troep! Ik lust nu bijvoorbeeld geen patat meer, terwijl ik eerst iedere week patat at ;)

En vooral niet teveel in een keer willen veranderen, want dan kom je vast te zitten in het jojo patroon!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:50

WW is dus geen dieet. Maar maakt verder niet uit hoor :+. Heb het zelf ook druk en het kost me geen noemenswaardige extra tijd.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:53

(die caloriecheck zit is verslavend volgens mij zit nu al voor vandaag te checken zit aan de 693 (geschat wat ik vanavond ga eten sla met kip maar wat doet vaders er nog meer in))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:53

Zo te zien ben je al aardig op weg met je onderschrift als motivator.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:56

Ik wil ook zo graag 10 kilo kwijt :=

Ik ben nu niet echt TE zwaar, maar wel ietsje, en ik zou me er gelukkiger bij voelen..

Misschien kunnen we wat heen en weer mailen om elkaar te steunen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 14:56

Ja haha. Nu gewoon elke dag HEEEEEL vaak Bokken en mijn onderschrift bekijken hihi. :D

Ik heb het ook op mijn brief met "schoppen" gezet trouwens.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:57

ja mis kunnen we elkaar die boost geven om door te zetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:03

Afvallen is ook 3-slag leren.
1. Kennis
2. Vaardigheden
3. Gedrag

Heb je zelf weleens geprobeerd om bijvoorbeeld een taal te leren? Je volgt je avondcursus Italiaans, je leert je woordjes (dat is de kennis), je oefent in de les allerlei zinnetjes en situaties met je medecursisten (dat zijn de vaardigheden), gaat helemaal perfect en dan ben je op vakantie in Italie, je staat bij de bakker en hoor je jezelf zeggen: 'Do you speak English?' :=

Op nivo 1 en 2 is alles prima in orde, kennis en vaardigheden zijn er wel, maar dan nog het gedrag......

Of afvallen, je weet dat er in chips en patat veel calorieen zitten (nivo 1), je weet hoe je gezond kunt koken en waar je gezond voedsel kunt halen (dat boek van Sonja Bakker ken je uit je hoofd) (nivo 2). Dan heb je een rotdag gehad op je werk, op weg naar huis ook nog helemaal natgeregend, dan plof je neer op de bank en zit je toch met die zak chips voor je neus die dan ook gelijk op gaat ook. Gedrag is weerbarstig.

Voor een groot gedeelte is dit het 'niet doen wat je wel weet'

Zilfstar, als ik zo jouw topic lees dan zit het hem vooral in het 'niet doen wat je wel weet'. Wat maakt het dan dat je besluit wel dat koekje te pakken ipv een appel? Een beslissing als dat maak je vaak binnen een fractie van een seconde, hoe kun je dat beslissingsmoment beïnvloeden?
Als je dan toch kiest voor dat koekje, is dat een keuze met een positief gevoel of uiteindelijk toch een negatief gevoel? Dat is interessant, wat maakt het dat je dan toch die keuze maakt.

Je geeft zelf aan dat je bourgondiër bent en houdt van eten.
Met je dieet (1250 kcal klinkt mij vrij weinig in de oren trouwens) heb je dan wel voldoende binnen om je niet hongerig te voelen? (anders wordt het ook lastig om het vol te houden). Helpt het om een fruitje, groente te zoeken die het 'wint' van het koekje? Bijvoorbeeld hele 'saaie' koekjes in huis halen die je niet zo lekker vind en verder bijvoorbeeld in het groente/fruit hoekje kerstomaatjes (je hebt tegenwoordig van die tomaatjes die ze als 'snacktomaatjes' verkopen) of mango's of ietsdergelijks wat echt kan concurreren met het 'saaie' koekje.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:03

Bij mij helpt: WEET WAT JE EET!

Je denkt te weten wat gezond is maar voor mij is de calorieënchecker van het voedingscentrum echt een eyeopener.

Zo at ik veel te veel verzadigd vet zonder dat ik het wist. Zo is een volkorenboterham met kaas en glas melk er rijk aan verzadigd vet maar er was mij altijd geleerd dat het een gezond ontbijt is. Het gaat vaak niet alleen om dat ene koekje of dat schaaltje chips maar om alle maaltijden die je eet. Ik zat niet eens aan de 2000 kcal per dag maar wel zwaar over mijn verzadigd vet gehalte. Nu heb ik soms dat ik 's avonds iets extra kan eten (wel gezond) omdat ik niet aan mijn gezonde aantal kcal kom en dus honger krijg. (lees ga snaaien) Dat puntensysteem van ww vind ik veel te lastig (ja ben lui :o ) en dit werkt perfect. Het duurt langer om af te vallen maar het lukt wel (zie mijn onderschrift ;)
Laatst bijgewerkt door Salsa op 10-08-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt