Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Ik heb best veel moedervlekken. Vooral de laatste jaren worden het er meer, vooral op mijn armen. Sowieso heb ik meer pigmentvlekken, helaas ook in mijn gezicht.
Ik heb ook moedervlekken die wegtrekken, andere jeuken soms.
Eentje op mijn wang groeit dus zo'n zwarte lange haar uit die ik er steeds weer uittrek. Lijk wel een heks als ik hem laat zitten.![]()

Focussed schreef:Ze worden vaak van het ene op het ander moment kwaadaardig. Dat kwaadaardige zit er altijd al in (in sommige moedervlekken. De een zal nooit kwaadaardig worden, de ander wordt het ooit, dat staat al vast) dus het epileren zal niet de trigger zijn. Het zal eerder de kwaadaardigheid aan het licht hebben gebracht, snap je.
Maar idd, als je je er zelf niet prettig bij voelt, moet je het gewoon niet doen![]()
Zwitsal: Snap ik, en aan ieder onderzoek zitten voor en tegenstanders die ieder hun mening blijven spuien. Maar iig ik epileer vrolijk door(heb een klein moedervlekje met 1 vieze haar eruit op m'n arm zitten)
wizewo schreef:Dat is gewoon een baardhaar hoor als die op zijn wang zit, die worden wel langer
Als je bij een gewone moedervlek, niets mag uittrekken, zou dat toch betekenen dat een zwarte/negroide niets mag epileren? Dat is hetzelfde pigment toch.
daantjuhhh schreef:Focussed schreef:Ze worden vaak van het ene op het ander moment kwaadaardig. Dat kwaadaardige zit er altijd al in (in sommige moedervlekken. De een zal nooit kwaadaardig worden, de ander wordt het ooit, dat staat al vast) dus het epileren zal niet de trigger zijn. Het zal eerder de kwaadaardigheid aan het licht hebben gebracht, snap je.
Maar idd, als je je er zelf niet prettig bij voelt, moet je het gewoon niet doen![]()
Zwitsal: Snap ik, en aan ieder onderzoek zitten voor en tegenstanders die ieder hun mening blijven spuien. Maar iig ik epileer vrolijk door(heb een klein moedervlekje met 1 vieze haar eruit op m'n arm zitten)
Hoe weet jij dat dat niet triggert?
Heb je daarvoor geleerd of heb je een artikel?
Ibbel schreef:Het wordt absoluut afgeraden haren uit moedervlekken te trekken. Je kunt de moedervlek er zo mee 'pesten' dat-ie kwaadaardig wordt, en dat is dan meestal het voorstadium van melanoom, en dat is het laatste dat je wilt. Géén haren uit moedervlekken trekken dus. Je kunt de moedervlek door een dermatoloog laten weghalen, dat verwijdert meestal niet ook het haarzakje, maar na verwijderen van de moedervlek mag je de haar/haren wél te lijf gaan.
aerdenhout1 schreef:Ibbel schreef:Het wordt absoluut afgeraden haren uit moedervlekken te trekken. Je kunt de moedervlek er zo mee 'pesten' dat-ie kwaadaardig wordt, en dat is dan meestal het voorstadium van melanoom, en dat is het laatste dat je wilt. Géén haren uit moedervlekken trekken dus. Je kunt de moedervlek door een dermatoloog laten weghalen, dat verwijdert meestal niet ook het haarzakje, maar na verwijderen van de moedervlek mag je de haar/haren wél te lijf gaan.
Nee je moet ze lekker door laten groeien tot je een kam nodig hebt!
Uittrekken met pincet en de moedervlek natuurlijk wel goed in de gaten houden als hij veranderd.

). En zoals ik al vertelde, die man in Vietnam met meer dan 5 cm moedervlek-haar op z'n wang. Focussed schreef:Die in moedervlekken groeien wel door hoor
Als ik die in m'n arm niet epileer groeit ie door, hij is wel eens 3 cm lang geweest (blehhh). En zoals ik al vertelde, die man in Vietnam met meer dan 5 cm moedervlek-haar op z'n wang.
wizewo schreef:Daantje, de schrik zit er bij jou precies goed in. Begrijpelijk als je daar problemen mee gehad hebt. Als jij je er niet goed bij voelt, moet je het vooral niet doen. Al denk ik dat het eerder toeval is, dan oorzakelijk. Hoogstens iets eerder aan het licht gekomen door eilatie.
Als je goed leest, lees je dat ik het heb over "ik denk", "eerder". Ruimte voor andere oorzakelijke factoren en persoonlijke interpretatie van onderzoek en cursussen. Ik probeer een beetje te nuanceren wat je zelf zegt.