Definitely 18+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:01

Ik denk niet dat je meteen moet gaan denken aan vaginisme. Want dat is een nogal beladen term. Het zou ook goed kunnen zijn dat je gewoon een wat stugger maagdenvlies hebt. Wat dus geen vlies is maar een randje weefsel bij de ingang van de vagina wat qua stugheid, hoeveelheid en dikte per vrouw verschilt.

Dit is wat er onder andere op Wiki staat over het maagdenvlies:
Sommige dokters en seksuologen zijn er voorstander van om het meisje zelf met de vingers het hymen te laten oprekken, om zo de eerste ervaringen met de geslachtsgemeenschap wat makkelijker te laten verlopen. Elke dag gedurende twee weken plaatst men daartoe in een warm bad één of twee vingers in de vagina en oefent men druk uit op de achterwand gedurende ongeveer 20 seconden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:01

troi schreef:
Misschien een beetje intieme vraag maar als je opgewonden wordt (verhalen/filmpjes etc) merk je dan veranderingen?? Misschien verstandig om eens in die hoek te gaan uitproberen, krijg je een wat beter beeld van de uhhh mogelijkheden..

Euhm, nou ja ik ga niet naar binnen :+ Dus dat zou ik niet weten eerlijk gezegd.

Iris82

Re: Definitely 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:04

Is het dan toch niet een idee om dat wel te doen? Je kunt zelfs ook je bevalling vergemakkelijken door een speciaal soort opblaasdildo te kopen die je steeds een stukje verder opblaast en dan 'geboren laat worden' (sorry voor de omschrijving :') ) Maar in jouw geval zou ik eerder voor een kleine vibrator gaan ofzo. Die hebben ze ook in minuscule formaten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Iris82 schreef:
Ik denk niet dat je meteen moet gaan denken aan vaginisme. Want dat is een nogal beladen term. Het zou ook goed kunnen zijn dat je gewoon een wat stugger maagdenvlies hebt. Wat dus geen vlies is maar een randje weefsel bij de ingang van de vagina wat qua stugheid, hoeveelheid en dikte per vrouw verschilt.

Dit is wat er onder andere op Wiki staat over het maagdenvlies:
Sommige dokters en seksuologen zijn er voorstander van om het meisje zelf met de vingers het hymen te laten oprekken, om zo de eerste ervaringen met de geslachtsgemeenschap wat makkelijker te laten verlopen. Elke dag gedurende twee weken plaatst men daartoe in een warm bad één of twee vingers in de vagina en oefent men druk uit op de achterwand gedurende ongeveer 20 seconden.

Denk ik ook, als ik naar mezelf zie. Heb gewoon heel veel tijd nodig gehad.
Het eerste jaar bleven de paar eerste stoten pijn doen. En kon ik ook geen tampon in.
Maar uiteindelijk is het goedgekomen zonder dat ik vaginisme heb.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Daarbij komt nu een ander ding..
wanneer je een leuk persoon tegenkomt draait het niet meteen op seks uit, zeker wanneer je verteld dat je maagd bent. Er zal dan eerst met vingers gewerkt worden wat ook zal doen laten oprekken :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:07

En vergeet vooral niet, sex is een erg leuk tijdverdrijf en niet iets wat er nu eenmaal bijhoort en dan hopelijk niet al te vervelend is.. Dus probeer er vooral positief in te staan en niets moet alles mag.

En ik ga zeker met Iris mee, volgens mij is een soort van zelfontdekkingstocht best een aanrader.. En nog knap leuk ook :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:08

_Yasmine_ schreef:
wanneer je een leuk persoon tegenkomt draait het niet meteen op seks uit, zeker wanneer je verteld dat je maagd bent. Er zal dan eerst met vingers gewerkt worden wat ook zal doen laten oprekken :j

Dat doet al pijn als ik er alleen al aan denk. :+
Sterker nog, ik heb het zelf wel geprobeerd (toen ik opgewonden was) en dan nog werd het niet wijder.
Ik vind het met recht een vreselijk enge gedachte dat er ooit een penis in zou 'moeten'.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:09

Ik zou als ik jullie was dan voor een kleine dildo en een fles glijmiddel gaan.

Ik vond (inmiddels niet meer :P ) 2 vingers toch minder prettig dan een l*l gezien die geen ribbels en rare vormen heeft. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:10

Inbrenghuls vond ik echt verschrikkelijk dus dat gebruik ik nooit meer.
En ja de het denken over zorgt nu al voor verkrampen :+
One-nightstand zal hem niet worden, daar ben ik het type niet voor.

Ik heb ooit in een ver verleden een jongen vertelt dat ik maagd ben (ook kwa zoenen) en hij vatte het niet zo geweldig op. Das ook exact de reden waarom ik het met hem de volgende dag gebroken heb (een week later had hij iemand anders)

Tja de gedacht alleen al om Christine LeDuc in te lopen is al teveel. Ik denk dat er geen normaal woord over mn lippen heen zou komen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:10

Bellatrix schreef:
_Yasmine_ schreef:

Sterker nog, ik heb het zelf wel geprobeerd (toen ik opgewonden was) en dan nog werd het niet wijder.
Ik vind het met recht een vreselijk enge gedachte dat er ooit een penis in zou 'moeten'.

je moet er niet van uit gaan dat het echt centimeters wijder wordt.. maar het word wat soepeler ofzo... heb je dan wel eens gehad als je 'in the mood' was.. dat je tja.. hoe ga ik dit zeggen :P dat je het gevoel hebt dat het beneden 'open staat'?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:10

Ik had ook, vooral de eerste paar keer, heel veel moeite met het inbrengen van een tampon. Daardoor dacht ik dat het echt nooit zou lukken om met een man naar bed te gaan.

Echter, toen ik uiteindelijk met iemand naar bed ging, viel dit echt 100% mee!!
Ik weet niet wat er met je daaronder gebeurt als je opgewonden bent, maar die piemel ging echt duizend keer beter dan die tampons! (En zo klein was ie echt niet :+ )

Daarna heb ik eigenlijk ook nooit meer moeite gehad met tampons. Misschien omdat ik zeker weet dat het past? Ik weet het niet...

En voor het maagd zijn hoef je je echt niet te schamen, ik denk dat menig man daar respect voor heeft!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:11

IndianLady schreef:
Tja de gedacht alleen al om Christine LeDuc in te lopen is al teveel. Ik denk dat er geen normaal woord over mn lippen heen zou komen.

Je hebt ook betrouwbare webshops hoor.
De Pabo die stuurt gewoon dingen in een neutrale doos toe, zonder merk of logo oid. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:11

Als je bang bent word het alleen maar erger... Hoe relaxter je bent, hoe makkelijker het gaat, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan! Ik ben al 3,5 jaar samen met mijn vriend en ik heb periodes waarin het pijn doet en ik moeilijk met hem kan vrijen, maar ook periodes waarin het heel goed gaat en ik alleen last heb van de eerste paar stoten. Maar gelukkig kun je ook hele leuke dingen doen, zonder dat ie in je komt ;)

Enne, tampons vind ik ook niet prettig hoor.... Maar ik kan echt niet zonder ze!

Edit: Voor speeltjes kun je gewoon bij de Christine Le Duc terecht, daar word je fijn geholpen en weten ze alles over de producten. Daar kun je zonder schaamte binnen lopen!
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 08-08-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:12

Bellatrix schreef:
_Yasmine_ schreef:

Als het zover is, neem gewoon de tijd en belangrijk is dat de man ervanaf weet.. Vertel hem dat je het spannend vind.
Als het te pijn zou doen, dan stop je even..
Zorg ervoor dat je ook van te voren genoeg tijd neemt met het voorspel..
Kom allemaal wel goed, is helemaal neit zo eng als je denkt ;)
En dat zal je ook achteraf zeggen ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:13

Bellatrix schreef:

Ja maar dat moet dus niet he! Dat mag alleen maar. Op jouw voorwaarden en anders gaat het feestje niet door. Simpel zat!

Kan me wel voorstellen dat als nu zou blijken dat iets niet lukt je naar een paar mislukte oefensessies naar de HA gaat (want als iets dat je wel wilt niet lukt wordt dat natuurlijk knap frustrerend). Had een nichtje van mij ook, bij haar bleek er ergens iets heel stug te zijn (weet details niet was toen zelf heel jong) dat hebben ze operatief losgemaakt en daarna heeft ze de schade goed ingehaald (ik was blijkbaar niet te jong voor haar uitgebreide verslagen :D ).

Sabin_e

lesilla schreef:
Als je seks hebt gewoon eerlijk zijn over je maagd zijn. Dan kan de jongen voorzichtiger zijn. En gewoon veel voorspel houden.
Hier dacht ik ook aan. Sowieso voorzichtiger zijn. En voorspel inderdaad niet overslaan, want in die tijd word je (vaak :+ ) meer opgewonden en dus ook vochtiger en minder gespannen van beneden. Glijmiddel zou daarnaast ook nog kunnen helpen ;) Maar dat is bij iedereen anders.

Als je maar niet heel bang bent voor dat het pijn gaat doen tijdens de 'daad' zelf. Dan is het moeilijk om je te ontspannen. Dus eerlijk zijn zodat je toekomstige eerste bedpartner er ook rekening mee kan houden is wel een goed idee :j

Zelf ken ik het probleem een klein beetje. Ik was er alleen niet op voorbereidt omdat ik nooit tampons gebruikte en nooit geprobeerd heb om twee vingers naar binnen te steken :Y) . (Verder wil ik daar hier liever niet al te veel over kwijt want vind het te persoonlijk). Het komt erop neer dat ik ook best krap ben daarbeneden.

Ojajoh

IndianLady schreef:

Ik persoonlijk denk dat hier je probleem ligt....... het " enge" eraan.......
sex is allang geen taboe meer hoor ;)
en met jezelf spelen ook niet .......

ik denk dat als je het eenmaal ontdekt hebt er een wereld (en andere zaken) voor je open gaan
maar je moet eerst over die angst grens heen
de angst zorgt voor je spanningen, en je spanningen zorgen voor het nauwe en dus de pijn......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:15

Ik wilde trouwens iedereen even bedanken voor jullie reacties in het topic en via pb. Dit doet me goed :+:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:16

Naja, sommige mensen zijn ook gewoon heel krap (zoals ik) en dan is het allemaal gewoon wat lastiger!

Edit: Geen probleem TS, is gewoon een lastig onderwerp!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:17

Sabin_e schreef:
lesilla schreef:
Als je seks hebt gewoon eerlijk zijn over je maagd zijn. Dan kan de jongen voorzichtiger zijn. En gewoon veel voorspel houden.
Hier dacht ik ook aan. Sowieso voorzichtiger zijn. En voorspel inderdaad niet overslaan, want in die tijd word je (vaak :+ ) meer opgewonden en dus ook vochtiger en minder gespannen van beneden. Glijmiddel zou daarnaast ook nog kunnen helpen ;) Maar dat is bij iedereen anders.

Als je maar niet heel bang bent voor dat het pijn gaat doen tijdens de 'daad' zelf. Dan is het moeilijk om je te ontspannen. Dus eerlijk zijn zodat je toekomstige eerste bedpartner er ook rekening mee kan houden is wel een goed idee :j

Zelf ken ik het probleem een klein beetje. Ik was er alleen niet op voorbereidt omdat ik nooit tampons gebruikte en nooit geprobeerd heb om twee vingers naar binnen te steken :Y) . (Verder wil ik daar hier liever niet al te veel over kwijt want vind het te persoonlijk). Het komt erop neer dat ik ook best krap ben daarbeneden.

Ik heb bij mijn eerste keer niet toegegeven dat ik maagd was. Heel stom eigenlijk want het is niet iets waar je jou voor moet schamen.
En daardoor kreeg ik geen aangepaste seks en veel auwtjes :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:18

troi schreef:
Bellatrix schreef:

Ja maar dat moet dus niet he! Dat mag alleen maar. Op jouw voorwaarden en anders gaat het feestje niet door. Simpel zat!

Daarom staat het ook tussen '' . ;)

En maagd zijn op je 18e is niet raar maar op je 28e vind ik het toch wel raar eigenlijk. :+
Dat hoor je gewoon bijna niet...dus ja ik schaam mij er wel voor...ik kan ook met niemand meepraten.

Maar dat kan ook komen door die muur om mij heen... :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:19

IndianLady schreef:
Ik wilde trouwens iedereen even bedanken voor jullie reacties in het topic en via pb. Dit doet me goed :+:
You're welcome :+:
Het wil best hoor! (een pi*mel naarbinnen daar) Daar zijn ze voor gemaakt toch? :D Haha nee onzin.. Maar het is bij mij ook gelukt :o

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:20

Ik denk dat er een paar factoren meespelen;
Een tampon is altijd stroever omdat het absorbeert. (dat is dus de reden dat ik een cup gebruik).
TS is maagd, dat betekent dat waarschijnlijk het maagdenvlies nog intact is. Krap 'daar beneden'? Och, daar zit zoveel rek in dat er zelfs een kind door wil.
Verder denk ik idd dat het handig zou zijn als TS probeert toch wat meer vertrouwd te raken met haar eigen lichaam. Het zou niet verstandig zijn te wachten tot het eerste contact met een man. Wellicht is het goed om eens contact op te nemen met de Rutgerstichting? Daar zijn ze superaardig en snappen ze precies wat je bedoelt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:20

@ bellatrix Wat nou raar.. Je bent blijkbaar een exclusief persoon, is best wat voor te zeggen hoor..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:22

Bellatrix schreef:
Bellatrix schreef:

Daarom staat het ook tussen '' . ;)

En maagd zijn op je 18e is niet raar maar op je 28e vind ik het toch wel raar eigenlijk. :+
Dat hoor je gewoon bijna niet...dus ja ik schaam mij er wel voor...ik kan ook met niemand meepraten.

Maar dat kan ook komen door die muur om mij heen... :+[/quote]

nou ik kan je wel vertellen.. een man heeft liever een vrouw van bv 35 die maagd is.. dan iemand die al met 15 mannen het bed gedeeld heeft ;)