Paniekaanvallen tijdens autorijden op de snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Re: Paniekaanvallen tijdens autorijden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:10

Misschien dat die operatie net die spanning geeft.....

Probeer het even te redden tot de operatie, en als je het daarna nog hebt, zou ik inderdaad toch hulp gaan zoeken, omdat je zoveel in de auto zit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:11

Ik ben bang dat een huisarts hooguit medicijnen gaat voorschrijven... niet dat je daar niet mee geholpen bent, maar is is symptoombestrijding.

Ik heb één keer een periode paniekaanvallen gehad (was ook met een goede reden) en ik denk dat rijden in het buitenland als je al geen held bent met autorijden plús vermoeidheid echt een hele goede reden is.

Ik ben me gaan verdiepen in het fenomeen angst- of paniekaanvallen en heb geleerd dat het probleem is dat je van nature gewend bent om weg te gaan van vervelende dingen zoals de angst. Zo geef je je angst de ruimte.

Om dat tegen te gaan moet je juist naar de angst 'toegaan'. Dat wil zeggen; ademoefeningen doen door je de angst voor te stellen (in een veilige omgeving) en als je in de paniek schiet nagaan waar de angst zit en daar naartoe ademen. Klinkt raar maar werkt echt. Haal anders eens een boek over mindfullness of angst bestrijden met aandacht.

Sowieso is het heel onverstandig om te gaan rijden als je er eigenlijk niet toe in staat bent door vermoeidheid bijvoorbeeld.

Dus feitelijk heeft je onderbewuste dat heel slim opgelost door een paniekaanval te krijgen! Alleen vervelend natuurlijk dat je nu angst krijgt voor de angst. Maar daar kun je aan werken, heel veel succes!!!

flicka

Re: Paniekaanvallen tijdens autorijden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:18

Door ernstig slaaptekort (3 nachten niet kunnen slapen) kreeg ik in een weekend vreselijke paniekaanvallen. Hartkloppingen, transpireren, ik wist niet meer waar ik het moest zoeken. Heb een doktersdienst moeten bellen, ik durfde niet auto te rijden en heb een taxi moeten betalen om wat pilletjes te laten bezorgen. Daarna nog een vette rekening van die doktersdienst.

Zo erg kan het dus worden, dat je gewoon de auto niet meer in durft. Als zoiets onderweg gebeurt kun je echt niet verder meer. Je moet jezelf dus onder controle zien te krijgen d.m.v. oefeningen of echt de weg niet meer op voordat je ook een ander wat aandoet.

Hup, naar de huisarts!