Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Grit schreef:Maar de dosering blijft gelijk, ik wist niet dat dit in zo'n grote hoeveelheden tegelijk geslikt werd.
Bij mij werkt het al na 5 minuten als ik 'm een paar keer door midden bijt en na 15 minuten als ik 'm heel doorslik. Misschien heb jij het over een retard versie (maar die bestaat volgens mij niet).
) 
En die verschijnselen zijn vele malen erger dan bij de pammetjes, dat kan ik je wel zeggen.
En gauw maar neusspray halen he, is ook heel belangrijk! Wat je nog meer kan doen is heel goed opletten op je ademhaling tijdens stijgen en dalen, dat voorkomt hoofd- en oorpijn. Roosje1987 schreef:Als je echt extreem angstig bent zou ik proberen een oxazepammetje (10 mg) te krijgen bij je huisarts. Die kun je gewoon nemen op het moment dat je de angst aan voelt komen. Het werkt snel maar wel korter, maar daardoor heb je wel de ruimte om zelf in te schatten of je er eventueel nog eentje nodig hebt. Alprazolam werkt langduriger en ik zelf blijf er erg moe door, terwijl de angst niet minder wordt (in mijn geval). Je weet het zelf wel, maar 50 mg zou ik niet aan beginnen. Dan lig je te spacen in dat vliegtuig denk ikEn gauw maar neusspray halen he, is ook heel belangrijk! Wat je nog meer kan doen is heel goed opletten op je ademhaling tijdens stijgen en dalen, dat voorkomt hoofd- en oorpijn.
mltex schreef:Het verbaasd mij dat juist iedereen met een kuchje (bij wijze van) al oxazepam kunnen krijgen. Nog even en 'een pammetje slikken' is net zo ingeburgerd als het woord 'googlen' .
Laura1589 schreef:Ik durf niet zo goed oxazepam te nemen, dat lijkt me veel heftiger dan alprazolam... Ik twijfel zo! En ik moet wel kiezen, want morgenochtend ga ik vliegen. Xanax heb ik thuis uitgeprobeerd, oxazepam (nog) niet.
Oorprobleem is overigens opgelost hoor! Veel neusspray gebruikt en vanmorgen even bij de huisarts geweest, die heeft de boel even doorgespoten
Roosje1987 schreef:mltex schreef:Het verbaasd mij dat juist iedereen met een kuchje (bij wijze van) al oxazepam kunnen krijgen. Nog even en 'een pammetje slikken' is net zo ingeburgerd als het woord 'googlen' .
Ik hoop dat je hiermee niet op mij doelt. Dat zou ik erg vervelend vinden. Als je wilt weten wat mijn 'kuchje' is mag je me PBen hoor
Roosje1987 schreef:Laura1589 schreef:Ik durf niet zo goed oxazepam te nemen, dat lijkt me veel heftiger dan alprazolam... Ik twijfel zo! En ik moet wel kiezen, want morgenochtend ga ik vliegen. Xanax heb ik thuis uitgeprobeerd, oxazepam (nog) niet.
Oorprobleem is overigens opgelost hoor! Veel neusspray gebruikt en vanmorgen even bij de huisarts geweest, die heeft de boel even doorgespoten
Als je morgenochtend al vliegt zou ik het houden bij wat je al hebt geprobeerd. Je wilt niet met een onverwachte reactie op medicatie in het vliegtuig zitten. Fijn dat je oorprobleem is opgelost, dat wil je er niet bij hebben. Sterkte morgen! Je zult zien dat als je eenmaal zit, het reuze meevalt.