verschrikkelijk tandpijn HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: verschrikkelijk tandpijn HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:19

Mooi dat je geweest bent en dat het nu beter gaat, hebben ze een wortelkanaal behandeling gedaan?

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:24

ik heb geen idee wat ze gedaan heeft!
ze heeft het open geboord zodat de druk er af was en de ontsteking leeg kon lopen,
nu moet ik over 2 weken terug dan maken ze het af±s
daar zie ik wel tegen op!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:06

Denk dat je het ergste nu wel gehad hebt.
Sterkte alvast volgende week.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:35

shaviera schreef:
ze heeft het open geboord zodat de druk er af was en de ontsteking leeg kon lopen,

dat hoeft niet ,ergste gedeelte is pijngedeelte ;)
hierna gaan ze het nog een keer reinigen van binnen en dan word er een vulling gezet ,alles onder verdoving

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:21

shaviera schreef:

Dat is een wortelkanaal behandeling ;) Het ergste heb je inderdaad nu gehad. Ze hebben de zenuw kanalen schoongemaakt en opgevuld. Nu heb je een noodvulling en over 2 weken krijg je een permanente vulling. Daarvoor wordt je niet meer verdoofd want de tand is dan volledig gevoelloos (heel eng idee had ik zelf ook ;))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:29

dat andere stelt niks voor kan volgens mij zelfs zonder verdoving. ik weet wat je doorgemaakt hebt echt ontzettend en een beste ontsteking zeg.

chocobroodje schreef:
shaviera schreef:

Dat is een wortelkanaal behandeling ;) Het ergste heb je inderdaad nu gehad. Ze hebben de zenuw kanalen schoongemaakt en opgevuld. Nu heb je een noodvulling en over 2 weken krijg je een permanente vulling. Daarvoor wordt je niet meer verdoofd want de tand is dan volledig gevoelloos (heel eng idee had ik zelf ook ;))

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:31

ik heb al verschillende keren een wortelkanaalbehandeling gehad. Als de zenuwbanen schoon zijn voel je er niets meer van. Ik had ooit een ontsteking en dat deed zoveel pijn dat ik dolgraag op zondag naar de tandarts ben gegaan! Ik kon niet zoveel paracetamollen of dergelijke slikken want ik was zwanger. Erg leuk, dan maar aan de borrel. Hielp ook niets. En op zondag mocht ik naar de tandarts. JOEPIE! Nadat de boel open geboord was, was de pijn weg. Even gespoeld en een paar dagen later naar de eigen tandarts. Ik vind een kies laten vullen met boren erbij enzo nog steeds veel erger dan een wortelkanaalbehandeling.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:44

Nou sheela een wortelkanaalbehandeling is het grootste wat aanje gebit kan gebeuren zonder operatie ;) Het is vooral de opluchting als de druk eraf is :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:57

sheela schreef:
ik heb al verschillende keren een wortelkanaalbehandeling gehad. Als de zenuwbanen schoon zijn voel je er niets meer van. Ik had ooit een ontsteking en dat deed zoveel pijn dat ik dolgraag op zondag naar de tandarts ben gegaan! Ik kon niet zoveel paracetamollen of dergelijke slikken want ik was zwanger. Erg leuk, dan maar aan de borrel. Hielp ook niets. En op zondag mocht ik naar de tandarts. JOEPIE! Nadat de boel open geboord was, was de pijn weg. Even gespoeld en een paar dagen later naar de eigen tandarts. Ik vind een kies laten vullen met boren erbij enzo nog steeds veel erger dan een wortelkanaalbehandeling.

Ik ken het... Bij verschrikkelijke pijn ga ik met heel veel plezier naar de tandarts, leve praktijken met weekend dienst!